duntelco1
مشاوره تحصيلي

خون ريزي پس از رابطه جنسي

اكثر خانم ها تا به حال لااقل براي يك بار اين تجربه را داشته اند كه پس بر قراري رابطه ي جنسي با شريك جنسي خود، به گونه اي از دهانه ي رحم دچار خون ريزي شده اند. مي توان گفت اين باعث به وجود آمدن نگراني از طرف خانم ها مي شود كه آيا در اندام تناسلي و واژن و رحم آن ها مشكلي وجود دارد يا خير. براي بررسي علت و دلايل بروز چنين اتفاقي توصيه مي شود افراد به پزشك متخصص در حيطه ي زنان و زايمان مراجعه كنند و به معاينه اندام تناسلي خود بپردازند.

از آن جايي كه 9 درصد از زنان در هنگام برقراري رابطه جنسي و پس از به انجام رساندن رابطه جنسي دچار خون ريزي واژن مي‌شوند و اين خون ريزي طبيعي بوده و به علت وجود مشكل و بيماري در واژن يا رحم و در كل در اندام تناسلي افراد نخواهد بود، با وجود اين درصد پايين كه كمتر از يك دهم از زنان به آن دچار هستند، براي بررسي دقيق و مطالعه بر روي اندام تناسلي و پيش بيني و درمان مشكلات و بيماري هاي ناشي از اين خون ريزي به زنان توصيه مي شود به پزشك مراجعه و اين وضعيت را با پزشك متخصص در ميان بگذارند.

با وجود اين درصد كم از زنان كه به علت نبود آمادگي كافي واژن براي بر قراري رابطه ي جنسي و سكس واژينال دچار خون ريزي واژن و ديواره ي رحم مي شوند، به همين دليل 91 درصد از زناني كه دچار اين خون ريزي پس از بر قراري رابطه ي جنسي مي شوند، دلايل ديگري از جمله بيماري هاي واژن و رحم و اندام تناسلي را دارا مي باشند. بهترين و موثر ترين روش در اين زمينه مراجعه به متخصص و انجام آزمايشات براي ريشه يابي علت اين خون ريزي باست.


خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد | دلايل خون ريزي پس از رابطه جنسي

وجود خون ريزي پس از بر قراري رابطه جنسي مي تواند به دلايل گوناگوني باشد. اين دلايل ممكن است به نحوي مشكل اساسي عنوان نشوند و يا اينكه ممكن است به مشكلي جدي و يك بيماري بدل شوند. از همين رو در اين مقاله سعي بر آن شده است كه دلايل مهم را عنوان و به طور مختصر در مورد آن ها مطالبي را مي گوييم.

1.پوليپ رحم

در بسياري از خون ريزي هاي پس از رابطه جنسي كه غير طبيعي خوانده مي شوند، مي توان عنوان وجود پوليپ رحم را به عنوان يكي از دلايل شايع در اين نوع خون ريزي ها دانست. پوليپ رحم عمدتا زماني به وجود مي آيد كه سلول هاي ديواره رحم به طور غير طبيعي و بيش از حد رشد كنند. در اين صورت توده اي در ديواره ي رحم به وجود مي آيد كه توسط سونوگرافي و آزمايش هاي پاپ اسمير مي توان آن ها را مشاهده يا مشكوك به وجود آن ها شد و توسط سونوگرافي هيستروكوسكوپي آن ها را تشخيص داد.

پوليپ رحم در واقع يكي از عوامل شايع در بروز خون ريزي هاي غير طبيعي و پس از بر قراري رابطه ي جنسي در زنان خواهد بود. از علائم وجود پوليپ رحم در زنان مي توان به مواردي از قبيل عادات ماهانه خيلي شديد، خون ريزي واژن پس از قاعدگي، خون ريزي واژن پس از سكس، خون ريزي نامنظم قاعدگي و خون ريزي بين دوره هاي قاعدگي اشاره كرد. از جمله عوامل به وجود آورنده ي پوليپ رحمي مي تواند چاقي بيش از اندازه و عوامل هورموني باشد كه در اين صورت افزايش احتمال وجود پوليپ رحمي در معاينات پزشكي را به همراه خواهد داشت.

2. خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد | عفونت واژن

با توجه به ساختار پيچيده اندام هاي تناسلي زنان، وجود مشكلاتي از قبيل عفونت در ناحيه واژن نمي تواند دور از انتظار باشد. عفونت واژن هم مانند ساير بيماري هاي زنانه كه در اندام تناسلي زنان به وجود مي آيد، مي تواند يك بيماري شايع باشد و علائمي از جمله خارش، سوزش و بوي نامطبوع را در ناحيه واژن براي زنان به ارمغان مي آورد كه در اين حالت و با توجه به بروز چنين علائمي مراجعه به پزشك متخصص در حيطه زنان و زايمان بسيار حائز اهميت است.

بسياري از عفونت هاي واژينال ممكن است توسط بيماري هاي مقاربتي به وجود آيند و از نتايج به وجود آمدن آن ها مي توان خون ريزي هاي غير طبيعي پس از برقراري رابطه جنسي باشد. عفونت مخمري مي تواند از شايع ترين انواع عفونت واژينال براي زنان باشد. اين عفونت توسط قارچي ميكروسكوپي بنام كانديدا به وجود مي آيد كه مي تواند بسيار زياد موجب به وجود آمدن عفونت هاي واژينال براي زنان باشد. واژينوز باكتريال و تريكومونيازيس هم مي توانند انواع ديگر عفونت هاي واژينال باشند. بايد بدانيد كه راه تشخيص وجود عفونت هاي واژينال تنها توسط معاينات پزشكي انجام خواهد شد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه عفونت واژن كليك كنيد.

3.خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد | اصطكاك در طول رابطه جنسي

يكي ديگر از دلايل به وجود آمدن خون ريزي پس از برقراري رابطه جنسي مي تواند وجود اصطكاك در طول رابطه جنسي باشد. اين اصطكاك ممكن است در شرايطي به وجود آيد كه واژن دچار خشكي واژن باشد. خشكي واژن يكي از موارد شايع است كه پس از برقراري رابطه جنسي و وجود اصطكاك در هنگام رابطه، واژن دچار سوزش و يا خون ريزي خواهد شد. واژن در طول رابطه جنسي از آن جايي كه با ترشح مايعي لزج مي تواند اين اصطكاك را به حداقل رساند، از همين رو وجود رابطه جنسي در هنگامي كه واژن به خشكي مبتلا شده مي تواند با ديواره واژن در هنگام سكس و در طول دخول اصطكاك زيادي بر قرار كند و از همين رو موجب به وجود آمدن مشكلاتي پس از برقراري رابطه جنسي در واژن شود.

از طرفي در بسياري از مواقع سكس خشن مي تواند موجب به وجود آمدن اصطكاك زياد در طول رابطه جنسي شود. در اين نوع سكس از آن جايي كه ديواره واژن با اندام تناسلي مرد برخورد دارد، از همين رو مي توان گفت پيش بيني سوزش و حتي خون ريزي پس از وجود رابطه جنسي خشن مي تواند به وجود آيد. در صورتي كه طول رابطه ي جنسي كه منظور طول زمان دخول است بسيار بالا باشد، مي توان همين پيش بيني را كرد. از همين رو وجود اصطكاك مي تواند از دلايل خون ريزي پس از بر قراري رابطه جنسي باشد. براي اطلاع بيش تر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

4.سرطان دهانه رحم

متاسفانه وجود سرطان دهانه رحم در ايجاد خون ريزي هاي غير طبيعي پس از برقراري رابطه جنسي مي تواند تاثير گذار باشد. سرطان دهانه رحم نيز يكي از بيماري هاي شايع در زنان خواهد بود كه البته تشخيص آن تنها توسط پزشك مختصص و معالج امكان پذير خواهد بود. سلول هاي سالم دهانه رحم غالبا بايد پس از به وجود آمدن و تكثير و انجام وظيفه خود پس از مدتي بميرند و سلول هاي ديگر جايگزين آن ها شود.

در بروز سرطان دهانه رحم بايد اين نكته را متذكر باشيم كه اين سلول ها غالبا نخواهند مرد و از همين رو به رشد و تكثير بسيار زياد رو مي آورند كه به اين حالت سرطان دهانه ي رحم مي گوييم. اين نوع سرطان مي تواند موجب خون ريزي هاي غير طبيعي و بين دوره هاي قاعدگي شود و به همين ترتيب مي تواند از دلايل وجود خون ريزي پس از برقراري رابطه جنسي باشد.

5.خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد | سندروم ژنتيك يائسگي

سندروم ژنتيك يائسگي كه در علم پزشكي با عنوان آتروفي واژن شناخته مي شود، در زناني ديده مي شود كه قبل از رسيدن به دوران يائسگي كه امري طبيعي است، تخمدان را به هر دليلي بر داشته اند. در اين افراد با افزايش سن و ايجاد يائسگي و متوقف شدن دوره ها و مراحل قاعدگي، ميزان استروژني كه در بدن زنان توليد مي شود، كاهش مي يابد. با كاهش توليد و ترشح هورمون استروژن كه از جمله هورمون هاي تنظيم كننده صفات جنسي زنان هستند، احتمال خشكي واژن افزايش مي يابد. براي اطلاع بيش تر از يائسگي كليك كنيد.

اين موضوع باعث مي شود هنگام برقراري رابط جنسي، احساس درد و سوزش و ناراحتي براي زنان به وجود آيد و حتي مي توان گفت اگر رابطه جنسي و سكس به صورت خشن انجام شود، هم در حين برقراري رابطه جنسي و هم پس از سكس احتمال بروز خون ريزي غير طبيعي در واژن افزايش مي يابد. براي كاهش ابتلا به اين سندروم، زنان مي توانند با مراجعه به پزشكان متخصص زنان و زايمان و كسب راهكار و توصيه هاي پزشكي و بهداشتي و همچنين در موارد خاص با مصرف دارو از بروز چنين مشكلاتي در هنگام رابطه جنسي و پس از آن جلوگيري كنند.


آيا خون ريزي بعد از رابطه خطرناك است؟

در صورت بروز خون ريزي غير طبيعي در بين دوره هاي قاعدگي و همچنين در هنگام بر قراري رابطه جنسي و پس از سكس، اگر اين اتفاق رخ دهد بهترين و موثر ترين روش مي تواند مراجعه به پزشك و انجام آزمايشات باشد. اما مي توان اين گونه بيان كرد كه اگر اين اتفاق تنها يك بار به وجود آمده باشد و يا اينكه تعداد دفعات كمي را به خود اختصاص داده باشد، غالبا نمي تواند مشكلات جدي به همراه داشته باشد. اگر در هنگام سونوگرافي مشكلاتي از قبيل پوليپ رحم و يا سرطان و همچنين از آزمايشات انجام گرفته از زنان هيچ گونه عفونتي در واژن ديده نشود، از همين رو مي توان گفت كه وجود خون ريزي در اين موارد مي تواند تا جايي طبيعي باشد.

تنها راه اثبات اين موضوع كه آيا خون ريزي رحم پس از انجام و برقراري رابطه جنسي خطر آفرين هست يا نه تنها با نظر پزشك امكان پذير است. توصيه مي شود كه افراد براي اين منظور به پزشك مراجعه و راهكار هاي ارائه شده توسط پزشك متخصص را به انجام رسانند تا هم اينكه از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري و هم اينكه در صورت بروز اين مشكلات، بتوانند آن ها درمان كنند.


پيشگيري از خون ريزي رحم

مي توان اين گونه اظهار كرد كه در راه پيشگري از بروز خون ريزي هاي واژينال پس از بر قراري رابطه جنسي، افراد مي توانند از كرم هاي روان كننده استفاده كنند كه در اين صورت با وجود استفاده از اين كرم ها اصطكاك ناشي از دخول به حداقل ميزان خود خواهد رسيد و از همين رو مي توان به كاهش اصطكاك و كاهش احتمال خون ريزي پس از بر قراري رابطه ي جنسي پرداخت.

از طرفي در صورت وجود پوليپ در ديواره رحم و همچنين وجود عفونت هاي واژن، با درمان اين بيماري هاي قابل درمان كه مي توان گفت از جمله بيماري هاي شايع هستند، مي توان اين بيماري ها را كاهش داد و رابطه جنسي بي خطر و كم خطري را تجربه كرد. بروز خون ريزي و يا درد ناشي از دخول و حتي احساس سوزش در ناحيه واژن و رحم مي تواند باعث ازبين رفتن و يا كاهش ميزان لذت جنسي در زنان شود. اين مسائل مي تواند حتي موجب سردي زنان در برقراري رابطه جنسي با شريكان جنسي خود شود و به همين طريق بايد بيماري هايي كه باعث به وجود آمدن اين موقعيت شده اند درمان و يا از وجود آن ها پيشگيري شود.

يكي ديگر از راه هاي پيشگيري مي تواند اين باشد كه افراد اجازه دهند كمي از دوران قاعدگي گذشته باشد و بافت هاي از دست رفته رحم و همچنين ميزان فشار وارده و اثر آن به واژن ازبين رفته و سپس به بر قراري رابطه جنسي بپردازند. با اين روش ها مي توان از بروز خون ريزي پس از سكس جلوگيري و احتمال بروز آن را كاهش داد. براي اطلاع بيش تر در زمينه دلايل سرد شدن زنان از رابطه كليك كنيد.


خون ريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد؟

اگر اين خون ريزي به دليل پاره شدن پرده واژن كه در اصطلاح به آن پرده بكارت هم گفته مي شود باشد، در اين صورت بايد با توجه به سوالاتي كه دختر ها قبل از تجربه اولين رابطه ي جنسيشان مي پرسند كه اين خون ريزي چند روز به طول مي انجامد، اين گونه پاسخ داد كه جاي نگراني ندارد زيرا خون ريزي پس از اولين رابطه جنسي كه با پاره شدن پرده واژن همراه است تنها چند ساعت به طول مي انجامد و از همين رو مشكل جدي همچون درد و خون ريزي جدي و پر دوامي همراه ندارد. غالبا خون ريزي پس از پاره شدن پرده بكارت نبايد دوام زيادي آورد و از همين رو طي چند ساعت بايد اين خون ريزي جزئي به پايان برسد.

اگر خون ريزي پس از پاره شدن پرده واژن بيشتر از چند ساعت به طول انجامد، افراد بايد براي معاينه به پزشك مراجعه كرده و از پزشك كمك بگيرند. خون ريزي پس از رابطه جنسي هيچ گاه به اين معني نيست كه خانم بيمار است و اين صرفا به دليل پارگي پرده و غشاء نازك واژن است و امري طبيعي شمرده مي شود؛ پس جاي نگراني نخواهد بود. در مورد مدت زمان دوام اين خون ريزي بايد گفت بيشتر از چند ساعت دوام نمي آورد و حتي ممكن است به يك روز هم نرسد. از همين رو اين نگراني بايد حل شود تا افراد بتوانند با لذت بيشتري به بر قراري رابطه جنسي با شريك جنسي خود بپردازند. براي اطلاع بيش تر در زمينه پاره شدن پرده بكارت كليك كنيد.


خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد | سخن آخر

در انتها بايد گفت كه خون ريزي پس از برقراري رابطه جنسي هم مي تواند امري طبيعي شمرده شود. به شرطي كه اين خون ريزي دوامي نداشته باشد و با انجام و معاينات پزشكي هيچ گونه بيماري در فرد وجود نداشته باشد و اندام تناسلي در سلامت كامل به سر ببرد. همچنين مي تواند مشكلي جدي همراه داشته باشد كه در اين صورت دوام خون ريزي بسيار زياد است به گونه اي كه از حد طبيعي گذشته است و براي اين امر افراد بايد به سمت معاينات و درمان پزشكي بروند كه احتمال بروز مسائل و مشكلات جدي تر را كاهش دهد. از همين رو مي توان گفت در برخورد با چنين مشكلاتي مراجعه به پزشك متخصص در زمينه زنان و زايمان بسيار حائز اهميت خواهد بود. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعتت بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد؟

براي دريافت مشاوره در زمينه خونريزي بعد از رابطه چند روز طول مي كشد؟ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۳۱:۴۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی