duntelco1
مشاوره تحصيلي

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳  از مهم ترين مواردي هستند كه داوطلبان بايد از آن ها اگاه باشند چراكه هر ساله بسياري از متقاضيان به دليل اين اشتباهات شانس قبولي خود در رشته و دانشگاه مورد نظرشان را از دست مي‌دهند. اين اشتباهات بسيار متداول اند و ممكن است هر فردي مرتكب آن ها شود؛ اين در حاليست كه با اطلاع از اشتباهات رايج مي‌توانيد آن ها را به حداقل رسانده و انتخاب رشته اصولي داشته باشيد. در ادامه به بررسي كامل اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ 

داوطلبان مقطع دكتري براي ادامه تحصيل در اين مقطع بايستي در آزمون دكترا شركت كرده و موفق به كسب رتبه حد نصاب شوند. در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، داوطلبان مي‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تكميل كرده و براي مصاحبه دعوت شوند. 

انتخاب رشته دكتري بسيار حائز اهميت است و تاثير مستقيم بر قبولي نهايي داوطلب مي‌گذارد. به همين دليل ضروري است كه داوطلبان از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ مطلع شوند و با شناسايي و كاهش اين خطا ها شانس قبولي خود را افزايش دهند. 

قبولي در مقطع دكتري با قبولي در مقاطع قبلي متفاوت است و شركت در آزمون و كسب رتبه خوب به معناي پايان مسير نيست. آزمون كتبي دكتري 50 درصد نتيجه نهايي را مشخص مي‌كند اما 50 درصد ديگر آن به مصاحبه اختصاص دارد.

داوطلبان در هر رشته محلي كه رتبه حد نصاب آن دانشگاه را به دست آورده باشند، دعوت به مصاحبه خواهند شد اما در نهايت قبولي داوطلب را انتخاب رشته او تعيين خواهد كرد. در ادامه اين مطلب به بررسي كامل اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ خواهيم پرداخت. 

 

بي توجهي به كارنامه اوليه آزمون

داوطلبان بايد در مرحله اول كارنامه اوليه خود را به طور دقيق بررسي كنند و از وضعيت علمي خود كاملا آگاه شوند. با اطلاع از اين موارد مي‌توان انتخاب رشته را به نحوي اصولي تر انجام داد. شما مي‌توانيد رتبه و تراز علمي خود را با پذيرفته شدگان سال هاي گذشته مقايسه كرده و ديدي كلي از شانس قبولي خود در دانشگاه هاي مختلف به دست آوريد. 

البته كه اين كار اطلاع دقيقي به شما نمي‌دهد چراكه هرساله ظرفيت پذيرش دكتري تغيير مي‌كند اما در هرحال حدود قبولي يكسان خواهد بود. براي تحليل كارنامه اوليه و اطلاع از رتبه پذيرفته شدگان سال هاي گذشته و جلوگيري از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري 1403 مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو صحبت نماييد. 

 

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري 1403 |‌ مطالعه نكردن دفترچه انتخاب رشته دكتري

هر ساله قبل از شروع انتخاب رشته دكترا، دفترچه راهنما انتخاب رشته در سايت سنجش منتشر مي‌گردد. تمامي اطلاعات مورد نياز داوطلبان در اين دفترچه ذكر مي‌شود. برخي از داوطبان دفترچه را به صورت كامل مطالعه نمي‌كنند و در نتيجه از شرايط و ضوابط و كدرشته محل هاي جديد در سال جاري مطلع نمي‌شوند. 

 

عدم اطلاع از دوره هاي تحصيلي مختلف در مقطع دكتري

در مقطع دكتري دانشجويان امكان تحصيل در دوره هاي مختلف را دارند. هر دوره شرايط و ضوابط خاص خود را دارد كه داوطلبان بايد از آن ها آگاه باشند تا پس از انتخاب رشته متوجه اشتباه خود نشوند.

گاها ديده شده كه داوطلبان به طور كلي از وجود يك دوره بي خبر بوده اند در حالي كه شانس قبولي بالايي در آن داشته اند و يا حتي دوره اي را انتخاب كرده اند كه شرايط تحصيل در آن را نداشته اند و اين از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ است. در ادامه به معرفي تمامي دوره هاي تحصيلي مقطع دكتري مي‌پردازيم. 

 

دوره روزانه

اين دوره كاملا رايگان است و تقاضا براي پذيرش در آن نيز بسيار زياد مي‌باشد. دانشجويان پس از قبولي در اين دوره شهريه پرداخت نمي‌كنند اما موظفند كه پس از تحصيل طرح گذرانده و مشغول به خدمت شوند.

 

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ |‌ دوره شبانه (نوبت دوم)

اين دوره از نظر كلاس هاي درس و اساتيد كاملا با دوره روزانه يكسان است و تنها تفاوت بين اين دو دوره در شهريه پرداز بودن شبانه مي‌باشد. مبلغ شهريه نسبت به ساير دوره هاي شهريه پرداز كمتر است. دانشجويان دوره شبانه تعهد به خدمت ندارند. 

 

دوره غيرانتفاعي

دانشگاه هاي غيرانتفاعي به صورت مجزا از دانشگاه هاي سراسري در حال فعاليت هستند اما مستقيما زير نظر وزارت علوم و مورد تاييد آن مي‌باشند. اين دوره نيز شهريه پرداز بوده و تعهد به خدمت ندارد. 

 

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري |‌ دوره پيام نور

دانشگاه هاي پيام نور در واحد هاي مختلف در حال فعاليت بوده و زير نظارت وزارت علوم مي‌باشند. دانشجويان براي تحصيل در دانشگاه پيام نور بايد شهريه پرداخت كنند و تعهد به خدمت نيز نخواهند داشت. 

 

پرديس خودگردان

پرديس هاي خودگران شعبه اي از دانشگاه هاي سراسري هستند كه به مستقل اداره مي‌شوند و هزينه هاي آن از طريق شهريه دانشجويان تامين مي‌گردد. ميزان شهريه پرديس خودگردان از تمامي دوره هاي شهريه پرداز بيشتر است. 

 

اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ |‌ بورس اعزام به خارج از كشور

ممكن است در برخي از سال ها در دفترچه انتخاب رشته دكتري كد رشته محل مربوط به اعزام به خارج كشور نيز درج شوند. در اين صورت داوطلبان مي‌توانند اين كدرشته محل ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد كرده و براي تحصيل به خارج كشور بروند. وجود اين دوره در سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رساني در اين صفحه قرار خواهد گرفت. 

دوره مشترك

اين دوره به اين صورت است كه دانشجو نيمي از دوران تحصيل خود را در دانشگاه هاي داخلي تعيين شده و نيمي ديگر را در دانشگاه هاي خارجي مشخص شده مي‌گذراند. هزينه سفر، اقامت و غيره به طور كامل بر عهده دانشجو مي‌باشد. عدم اطلاع از جزييات مربوط به هزينه و ساير موارد از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ است. 

 

بي توجهي به فاكتورهاي مهم در زمان انتخاب رشته دكتري

در زمان انتخاب رشته بايد اولويت هاي خود را با توجه به فاكتورهاي مهي همچون شهريه، مسافت و غيره تعيين كنيد. حتما از مسافت دانشگاه تا محل زندگي راه هاي ارتباطي آن مطلع شويد.

شهريه هر دوره متفاوت است؛ براي مثال پرديس خودگران در مقطع دكتري شهريه زيادي دارد و اين ممكن است براي برخي از افراد بسيار سنگين باشد و در آينده مشكلاتي را به وجود آورد. همچنين بايد در مورد هيت علمي دانشگاه نيز از طريق سايت دانشگاه مطلع شويد و اين گونه در مورد وضعيت علمي دانشگاه آگاه شويد. 

 

بي توجهي به اولويت بندي

يكي ديگر از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ اين است كه داوطلبان به اولويت بندي توجه نمي‌كنند و صرف اينكه در تمامي كدرشته محل ها دعوت به مصاحبه مي‌شوند، اولويت ها را بدون توجه به فاكتورهاي تاثيرگذار اولويت بندي مي‌كنند. اين در حاليست كه در نهايت قبولي شما با توجه به اولويت بندي تعيين خواهد شد و هرگونه اشتباه ممكن است پشيماني زيادي براي تان به همراه داشته باشد. 

 

انتخاب رشته در روزهاي پاياني

به طور اكيد توصيه مي‌شود كه انتخاب رشته خود را در همان روزهاي اول انجام دهيد تا استرس و اضطراب نداشته باشيد و بتوانيد با خيال راحت تمامي جوانب را بررسي نماييد. معمولا افرادي كه در روزهاي پاياني انتخاب رشته مي‌كنند، دچار خطاهاي زيادي مي‌شوند و اين يكي از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري است. 

 

بي توجهي به آخرين اخبار و محروميت هاي آزمون دكتري

در سال گذشته محروميت آزمون دكتري براي داوطلباني كه در دوره روزانه پذيرفته شده اند لغو شد اما با اين حال ممكن است كه در سال جديد قوانين مجددا تغيير كرده و محروميت دوباره لحاظ شود. از سوي ديگر در هر سال اخبار جديدي در مورد آزمون دكتري منتشر مي‌كند كه بي اطلاعي نسبت به آن ها گاها عواقب سنگيني خواهد داشت. پس توصيه مي‌شود كه دچار اين اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ نشويد و حتما دفترچه راهنما را مطالعه كنيد. 

 

كمك نگرفتن از افراد متخصص

و در نهايت اينكه تمامي اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري كه در بالا گفته شد، با كمك گرفتن از افراد متخصص برطرف مي‌شوند. انتخاب رشته دكتري مرحله بسيار حساسي است بهتر است كه داوطلبان در اين مرحله ريسك نكنند. با كمك گرفتن از پذيرفته شدگان سال هاي گذشته و يا مشاوران تحصيلي مي‌توانيد درصد خطا و اشتباه در اين مرحله حساس را به حداقل برسانيد. 

 

مشاوره انتخاب رشته دكتري

داوطلباني كه قصد انتخاب رشته دكتري را دارند، بهتر است كه براي جلوگيري از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ با افراد متخصص مشورت كرده و با راهنمايي آنان اين مرحله را انجام دهند تا شانس قبولي شان افزايش يابد. 

در مركز مشاوره دانتل كو مشاوران تحصيلي با تجربه اي گردهم آمده اند و در خدمت شما هستند تا در زمينه انتخاب رشته ياري‌تان كنند. در اين مركز مشاوره به صورت تلفني مي‌باشد و مي‌توانيد با صرف كمترين هزينه و زمان بهترين خدمات مشاوره تحصيلي تلفني را دريافت نماييد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ چيست؟

    از اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۳ مي‌توان به عدم مطالعه دفترچه راهنما، عدم تحليل كارنامه و … اشاره كرد كه در متن به طور كامل به آن ها پرداخته شده است. 

  2. امكان انتخاب چند كد رشته محل در فرم انتخاب رشته وجود دارد؟

    داوطلبان دكتري مي‌توانند حداكثر 50 كد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمايند. 

  3. منظور از دوره مشترك در انتخاب رشته دكتري چيست؟

    در اين دوره دانشجويان بايد نيمي از دوران تحصيل خود را در دانشگاه داخلي و نيمي ديگر را در دانشگاه خارج از كشور بگذرانند. 

    منبع: اشتباهات رايج در انتخاب رشته دكتري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۳۵:۴۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی