duntelco1
مشاوره تحصيلي

در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم | قرار اول آشنايي

اين موضوع يكي از دغدغه‌هاي امروز افراد محسوب مي‌شود. اينكه مي‌خواهند بدانند در قرار اول بايد چگونه رفتار كنند و چگونه صحبت كنند. چه كارهايي انجام دهند و چگونه با حرف زدنشان طرف مقابل را تحت تاثير خود قرار دهند. در مورد چنين موضوعاتي در هنگام رويارويي با افراد در قرار اول مي‌توان اين گونه شرح داد كه از آنجايي كه افراد در قرارهاي اول كمي با دلشوره و اضطراب به سمت قرار مي‌روند، از همين رو شايد بسياري از آن‌ها در قرارهاي اول دستپاچه بوده و براي همين از كلمات و يا واژه‌هاي مناسب در هنگام صحبت كردن نتوانند بهره بگيرند.

قرار اول آشنايي
امروزه اين نكته جالب توجه است كه قبل از قرار اول دو طرف در فضاي مجازي و به صورت پيام وار با يكديگر روزها و حتي ماه‌ها به حرف زدن پرداخته‌اند و حتي ديده مي‌شود كه از تماس‌هاي صوتي با يكديگر هم بهره مند شده اند، اما براي رويارويي به عنوان اولين بار هميشه از سمت دو طرف اتفاقي درونشان رخ خواهد داد و موجب بروز حالات اضطراب در افراد خواهد شد. با توجه به اين كه قرار اول هميشه از اين جهت حائز اهميت بوده كه افراد تا قبل از آن هيچ گونه ذهنيت قبلي از يكديگر نداشته‌اند و از همين رو با وجود نبود ذهنيت و آشنايي قبلي سعي بر آن مي‌كنند كه در نگاه اول و اولين ديدار تا حد امكان طرف مقابل خود را بشناسند و بتوانند در همان نگاه اول به شناخت نسبي از طرف مقابل خود برسند.

اين ويژگي باعث مي‌شود كه هر دو طرف بخواهند خود را طوري جلوه دهند كه در اولين قرار بتوانند انساني با كمترين حد از عيب و ايراد به شمار آيند يا به گونه‌اي انساني كامل به نظر آيند. از همين رو به جز رسيدگي به ظاهر خود ترجيح مي‌دهند به گونه‌اي خود را از لحاظ شخصيتي به شخصي با درصد بالايي از حد كمال برسانند تا در نگاه اول بتوانند ذهينت بسيار خوبي از خود بسازند. به اين ترتيب مي‌توان گفت تلاش براي هر چه بهتر شدن در قرار اول براي هر دو طرف بسيار حائز اهميت بوده است. براي اطلاع بيش تر از نحوه برخورد در اولين ملاقات كليك كنيد.


چگونه در قرار اول رفتار كنيم؟

نحوه ي رفتار در بر خورد اول با افراد مي‌تواند موجب به وجود آمدن شناخت صحيح‌تري از افراد باشد. با توجه به اين كه اضطراب و استرس در هنگام رويارويي در اولين قرار مي‌تواند بالا باشد، از همين رو در بسياري از مواقع پيش بيني مي‌شود افراد در هنگام اولين رويارويي با دوست دختر يا دوست پسر، خود را به نحوي غير قابل نفوذ جلوه مي دهند. اين نشان قدرت افراد نخواهد بود چراكه بيشتر تلاش مي‌كنند با اين كار بتوانند خود واقعي را پنهان و از فردي بسيار بهتر از آن چه هستند جلوه دهند و رو نمايي كنند. نحوه رفتار در قرار اول به اين دليل كه اولين مسير براي شناخت افراد هست، بسيار مهم باشد زيرا مي تواند باعث شود افراد بر اساس همين رفتارها شناخته و شخصيت آن ها در ذهن طرف مقابلشان با وجود همين رفتارها سنجيده شود.

رفتار در قرار اول
افراد مي توانند در رويارويي با اين مسئله خود را براي اولين قرار آماده كرده و نحوه رفتار خود را براي به وجود آمدن يك ذهنيت كاملا مثبت از خود توسط طرف مقابل آماده نمايند و از همين رو بسيار پيش مي آيد كه اين افراد بتوانند در اين هنگام خود را مقاوم تر جلوه دهند. در اولين قرار نبايد شوخي‌هاي بسيار زياد و تا حدي نامناسب انجام دهيد. شوخي كردن با طرف مقابل در اولين قرار مخصوصا اين كه امروزه شوخي هايي در اجتماع به نحوي مرسوم شده كه مي‌توانند شخصيت‌هاي افراد را به شخصيتي نا هنجار تبديل كنند. به همين دليل بايد بدانيد كه يا شوخي نكنيد يا از شوخي هايي استفاده كنيد كه به نحوي شخصيت شما را جذاب تر كند. براي اطلاع از شوخي با همسر كليك كنيد.

اين كه بسياري توصيه مي‌كنند در قرار اول بايد با افراد چنان رفتار كنيد كه رفتارتان خشك بوده و هيچ گونه انعطافي نداشته باشد، كاملا توصيه اشتباهي است زيرا افراد مي توانند از شما در ذهنشان شخصي مغرور و به دور از آداب معاشرت و آداب اجتماعي بسازند. در برخورد با دوستانتان رفتاري را در پيش مي گيريد كه اين رفتار را هرگز نبايد در برخورد با شخصي كه به آن علاقه مند هستيد از خود بروز دهيد يا لااقل بدانيد كه چه موقع بايد از اين رفتار استفاده كنيد چراكه با وجود قرارهاي ديگر و شناخت هاي بهتر اين مرز بندي گسترده تر شده و شما مي توانيد ابعاد ديگري را از شخصيت خود به اشتراك بگذاريد. اما همان ابتدا بايد بدانيد كه رعايت اعتدال در رفتار مي تواند بسيار پر اهميت باشد.


در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم | كاريزماتيك باشيد

در اين بخش از مقاله در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم به بررسي كاريزماتيك بودن مي پردازيم. به گونه اي جذب كننده باشيد. با استفاده از لحن صحبت كردنتان به نحوي بسيار عالي و به گونه اي بدون لهجه و به شكل سخنوران بزرگ مي توانيد جذاب به نظر آييد. سطح تفكرات خود را بالا برده و به جهان از زاويه ديد مثبت نگاه كنيد. در هنگام اولين قرار و صحبت كردن راجب مسائل مختلف بايد با ديد مثبت به اتفاقات نگاه كرده و راجب آن ها به همان ديد مثبت خود نگاه كنيد.

اگر بتوانيد در اولين قرار در رويارويي با هر اتفاقي و در هنگام صحبت در مورد هر چيزي اين ديد مثبت را حفظ كنيد، مي توانيد به طوري با اعتماد به نفس بيشتر به نظر برسيد. در غير اين صورت با شكايت در مورد هر چيزي در اولين قرار مي توانيد اين ذهتيت را به وجود آوريد كه فردي آسيب پذير بوده و توانايي اين كه بتوانيد طوري رفتار كنيد كه كسي بتواند به شما تكيه كند را نخواهيد داشت.

كاريزماتيك باشيد
زيبا راه برويد. راه رفتن مطمئن و گام برداشتن با اطمينان خاطر مي تواند براي شما اعتماد به نفس بيشتري را در نگاه طرف مقابلتان به وجود آورد. نه به گونه اي عصا قورت داده و خشك و نه به گونه اي بسيار انعطاف پذير. همان طور كه در بالا هم گفته شد بايد حد اعتدال را رعايت كنيد. بايد در رفتارتان اين نگرش را به وجود آوريد كه فردي قابل اطمينان هستيد و افراد مي توانند به راحتي با شما صحبت كنند.

لبخند بزنيد و از بازخورد مثبت لبخند زدن به هنگام بهره مند شويد. استفاده از لبخندي مناسب در بر خورد با افراد در اولين قرار مي تواند منجر به وجود يك فيدبك مثبت براي خودتان و به ارمغان آوردن يك ذهنيت مثبت باشد. اين كه بتوانيد حتي ميزان صداي خود در هنگام صحبت كردن و خنديدن را كنترل كنيد بسيار اهميت خواهد داشت. مي توان اين گونه بيان كرد كه براي جذاب بودن تنها يك عامل موثر نيست بلكه عوامل متعددي مي توانند سبب شوند كه شما به عنوان يك فرد جذاب در ذهن طرف مقابلتان به وجود آييد كه اين مي تواند براي شما و دوام رابطه بسيار اهميت داشته باشد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه كاريزما بودن كليك كنيد.


در قرار اول در مورد چه چيز هايي بايد صحبت كرد؟

بيشتر موضوعات قابل بحث در هنگام رويارويي با طرف مقابل در قرار اول بايد به نحوي جذب كننده به نظر برسند. در اين هنگام بايد بيشتر در مورد علاقه مندي هاي همديگر صحبت كنيد و نقاط اشتراك خود از علاقه مندي هاي يكديگر را پيدا كرده و بيشتر راجع به نقاط مشترك همديگر صحبت كنيد. چيزي از خود براي افزايش نقاط مشترك در مورد علاقه مندي ها كم نكنيد. در بسياري از موارد ديده مي شود كه افراد براي اين منظور و افزايش نقاط اشتراك به مسائلي برچسب تاييد مي زنند كه اين مسائل به طور كلي براي آن ها مورد تائيد نيست. بايد بدانيد كه همه افراد با يكديگر تفاوت دارند و تفاوت باعث جدايي افراد از يكديگر نمي شود.

نقاط تفاوت يكديگر را در سخن گفتنتان هم بپذيريد. از آرزوهاي يكديگر باهم صحبت كنيد تا بدانيد دنياي فانتزي طرف مقابلتان براي شما جذاب خواهد بود يا خير. از تصورات كنار هم بودنتان در آينده با يكديگر صحبت كنيد اما باز هم رعايت اعتدال را پيشه گيريد. نبايد در قرار اول از مسائل جنسي با يكديگر صحبت كنيد. صحبت در مورد مسائل جنسي در قرار هاي بعدي و پس از افزايش شناخت از همديگر اهميت دارد و صحبت از آن در قرار اول مي تواند شما را به انساني شهوت طلب در نگاه طرف مقابلتان تبديل كند. پس صحبت در مورد مسائل جنسي اصلا موضوع قابل بحث مناسبي نخواهد بود. براي اطلاع بيش تر در زمينه روابط جنسي كليك كنيد.


در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم؟

در اين بخش از مقاله در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم به بررسي سوالات مهم مي پردازيم. بهتر است در قرار اول سوالاتي بپرسيد كه زياد شخصي نباشد و بيشتر در مورد فضايي كه در آن قرار داريد و در مورد علاقه مندي هاي مربوط به همان مكاني كه در آن قرار داريد سوالات را مطرح كنيد. بايد از اين موضوع آگاهي داشته باشيد كه پرسيدن سوالات از اين جنبه حائز اهميت است كه سوالاتي را مي توانيد مطرح كنيد كه مي تواند شخصيت شما را با وجود پرسش در اين مورد سوالات هم به صورت مثبت اگر سوالات به جا باشند و هم به صورت منفي اگر سوالات به جا نباشند، تغيير دهد. به طور مثال اگر در يك كافي شاپ قرار گذاشته ايد بايد اين گونه سوالات را بپرسيد:

_آيا تا به حال اينجا آمده اي؟

_بيشتر چه غذايي را ترجيح ميدي؟

_غذاي مورد علاقت چي هست؟

_نوشيدني مورد علاقه ات چي هست؟

_كافي شاپ مورد علاقه ات كجاست؟

_آيا فضاي اين كافي شاپ را دوست داري؟

گسترش سوالات
_به هنر علاقه داري؟

_موزيك مورد علاقه ات چيست؟

_فيلم مورد علاقه ات چيست؟

_به مطالعه علاقه داري؟

_چه كتابي را براي مطالعه ترجيح ميدهي؟

_اهل مسافرت هستي؟

_به موسيقي علاقه داري؟

_به نقاشي علاقه داري؟

_از چه زاويه ديدي به جهان نگاه مي كني؟

_آيا زندگي كردن را دوست داري؟

_با پدر و مادرت ارتباط صميمي داري؟

_با خواهر برادرت چگونه ارتباطي داري؟

_صرف وقت با دوستان برايت لذت بخش است؟

_اگر بخواهي سفر كني اولين مكان كجا را انتخاب مي كني؟

_چه سبك فيلمي را دوست داري؟

در بالا به بررسي و تعدادي سوال پرداخته شد كه مي توان در قرار اول پرسيده شود و جواب هاي هر كدام مي توانند بسيار زياد باشند و وقت زيادي را براي شما و براي صحبت راجب هر كدام به ارمغان خواهند آورد. از همين رو در اين سوالات به اين توجه داشته باشيد كه بسياري از اين سوالات را با دقت پرسيده و جواب ها را با دقت گوش دهيد و به نقاط مشترك و وجه اشتراكات همديگر دقت كنيد زيرا اين گونه مي توانيد از لذت بيشتري در صحبت كردنتان در قرار اول بهره مند شويد. نكته ديگر اين كه سعي كنيد تمام مطالبي كه در بالا گفته شد را در هنگام پرسش و پاسخ اعم از نحوه رفتار و رعايت حد اعتدال در هر زمينه اي خود را به گونه اي جلوه دهيد كه انسان كاملي هستيد.


در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم | سخن آخر

در آخر بايد بگوييم آنچه مي تواند موجب شود كه بتوانيد قرار اول را با موفقيت پشت سر گذاشته و خود را براي قرار هاي بعدي آماده كنيد، مي تواند مناسب ترين روش براي جلب توجه به صورتي كه در نگاه طرف مقابل به عنوان يك فرد جذاب شناخته شويد، رعايت اعتدال در همه زمينه ها و اعتماد به نفس بالا خواهد بود. اين كه بدانيد چگونه رفتار كنيد، چگونه صحبت كنيد و چگونه خود را نشان دهيد، مي تواند بسيار اهميت داشته باشد. براي اين كه مناسب ترين روش را در بر خوردتان در اولين قرار داشته باشيد، مي توانيد از راهنمايي مشاوران و روانشناسان كمك بگيريد تا بهترين نتيجه را كسب كنيد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم

براي دريافت مشاوره در زمينه در قرار اول چه سوالاتي بپرسيم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۸:۰۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی