duntelco1
مشاوره تحصيلي

با توجه به اينكه تعداد بسيار زيادي از داوطلبان در زيرگروه هاي آزمايشي مختلف در كنكور سراسري شركت كرده اند، متقاضيان پس از برگزاري اين آزمون و اطلاع از رتبه و ترازي كه بدست آورده اند، بايستي كه وارد مرحله انتخاب رشته شوند. تجربه نشان داده است كه بسياري از داوطلبان كه در عين كسب رتبه مناسب به دليل انتخاب رشته نادرست موفق به كسب نتيجه قبولي نشده اند، اما در حالت برعكس متقاضيان توانسته اند با اطلاع از قوانين انتخاب رشته، در كد رشته محل مطلبوبي متناسب با رتبه اي كه كسب كرده اند، پذيرفته شوند. به همين دليل لازم دانستيم در ادامه اين مطلب اطلاعاتي پيرامون قوانين انتخاب رشته موفق كنكور سراسري 1400 برايتان ارائه كنيم.

منبع: قوانين انتخاب رشته موفق

 

قوانين انتخاب رشته موفق كنكور سراسري 1400

به قطعيت مي توان گفت مهم ترين و حساس ترين مرحله كنكور سراسري، مرحله انتخاب رشته مي باشد. داوطلباني كه در كنكور سراسري 1400 نام نويسي كرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مي توانند پس از يك بازه زماني يك ماهه از اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند، وارد اين مرحله شوند.

حال سوالي كه براي متقاضيان در زيرگروه هاي آزمايشي مختلف وجود دارد اين است كه چه مواردي را بايستي در زمان انتخاب رشته در نظر بگيريم تا بتوانيم در يك دانشگاه خوب در رشته مورد نظرمان متناسب با رتبه اي كه بدست آورده ايم، قبول شويم. در ادامه اين مطلب سعي كرده ايم نكات طلايي را كه هر داوطلب بايد در زمان انتخاب رشته به آن ها توجه داشته باشد را برايتان ارائه كنيم.

 

قوانين انتخاب رشته موفق كنكور 1400 | تحليل كارنامه اوليه

در زمان اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري، براي تمامي شركت كنندگان كارنامه اوليه منتشر مي شود. كارنامه اوليه منتشر شده براي تمامي شركت كنندگان شامل مندرجات مهمي مي باشد. اولين فاكتوري كه در كارنامه اوليه بايستي بررسي شود، اين نكته مي باشد كه آيا داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده است يا خير. داوطلباني مي توانند وارد مرحله انتخاب رشته دوره هايي همچون دوره روزانه و فرهنگيان شوند كه طبق كارنامه اوليه شان مجاز شده باشند.

در مراحل بعدي نيز داوطلب بايستي به سهميه، رتبه در سهميه، رتبه كشوري، تراز علمي و رتبه در زيرگروه هاي مختلف گروه آزمايشي كه در آن شركت كرده است، توجه داشته باشد.

 

قوانين انتخاب رشته موفق كنكور 1400 | مديريت زمان

ابتدا توجه داشته باشيد كه مرحله انتخاب رشته پس از اعلام نتايج اوليه دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت مجزا از يكديگر انجام مي شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه هاي سراسري و آزاد پس از مرحله اعلام نتايج اوليه، از سوي سازمان هاي مربوطه مشخص مي شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه هاي سراسري شامل دوره روزانه و نوبت دوم دانشگاه هاي دولتي، پيام نور و غير انتفاعي از سوي سازمان سنجش آموزش كشور و زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سوي سازمان سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اعلام مي گردد.

نكته اي كه بايستي بدان توجه داشته باشيد اين است كه زمان در نظر گرفته شده براي اين مرحله محدود است، بنابراين بايد برنامه ريزي كنيد تا در اين بازه زماني چهار روز تا يك هفته، انتخاب رشته خود را انجام دهيد و از روز اول دست به كار شويد. توصيه ما به شما عزيزان اين است مراحل تحقيق و كسب اطلاعات پيرامون انتخاب رشته را قبل از اعلام نتايج اوليه آغاز كنيد.

 

مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته

همزمان با شروع مهلت مقرر انتخاب رشته، سازمان سنجش آموزش كشور براي تمامي زيرگروه هاي كنكور سراسري دفترچه اي را با عنوان دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري منتشر و در اختيار متقاضيان قرار مي دهد.

داوطلبان در اولين قدم در جهت انجام فرآيند انتخاب رشته، بايستي كه دفترچه زيرگروه آزمايشي خود را از سايت سازمان سنجش دريافت كنند و به دقت مندرجات آن را مطالعه كنند.

دفترچه راهنماي انتخاب رشته شامل قسمت هاي مختلفي شامل مدارك لازم جهت انتخاب رشته، شرايط و ضوابط، ليست كد رشته محل هاي ارائه شده و … مي باشد كه اطلاع از آن ها ضروري مي باشد.

 

اطلاع از تمامي رشته هاي زيرگروه آزمايشي

هر كدام از زيرگروه هاي آزمايشي كنكور سراسري شامل چندين زيرگروه مي باشد كه در هر كدام از اين زيرگروه ها با توجه به ضرايب دروس تخصصي رشته هايي در مقاطع تحصيلي كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته ارائه مي گردد.

متقاضيان مي توانند با مطالعه كامل زيرگروه ها و رشته هاي كنكور سراسري زيرگروه آزمايشي خود، متناسب با رتبه هاي زيرگروهي كه كسب كرده اند، انتخاب رشته اصولي تري داشته باشند.

به طور مثال در قبولي در رشته مهندسي برق در كنكور رياضي، رتبه داوطلب در زيرگروه يك داراي اهميت است؛ چراكه رشته مهندسي برق از رشته هاي زيرگروه يك كنكور رياضي است.

بخوانيد: مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري 1400

 

 

انتخاب رشته | الويت بندي

قدم دوم براي انتخاب رشته موفق استفاده از اولويت بندي درست است. طبق نظر متخصصين امر هر داوطلبي با توجه به ملاك هايي كه دارد مي بايست دست به انتخاب رشته بزند. اين ملاك ها عبارتند از مسافت، هزينه، رشته، دانشگاه و نوع تحصيل. پيشنهاد مشاورين مجموعه دانتل به شما اين است كه ابتدا اين ملاك ها را مورد بررسي قرار دهيد و شرايط خود را بصورت شفاف روشن كنيد. در قدم بعدي در نظر بگيريد كه كدام يك از اين ملاك ها براي شما مهم تر است و آنها را به ترتيب اهميت مرتب كنيد.

تركيب ملاك ها ، علاقمندي و نتايج كارنامه مي تواند به هر داوطلب كمك كند تا بهترين اولويت بندي ممكن را انجام دهد. بهتر است در اين امر از مشورت متخصصين آگاه بهره بگيريد تا موفق ترين انتخاب رشته را داشته باشيد

 

قوانين انتخاب رشته موفق كنكور 1400 | دوري از خيال پردازي

توجه داشته باشيد كه در مرحله انتخاب رشته، شما داوطلبان گرامي در هر كدام از زيرگروه هاي آزمايشي كه امتحان داده ايد، داراي 150 انتخاب مي باشيد. حتما بايد در زمان انتخاب اين 150 كد رشته محل، رتبه خود را در نظر بگيريد و به عبارت بهتر خيال پردازي را كنار بذاريد.

150 انتخاب خود را بايستي بدين گونه بچينيد كه 30 تا 40 انتخاب خود را خوش بينانه انتخاب كنيد، يعني انتخاب هايي كه شانس قبولي شما در آن ها كم مي باشد. سپس بخش دوم انتخاب هاي خود را شامل 80 تا 90 انتخاب است را به انتخاب هاي نرمال اختصاص دهيد، انتخاب هايي كه شانس قبولي شما در آن كد رشته محل ها متوسط است و در انتها نيز 40 تا 20 انتخاب را نيز به انتخاب ها بدبينانه اختصاص دهيد، انتخاب هاي كه شانس قبولي بالايي در آن ها داريد.

 

اطلاع از شرايط دانشگاه هاي داراي شرايط خاص

برخي از دانشگاه ها كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري كد رشته محل هايي را ارائه داده اند، داراي شرايط خاصي هستند و به اصطلاح به صورت نيمه متمركز دانشجو جذب مي كنند، بدين معني كه متقاضيان براي ورود به اين دانشگاه ها، علاوه بر آزمون كتبي بايستي در مصاحبه تخصصي نيز شركت كنند. دانشگاه هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، دانشگاه شاهد، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شهيد مهطري، دانشگاه امام حسين (ع) و … از جمله اين دانشگاه ها هستند.

اگر قصد انتخاب كد رشته محل هايي از اين دانشگاه ها را داريد، ابتدا بهتر است از شرايط مربوط به اين دانشگاه ها از جمله تعهد خدمت و … مطلع گرديد.

 

توجه به نحوه پذيرش كد رشته محل ها

نكته بسيار مهمي كه بايستي در زمان انتخاب رشته بدان توجه داشته باشيد اين است كه نحوه پذيرش در كد رشته محل هاي كه انتخاب مي كنيد چه مي باشد. پذيرش در اغلب رشته هاي كنكور سراسري در دانشگاه هاي دولتي بر اساس رتبه داوطلب در سهيمه است، اما پذيرش در برخي رشته ها نيز بر اساس رتبه كشوري و در برخي ديگر به صورت قطبي و ناحيه اي است.

پذيرش در دانشگاه آزاد نيز بر اساس تراز و رتبه كشوري شركت كنندگان در كنكور سراسري انجام مي شود. بنابراين نحوه پذيرش در كنكور سراسري بسيار حائز اهيمت است و بايستي كه اين فاكتور را نيز مدنظر داشته باشيد.

 

انتخاب رشته بر اساس علاقه مندي

حتما زماني كه در حال استخراج كد رشته محل هاي مورد نظرتان از دفترچه انتخاب رشته هستيد، به علاقه خود به رشته انتخابي تان فكر كنيد. اگر راجع به رشته اي اطلاعات كافي نداريد حتما پيرامون آن و دروس دانشگاهي آن تحقيق كنيد و اگر در زمينه علاقه شما نيست، انتخاب نكيند.

بسياري از داوطلبان بدون در نظر گرفتن علاقه خود اقدام به انتخاب رشته مي كنند و فقط هدفشان قبولي در دانشگاه مي باشد كه متاسفانه پس از قبولي يا تصميم بر انصراف مي گيرند و يا در نهايت موفق به كسب تخصص لازم در آن رشته نمي شوند و يا علاقه اي به كاردر آن زمينه ندارند.

بخوانيد: اشتباهات رايج انتخاب رشته داوطلبين كنكور سراسري

 

 

اطلاع از شهريه رشته و دانشگاه انتخابي

حتما قبل از اينكه كد رشته محلي را انتخاب كنيد، اگر در دوره اي به جز دوره روزانه است، حتما از شهريه هاي آن مطلع شويد تا پس از كسب نتيجه قبولي با مشكل مالي برخورد نكيند، چراكه پرداخت شهريه در دوره ها و دانشگاه هاي شهريه پرداز از الزامات انتخاب واحد و حضور در كلاس ها مي باشد. به عنوان مثال دوره پرديس خودرگردان داراي شهريه هاي نسبتا بالايي است كه اگر قصد انتخاب آن را در فرم انتخاب رشته خود داريد، حتما از شهريه هاي آن مطلع گرديد.

 

توجه به بازار كار رشته انتخابي

آنچه كه بديهي است، اين است كه شما بايستي در كنار در نظر گرفتن علاقه خود، به بازار كار رشته انتخابي تان نيز توجه داشته باشيد. چراكه درصورتي كه فارغ التحصيل شويد، اما نتوانيد وارد بازار شويد با مشكل مواجه خواهيد شد. بنابراين در مورد رشته هاي مورد علاقه تان مي توانيد از طريق پرس و جو از دوستان و آشنايان، جستجو در اينترنت و … اطلاعات كافي بدست آوريد و چنانچه در كشورمان براي رشته انتخابي تان بازار كار مناسب و آينده شغلي خوبي وجود داشت، آن را انتخاب نماييد.

 

استفاده از آخرين رتبه قبولي در سال هاي گذشته

يكي از مواردي كه مي تواند به شما كمك كند تا كد رشته محل هاي انتخابي تان از دفترچه راهنماي انتخاب رشته را الويت بندي كنيد، آخرين رتبه قبولي در سال هاي گذشته مي باشد. اين رتبه ها به شما كمك خواهد كرد، تا متوجه شويد در كدام كد رشته محل شانس قبولي داريد تا در فرم انتخاب رشته خود درج كنيد. مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل آخرين رتبه قبولي كنكور 99 را با توجه به رتبه واقعي افراد پذيرفته شده جمع آوري كرده اند، مي توانيد از طريق تماس تلفني و برقراري تماس با مشاوران اين مركز از اين رتبه ها مطلع شويد.

 

استفاده از فرم پيش نويس انتخاب رشته انتها دفترچه

در انتهاي دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري در تمامي زيرگروه هاي آزمايشي علوم تجربي، علوم انساني، رياضي، زبان و هنر يك فرم پيش نويس وجود دارد. اين فرم بدين منظور قرار داده شده است كه شما داوطلبان ابتدا الويت هاي خود را در اين فرم وارد كنيد و پس ازكسب اطمينان از الويت بندي كه انجام داده ايد، وارد سايت سازمان سنجش كنيد. استفاده از فرم پيش نويس ثبت نام ميزان خطا را در وارد كردن كد رشته محل ها كاهش مي دهد.

 

قوانين انتخاب رشته موفق كنكور 1400 | كمك از يك مشاور با تجربه

همانطور كه گفتيم زمان در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته كنكور سراسري محدود است و شايد يك داوطلب كنكور در اين زمان نتواند به طور كامل تمامي اطلاعاتي كه راجب انتخاب رشته لازم است بداند را كسب كند و سپس انتخاب رشته خود را انجام دهد. به همين دليل توصيه ما به شما متقاضيان كنكور سراسري اين است كه حتما از يك مشاور با تجربه كه بتواند به شما كمك كند در اين زمان كوتاه متناسب با رتبه اي كه بدست آورده ايد، بهترين انتخاب رشته را انجام دهيد، كمك بگيريد.

 

اطمينان از ثبت انتخاب رشته در سايت سازمان سنجش

پس از اينكه انتخاب هاي خود را الويت بندي كرديد و در فرم پيش نويس انتخاب رشته انتهاي دفترچه وارد كرديد و نسبت به آن ها اطمينان داشتيد، حال وقت آن است كه در سايت سازمان سنجش وارد كنيد. فقط توجه داشته باشيد كه در انتها اگر مراحل ثبت در سامانه را به درستي پست سرگذاشته باشيد، سامانه به شما يك كد رهگيري خواهد دارد كه به منظور موفقيت در ثبت اطلاعات است و عدم دريافت آن بدين معني است كه مجدد بايستي جهت ثبت الويت هاي خود اقدام كنيد.

 

مشاوره قوانين انتخاب رشته موفق كنكور سراسري 1400

كسب يك نتيجه ايده آل از مرحله انتخاب رشته مشروط به اين مي باشد كه شما تمامي جوانب را سنجيده باشيد ودرست عمل كنيد. مشاوران مجرب مركز مشاوره تحصيلي دانتل چندين سال است كه در زمينه انتخاب رشته در حال فعاليت هستند. مي توانيد براي انجام يك انتخاب رشته مطمئن و مشاوره قوانين انتخاب رشته موفق كنكور سراسري 1400 با مشاوران مركز تماس حاصل بفرماييد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه قوانين انتخاب رشته موفق كنكور سراسري 1400، مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

آيا انتخاب رشته دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد به صورت مجزا از يكديگر انجام مي شود؟

بله، پس از برگزاري آزمون يكپارچه ئر تمامي زير گروه ها براي متقاضيان، نتايج اوليه اعلام مي شود و مرحله انتخاب رشته نيز به صورت مجزا براي دانشگاه سراسري و آزاد برگزار مي گردد.

اگر داوطلبي در مرحله اعلام نتايج نهايي انتخاب رشته كنكور سراسري موفق به كسب نتيجه قبولي نگردد، شانس ديگري دارد؟

بله، چنانچه داوطلبي پس از اعلام نتايج نهايي كنكور سراسري موفق به كسب نتيجه قبولي نشود، مي تواند در مرحله تكميل ظرفيت شركت كند.

داوطلبان در فرم انتخاب رشته كنكور سراسري، چند انتخاب دارند؟

داوطلبان مي توانند 150 كدرشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد كند.

منبع: قوانين انتخاب رشته موفق



:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۶:۰۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی