duntelco1
مشاوره تحصيلي

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور

خانواده نقش بسيار مهمي در تمام مرحل زندگي افراد ايفا مي‌كنند. كنكور نيز مرحله مهمي در زندگي افراد است كه در صورت همراهي خانواده ، مي‌توان به خوبي از آن عبور نمود. اوليا دانش آموزان براي كمك به فرزندان خود بايد استراتژي‌هاي خاصي را بياموزند و در طي سال پيش از كنكور به كار ببرند. از اين رو بايدها و نبايدهايي كه والدين بايد به آنها دقت داشته باشند در اين مقاله شرح داده شده است.

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور | بايدها

خوب است كه خانواده ها در سالي كه فرزندشان در تلاش براي كسب موفقيت در آزمون كنكور است، نكات زير را انجام دهند.

بالا بردن اعتماد به نفس

خانواده ها مي‌توانند از همان بدو تولد با شيوه هاي رفتاري خود باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرزندان خود شوند. داستان زندگي اديسون همان چيزي است كه والدين بايد از آن الگو برداري نمايند. ايجاد خودباوري در فرزندان زمينه ساز موفقيت آنها در تمام مراحل زندگيشان خواهد بود.

تفريح كردن

برنامه هايي را براي تفريح و سپري كردن زمان با فرزندتان طراحي نماييد. تفريح با گروه همسالان يكي از نيازهاي اساسي هر فردي است اما نبايد از اهميت خانواده در اين زمينه غافل شد. تفريح به همراه خانواده در دانش آموزان كنكوري باعث آرامش رواني آنها خواهد شد.

انرژي مثبت

شايد انرژي مثبت دادن به فرزند يكي از وظايف اساسي والدين باشد. والدين مي‌توانند به راحتي اين كار را انجام دهند. كافي است با توجه  به روحيه فرزند خود از جملات مناسب استفاده نمايند. يا در مقابل او برايش دعا كنند و آرزوي موفقيت نمايند. تاثيري كه دعاي پدر و مادر در روحيه افراد دارد، انكار ناپذير است.

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور | حمايت 

به فرزندتان نشان دهيد كه هرچند موفقيت او آرزوي شماست اما عدم كسب موفقيت در كنكور نمي‌تواند تاثيري در محبت و علاقه شما نسبت به آنها داشته باشد.

تكيه گاه امن

براي فرزند خود همچون تكيه گاه محكمي باشيد كه در طوفان حوادث هرگز نمي‌شكند.  فرزند شما در رقابت كنكور نيازمند تكيه گاهي است كه خستگي هايش را بزدايد.

ميانه روي 

ايجاد شرايط محدوديت در رفت و آمد و كم كردن سرو صدا در خانه براي خانواده هايي كه فرزند كنكوري دارند ضروري است. اما لازم است تا اين موارد نيز با تاكيد بر اعتدال صورت گيرد. محدوديت هاي زياد تنها براي ماه آخر لازم است و در صورت ايجاد محدو.ديت هاي زياد دانش آموز در تنگنا قرار خواهد گرفت.

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور | واقعگرايي

لازم است والدين در اين برهه از زمان واقع گرا باشند. انسانها با ميزان ضريب هوشي متفاوت آفريده شده اند. هر چند كه با آموزش مي‌توان نقايص را بر طرف كرد، اما لازم است تا همواره واقع بينانه هدف گذاري شود.

هماهنگي برنامه ها

در طي مدت زماني كه فرزند شما مشغول آماده سازي خود براي كنكور است با برنامه او هماهنگ باشيد. به عنوان مثال زماني را كه او براي خوابيدن انتخاب كرده را شما نيز به خواب اختصاص دهيد.

اطلاع از برنامه مطالعه

گاهي والدين به دليل عدم آگاهي از برنامه زمانبندي مطالعه فرزند خود، براي او تنش ايجاد مي‌كنند. در صورتي‌كه اوليا از زمان‌هاي استراحت فرزندشان آگاه باشند، ديگر نيازي به پرسش هايي از قبيل «چرا درس نمي خوني؟» يا « پس تو كي مي خواي بري سراغ درست؟» نخواهد بود و خانه بر مدار آرامش اداره خواهد شد.

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور | نبايدها

علاوه بر كارهايي كه انجام آنها زمينه ساز موفقيت فرزندان مي‌شود، از انجام برخي كارها و رفتارها نيز بايد اجتناب شود.

مقايسه ممنوع

هرگز فرزندتان را با سايرين مقايسه نكنيد. اين رفتار والدين تاثير بسيار مخربي خواهد داشت. ايجاد استرس و اضطراب با مطرح كردن اين گونه موارد در منزل مي‌تواند دانش آموزان را به عقب برگرداند و مانع پيشرفت آنها شود.

ايزوله سازي ممنوع

ايجاد محدوديت شديد در فت و آمد ها و ميهماني ها لازم نيست. نيازي نيست خانه را بيش از حد ساكت كنيد. ايجاد شرايط غيرعادي در زمان طولاني مدت آرامش فرزندتان را برهم ميريزد. نيازي نيست تمام توجه والدين به فرد كنكوري خانواده باشد. اين امر داوطلبان را مضطرب مي‌سازد.

نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور | سخت گيري و كنترل

هرچند توصيه مي‌شود تا والدين از برنامه فرزند خود آگاه باشند اما سخت گيري زياد در اين زمينه نتيجه معكوس خواهد داشت. لازم نيست مدام به او يادآوري كنيد كه به سراغ درسش برود او خودش به خوبي از اين مسائل آگاه است.

صحبت مداوم درباره كنكور

اگر به صورت مداوم در رابطه با كنكور و يا حتي تلاش هاي بي وقفه فرزندتان صحبت نماييد، به طور ناخواسته بار رواني منفي براي او ايجاد نموده ايد. عادي رفتار كنيد، نيازي نيست تمام دغدغه ذهن شما كنكور فرزندتان باشد.

تحقير ممنوع

انتقادهاي مكرر از دانش آموزان و تحقير دانش آموزان در اين دوره مي‌تواند باعث از بين رفتن تمام دست آوردهاي اوليا و دانش آموزان گردد. در فرزندان خود حس لياقت و توانمندي را بالا ببريد.

نقش والدين در موفقيت داوطلبان كنكور | دعوا و تنش 

والدين بايد از بروز هرگونه تنش در خانواده جلوگيري نمايند. اين طور مسائل علاوه بر ايجاد اضطراب، تمركز دانش آموز را نيز كاهش مي‌دهد. در نتيجه زمان زيادي صرف مسائلي مي گردد كه مي توان با مديريت درست شرايط از بروز آن جلوگيري كرد. براي مشاوره تحصيلي تلفني با مشاوران مجموعه دانتل با شماره هاي زير تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: نقش خانواده در موفقيت داوطلبان كنكور 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۳:۴۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی