duntelco1
مشاوره تحصيلي

آزمون جامع دكتري ۱۴۰۲ يكي از مهم ترين مراحل در مقطع دكترا مي‌باشد كه تمامي دانشجويان بايد از آن گذر كرده و وارد مرحله دكتري پژوهشي شوند. داوطلبان پذيرفته شده در مرحله آزمون دكتبي و شفاهي مجاز به شروع فرايند پايان نامه خود مي‌باشند. در صورت عدم قبولي در اين آزمون مشكلات و محدوديت هايي براي دانشجويان به وجود خواهد آمد. در اين مطلب به بررسي كامل آزمون جامع دكتري 1402 مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.  

 منبع: آزمون جامع دكتري

 

آزمون جامع دكتري ۱۴۰۲

تمامي دانشجويان مقطع دكتري بايد در آزموني با عنوان آزمون جامع دكتري شركت كنند. اين آزمون به اين منظور برگزار مي‌شود تا سطح علمي دانشجويان اين مقطع پس از گذراندن واحدهاي تئوري مورد ارزيابي قرار گيرد. پس از واحدهاي تئوري و عملي نوبت به دوره دكتري پژوهشي است كه تنها در صورت قبولي در آزمون‌جامع امكان ورود به آن وجود خواهد بود. 

آزمون جامع دكتري در مرحله امتحان كتبي و مصاحبه دارد. در مرحله اول داوطلبان بايد در آزمون كتبي شركت كنند. توجه داشته باشيد كه آزمون‌جامع هماهنگ نيست و اساتيد مقطع دكتري هر دانشگاه سوالات مربوط به آن را طرح خواهند كرد. 

پس از آن دانشجوياني كه موفق به كسب رتبه حد نصاب شده باشند، به مرحله مصاحبه راه پيدا خواهند كرد. پس از قبولي در مرحله مصاحبه نيز وارد دوره دكتري پژوهشي شده و مي‌توانند شروع به انجام پايان نامه يا رساله خود نمايند. توجه داشته باشيد كه در صورت عدم موفقيت در آزمون جامع دكتري تنها يكبار ديگر اين شانس را داريد كه در آزمون شركت كنيد. 

 

 

شرايط شركت در آزمون جامع دكتري

داوطلبان مقطع دكتري در مرحله اول بايد در آزمون دكتري شركت كنند و در صورت موفقيت در اين آزمون و مصاحبه وارد دوره پژوهشي دكتري خواهند شد. اما پس از آن درگير اين سوالات خواهند شد كه شرايط شركت در آزمون جامع دكتري چيست و چه اقداماتي در اين زمينه بايد انجام دهند.

با توجه به اينكه دانشجويان تنها دوبار شانس شركت در آزمون جامع دكترا را دارند، بهتر است كه از شرايط آزمون اطلاع كامل داشته باشند تا با مشكلي در اين زمينه مواجه نشوند. شرايط شركت در آزمون جامع دكتري براي دانشگاه هاي مختلف متفاوت است اما به طور كلي برخي از شرايط يكسان به شرح زير هستند. 

✅دانشجويان بايد حداقل ۱۲ تا ۱۸ واحد درسي ارائه شده توسط دانشگاه را در مدت سه ترم بگذرانند. 

✅معدل دانشجو بايد حداقل ۱۶ و يا در برخي از دانشگاه ها حداقل ۱۵ باشد. 

✅دانشجو نبايد در هيج يك از دروس نمره كمتر از ۱۴ به دست آورده باشد. 

✅ارائه مدرك زبان قبل از آزمون جامع الزامي است. (تنها برخي از دانشگاه ها ممكن است تا پايان مهلت آزمون جامع به دانشجويان اجازه ارائه مدرك زبان بدهند.)

 

مراحل آزمون جامع دكتري

دانشجويان مقطع دكتري كه قصد شركت در آزمون‌جامع را دارند، بايد مراحلي را از سر بگذرانند. اطلاع از مراحل شركت در آزمون جامع دكتري از اهميت بسيار زيادي برخوردار است تا دانشجويان در اين روند با مشكلي مواجه نشوند. اين مراحل به شرح زير هستند. 

👈پاس كردن تعداد واحدهاي مشخص در زمان معين (۱۲ تا ۱۸ واحد در سه ترم)

👈داشتن معدل ۱۶ و يا ۱۵ با توجه به دانشگاه

👈تكميل فرم شركت در آزمون جامع دكتري

👈ارائه مدرك زبان انگليسي معتبر مثل آيلتس و تافل و يا آزمون هايي همچون MSRT، TOLIMO و…

👈ارائه فرم و مدارك لازم همچون كارنامه تحصيلي و مدرك زبان به واحد آموزشي مربوطه دانشگاه

👈حضور در جلسه آزمون كتبي و كسب رتبه حد نصاب نمره

👈شركت در جلسه مصاحبه حضوري

🔺مدتي پس از شركت در آزمون نتايج نهايي اعلام خواهد شد و دانشجويان پذيرفته شده وارد دوره دكتري پژوهشي شده و مي‌توانند اقدامات لازم براي شروع نگارش پايان نامه را شروع كنند. 

🔺چنانچه دانشجو موفق به قبولي در آزمون جامع در دوبار نشود، پرونده او به گروه آموزشي ارجاع داده مي‌شود تا در مورد وضعيت دانشجو تصميم گيري شود. البته اين شانس در تمامي دانشگاه ها به دانشجويان داده نمي‌شود و در صورت عدم قبولي در زمان مجاز ديگر امكان ادامه تحصيل در اين مقطع را نخواهند داشت. 

 

قبولي در آزمون جامع دكترا

يكي از مهم سوالات داوطلبان آزمون جامع اين است كه براي قبولي در آزمون بايد چه نمره‌اي كسب كنند. در اين مورد بايد گفت كه قبولي در آزمون جامع دكتري مشروط به اين است كه دانشجو بايد از ۱۰۰ درصد نمره، ۷۰ درصد را در آزمون كتبي و ۳۰ درصد را در آزمون شفاهي به دست آورد. 

دانشجويان بايد جداقل نمره ۱۶ را به دست آورند تا قبول شوند. در صورت عدم كسب اين نمره يكبار ديگر امكان شركت در آزمون را خواهند داشت. دانشجويان پذيرفته شده وارد مرحله دكتري پژوهشي خواهند شد. براي آمادگي آزمون جامع دكتري مي‌توانيد از مشاوره تحصيلي دانتل كو كمك بگيريد. 

 

مشاوره آزمون جامع دكترا

دانشگاه هاي مختلف شرايط متفاوتي براي شركت در آزمون جامه دكتري دارند. همچنين دانشگاه آزاد نيز اين آزمون را مطابق با شيوه نامه هاي اختصاصي خود برگزار خواهد كرد. تمامي دانشجويان مقطع دكتري براي گذر از مرحله دروس تئوري و ورود به مرحله دكتري پژوهشي بايد در اين آزمون شركت نمايند. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه آزمون جامع دكتري براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمون جامع دكتري 1402 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. منظور از آزمون جامع دكتري چيست؟

    دانشجويان مقطع دكتري پس از سه ترم بايد در اين آزمون شركت كنند تا اجازه ورود به دوره دكتري پژوهشي را به دست آورند. 

  2. شرايط شركت در آزمون جامع دكتري چيست؟

    از اين شرايط مي‌توان به گذراندن تعداد واحد لازم در مدت معين، داشتن مدرك زبان و غيره اشاره كرد كه در طول مطلب به طور كامل به آن ها پرداخته شده است. 

  3. اگر در آزمون جامع قبول نشوم چه خواهد شد؟

    در اين صورت مي‌توانيد براي يكبار ديگر در اين آزمون شركت نماييد. 

    منبع: آزمون جامع دكتري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آزمون جامع دكتري ۱۴۰۲،
موضوع:
[ ۷ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۲:۵۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی