duntelco1
مشاوره تحصيلي

تأثير تفاوت‌هاي فرهنگي در استفاده از خدمات روان‌شناختي

مهم‌ترين معضلي كه ايراني‌هاي ساكن در كشوري بيگانه با آن دست‌وپنجه نرم مي‌كنند، عدم درك فرهنگي مشترك است. ايران با قدمتي چند هزارساله داراي آداب‌ورسومي مختص به خود است كه ريشه تاريخي عميقي در وجود ما ايراني‌ها دارند و به‌سادگي نمي‌توان آن‌ها را ناديده گرفت.

به همين دليل اگر قصد استفاده از خدمات روان‌شناختي در كشوري ديگر را داريد، بهترين كار استفاده از خدمات روان‌شناختي آنلاين از مراكز مشاوره ساكن در ايران است؛ اما درصورتي‌كه مي‌خواهيد از خدمات روان‌شناختي حضوري برخوردار شويد ابتدا بايد نكاتي را كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم در نظر داشته باشيد.

مؤلفه‌هاي فرهنگي استراليا در استفاده از خدمات روان‌شناختي

فرهنگ‌هاي مختلف ويژگي‌ها و صفات خاصي را براي جامعه خود مفيد در نظر مي‌گيرند و ما در اينجا مؤلفه‌هاي فرهنگ غالب استراليا را با همديگر بررسي مي‌كنيم تا اگر قصد داريد از روان‌شناسان استراليا استفاده كنيد اين موارد را در نظر داشته باشيد. حتماً به اين موضوع دقت كنيد كه روان‌شناسي در هر فرهنگي بنا بر سنت‌هاي رايج در آن فرهنگ توصيه‌هاي خود را براي مراجعين تجويز مي‌كند و روان‌شناسان استراليايي نيز مشاوره‌هاي خود را بر اساس همين موضوع انجام مي‌دهند.

فرهنگ فردگرايانه استراليا

ما ايرانيان در كشوري زندگي مي‌كنيم كه مردم به كار جمعي و گروهي بيشتر از فرديت و رشد شخصي اهميت مي‌دهند. به‌طوركلي دو رويكرد از جهت فردگرايي در دنيا وجود دارد. فرهنگ‌هاي جمع‌گرا كه بيشتر به كشورهاي شرقي اشاره دارد و بر اساس كانون خانواده و احترام به خواسته‌هاي جمع استوار است و در مقابل فرهنگ‌هاي فردگرا كه به رشد فرد اهميت مي‌دهند و براي تصميمات جمعي و نظرات جمع ارزش و اعتبار زيادي قائل نيستند.

كشور ما ايران به دليل ساختار قومي خود جزو كشورهاي جمع‌گرا به‌حساب مي‌آيد اما نبايد فراموش كرد كه حالت افراطي اين صفت در ما ايراني‌ها وجود ندارد به اين دليل كه ما براي استقلال و تصميم‌گيري شخصي نيز اهميت بسياري قائل هستيم. درواقع ايران از منظر اين ويژگي، در حالت ميانه قرار دارد درحالي‌كه استراليا فرهنگي فردگرايانه دارد.

كنترل‌پذيري و انفعال در فرهنگ استراليا

موضوع ديگري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه در كشورهاي با فرهنگ غربي كه استراليا نيز در اين دسته قرار مي‌گيرد افراد اعتقادي به سرنوشت و يا تقدير ندارند. استراليا ازجمله كشورهايي است كه دين رسمي ندارد. آن‌ها معتقدند كه همه‌چيز را مي‌توان كنترل كرد. به‌عبارت‌ديگر كنترل داشتن نسبت به همه امور زندگي در اين فرهنگ‌ها مهم و ضروري پنداشته مي‌شود.

در فرهنگ شرقي و ايراني به دليل اعتقادات مذهبي از ديرباز يعني از دين زرتشت و مهري گري افراد به سرنوشت و تقدير اعتقاد داشته‌اند. در اين زمينه به ابيات زير از فردوسي بسنده مي‌كنم زيرا شعر و جهان‌بيني او هم متأثر از ايران باستان است و هم متأثر از تمدن اسلامي.

ز دستور و گنجور و از تاج و تخت ز كمي و بيشي و از ناز و بخت
همه بي‌نياز است و ما بنده‌ايم به فرمان و رايش سر افگنده‌ايم

مقايسه آزادي در فرهنگ استراليا و ايران

در فرهنگ‌هاي غربي يك مفهوم مهم و كاربردي ديگر به معناي آزادي خودنمايي مي‌كند. از نظر آن‌ها هر كاري كه من دوست داشته باشم مي‌توانم انجام دهم؛ شايد بگوييد پس قانون و مقررات چه مي‌شود؟ مسلماً قانون در كشورهاي غربي كه استراليا نيز از لحاظ فرهنگي در آن قرار مي‌گيرد براي منافع و رفاه اكثريت به وجود آمده است.

در طرف مقابل، كشورهاي شرقي بر اساس عقايد و اعتقادات ماورايي و مذهبي هدايت مي‌شوند و قانون در جاي ديگري نوشته‌شده است و ما مسئول اطاعت از آن هستيم. به‌عبارت‌ديگر در فرهنگ‌هاي غربي وجدان دروني و بايد و نبايدهاي بيروني بيشتر از ملاك‌هاي دروني اهميت دارد.

در اين زمينه نيز كشور ما ايران به سمت فرهنگ‌هاي مذهبي و اعتقادات ماورايي گرايش دارد و از اين‌ جهت نيز ما به كشورهاي شرقي نزديك‌تر هستيم و دين و قواعد و اصول ديني حتي اگر آن را در آگاهي ناديده بگيريم، در ناخودآگاهمان تأثير خود را برجاي مي‌گذارد.


استفاده از روان‌شناسان بين فرهنگي

با اين تفاسير اگر هنوز تمايل داريد به‌صورت حضوري از خدمات روان‌شناختي استفاده كنيد، توصيه ما به شما اين است كه از روان‌شناسان مسلط به مباحث بين فرهنگي استفاده كنيد. اين روان‌شناسان با نيازهاي جوامع و فرهنگ‌هاي گوناگون آشنايي دارند و مي‌توانند به شما كمك كنند تا بتوانيد در كشور بيگانه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيد احساس غريبگي كمتري داشته باشيد.

اين شرط حتي در صورت استفاده از روان‌شناسان داخل ايران به‌صورت آنلاين نيز بايد رعايت گردد. دليل اين امر به تفاوت‌هاي فرهنگي ايران و استراليا برمي‌گردد و اگر روان‌شناس، اين تفاوت‌ها را شناسايي نكند ممكن است توصيه‌هايي را به شما تجويز كند كه مغاير با فرهنگ استراليا باشد و شما را از چاله به چاه بيندازد.


محاسن استفاده از خدمات روان‌شناختي حضوري ايرانيان در استراليا

هرچند در روان‌شناسي اعتقاد بر اين است كه مراجع و روان‌شناس بايد از فرهنگ مشترك باشند تا احساس همدلي ايجاد گردد اما خدمات روان‌شناختي اگر به‌صورت حضوري باشد حتي اگر مراجع و درمانگر از فرهنگي مشترك نباشند بازهم مي‌تواند سودمند باشد.

1. واقع‌نگري

در مشاوره حضوري ارتباط بين درمانگر و مراجع جنبه واقعيت بيشتري دارد. اكثر افرادي كه به روان‌شناس نياز پيدا مي‌كنند واقع‌گرايي در آن‌ها مختل شده است و بودن در كنار فردي كه واقعيت‌ها را به‌صورت ملموس و عيني به فرد نشان دهد، مي‌تواند در فرآيند درمان بسيار تأثيرگذار باشد.

2. روانشناس ايراني در استراليا | نياز به حامي و پشتيبان

از طرف ديگر افرادي كه براي درمان مراجع مي‌كنند به يك حامي و پشتيبان نياز دارند و افراد ترجيح مي‌دهند به كساني تكيه كنند كه به‌ صورت فيزيكي به آن‌ها نزديك‌تر هستند. اين افراد در تصميم‌گيري مردد هستند و نياز دارند كه بتوانند قبل از اقدام به شروع يك كار از ديگران تائيد بگيرند و مسلماً فردي كه در همان شهر و در نزديك محل زندگي فرد سكونت دارد براي او آرامش و امنيت بيشتري فراهم مي‌كند.

3. ايجاد احساس اعتماد و اتحاد درماني

بحث ديگر ايجاد احساس اعتماد است. يكي از اصول اوليه فرآيند درمان ايجاد احساس اعتماد و اتحاد در تعيين برنامه‌ها و اهداف مداخله است. در اين زمينه نيز فردي كه در نزديكي محل سكونت ما حضور دارد راحت‌تر مي‌تواند احساس اعتماد و يكي بودن را در فرآيند درمان ايجاد كند. ما خيلي مشكل مي‌توانيم به فردي كه از طريق شبكه‌ها و سايت‌هاي اجتماعي با او روبه‌رو شديم اعتماد كنيم. براي كسب اطلاع در زمينه روابط اجتماعي كليك كنيد.


مشاوره آنلاين روان‌شناسان ايراني به ايرانيان ساكن استراليا

پيشرفت فناوري و تكنولوژي و ظهور نرم‌افزارهاي پيشرفته‌اي كه روزبه‌روز به كيفيت آن‌ها افزوده مي‌شود، باعث شده است كه حتي افراد ساكن ايران نيز خدمات روان‌شناختي آنلاين را بيشتر از خدمات حضوري موردتوجه قرار دهند. از طرف ديگر به دليل شلوغي و ازدحام شهرهاي بزرگ و نبود وقت كافي براي رسيدن به نيازهاي روان‌شناختي، افراد ترجيح مي‌دهند كه تا حد امكان از مشاوره مجازي براي بهبود مشكلات رواني و ارتقاي سلامت خود استفاده كنند.

در اين زمينه بايد خاطرنشان كرد كه اگر يك روان‌شناس و مركز روان‌شناسي بتواند اعتماد و اطمينان را در مراجعين خود ايجاد كند، مي‌تواند كارايي برابر و حتي بيشتري از درمان‌هاي حضوري ايجاد نمايد. در حال حاضر اين اتفاق در حال وقوع است زيرا ما روان‌شناسان باتجربه چندساله اي را در زمينه مشاوره آنلاين در اختيار داريم.

اگر قصد استفاده از مشاوره غيرحضوري داريد به شما توصيه مي‌كنيم قبل از انتخاب مركز موردنظر حتماً از ميزان تخصص آن مركز در زمينه‌اي كه احساس نياز مي‌كنيد اطمينان حاصل كنيد. در زير سعي مي‌كنيم با توجه به تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه توجه شمارا به مزاياي استفاده از خدمات روان‌شناختي آنلاين جلب كنيم.

برقراري ارتباط در هركجاي دنيا و ميزان دسترسي‌پذيري دائمي

اگر شما از خدمات مشاوره آنلاين استفاده مي‌كنيد ديگر نگراني خاصي درباره مهاجرت و جابه‌جايي نخواهيد داشت زيرا در هركجاي دنيا كه باشيد، مي‌توانيد جلسات روان‌درماني و مشاوره خود را بدون مشكل برگزار كنيد. مزيت ديگر اين است كه در هر لحظه‌اي كه احساس كنيد در زمينه‌اي از زندگي به كمك يك فرد متخصص نياز داريد، مي‌توانيد به‌صورت آني با روان‌شناس خود ارتباط برقرار كرده و مشكل خود را برطرف كنيد.

روانشناس ايراني در استراليا | مقاومت كمتر در مشاوره آنلاين

مقاومت از مباحث مهمي است كه گاها در طول درمان از جانب مراجع بروز مي‌كند تا روان‌شناس و همچنين خود مراجع را از بررسي عميق‌تر افكار منحرف كند. صحبت كردن در مورد موضوعات شرم‌آور و يا موضوعاتي كه هر فردي نسبت به آن‌ها حساس است براي مراجع كار سختي است.

احتمالاً بارها برايتان پيش‌آمده كه حرفي را به‌صورت حضوري نتوانسته‌ايد بيان كنيد و به همين دليل از تلفن و پيام براي بيان آن به طرف مقابل استفاده كرديد. اين موضوع در مراجعه حضوري بيشتر به چشم مي‌خورد زيرا صحبت كردن باكسي كه در كنار تو نشسته است خيلي سخت‌تر از صحبت كردن باكسي است كه در جاي ديگري قرار دارد.

از اين حيث، خدمات روان‌شناختي آنلاين برتري قابل‌ملاحظه‌اي نسبت به درمان حضوري دارند، هرچند كه گاهي مي‌تواند جنبه تصنعي به خود بگيرد. به اين صورت كه فرد صحبت‌هاي خيلي اضطراب‌انگيزي را مطرح كند ولي هيجان خاصي بروز ندهد. در اين مواقع روان‌شناس باتجربه سعي مي‌كند هيجانات فرد را برانگيخته كند تا فرد بتواند آن‌ها را مشاهده كند و اگر لازم باشد آن‌ها را تغيير دهد يا اصلاح كند.

روانشناس ايراني در استراليا | تشابه عملكرد روان‌شناسان در مشاوره آنلاين و حضوري

مشاورين با استفاده از رويكردهاي موجود در زمينه روان‌شناسي شروع به درمان مراجعين خود مي‌كنند و براي آن‌ها تفاوت زيادي ازنظر آنلاين يا حضوري بودن مشاوره نمي‌كند. آنچه تفاوت ايجاد مي‌كند نگرش مراجع در مورد اين قضيه است. افرادي كه ارتباط مجازي را پوچ و بي‌فايده تصور مي‌كنند امكان دارد به اين نوع درمان تمايلي نداشته باشند اما افرادي كه ارتباط بيشتري با فضاي مجازي و مناسبات دنياي مجازي برقرار مي‌كنند از اين نوع درمان سود بيشتري خواهند برد.

امكان ارزيابي راحت‌تر يك مركز روان‌شناسي از يك فرد روان‌شناس

شما وقتي مي‌خواهيد روان‌شناس مناسبي براي مشكلات خود پيدا كنيد ابتدا شروع به ارزيابي روان‌شناسان موجود در منطقه‌ي زندگي خود مي‌كنيد تا بتوانيد از بين آن‌ها بهترين و متخصص‌ترين را پيدا كنيد و اين امر ممكن است شما را در تصميم‌گيري با مشكل مواجه كند.

ارزيابي يك مركز روان‌شناختي بسيار راحت‌تر از يك فرد روان‌شناس است زيرا فقط كافي است شما بتوانيد يك مركز معتبر در زمينه خدمات روان‌شناختي پيدا كنيد و مشكلتان را به آن‌ها توضيح دهيد. افراد پاسخگو در مراكز معتبر، در زمينه مشكلات مختلف آموزش ديده‌اند و مي‌توانند به شما در انتخاب روان‌شناس متخصص در زمينه مشكل موردنظر كمك كنند و فردي باتجربه و كاردان در اين زمينه را به شما معرفي مي‌كنند.

روان‌شناسي مهاجرت براي ايرانيان ساكن استراليا

مهاجرت حتي از يك شهر به شهر ديگر نيز مشكلات و دغدغه‌هاي خاص خود را مي‌طلبد چه برسد به اينكه فرد تصميم گرفته باشد از كشور خود مهاجرت كند و با مردمي از يك زبان و فرهنگ ديگر هم‌نشين گردد.

روان‌شناسي مهاجرت سعي دارد تا به افراد كمك كند تا بهتر بتوانند خود را با فرهنگ جديد و نيازها و توقعات آن سازگار كنند. افراد در اين شرايط جديد ممكن است مجبور شوند اولويت‌ها و آداب‌ و رسوم خود را تغيير دهند و اين موضوعات ممكن است باعث ايجاد مشكلات روان‌شناختي گردد. روان‌شناسي مهاجرت تمركز خود را روي سه موضوع اساسي كه احتمالاً افراد مهاجر با آن روبه‌رو مي‌شوند صرف كرده است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه روانشناسي مهاجرت كليك كنيد.

1. روانشناس ايراني در استراليا | اضطراب تنهايي و جدايي از گروه

ما موجوداتي ذاتاً اجتماعي هستيم و تمايل به ارتباط برقرار كردن با ديگران براي ما موضوع بسيار مهمي است. مهاجرت به كشوري كه با ساكنين آن هيچ‌گونه نقطه اشتراكي نداريم مي‌تواند درون ما احساس جدايي و تنهايي ايجاد كند. احساس تنهايي و جدايي نيز باعث مضطرب شدن ما خواهد شد و ما را مستعد ابتلا به انواع مشكلات روان‌شناختي خواهد كرد.

در اين‌گونه مواقع روان‌شناسان سعي مي‌كنند احساس تنهايي و جدايي را كاهش دهند و به افراد شيوه‌هاي مختلف مهارت‌هاي اجتماعي را آموزش مي‌دهند تا مراجعين بتوانند خيلي زود با افراد فرهنگ جديد ارتباط برقرار كنند و از تنهايي رهايي پيدا كنند.

2. اضطراب ناشي از مواجهه با شرايط جديد

تغيير اگر بيشتر از حد انتظار باشد مي‌تواند مشكلات زيادي را ايجاد كند. براي مثال فردي را در نظر بگيريد كه سي سال در يك اداره مشغول به كار بوده است و حالا بدون هيچ‌گونه آمادگي قبلي بازنشسته شده است و بايد شيوه زندگي خود را تا حدود زيادي تغيير دهد. دليل بسيار از افسردگي‌هاي سالمندان، تغييرات سريع و ناگهاني شرايط زندگي آن‌ها است.

حالا فرض كنيد كه به‌يك‌باره وارد موقعيت و فرهنگ جديدي شده‌ايد و بايد سعي كنيد هرچه زودتر خودتان را با آن فرهنگ و نيازهاي جامعه جديد سازگار كنيد. اين موضوع مي‌تواند براي شما و يا هر شخص ديگري چالش‌برانگيز باشد و شمارا مستعد ابتلا به مشكلات روان‌شناختي گرداند.

در اين زمينه روان‌شناسان سعي مي‌كنند با استفاده از تكنيك‌هاي مراقبه و خودآگاهي، افراد را به زندگي در لحظه حال تشويق كنند تا افراد كمتر به تغييرات به وجود آمده واكنش نشان دهند و به‌عبارت‌ديگر زمان كافي براي رويارويي با مشكلات فرهنگ جديد داشته باشند. روش ديگر استفاده از شيوه‌هاي ابراز هيجان است. ابراز هيجان مي‌تواند ما را براي مواجهه با مشكلات احتمالي و تصميم‌گيري درست در مواقع بحراني كمك كند. براي كسب اطلاع در زمينه كنترل اضطراب كليك كنيد.

3. روانشناس ايراني در استراليا | تصميم‌گيري براي آزادي يا امنيت

وقتي در شهر خودمان زندگي مي‌كنيم احساس آرامش و امنيت زيادي را تجربه مي‌كنيم. در كنار فاميل و دوستان و آشنايان خود هستيم و مي‌توانيم به‌راحتي به ديگران اعتماد كنيم؛ اما در صورت مهاجرت به مكاني ناشناس ديگر از آن آرامش و امنيت خبري نيست و كسي نيست كه بتوانيم روي كمكش حساب كنيم.

در طرف مقابل مهاجرت مي‌تواند شرايط جديد شغلي و وسعت بخشيدن به دامنه انتخاب‌هاي ما را به همراه داشته باشد و همين امر موجب ايجاد چالش در مورد تصميم‌گيري براي ماندن در محل زندگي قديمي و يا مهاجرت به مكان تازه مي‌گردد. در اين زمينه نيز روان‌شناسان سعي مي‌كنند به افراد كمك كنند تا مزايا و معايب تصميمات خود را به بهترين نحو مشاهده كنند و به‌عبارت‌ديگر دررسيدن به يك تصميم مطلوب و منطقي به آن‌ها كمك خواهند كرد. براي كسب اطلاع در زمينه روان درماني كليك كنيد.

سخن آخر

در پايان بايد اضافه كنيم كه به دليل مزاياي فراوان خدمات روان‌شناختي حضوري و آنلاين توصيه مي‌شود كه از هردوي آن‌ها بهره‌مند شويد تا بتوانيد بهترين تصميمات را براي خودتان فراهم كنيد. يك روان‌شناس از كشور مبدأ به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد آرامش و اعتمادبه‌نفس خود را بازيابي كنيد و يك روان‌شناس از كشور مقصد به شما كمك خواهد كرد كه واقعيت‌هاي موجود در كشور جديد را بهتر بشناسيد. درهرصورت سعي كنيد از روان‌شناسان آگاه در زمينه موضوعات بين فرهنگي استفاده كنيد و در اين زمينه از مراكز روان‌شناختي معتبر كمك بگيريد. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر و دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: روانشناس ايراني در استراليا

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناس ايراني در استراليا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۸:۵۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی