duntelco1
مشاوره تحصيلي

بورسيه تحصيلي كانادا يكي از مهم ترين مواردي است كه دانشجويان پس از مهاجرت و ادامه تحصيل بايد براي دريافت آن اقدام نمايند. هزينه هاي زندگي در كشور كانادا بسيار بالاست و با توجه به اينكه دانشجويان زمان محدودي براي كار دارند و بايد بيشتر زمان خود را به مطالعه اختصاص دهند، پرداخت هزينه براي شان با دشواري همراه خواهد بود. اما با دريافت بورسيه تحصيلي مي‌توان تا حد بسيار زيادي اين مشكل را برطرف ساخت. در ادامه به بررسي كامل بورسيه تحصيلي كانادا خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: بورسيه تحصيلي كانادا

بورسيه تحصيلي كانادا

 

كانادا يكي از كشور هايي است كه سياست مهاجر پذيري دارد و با توجه به كيفيت بالاي زندگي و اقتصاد كارآمد، افراد بسيار زيادي تصميم مي گيرند كه اين كشور را براي مهاجرت انتخاب كنند. مهاجرت تحصيلي يكي از رايج ترين روش هاي مهاجرتي است كه با توجه به سيستم آموزشي قدرتمند و با كيفيت كانادا بسيار محبوب مي باشد.

پس از مهاجرت افراد براي ادامه تحصيل بايد شهريه دانشگاه را بپردازند و در عين حال هزينه هاي زندگي شامل هزينه مسكن، غذا و… را نيز بپردازند. با توجه به هزينه هاي بالاي زندگي و محدوديت در كار كردن براي دانشجويان بين المللي، داشتن يك كمك هزينه مالي بسيار كمك كننده خواهد بود.

كانادا بورسيه هاي مختلفي را براي دانشجويان بين المللي در نظر گرفته است كه با توجه به شرايط خود و مقطع تحصيلي شان مي توانند براي دريافت آن ها درخواست بدهند. با توجه به اهميت اين مساله در ادامه به توضيح كامل بورسيه تحصيلي كانادا خواهيم پرداخت.

 

انواع بورسيه تحصيلي كانادا

بورسيه تحصيلي كانادا انواع مختلفي دارد و با توجه به فاكتورهاي مختلفي به دانشجويان اعطا مي شود. اطلاع از انواع بورسيه تحصيلي به دانشجويان كمك مي كند تا با آگاهي بيشتري كمك هزينه مورد نظر خود را انتخاب كرده و براي دريافت آن اقدام نمايند. انواع بورسيه تحصيلي كانادا به شرح زير هستند.

بورسيه تحصيلي كانادا | اسكالرشيپ شايسته محوري

اسكالرشيپ يا فلوشيپ يكي از بورسيه هاي محبوب كانادا است كه بر اساس شايستگي و روزمه علمي و پژوهشي قوي به دانشجويان اعطا مي‌گردد. بورسيه تحصيلي اسكالرشيپ دو نوع دولتي و خصوصي دارد و پس از دريافت نيازي به بازپرداخت ندارد.

براي برخي از بورسيه ها دانشجو بايد ضمانتي بدهد كه براي مدت مشخص در محلي تعيين شده به خدمت بپردازد. دانشجويان داخلي و دانشجويان بين المللي امكان استفاده از بورسيه تحصيلي اسكالرشيپ را خواهند داشت. نمرات بالا، مهارت بالا در زبان انگليسي، داشتن مقاله و.. از معيارهاي دريافت اين بورسيه هستند.

گرنت و برساري

يكي ديگر از انواع بورسيه تحصيلي كانادا، كمك هزينه گرنت و برساري است كه به طور معمول ملاك دريافت آن نياز مالي دانشجويان مي‌باشد. معمولا دانشجويان بين المللي امكان دريافت آن را ندارند و بيشتر به دانشجويان بومي تعلق خواهد گرفت.

دستيار تدريس

دانشجويان در مقاطع تحصيلات تكميلي يعني ارشد و دكتري مي‌توانند به عنوان دستيار آموزش فعاليت كرده و كمك هزينه اي نيز دريافت نمايند. براي كسب اين شغل و دريافت كمك هزينه دانشجو بايد از وضعيت تحصيلي خوبي برخوردار باشد و نمره زبان انگليسي او نيز بالا باشد.

بورسيه تحصيلي كانادا |‌ دستيار تحقيق

چنانچه دانشجوي مقطع ارشد و يا دكتري روزمه علمي و پژوهشي خوبي داشته باشد، مي‌تواند به عنوان دستيار پژوهشي (به جز پژوهش مربوط به پايان نامه خود) در كنار استاد مشغول تحقيق و بررسي شود. دانشجو براي اين كار بايستي در حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته به فعاليت بپردازند.

بورسيه تحصيلي كانادا|‌ وام دانشجويي

وام دانشجويي راه ديگري براي پوشش هزينه هاي زندگي و تحصيل است و دانشجويان بين المللي نيز امكان دريافت آن را خواهند داشت. لازم به ذكر است كه وام دانشجويي بايد پس از تحصيل بازپس داده شود. دريافت وام دانشجويي براي دانشجويان بين المللي از طريق بانك هاي خصوصي انجام مي‌شود.

بورسيه هاي دولتي كانادا

سازمان ارائه دهنده بورسيه تحصيلي كانادا متفاوت است. برخي از اين مراكز دولتي و برخي نيز غيردولتي هستند. بورسيه هاي دولتي با توجه به فاكتورهاي متعددي به دانشجويان رشته هاي مختلفي همچون علوم اجتماعي، بهداشت، علوم طبيعي و غيره اعطا مي شود.

يكي از عوامل ارائه دهنده بورسيه هاي دولتي اين است كه دانشجو متولد كشورهاي در حال توسعه باشد. به طور كلي مي توان گفت كه اكثر بورسيه هاي دولتي كانادا به دانشجويان تحصيلات تكميلي تعلق خواهد گرفت. علاوه بر اين براي دريافت برخي از بورسيه هاي تحصيلي دولتي بايد حتما درحال تحصيل در يك مقطع تحصيلي خاص مثل دكتري باشيد.

از برخي از بورسيه هاي تحصيلي دولتي كانادا مي توان به بورسيه دكترا گرانت بانتينگ، بورسيه فارغ التحصيلي ارشد كانادا، بورسيه پس از فارغ التحصيلي NSERC، بورسيه هاي تحقيقاتي IDRC و برنامه ي بورسيه تحصيلي وانير كانادا اشاره كرد.

بورسيه دانشگاه تورنتو كانادا

دانشجويان ايراني مي‌توانند به صورت اختصاصي از بورسيه دانشگاه تورنتو كه براي يادبود كشته شدگان سانحه هوايي اوكراين PS752 در نظر گرفته شده است استفاده نمايند. براي دريافت اين بورسيه تحصيلي كانادا شرايطي وجود دارد كه به شرح زير هستند.

✔ايراني بودن

✔پذيرش در مقطع كارشناسي، ارشد و يا دكتري دانشگاه تورنتو كانادا

✔تحصيل در رشته مطالعات ايران

بورسيه هاي غيردولتي كانادا

يكي ديگر از مراكز ارائه دهنده بورسيه هاي تحصيلي سازمان هاي خصوصي و غير دولتي هستند. هدف از ارائه بورسيه هاي غير دولتي كمك به كشورهاي در حال توسعه و يا تسريع روند پژوهش هاي علمي مي باشد.

anne vallee يكي از انواع بورسيه هاي غير دولتي است كه به صورت اختصاصي براي دانشجويان در حال تحصيل در رشته هاي حيوانات مقطع دكتري شهر كبك و بريتيش كلمبيا در نظر گرفته شده است.

بورسيه دادخواست نيز يكي از بورسيه هاي غيردولتي بسيار مهم است كه شرايط دانشجويان انگليسي زبان را بررسي كرده و در صورت تاييد شرايط آنان، كمك هزينه اعطا خواهد شد. هردو بورسيه تحصيلي كانادا ذكر شده فول فاند هستند يعني تمامي هزينه هاي تحصيل و زندگي دانشجو در كانادا را پوشش خواهند داد.

 

شرايط دريافت بورسيه تحصيلي كانادا در مقاطع مختلف

دانشجويان و حتي دانش آموزان در حال تحصيل در كشور كانادا شانس دريافت بورسيه تحصيلي را خواهند داشت. براي اين منظور بايد از شرايط دريافت بورسيه تحصيلي كانادا در مقاطع مختلف آگاه باشيد كه در ادامه به توضيح آن ها خواهيم پرداخت.

بورسيه تحصيلي كانادا در دبيرستان

در برخي از كشورها دانش آموزان در حال تحصيل در دبيرستان مي‌توانند بورسيه تحصيلي دريافت كرده و هزينه هاي تحصيل خود را پوشش دهند. اما آمريكا هيچ بورسيه اي براي مقطع دبيرستان در نظر نگرفته است و دانش آموزان بين المللي تنها با پرداخت شهريه امكان ادامه تحصيل را خواهند داشت.

دريافت بورسيه تحصيلي كانادا با مدرك ديپلم

افرادي كه در كالج در حال تحصيل در كالج هستند و با مدرك ديپلم پذيرش شده اند، مي‌توانند با دريافت بورسيه تحصيلي 1000 تا 5000 دلار كمك هزينه به صورت تخفيف در شهريه دريافت نمايند.

از شرايط دريافت بورسيه در اين مقطع مي‌توان به معدل بالا در دو سال آخر دبيرستان، نمره آيلتس 6.5 و يا بالاتر، سابقه فعاليت هاي فوق برنامه، مهارت در زمينه هاي مختلف اشاره كرد.

بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع كارشناسي

اكثر بورسيه هاي تحصيلي كانادا به مقاطع ارشد و دكتري اختصاص دارد. البته دانشجويان مقطع كارشناسي نيز امكان دريافت بورسيه را دارند اما شرايط براي آنان كمي سخت تر از ساير مقاطع است. بهتر است كه دانشجويان براي افزايش شانس دريافت بورسيه تحصيلي كانادا ابتدا براي دريافت ويزا و ادامه تحصيل در دانشگاه اقدام كرده و پس از يك ترم تحصيل و كسب نمرات بالا براي دريافت بورسيه درخواست دهند.

بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع كارشناسي ارشد

در مقطع كارشناسي ارشد دانشجويان بين المللي شانس نسبتا زيادي براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا دارند. اما با اين حال بورسيه ها بيشتر براي دوره هاي پژوهشي هستند و ساير دوره ها شانس زيادي نخواهند داشت. از شرايط دريافت بورسيه تحصيلي در مقطع ارشد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

✔معدل حداقل ۱۷ (چنانچه روزمه علمي و پژوهشي دانشجو قوي باشد، شرط معدل كمتر خواهد شد.)

✔نمره آيلتس حداقل ۶.۵

✔مقاله چاپ شده در مجلات معتبر

بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع دكتري

بيشترين سهم بورسيه هاي تحصيلي كانادا به مقطع دكتري اختصاص دارد. فاكتورهاي متعددي همچون بودجه دانشگاه، استاد راهنما، سطح علمي و پژوهشي دانشجو و غيره در دريافت بورسيه تاثير گذار خواهند بود. برخي از مهم ترين شرايط دريافت بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع دكتري به شرح زير هستند.

✔معدل حداقل ۱۷

✔رزومه علمي و پژوهشي قوي

✔نمره آيلتس حداقل ۶.۵

✔كسب نمره قبولي در آزمون GRE (در صورت نياز)

✔ارائه مقاله چاپ شده در مجلات معتبر

 

مدارك لازم براي دريافت بورسيه تحصيل در كانادا

اگر واجد شرايط دريافت بورسيه تحصيل در كانادا هستيد، بايد مدارك لازم را آماده كرده و با ارائه آن ها درخواست خود براي دريافت بورسيه را ارسال كنيد. نقص در مدارك منجر به ريجكت درخواست شما خواهد شد پس بهتر است كه از مدارك لازم براي دريافت بورسيه اطلاع دقيق داشته باشيد.

هر دانشگاه يا موسسه ممكن است مدارك اختصاصي را نيز براي دريافت بورسيه لازم داشته باشد اما به طور كلي مدارك لازم براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا به شرح موارد زير است.

✅عكس

✅فرم درخواست بورسيه

✅مدرك تحصيلي مقاطع قبلي به صورت ترجمه شده

✅ريز نمرات ترجمه شده

✅مدرك و نمره آزمون هاي استاندارد

✅رزومه علمي و پژوهشي

✅كپي پاسپورت و ويزاي تحصيلي

✅آدرس محل سكونت و كدپستي

✅نامه پذيرش دانشگاه

✅مقالات بين المللي در مقاطع تحصيلات تكميلي

✅مدرك زبان با حداقل نمره تعيين شده

✅مدارك مالي

 

مراحل دريافت بورسيه تحصيلي كانادا

براي دريافت بورسيه تحصيلي در كشور كانادا بايد مراحلي را طي نماييد. آشنايي با مراحل دريافت بورسيه باعث تسريع در روند دريافت آن خواهد شد. مراحل دريافت بورسيه تحصيلي كانادا به شرح زير مي‌باشد.

انتخاب دانشگاه

اولين گام براي پذيرش در دانشگاه هاي كانادا و دريافت بورسيه اين است كه دانشگاه ها را بررسي كرده و بهترين دانشگاه ها كه مناسب شرايط شما باشند را بيابيد. در هنگام انتخاب دانشگاه حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه شرايط ارائه بورسيه در هر دانشگاه متفاوت است پس آن هايي را انتخاب كنيد كه با توجه به شرايط و مدارك تان شانس دريافت بورسيه را داشته باشيد.

حتما اسم اساتيد دانشگاه را پيدا كنيد و با آن هايي كه تحقيقات مشتركي داريد ارتباط برقرار كنيد. در اين صورت مي‌توانيد نظر اساتيد را جلب كرده و شانس خود براي دريافت بورسيه در دانشگاه مقصد را افزايش دهيد.

بورسيه تحصيلي كانادا | آماده كردن مدارك

پس از انتخاب دانشگاه در مورد مدارك لازم اطلاع كسب كرده و سپس به آماده سازي آن ها بپردازيد. در حدود ۶ ماه تا يكمسال قبل از اپلاي بايد شروع به تقويت مدارك خود كنيد تا شانس تان براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا بيشتر شود. براي اين مثال در اين مدت مي‌توانيد به نگارش مقاله بپردازيد كه يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين مدارك در روند ارائه بورسيه مي‌باشد.

رزومه سازي

داشتن روزمه قوي يكي از مهم ترين مدارك در جريان پذيرش دانشگاه و دريافت بورسيه مي‌باشد. براي ساخت روزمه حتما با افراد متخصص مشورت كنيد تا از سابقه تحصيلي و پژوهشي شما بهترين روزمه را استخراج نمايند. براي اين منظور مي‌توانيد از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد.

بورسيه تحصيلي كانادا | درخواست اپلاي

در نهايت بايد مدارك و رزومه خود را براي دانشگاه هاي مورد نظرتان ارسال نماييد تا در صورت واجد شرايط بودن، درخواست شما تاييد شده و نامه پذيرش براي تان صادر شود. اكثر دانشگاه هاي كانادا در هنگام بررسي مدارك براي پذيرش دانشجو، شرايط دريافت بورسيه را نيز مورد توجه قرار مي‌دهند.

پرداخت هزينه اپلاي

شما بايد براي تقاضاي اپلاي در هر دانشگاه در حدود 80 تا 200 دلار پرداخت نماييد. چنانچه درخواست شما براي اپلاي پذيرفته نشود، هزينه بازپس داده نخواهد شد. بدون پرداخت اين هزينه مدارك شما براي پذيرش و دريافت بورسيه تحصيلي كانادا به مرحله بررسي نخواهد رسيد.

دريافت ويزا

و در آخر اگر كه دانشگاه درخواست شما را تاييد كند، بايد براي دريافت ويزاي تحصيلي اقدام نماييد. در سفارت مراحلي همچون انگشت نگاري و بيومتريك انجام خواهد شد و مصاحبه نيز به عمل خواهد آمد. در صورت پذيرش در مصاحبه سفارت، ويزاي شما صادر مي‌گردد و مي‌توانيد براي ادامه تحصيل به كانادا مهاجرت نماييد.

هزينه زندگي در كانادا

يكي از مهم ترين دلايل دريافت بورسيه تحصيلي كانادا پرداخت هزينه هاي زندگي در اين كشور است. كانادا يكي از كشورهاي گران قيمت است و دانشجويان بايد هزينه هاي زندگي پس از مهاجرت را پرداخت نمايند. هزينه تحصيل در كانادا به دو بخش شهريه دانشگاه و هزينه هاي زندگي اختصاص دارد. بيش ترين بخش هزينه زندگي مربوط به اجاره مسكن است.

اجاره آپارتمان در شهرهاي كوچك كانادا در حدود 700 دلار و در شهره هاي بزرگ 1200 دلار مي‌باشد. همچنين دانشجويان مي‌توانند خوابگاه اجاره كنند كه هزينه آن تقريبا  300 تا 400 دلار مي‌باشد. ساير هزينه هاي زندگي در كانادا به شرح زير هستند.

✅مواد غذايي 250 تا 300 دلار

✅بيمه درماني 40 دلار

✅حمل و نقل 80 تا 100 دلار

✅پوشاك 70 تا 90 دلار

✅تفريح و سرگرمي 80 دلار

 

كدام رشته ها بورسيه تحصيلي كانادا را دريافت خواهند كرد؟

به طور كلي مي‌توان گفت كه اكثر رشته هاي تحصيلي در كانادا شانس دريافت بورسيه را خواهند داشت و دانشجويان محدوديتي در اين زمينه نخواهند داشت. اما برخي از رشته ها در كانادا محبوب تر و پرطرفدار تر هستند و در نتيجه بورسيه هاي تحصيلي كه براي آن ها در نظر گرفته شده است نيز بيشتر از ساير رشته ها مي‌باشد. برخي از رشته هاي محبوب براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا به شرح زير مي‌باشند.

رشته هاي فني و مهندسي

رشته هاي فني مهندسي در اكثر كشورهاي جهان بسيار محبوب و پرطرفدار هستند و با توجه به اينكه كانادا نيز يك كشور توسعه يافته است و نياز ويژه اي به نيروي متخصص در رشته هاي فني مهندسي دارد، به اين رشته توجه ويژه اي نشان مي‌دهد و بورسيه هاي زيادي را براي دانشجويان اين رشته ها در نظر گرفته است.

بورسيه تحصيلي كانادا | رشته طراحي لباس

دانشجوياني كه در رشته هاي مد و طراحي لباس مشغول به تحصيل هستند، با توجه به اهميت اين رشته و بازار كار عالي آن در كانادا امكان استفاده از بورسيه تحصيلي كانادا را دارند. از جوايز و بورسيه هاي رشته طراحي لباس در كانادا مي‌توان به جايزه ادل توركوت، جايزه آلفرد سونگ و جانيس الين والر اشاره كرد.

رشته هاي علوم انساني

تحصيل در رشته هاي علوم انساني و رشته هاي بهداشت با دريافت بورسيه تحصيلي همراه است. براي دريافت بورسيه اين رشته بايد در مقطع دكتري مشغول به تحصيل باشيد. مبلغ بورسيه در حدود 50 هزار دلار به صورت ساليانه مي‌باشد.

بورسيه MBA

بورسيه هاي تحصيلي اين رشته نسبت به ساير رشته ها كمتر است اما با اين وجود اگر دانشجويان از روزمه علمي و پژوهشي خوبي برخوردار باشند، شانس دريافت بورسيه را خواهند داشت. از دانشگاه هاي ارائه دهنده بورسيه تحصيلي كانادا در رشته MBA مي‌توان به دانشگاه هاي كارلتون، دانشگاه يورك، دانشگاه واترلو و دانشگاه ويندزور كانادا اشاره كرد.

بورسيه تحصيلي كانادا | رشته پرستاري

رشته پرستاري نيز از رشته هاي بسيار محبوب و پرطرفدار است و كه در كانادا نيز بورسيه هاي متعددي براي آن در نظر گرفته شده است. دانشجويان كشورهاي درحال توسعه و توسعه نيافته مي‌توانند از بورسيه هاي اختصاصي رشته پرستاري بهره مند شوند. علاوه بر اين بنياد پرستاري نيز انواع بورسيه تحصيلي را ارائه مي‌دهد كه مبالغ آن ها از 750 دلار تا 10 هزار دلار در مقاطع تحصيلي مختلف، متفاوت مي‌باشد.

رشته روانشناسي

در كشور كانادا براي رشته روانشناسي نيز بورسيه هاي اختصاصي وجود دارد. مثلا دانشجويان در حال تحصيل در دانشگاه آلبرتا كه در حال تحصيل در رشته روانشناسي بوده و به كار كردن با دانش آموزان معلول علاقه مندند، مي‌توانند بورسيه تحصيلي كانادا الكسيس چوميكي را دريافت كرده و در حدود 1800 دلار كمك هزينه دريافت نمايند.

رشته هنر

دانشجويان بين المللي كه در رشته هنر به تحصيل مي‌پردازند، مي‌توانند از بورسيه تحصيلي استفاده نمايند. اين كمك هزينه ها با هدف پشتيباني و حمايت از دانشجويان با استعداد ارائه مي‌گردد. از دانشگاه هاي ارائه دهنده بورسيه هنر مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

دانشگاه ساسكاچوان: اين دانشگاه در مقطع ارشد و دكتري دانشجويان رشته هاي موسيقي و هنر را بروسيه كرده و ماهانه 16 هزار دلار براي مقطع ارشد و 20 هزار دلار براي مقطع دكتري پرداخت مي‌كند.

دانشگاه واترلو: رشته هاي هنر در مقطع كارشناسي ارشد در اين دانشگاه بورسيه شده و براي يك سال مبلغ 12 هزار دلار به صورت ماهانه دريافت خواهند كرد.

رايرسون: دانشجويان رشته عكاسي مقطع پست دكتري با توجه به كميته گزينش دانشگاه ماهانه 12 هزار دلار دريافت مي‌كنند.

يورك: در مقطع ارشد و رشته هاي رسانه هاي ديجيتال، هنرهاي بصري و فيلمسازي امكان دريافت بورسيه يكساله به صورت ماهانه 12 هزار دلار وجود خواهد داشت.

دانشگاه ويكتوريا كانادا: دانشجويان تمامي رشته هاي هنر مقطع كارشناسي مي‌توانند با انتخاب كميته گزينش، بورسيه تحصيلي كانادا را دريافت كرده و ماهانه 10 هزار دلار دريافت نمايند.

 

دانشگاه هاي ارائه دهنده بورسيه تحصيلي كانادا

همانطور كه در بالا گفته شد تمامي دانشگاه هاي كشور كانادا شرايط مساعدي براي بورسيه كردن دانشجويان ندارند و حتي برخي از آن ها به طور كل بورسيه پرداخت نمي كنند. افرادي كه در دوره دبيرستان در كانادا بوده و از كالج فارغ التحصيل شده باشند، شانس بيشتري براي دريافت بورسيه خواهند داشت.

به طور كلي دانشگاه هاي ارائه دهنده بورسيه تحصيلي كانادا شرايط و معيارهاي متفاوتي براي بورسيه كردن دانشجويان دارند. براي مثال دانشگاه مونترال كانادا چز دانشگاه هايي است كه دريافت بورسيه از آن كار راحتي نيست و تنها دانشجويان با شرايط خاص موفق به دريافت بورسيه مي‌شوند. برخي از دانشگاه هاي ارائه دهنده بورسيه تحصيلي در كشور كانادا به شرح زير هستند.

بروسيه دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو پس از حادثه هواپيماي اوكرايني بورسيه اختصاصي را براي دانشجويان در حال تحصيل ايراني در كانادا در نظر گرفته است. دانشجويان ايراني كه نياز به حمايت مالي دارند و صرفا در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند، امكان دريافت بورسيه تحصيلي كانادا را خواهند داشت.

دانشگاه Manitoba

دانشجويان تمام وقت مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري بدون در نظر گرفتن مليت شان امكان دريافت بورسيه تحصيلي كانادا در اين دانشگاه را خواهند داشت. مبلغ بورسيه با توجه به مقطع تحصيلي متفاوت است به طوري كه دانشجويان دكتري در حدود ۱۸ هزار دلار سالانه و دانشجويان ارشد ۱۴ هزار دلار سالانه دريافت خواهند كرد.

دانشگاه Calgary

اين دانشگاه به صورت گسترده اقدام به پرداخت بورسيه هاي تصحيلي مختلف به دانشجويان در حال تحصيل بين المللي مي‌نمايند. همچنين مبلغي معادل هزار تا چهار هزار دلار نيز توسط اين دانشگاه براي پروژه هاي تحقيقاتي و تحصيلي پرداخت مي‌شود.

بورسيه تحصيلي كانادا | دانشگاه Waterloo

دانشجويان مقطع ارشد اين دانشگاه مي‌توانند مبلغي معادل 1900 دلار و دانشجويان مقطع دكتري نيز مبلغي معادل 3800 دلار در هر ترم تحصيلي دريافت نمايند. لازم به ذكر است كه دانشجويان دكتري اين دانشگاه در صورت انجام پروژه هاي تحقيقاتي شانس دريافت بورسيه هاي ديگر را نيز دارند.

بورسيه ونير كانادا

دانشجويان اين دانشگاه مي‌توانند براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا براي مدت 3 سال اقدام كرده و كمك هزينه اي با مبلغ 50 هزار دلار پرداخت نمايند.

بورسيه دانشگاه بين المللي يورك

اين دانشگاه براي تحصيل در مقطع كارشناسي، كمك هزينه اي با مبلغ 6 هزار تا 10 هزار دلار پرداخت مي‌كند. مدت زمان تحصيل و دريافت اين بورسيه تحصيلي كانادا 4 سال مي‌باشد.

 

بورسيه فول فاند كانادا

كانادا يكي از كشورهايي است كه بورسيه فول فاند نيز در ليست كمك هزينه هاي تحصيلي خود دارد و سالانه دانشجويان بسيار زيادي را به صورت فول فاند بورسيه مي‌كند. فول فاند به اين معناست كه تمامي هزينه هاي تحصيل و زندگي دانشجو در كانادا يعني شهريه دانشگاه، هزينه مسكن، خورد و خوراك و رفت و آمد پوشش داده مي‌شود و دانشجو نيازي براي پرداخت هيچ هزينه اي نخواهد داشت.

اين بورسيه تحصيلي كانادا در مقاطع مختلف شرايط متفاوتي دارند اما به طور كلي دانشجويان بايد وضعيت علمي بسيار خوب و رزومه قوي داشته باشند. با توجه به محبوبيت بسيار زياد بورسيه هاي فول فاند كانادا، رقابت بر سر دريافت آن ها بسيار بالاست و در صورتي كه اقدامات لازم براي دريافت بورسيه به درستي انجام نگيرد شانس دانشجو به طور كامل از بين خواهد رفت. به همين دليل توصيه مي‌شود كه براي دريافت بورسيه تحصيلي فول فاند از كمك مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد.

جهت عضويت دركانال اطلاع رساني و آخرين اخبار در تلگرام بر روي تلگرام مشاوره تحصيلي كليك كنيد و يا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصيلي دانتل كو ” جست و جو و عضو شويد.

 

كار در حين تحصيل در كانادا

يكي از مهم ترين مزاياي تحصيل در كانادا امكان كار در حين تحصيل است. دانشجويان بين المللي اين اجازه را دارند كه به صورت پاره وقت 20 ساعت در هفته به انجام كار بپردازند. همچنين در تعطيلات نيز اين زمان به 40 ساعت در هفته افزايش خواهد يافت.

دانشجويان با انجام كار پاره وقت درآمد دلاري خواهند داشت و به اين صورت مي‌توانند هزينه هاي خود را تا حدي پرداخت نمايند. براي كار دانشجويي بايستي ويزاي تحصيلي داشته باشيد و به صورت تمام وقت در يك دانشگاه معتبر تحصيل كنيد. بورسيه تحصيلي كانادا در اين شرايط بسيار كمك كننده خواهد بود و دانشجو مي‌تواند زمان بيشتري را براي مطالعه و يادگيري دروس اختصاص دهد.

 

دريافت اقامت دائم كانادا پس از تحصيل

كانادا يك كشور مهاجر پذير است و اكثر افرادي كه به تحصيل در اين كشور مي‌پردازند، مي‌توانند پس از فارغ التحصيلي با انجام اقداماتي براي دريافت ويزا دائم اقدام كرده و به ادامه زندگي خود در اين كشور بپردازند.

براي اين منظور دانشجو بايد كاري پيدا كرده و از اين طريق ويزاي تحصيلي خود را به ويزاي كاري تغيير دهد. پس از مدت ۵ سال فعاليت در كانادا و پرداخت ماليات و حضور مداوم در كانادا، اخذ تابعيت و شهروندي امكان پذير مي‌شود.

توجه داشته باشيد كه دانشجوياني كه بورسيه تحصيلي كانادا را دريافت مي‌كنند، شانس بيشتري براي استخدام در مشاغل تخصصي دارند و در نتيجه اقامت دائم آنان راحت تر از ساير دانشجويان خواهد بود.

 

دليل ريجكت شدن درخواست بورسيه تحصيلي كانادا

برخي از دانشجويان پس از درخواست براي دريافت كمك هزينه با ريجكت درخواست بورسيه تحصيلي مواجه خواهند شد. دلايل زيادي منجر به ريجكت شدن مي‌شود كه يكي از مهم ترين آن ها گپ تحصيلي زياد است. البته اگر گپ تحصيلي به درستي توجيه شود، احتمال ريجكت نيز از بين خواهد رفت.

ساير دلايل رايج ريجكت بورسيه تحصيلي كانادا پايين بودن نمره مدرك زبان، نداشتن رزومه علمي و پژوهشي قوي، كامل نبودن مدارك و نبودن در اولويت نياز مالي اشاره كرد. لازم به ذكر است كه به غير از بورسيه هاي فول فاند، بقيه بورسيه ها تنها بخشي از هزينه ها را پوشش خواهند داد و دانشجو براي تامين بخش ديگر هزينه هاي تحصيل و زندگي خود بايد توانايي مالي داشته باشد.

 

دريافت بورسيه تحصيلي كانادا با رتبه كنكور

دريافت بورسيه تنها با رتبه كنكور امكان پذير نيست اما با اين حال رتبه بسيار خوب در كنكور سراسري، رزومه علمي دانشجو را تقويت كرده و در اين صورت شانس دريافت بورسيه تحصيلي كانادا نيز افزايش خواهد يافت.

 

بورسيه تحصيلي كانادا بدون مقاله

همانطور كه گفته شد داشتن بورسيه تحصيلي يكي از مهم ترين مدارك براي دريافت بورسيه تحصيلي است. اما بسياري از دانشجويان موفق به چاپ مقاله در مجلات معتبر نشده اند و براي شان اين سوال مطرح مي‌شود آيا بدون مقاله نيز مي‌توان براي دريافت بورسيه اقدام كرد يا خير.

در پاسخ بايد گفت كه بله اين امكان وجود دارد چراكه حتي اگر مقاله داشته باشيد اما ساير شرايط كافي نباشند، بورسيه به شما تعلق نخواهد گرفت. در نتيجه اگر مقاله نداشته باشيد اما روزمه علمي و پژوهشي و نمره مدرك زبان تان بسيار بالا باشد، مي‌توانيد با نظر كميته گزينش دانشگاه، بورسيه تحصيلي دريافت نماييد.

 

مشاوره مهاجرت به كانادا

يكي از كشورهايي كه دانشجويان آن را براي مهاجرت تحصيلي انتخاب مي‌كنند، كشور كانادا است چراكه سيستم آموزشي بسيار قوي دارد و مقصدي عالي براي كسب علم و دانش و افزايش مهارت به صورت تخصصي مي‌باشد. با وجود هزينه هاي تحصيل و زندگي گران قيمت در كانادا، بسياري از دانشجويان با محدوديت هايي در اين زمينه مواجه خواهند شد. بورسيه تحصيلي يكي از راهكارهاي پيش روي دانشجويان است كه با دريافت آن مي‌توانند بخش زيادي از محدوديت ها و مشكلات مالي خود را برطرف نمايند.

اگر قصد دريافت بورسيه تحصيلي كانادا را داريد، توصيه مي‌شود كه با افراد متخصص در اين زمينه مشورت كنيد چرا كه با توجه به تقاضاي بسيار زياد و محدوديت در دريافت بورسيه، هرگونه اشتباه در اين مسير منجر به از دست دادن شانس شما خواهد شد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تحصيل در كانادا مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. براي دريافت بورسيه تحصيلي كانادا چه بايد كرد؟

    براي دريافت بورسيه بايد ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به شرايط ارائه بورسيه بررسي كرده و سپس درخواست خود را اسال نماييد. مراحل دريافت بورسيه به طور كامل در متن توضيح داده شده است.

  2. آيا بدون مقاله مي‌توان بورسيه تحصيلي كانادا دريافت كرد؟

    بله با توجه به شرايط علمي و پژوهشي شما ممكن است بدون مقاله نيز بورسيه تحصيلي اعطا شود.

  3. آيا بورسيه تحصيلي تمامي هزينه هاي دانشجو را پوشش مي‌دهد؟

    خير بورسيه هاي تحصيلي انواع مختلفي دارند و بسياري از آن ها تنها بخشي از هزينه را پوشش مي‌دهند.

    منبع: بورسيه تحصيلي كانادا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بورسيه تحصيلي كانادا،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۲۱:۲۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی