duntelco1
مشاوره تحصيلي

آزمون جامع دكتري آزاد

فلسفۀ آزمون‌ها، شناخت فرد و محك زدن او در آن چيزي است كه براي رشد و تعالي وي لازم بوده و پيش از آن فراگرفته است. تحصيل در دوره دكتري تخصصي نيز از اين امر مستثني نيست . دوره دكتري تخصصي از دو بخش آموزشي و پژوهشي تشكيل شده است . در بخش آموزشي كه ترم هاي ابتدايي تحصيل در مقطع دكتري را به خود اختصاص مي دهد ، دانشجويان دروس نظري را مي گذرانند .دانشجويان در صورت كسب حد نصاب معدل مورد قبول ، در آزمون جامع دكتري كه قبولي در آن شرط ورود به مرحله پژوهشي بوده شركت مي نمايند.

در صورت كسب نمره قبولي در آزمون جامع دكتري ، دانشجويان مي توانند وارد مرحله پژوهشي شده و نوشتن رساله خود را آغاز نمايند . شركت در آزمون جامع دكتري و قبول شدن در آن اهميت فراوان دارد چرا كه در صورت مردود شدن در آزمون جامع ، دانشجو از ادامه تحصيل محروم خواهد شد . در ادامه به بررسي نكات لازم در زمينه آزمون جامع دكتري در دانشگاه آزاد مي پردازيم.

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل آماده اند تا به سوالات شما در مورد برگزاري آزمون جامع دكتري پاسخ دهند.

مراحل مختلف براي سپري كردن دوره دكتري

1-گذراندن واحدهاي درسي كه بهتر است تا پايان ترم دوم اخذ شده باشد.

2-شركت در آزمون جامع كه حداكثر تا پايان ترم چهارم بايد انجام شود.

3-دفاع از پروپزال رساله

4-دفاع از رساله كه بايد حداكثر در محدوده سنوات مجاز انجام شود.

مراحل مختلف برگزاري آزمون جامع دكتري

  • اعلام آمادگي دانشجو براي شركت در آزمون جامع
  • بررسي شرايط دانشجو
  • اعلام اسامي هيئت داوران و زمان برگزاري آزمون
  • برگزاري آزمون جامع
  • اعلام نتايج آزمون

شرايط شركت در آزمون جامع دكتري دانشگاه آزاد

هر واحد دانشگاه آزاد پيش از برگزاري آزمون جامع شرايط و ضوابط آن را به دانشجويان دكتري اعلام مي كند كه لازم است افراد واجد شرايطر اطلاعات مربوط به برگزاري آزمون جامع دكتريرا از دانشگاه خود پيگيري نمايند. به طور كلي دانشجويان مقطع دكترا جهت شركت در آزمون جامع دانشگاه آزاد بايد داراي شرايط ذيل باشند :

​1-حداقل 15 تا 18 واحد درسي از دروس مرحله آموزشي را گذرانده باشند .

2-ميانگين كل نمرات دروس نظري كمتر از ۱۶ نباشد .

 در غير اين صورت دانشجو مجاز است تنها براي يك بار ديگر در اولين آزمون جامع بعدي شركت نمايد .

3-مدرك قبولي يكي از آزمون هاي زبان معتبر

مثل آزمون EPT ,MHLE, MSRT و … به مسئول آموزش رشته تحويل داده شده و در پرونده تحصيلي موجود باشد . در صورت كسب نكردن يا ارائه ندادن نمره قبولي در آزمون زبان :

  • دانشجوياني كه نمره قبولي آزمون جامع آنان در كارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولي زبان را كسب كرده اند ، مي توانند تا قبل از دفاع از رساله نمره قبولي زبان را برابر ضوابط دانشگاه ارائه كنند .
  • دانشجوياني كه نمره قبولي آزمون جامع آنان در كارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولي زبان را كسب يا ارائه نكرده اند ، بايد همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره هاي زبان مورد تأييد دانشگاه ثبت نام و شركت كنند . ثبت نام و اخذ رساله در نيمسال بعد مشروط به كسب نمره قبولي ( يا قبول مشروط ) زبان است ، در غير اين صورت نيمسال مربوطه مرخصي با احتساب در سنوات و با اخذ 25 درصد شهريه ثابت در نظر گرفته مي شود .

4-تكميل واحدهاي درسي

دروس احتمالي جبراني را برابر نظر و تاييد مدير گروه گذرانده باشند .

​5- تكميل مدارك مورد نياز

اصل مدرك ، ريزنمرات و تاييديه تحصيلي مقطع كارشناسي ارشد به مسئول آموزش تحويل داده شده و در پرونده درج شده باشد .

​ 6- تكميل فرايند اداري

آزمون جامع را در زمان ثبت نام نيمسال مربوط انتخاب كرده و فرم آمادگي آزمون جامع را تكميل و تحويل دانشكده هاي مربوط داده باشند .

منابع آزمون جامع دكتري آزاد:

آزمون جامع شامل دو بخش كتبي و شفاهي مي باشد. امتحان كتبي شامل حداقل سه درس و حداكثر پنج درس به انتخاب و تصويب گروه تخصصي مربوطه در دانشگاه مي باشد.ارزش امتحان جامع در دو بخش كتبي و شفاهي يكسان مي باشد و نتيجه هر دو آزمون به صورت توام فقط با يك نمره ارزيابي و در كارنامه دانشجو ثبت مي گردد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمون جامع دكتري آزاد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۶:۲۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی