duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه رياضي كنكور تجربي

درصد كسب شده در درس رياضي تجربي تاثير زيادي در رتبه داوطلب خواهد داشت. درس رياضي برخلاف دروس حفظي، نيازمند تمرين و تكرار زيادي مي‌باشد به طوري كه علاوه بر تسلط، بتوانند سرعت عملشان را در حل تست‌ها نيز افزايش دهند. براي مشاهده منابع كنكور سراسري 1400 كليك كنيد.

رعايت پيش نيازها

درس رياضي كنكور تجربي، به گونه اي است كه مباحث آن به هم مرتبط هستند و اغلب يادگيري يك مطلب پيش نياز يادگيري مطلب ديگري است. داوطلبان در زمان برنامه ريزي براي مطالعه درس رياضي كنكور تجربي، بايد سعي كنند كتابهاي رياضي را به ترتيب پايه مطالعه كنند، چراكه در زمان مطالعه دروس پايه‌هاي بالاتر اگر مطالب پيش نياز از پايه هاي پايين‌تر را بلد نباشند، در يادگيري مطلب جديد با مشكل مواجه مي‌شوند.

بنابراين رعايت مباحث پيش نياز و هم نياز از روش هاي صحيح مطالعه درس رياضي كنكور تجربي مي باشد كه حتما بايد به آن توجه شود. براي مشاهده و اطلاع از بودجه بندي دروس عمومي كنكور سراسري 1400 و بهترين منبع تست دروس عمومي كنكور 1400 كليك كنيد.

روش صحيح مطالعه رياضي كنكور تجربي | تقسم بندي تست ها

درس رياضي كنكور تجربي، هرچقدر كه حفظيات شما خوب باشد نيازمند تكرار و تمرين مي‌باشد و تسلط شما زماني به حد مطلوب مي‌رسد كه به اندازه كافي تست حل كرده باشيد و سوالات برايتان تكراري شود.

اما بايد توجه داشته باشيد كه پاسخگويي به تست‌ها را تقسم بندي كنيد، بدين صورت كه داوطلبان بعد از فراگيري يك مبحث در كلاس درس و يا از طريق مطالعه، بايستي تست‌هاي آموزشي كار كنند يعني كتاب تست خود را بردارند و شروع به حل تست بكنند تا ضمن آشنايي با سبك سوالات، از نكته‌هاي جديد در گزينه‌ها و پاسخنامه نيز مطلع شوند و سعي كنند آنها را در دفترچه نكات مربوط به درس رياضي خود يادداشت كنند. براي مشاهده منابع كنكور سراسري تجربي 1400 كليك كنيد.

در زمان حل سوالات آموزشي، هر زماني كه احساس كرديد راه حل را اشتباه رفتيد و يا نمي‌توانيد سوال را پاسخ دهيد، مي‌توانيد از پاسخنامه كمك بگيريد و راه حل آن را ياد بگيريد.

اما پس از يادگيري يك مبحث و حل تست هاي آموزشي از آن، زمان حل تست‌هاي زمان دار فرا مي‌رسد، بدين صورت كه داوطلبان بايستي يك تعداد تست را انتخاب كنند و براي آنها زمان معيني را درنظر بگيرند و سعي كنند در اين زمان بدون نگاه كردن به پاسخنامه به سوالات پاسخ دهند و با اتمام زمان، حتي اگر به همه سوالات نيز پاسخ نداده باشند، توقف كنند و با چك كردن پاسخنامه براي خود درصد بگيرند. براي مشاهده بهترين منبع تست كنكور تجربي 1400 كليك كنيد.

در اين روش، ضمن ايجاد يك ديد نسبت به مباحث خوانده شده و روشن كردن ميزان تسلط داوطلبان، سرعت عمل آنها را نيز به تدريج افزايش مي‌دهد.

بخوانيد: كتب كمك درسي كنكور تجربي 1400

ارزيابي سوالات

يكي از نكات مهمي كه در مطالعه درس رياضي كنكور تجربي، بايد بدان توجه شود ارزيابي تستها و سوالات حل شده مي‌باشد. اگر به سوالي پاسخ غلط داده ايد نبايد از كنار آن به راحتي عبور كنيد و بايد سعي كنيد علت را پيدا كنيد و راه حل درست را فرابگيريد و نكات آن يادداشت كنيد.

حتي اگر به سوالي پاسخ درست نيز داده باشيد، سعي كنيد پاسخنامه را به طور كامل مطالعه كنيد و اگر نكاتي در گزينه ها و پاسخنامه يافتيد، آنها را يادداشت كرده و بعدا مرور كنيد.

تكنيك هاي تست زني

سعي كنيد زماني كه در حال پاسخگويي به تست‌هاي زماندار هستيد، در كنار سوالات و تست‌هاي وقت گير علامت بگذاريد و پس از بررسي و حل سوالات ساده و سخت ديگر، اگر زمان كافي داشتيد، به سراغ تستهاي وقت گير برويد. بدين روش مي‌توانيد ضمن حل تست‌هاي بيشتر، زمان خود را نيز به درستي مديريت كنيد.

استفاده از ابزار هاي مطالعه

اغلب داوطلبان در كنكور تجربي، با درس رياضي ارتباط خوبي برقرار نمي‌كنند و گاها زمان كافي براي آن اختصاص نمي‌دهند، اما داوطلبان تجربي كه به دنبال پيشي گرفتن از ديگر رقبا هستند بايستي توجه ويژه اي به اين درس داشته باشند.

پيشنهاد مشاوران دانتل تهييه يك كتاب درسي جامع همراه با درسنامه و تست براي درس رياضي كنكور تجربي مي باشد تا بتوانند به كمك آن نمونه سوالات و تست هاي بيشتري را حل كنند.

داوطلباني كه از مطالعه كتب درسي و كمك آموزشي نيز، نتيجه نمي‌گيرند مي‌توانند به سراغ DVD هاي آموزشي موجود در بازار و مرتبط با اين زمينه بروند. فلش كارتها، كتابچه‌هاي خلاصه و … نيز از ديگر ابزار موجود براي مطالعه درس رياضي كنكور تجربي مي‌باشد.

بخوانيد: بودجه بندي كنكور سراسري تجربي 1400

روش صحيح مطالعه رياضي كنكور تجربي | نكات مهم

  • در مطالعه درس رياضي كنكور تجربي، تكرار حرف اول را مي‌زند بدين معنا كه داوطلبان بايد با توحه به درصدي كه در تست‌هاي زمان دار كسب مي‌كنند، از ميزان تسلط خود بر يك مبحث آگاه شوند و در صورتي كه درصد كسب شده كمتر از حدانتظار باشد بايد مجدد به تكرار و تمرين آن بپردازند تا به حد مطلبوب برسند.
  • يك دفتر براي خلاصه نويسي و يادداشت برداري فرمولها و نكات مهم تهيه كنيد تا در زمان‌هاي مرور براي مديريت زمان، تنها به سراغ اين دفتر برويد.
  • فرمول‌هاي رياضي به چندين بار مرور نياز دارند، چرا كه بسيار فرار و گاهي مشابه يكديگر هستند. در برنامه ريزي درسي حتما چند روز يكبار مرور نكات و فرمول‌هاي رياضي را بگنجانيد.
  • با حل تست‌هاي بسيار براي درس رياضي شما به راحتي متوجه خواهيد شد، كدام مباحث و سوالات وقت گير است و كدام سوالات به راحتي حل مي‌شود و كدام سوال از توان شما خارج است. اين تفكيك سوالات در جلسه كنكور به مديريت زمان درس رياضي كنكور تجربي كمك زيادي خواهد كرد.
  • به بودجه بندي مباحث در كنكور سراسري، توجه داشته باشيد و مباحث با بودجه بندي بيشتر را در الويت بالاتري قرار دهيد.

لازم به تاكيد چندين باره است كه لازمه يادگيري و كسب تسلط در مباحث درس رياضي كنكور تجربي، تمرين، تكرار و حل تست‌هاي زياد مي‌باشد.

روش مطالعه ساير دروس تخصصي كنكور تجربي

در ادامه لينك مقالات روش صحيح مطالعه ساير دروس تخصصي كنكور سراسري تجربي 1400 براي شما داوطلبين گرامي گردآوري شده است و با كليك بر روي آن مي توانيد روش مورد استفاده و نفرات برتر كنكور سال هاي گذشته مطالعه نماييد.

بخوانيد: روش صحيح مطالعه زمين شناسي كنكور تجربي 1400

بخوانيد: روش صحيح مطالعه زيست شناسي كنكور تجربي 1400

بخوانيد: روش صحيح مطالعه شيمي كنكور تجربي 1400

بخوانيد: روش صحيح مطالعه فيزيك كنكور تجربي 1400

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه رياضي كنكور تجربي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه رياضي كنكور تجربي 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۹:۳۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی