duntelco1
مشاوره تحصيلي

تست عشق|مثلث سه گانه عشق

در نظريه استرنبرگ عشق داراي سه بعد است: تعهد، شهوت و صميميت. ضميميت شامل احساس نزديكي و پيوند خالصانه با فرد است. شهوت به معني شور و اشتياق عاشقانه و جسمي و جنسي به معشوق مي باشد و تعهد يعني پاي بندي و وفاداري به شريك و قول دادن به او است. از نظر استرنبرگ وقتي اين سه تا مولفه عشق در كنار هم باشد، رابطه عاشقانه معنادار است.


تست عشق|تعريف عشق

عشق به معناي تلاش براي تكاملدر عشق واقعي وابسته نمي شويد: يكديگر است. عشق واقعي محبت و احترام به يكديگر است كه پشت آن دليل و منطقي وجود ندارد. در عشق طرف مقابل نمي گويد اگر مرا دوست داري بايد اين كار را انجام دهي.فرد عاشق سلامت و رفاه و خوشبختي فرد را مهم تر از خودش مي داند و براي آسايش او مي كوشد. به نظر فرويد عشق ريشه در ناخودآگاه دارد و فرد سعي مي كند آن را با خود ايده آلش پيوند دهد. مزلو، روان شناس انسان گرا عشق را در نقطه اوج سلسله مراتب نيازها مي بيند.

تست عشق|راه تشخيص عشق

1- احساس محبت و علاقه ناخودآگاه وجود دارد.
2-افكار و عقايد طرف مقابل براتان جذاب است.
3-زمان زيادي را با او مي گذرانيد.
4-عيوب او را مي پذيريد.
5-در اين رابطه احساس امنيت داريد و ترس از دست دادن يا خيانت سراغتان نمي آيد.
6-فرد مورد علاقه تان را با كسي قياس نمي كنيد.
7-هر موقع كه با او هستيد، حس آرامش داريد.
8- اين رابطه باعث پيشرفت چند جانبه شما مي شود.
9-اين رابطه به نفرت و خشم تبديا نمي شود.
10-مسائل فرد و مشكلاتش شما را هم ناراحت مي كند.

تست عشق| عشق از ديد بيولوژيكي

عشق از ديد زيستي به هم خوردن تعادل هورمون هاست. وقتي كه عاشق مي شويم دستگاه ليمبيك فرد فعال مي شود و هورمون هاي اكسي توسين و دوپامين را ترشح مي كند.اين هورمون ها سبب پيوند و كشش دو نفر به هم مي شود و البته اجازه هم نمي دهند تا فرد را دقيق بررسي كنيم و شناخت درستي پيدا كنيم. دستگاه ليمبيك از قديمي ترين قسمت هاي مغز است كه در عشق و علاقه نقش اساسي دارد. فعال شدن اينسولا و جسم مخطط در مغز منجر به تقويت مثبت مي شود و در پي آن، فرد را جذاب ادراك مي كنيم.

تست عشق| انواع عشق

1- فقدان عشق: زماني كه در رابطه اي كه با شريك خود هستيم تفاوتي با همكار و همسايه يا مردم عادي نباشد و هيچ كدام از ابعاد سه گانه عشق وجود نداشته باشد، اين رابطه دوامي نخواهد داشت.
2-عشق آرماني: همان آرزويي است كه هر سه مولفه شهوت، صميميت و تعهد را دارد و فرد انتظارش را مي كشد.
3-عشق ياورانه: اين عشق در افرادي است كه صرفا تعهد و صميميت دارند اما جاذبه جنسي در بين شان وجود ندارد.
4-عشق رمانتيك: در نوجواني بيش تر است. صميميت و شهوت بالاست اما تعهد به دليل بي تجربگي طرفين پايين است.
5- عشق هيجاني: از سه مولفه عشق استرنبرگ صرفا شهوت بالاست اما تعهد و نزديكي به چشم نمي خورد.
6- عشق ساده انگارانه: اين عشق در افرادي است كه يك ويژگي مشترك دارند و به خاطر آن زندگي مي كنند. در اين عشق، فقط شور و اشتياق بالاست.
7- عشق كامل: در اين نوع عشق فرد تمام مولفه هاي شهوت، صميميت و تعهد را داراست.

بايدها و نبايدهاي عشق واقعي

_ اول از همه مرزها و حد و حدود خود را بشناسيد: هر فردي مرزها و قواعد مشخصي دارد كه اجازه نمي دهد ديگران وارد آن شوند. مثلا صداقت يا تحصيلات براي يك فرد خيلي مهم است و براي ديگري مي تواند بي اهميت باشد.
_اهداف خود و شريك تان را بدانيد: در رابطه افراد بايد برنامه ها و هدف هاي يكدگير را شناسايي كنند و به آن احترام گذارند.
_انتظارات غير واقع بينانه وجود ندارد: در عشق واقعي افراد از طرف مقابل انتظار ندارند كه به خاطر او خانواده و دوستان و آشنايانش را كنار بگذارد و فقط در كنار او باشد.
_در رابطه آسيب نمي بينيد: در عشق واقعي افراد به هم لطمه نمي زنند. دل خوري، سو تفاهم و خشم وجود ندارد و در صورت وجود مشكل، به راحتي آن را حل مي كنيد.
_در عشق واقعي وابسته نمي شويد: اگر فردي عاشق واقعي باشد، عجله نمي كند و تمام انرژي خود را صرف شريكش نمي كند. او به زندگي روزمره و برنامه هاي خودش هم مي رسد.

مراحل عاشق شدن

مرحله اول عشق، صميميت و جذبه جنسي دو طرف براي يكديگر است. هورمون هاي تستوسترون و استروژن تاثير زيادي در گيرايي جنسي دارد. مرحله دوم با پيوند روحي و رواني دو نفر به هم ديگر است. در اين مرحله آن ها مدام به هم فكر مي كنند و گاهي در سبك زندگي، ساعات خواب و بيداري و اشتهايشان ممكن است تغييراتي ايجاد شود. مرحله سوم وابستگي است كه هورمون وازوپرسين و اكسي توسين در تداوم رابطه اهميت پيدا مي كنند.

تست روانشناسي عشق

موقعيتي كه در زير بيان شده است را تصور كنيد و براساس رفتاري كه در اين موقعيت انجام مي‌دهيد، به سوالاتي كه در ادامه آمده است پاسخ دهيد. تمامي سوالات مطرح شده مربوط به همين موقعيت هستند و در طول يك زمان مشخص، پشت سر هم اتفاق مي‌افتند. در نظر داشته باشيد كه در اين تست پاسخ صحيح يا اشتباهي وجود ندارد. شما صرفا مي‌بايست آنچه را بيشتر مي‌پسنديد، در نظر بگيريد.

فرض كنيد قرار است با كسي كه دوستش داريد به يك سفر خارج از شهر برويد و يك شب را در آنجا اقامت كنيد. اما محل قرارتان در اقامتگاهي است كه اجاره كرده‌ايد و هريك از شما قرار است به تنهايي به اقامتگاه بياييد. با درنظر گرفتن اين موقعيت، به سوالات پاسخ دهيد.

سوالات روانشناسي عشق

1- براي رسيدن به محل قرار، دو راه پيش پايتان وجود دارد. راه اول ساده و مستقيم است و خيلي زود به مقصد مي‌رسيد، درعين حال كسالت آور است و حوصله شما سر خواهد رفت. راه دوم اگرچه شما را ديرتر به مقصد مي‌رساند، اما سرگرم كننده است. كدام راه را براي رسيدن به قرار ملاقات انتخاب خواهيد كرد؟

2- در مسيري كه براي رسيدن به قرار ملاقاتتان مي‌رويد، تصميم مي‌گيريد از يك مغازه گل بخريد، شما مي‌توانيد از بين گل‌هاي قرمز و سفيد، انتخاب كنيد. اگر بخواهيد يك دسته گل درست كنيد، ترجيح مي‌دهيد:

الف) همه گل‌ها سفيد باشد

ب) همه گل‌ها سرخ باشد

ج) سفيد و قرمز را تركيب مي‌كنيد

3- پس از اينكه به محل قرار خود رسيديد، چه مي‌كنيد؟ آيا به دنبال دوستتان مي‌گرديد تا پيدايش كنيد يا از كارمندان اقامتگاه سراغش را مي‌گيريد؟

4- شما به محل قرارتان رسيده‌ايد اما او هنوز نيامده است. دسته گلي كه برايش تهيه كرده‌ايد را در كدام يك از اين دو نقطه قرار مي‌دهيد؟

الف) روي ميز، كنار پنجره

ب) روي تخت خواب

5- صبح روز بعد شما از خواب بيدار مي‌شويد و مي‌خواهيد به اتاق او برويد، به نظرتان او خواب است يا بيدار؟
6- با پايان سفرتان شما مي‌خواهيد به خانه بازگرديد، اين بار كدام مسير را انتخاب مي‌كنيد؟ از راه ساده و كوتاه باز مي‌گرديد يا راه طولاني و زيباتر؟

 

پاسخ تست روانشناسي عشق

پيش از آنكه به تفسير پاسخ‌ها نگاهي بياندازيم، بهتر است به اين موضوع اشاره كنيم كه اگرچه انجام اين تست‌ها مي‌تواند تا حدودي تناسب ميان شما و طرف مقابلتان را نشان بدهد اما اگر مي‌خواهيد تصميمات جدي براي شروع يك رابطه طولاني مدت و يا ازدواج بگيريد، مي‌بايست حتما بررسي‌هاي دقيق تري را در جلسات مشاوره پيش از ازدواج انجام دهيد.
بررسي ميزان تناسب دو نفر و پذيرشي كه نسبت به يكديگر دارند، مي‌بايست زير نظر متخصصين حوزه روانشناسي خانواده صورت بگيرد. علاوه بر بررسي ميزان تناسب، شما و طرف مقابلتان مي‌بايست راهكارهايي را براي مديريت ارتباط و زندگي زناشويي آموزش ببينيد كه اين امر نيز به جلسات مشاوره نياز دارد.

براي آگاهي درباره روند دريافت مشاوره پيش از ازدواج كليك كنيد.

پاسخ سوال 1

جاده در سوال اول نشان دهنده طرز برخورد شما با عشق است. افرادي كه جاده ساده تر را انتخاب مي‌كنند معمولا سريع‌تر عاشق مي‌شوند اما افرادي كه مسير دوم را انتخاب مي‌كنند، ديرتر عاشق مي‌شوند.

پاسخ سوال 2 تست روانشناسي عشق

گل‌هاي قرمزرنگ نماد عشق و اهميتي است كه به طرف مقابلتان مي‌دهيد و گل‌هاي سفيدرنگ نشان دهنده انتظارات شما در يك رابطه از طرف مقابل هستند. اگر انتخاب كرده‌ايد كه همه گل‌ها يك رنگ باشند، شما فردي هستيد كه در يك رابطه صرفا به وظايف خودتان يا وظايف طرف مقابل توجه مي‌كنيد. اما اگر تصميم گرفته‌ايد كه از هر دو رنگ در تهيه دسته گل استفاده كنيد، شما به وظايف دو طرف توجه داريد، اينكه از كدام رنگ بيشتر در دسته گل قرار مي‌دهيد، نشان خواهد داد كه به كدام طرف بيشتر اهميت مي‌دهيد.

پاسخ سوال 3

با پاسخ به اين سوال شما نحوه كنار آمدنتان با مشكلات رابطه را مشخص مي‌كنيد. افرادي كه خودشان به دنبال طرف مقابل مي‌روند، افرادي هستند كه با مشكلات رابطه به خوبي مواجه مي‌شوند و مي‌خواهند آن‌ها را حل كنند. افرادي كه از ديگران سوال مي‌كنند معمولا به راحتي با مشكلات مواجه نمي‌شوند و درصورت بروز مشكل نيز دوست دارند از ديگران كمك بگيرند يا با آن‌ها درد و دل كنند.

پاسخ سوال 4 تست روانشناسي عشق

محل قرار دادن دسته گل، بيانگر اين است كه تا چه حد به ديدن طرف مقابلتان علاقه داريد. پنجره‌ها نماد ارتباط با فاصله هستند. اگر گل‌ها را روي ميز مي‌گذاريد به اين معناست كه نديدن طرف مقابلتان را تحمل خواهيد كرد. اما اگر دسته گل را روي تخت مي‌گذاريد، به اين معناست كه دوست داريد او را زياد ببينيد و تحمل دوري برايتان سخت است.

پاسخ سوال 5

اگر به نظرتان وقتي وارد اتاق مي‌شويد او هنوز خواب است، يعني طرف مقابلتان را همانطور كه هست مي‌پذيريد اما اگر انتظار داريد كه او بيدار باشد، يعني دوست داريد مطابق ميل شما رفتار كند.

پاسخ سوال 6

مسير بازگشت نشان دهنده مدت زماني است كه به عشق خود وفادار خواهيد ماند. اگر مسير كوتاه را انتخاب كنيد، احساسات شما مربوط به كوتاه مدت است. اما اگر انتخاب كرده‌ايد كه از راه طولاني‌تر به خانه برسيد، شما براي يك رابطه بلند مدت آمادگي داريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه روانشناسي عشق و عشق واقعي كليك كنيد.

 

مراجعه به متخصص

توجه داشته باشيد كه اين سوالات نوعي ارزيابي كلي هستند و به طور قطع وضعيت روانشناختي شما را نشان نمي‌دهند. در اين شرايط لازم است از يك روانشناس براي دريافت ارزيابي‌هاي دقيق‌تر و حرفه‌اي‌تر كمك بگيريد. ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما فراهم كرده‌ايم تا بتوانيد به صورت تلفني به بررسي بيشتر روابط خود و عشقي كه ميانتان وجود دارد بپردازيد. همچنين مي‌توانيد با انجام ديگر تست‌هاي روانشناسي خودتان را در زمينه‌هاي مختلفي مورد سنجش قرار دهيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني و تست روانشناسي كليك كنيد.

 

سوالات متداول

آيا تست روانشناسي عشق مي‌تواند تناسب ميان دو نفر را نشان بدهد؟

تا حدودي بله اما براي بررسي‌هاي بيشتر و نتيجه گيري‌هاي دقيق تر شما مي‌بايست از جلسات مشاوره استفاده كنيد. تست‌ها نمي‌توانند با قطعيت نتايج را پيش بيني كنند.

 

منبع: تست عشق

براي دريافت مشاوره در زمينه تست عشق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست عشق،
موضوع:
[ ۲۶ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۰:۰۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی