duntelco1
مشاوره تحصيلي

فرم هدايت تحصيلي نهم براي تكميل مراحل هدايت تحصيلي دانش آموزان پايه نهم و امتياز بندي عملكرد آن ها در اختيار دانش آموزان و اوليا قرار مي گيرد. تعداد فرم هاي تحصيلي نهم هفت فرم است كه هر يك جهت تكميل مراحل جداگانه اي از هدايت تحصيلي نهم مورد استفاده قرار مي گيرد. امكان دريافت فرم هاي مرتبط به هدايت تحصيلي از طريق سامانه پادا براي دانش آموزان امكان پذير است. در صورتي كه مايل به دريافت جزئيات بيشتري از فرم هدايت تحصيلي نهم مي باشيد، تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد.

 منبع: فرم هدايت تحصيلي نهم

فرم هدايت تحصيلي نهم

از موضوعات مهمي كه با آينده تحصيلي و شغلي دانش آموزان ارتباط مستقيمي دارد، فرآيند هدايت تحصيلي مي باشد كه به نوبه خود تاثير بسيار زيادي در موفقيت و يا عدم موفقيت دانش آموزان خواهد داشت.

در انتخاب رشته دانش آموزان جهت ورود به مقطع دهم، فاكتورهاي مختلفي شامل ويژگي هاي فردي و دروني، عملكرد تحصيلي، محيط زندگي و والدين و همينطور جنبه هاي شخصيتي آن ها تاثير مي گذارد. از همين رو براي هدايت تحصيلي آن ها فرم هاي متعددي در نظر گرفته شده است تا امتياز متقاضيان براي انتخاب رشته مشخص شود. فرم هدايت تحصيلي نهم در 7 فرم از طريق سايت پادا قابل دريافت است.

در نظر داشته باشيد كه هر يك از فرم ها و نمون برگ هاي طراحي شده براي فرآيند هدايت تحصيلي، به صورت مستقل جهت نظرخواهي از معلمان، والدين، مشاوران مدرسه و خود دانش آموز طراحي شده اند. همينطور تعدادي از فرم هدايت تحصيلي نهم نيز نشان دهنده نتايج آزمون هاي مشاوره و فرم هاي الويت ثبت نام هدايت تحصيلي پايه نهم هستند.

از آنجايي كه هدايت تحصيلي از موضوعات مهم براي دانش آموزان و خانواده هاي آن ها است، در ادامه سعي داريم اطلاعات بيشتري پيرامون آن ها ارائه كنيم.

نمون برگ هاي نظر سنجي هدايت تحصيلي پايه نهم

در انتخاب رشته پايه نهم، عوامل بسياري تاثير مي گذارند كه از مهم ترين آن ها نظرات والدين، معلمان و مشاوران مدرسه پيرامون عملكرد تحصيلي دانش آموز است تا بتوان اينگونه توانمندي ها و ضعف هاي او را شناسايي كرد.

به طور كلي فرآيند هدايت تحصيلي فرآيند مهمي است كه ناديده گرفتن هر يك از مواردي كه پيش تر به آن اشاره كرديم، مي تواند منجر به ايجاد مشكل در آينده تحصيلي و سپس در آينده شغلي دانش آموز شود.

بسياري از والدين و همينطور دانش آموزان از اطلاعاتي كه در اين فرم هاي نظر سنجي هدايت تحصيلي نهم كه از طريق سامانه پادا در اختيار آن ها قرار مي گيرد، اطلاعاتي ندارند و از معيارهاي امتياز بندي فرم ها مطلع نيستند. از همين رو در ادامه پيرامون هر يك از فرم هدايت تحصيلي نهم توضيحات كاملي آورده شده است.

 

فرم شماره 1 : نظر خواهي از دانش آموزان

اولين فرم هدايت تحصيلي نهم مربوط به نظر خواهي از دانش آموزان است. در اين نمون برگ، جدولي از رشته هاي مربوط به شاخه هاي تحصيلي آورده شده است و لازم است دانش آموزان با مشاهده اين رشته ها و در نظر گرفتن استعداد، توانايي و علاقه مندي هاي خود، رشته هاي مورد نظر و دلخواه خود را به ترتيب در اين فرم الويت بندي نمايند.

براي فرم شماره يك هدايت تحصيلي، 10 امتياز در نظر گرفته شده است و لازم است دانش آموزان رشته هاي مورد نظر خود را از الويت 1 تا 10 الويت بندي كنند و به آن امتياز دهند. 

 

فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 2 : نظر خواهي از معلمان 

فرم شماره 2 هدايت تحصيلي نهم، فرمي است كه براي نظر خواهي از معلمان در مورد عملكرد تحصيلي دانش آموزان طراحي شده است. 

در اين نمون برگ هدايت تحصيلي، معلمان بايد بر اساس معيارهاي در نظر گرفته شده به عملكرد دانش آموز در طول يكسال تحصيلي يكي از امتيازهاي عالي، خيلي خوب، خوب، متوسط، ضعيف و بد را بدهند.

براي فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 2 و نظر خواهي از معلمان نيز 10 امتياز در نظر گرفته شده است و هر يك از معيارهايي كه به آن اشاره كرديم، داراي امتياز مشخص و مخصوصي هستند كه در جدول زير مي توانيد آن را مشاهده كنيد.

امتياز دهي فرم نظر خواهي از معمان
عالي خيلي خوب خوب متوسط ضعيف بد
10 امتياز  8 امتياز  6 امتياز  4 امتياز  2 امتياز  0 امتياز 

در اين مرحله معلمان براي امتياز دهي به دانش آموزان بايد ملاك هاي زير را در نظر بگيرند :

  1. شركت فعال در واحد هاي كار ارائه شده
  2. علاقمندي و خلاقيت و ابتكار عمل در درس ها
  3. انجام بدون تاخير وظايف و تكاليف محول شده
  4. سرعت يادگيري و انتقال
 

فرم شماره 3 : نظر خواهي از والدين

فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 3 به منظور نظر خواهي از والدين طراحي شده است. اين فرم نيز مشابه فرم اول داراي جدولي از رشته هاي تحصيلي است كه دانش آموزان مجاز به انتخاب آن ها هستند. 

والدين بايد براي تكميل فرم شماره 3 به نظرات و علاقه مندي دانش آموزان توجه كنند و همينطور پس از مشورت هاي لازم با معلمان و مشاوران مدارس، الويت هاي انتخابي خود را از الويت اول تا الويت پنجم تكميل كنند.

 

فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 4 : نظر خواهي از مشاوران

فرم شماره 4 هدايت تحصيلي به منظور نظر خواهي از مشاوران تحصيلي مدارس طراحي شده است كه هدف از آن مشخص شدن ميزان توانايي ها، علاقه مندي ها، ميزان آمادگي و مهارت دانش آموز براي ورود به رشته هاي مختلف و همينطور بررسي نتايج آزمون هاي مشاوره اي مي باشد.

حساسيت و اهميت فرآيند هدايت تحصيلي پايه نهم بسيار زياد است و لازم است براي اينكه دانش آموزان به درك صحيح و درستي از رشته هاي تحصيلي برسند، در چندين آزمون مشاوره اي شركت كنند.

وظيفه مشاوران مدارس اين است كه با توجه به آزمون هاي تكميل شده توسط دانش آموزان و بررسي نظرات والدين و معلمان كه در فرم هدايت تحصيلي نهم قبلي قابل رويت است، رشته هاي مناسب براي دانش آموزان را در فرم شماره چهار، الويت بندي كنند. در اين مرحله براي آزمون رغبت 15 امتياز و براي آزمون استعداد و هوش نيز 15 امتياز در نظر گرفته شده است. 

 

فرم شماره 5 : نمون برگ جمع بندي نتايج مشاوره اي هدايت تحصيلي

نمونه برگ و يا فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 5 در واقع فرمي است كه به منظور جمع بندي آزمون ها و نظرات مشاوران تحصيلي طراحي شده است. اين فرم نيز توسط مشاوران تحصيلي مدارس تكميل مي شود و لازم است در آن با در نظر گرفتن ويژگي هاي شخصيتي دانش آموز، توانمندي ها و استعداد هاي او، نقاط ضعف و عملكرد تحصيلي كه داشته است و همينطور نظراتي كه والدين و معلمان او داشته اند، نتيجه گيري نهايي را در اين فرم انجام دهد.

در واقع فرم هدايت تحصيلي نهم شماره 5 يك نتيجه گيري از چهار فرم قبلي است و مشاور مدرسه بر اساس آنچه كه دانش آموز، معلمان، والدين و مشاوران در چهار فرم قبلي وارد كرده اند، به يك نتيجه گيري مي رسند و سپس رشته هاي مورد نظر را براي دانش آموز الويت بندي و ثبت مي كنند.

 

فرم شماره 6 : نمون برگ جمع بندي هدايت تحصيلي

در نمونه برگ شماره 6 هدايت تحصيلي پايه نهم، نتايج آزمون هاي مشاوره اي به صورت جداگانه در نظر گرفته مي شود. امتياز دهي اين فرم هدايت تحصيلي از 100 امتياز است كه بر اساس نتايح امتياز بندي فرم ها، آزمون هاي مشاوره اي، الويت بندي رشته هاي تحصيلي و … محاسبه مي گردد.

 

فرم شماره 7 : نمون برگ اولويت هدايت تحصيلي

فرم شماره 7 هدايت تحصيلي، آخرين فرم هدايت تحصيلي نهم است كه در آن دانش آموزان با توجه به برخورداري از شرايط تحصيل در رشته انتخابي، تكميل ظرفيت رشته و … در رشته هايي كه بر اساس امتيازات براي او انتخاب شده است، از الويت (الف) تا الويت (د) الويت بندي مي گردد. در ادامه توضيحاتي را پيرامون مفهوم معيارهاي در نظر گرفته شده براي امتيازدهي هاي فرم هدايت تحصيلي نهم آورده ايم :

  • اولويت الف: رشته هايي در الويت الف قرار مي گيرند كه دانش آموز مي تواند نسبت به انتخاب و تحصيل در آن ها اقدام كند. اين رشته هاي درج شده در الويت الف ، بر اساس تعداد داوطلبان ثبت نام كننده در رشته مورد نظر و ميزان ظرفيت پذيرش در آن رشته تحصيلي انجام مي شود.
  • اولويت ب: رشته هايي در الويت ب قرار مي گيرند كه دانش آموز داراي شرايط ثبت نام در آن رشته عنوان شده باشد و به منظور تكميل ظرفيت رشته تحصيلي مجاز به ثبت نام در آن باشد. ثبت نام در رشته هاي در نظر گرفته شده در اين الويت تا زماني كه گروه هايي با الويت بالاتر تكميل نگردند، امكان پذير نيست.
  • اولويت هاي ج و د: جهت تكميل ظرفيت رشته هايي كه در الويت ج و د  قرار مي گيرند، برخي رشته ها در اين دسته الويت بندي مي گردند. در واقع دانش آموزان مي توانند پس از اتمام ثبت نام گروه هاي با الويت بالاتر در صورت وجود ظرفيت در اين رشته ها ثبت نام كرده و ادامه تحصيل دهند.

نحوه دريافت فرم هدايت تحصيلي نهم از سايت پادا

دانش آموزان نهمي براي شركت در مرحله هدايت تحصيلي بايد به سايت پادا مراجعه كنند. در ادامه راهنماي دريافت فرم هدايت تحصيلي نهم از طريق سايت پادا را آورده ايم :

  • مرحله اول : آدرس اينترنتي سامانه پادا كه “pada.medu.ir ” است را در مرورگر سيستم خود جستجو كنيد.
  • مرحله دوم : در صفحه جديدي كه باز شده است، وارد بخش دريافت كارنامه شويد.
  • مرحله سوم : اطلاعات خواسته شده را وارد كنيد و در پايان بر روي گزينه “ورود” كليك نماييد. پس از اين مرحله وارد صفحه مربوطه مي شويد و مي توانيد فرم هدايت تحصيلي مربوطه را دريافت و بررسي كنيد.
 

مشاوره فرم هدايت تحصيلي نهم

در نظر داشته باشيد كه طي سال هاي اخير، تغييراتي در سامانه هاي آموزشي ايجاد شده است؛ به طوري كه در سال هاي گذشته دانش آموزان بايد براي دريافت فرم هدايت تحصيلي نهم به سامانه همگام مراجعه مي كردند، در سال جاري بايد به سامانه پادا مراجعه كنند.

انتخاب رشته در مقطع نهم شروعي براي رقم زدن آينده تحصيلي هر دانش آموز است كه تاثير بسياري در آينده شغلي افراد نيز خواهد داشت؛ بنابراين مي توان گفت از اهميت بسيار بالايي برخودار است و لازم است بسيار دقيق انجام شود. در اين زمينه دانش آموزان و والدين بايد در مورد زمينه هاي علاقه مندي، توانايي ها و مهارت هايي كه دانش آموز دارد، اطلاعات بيشتري كسب كنند و همينطور با شناخت بهتر و بيشتر رشته ها، بتوانند انتخاب صحيحي در اين زمنيه داشته باشند.

دريافت مشاوره از مشاوران تحصيلي مجرب مي تواند راهنماي خوبي براي تكميل فرم هدايت تحصيلي نهم باشد. در صورتي كه نياز به دريافت راهنمايي داريد، مي توانيد از از مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل مشاوره دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرم هدايت تحصيلي نهم با پاسخنامه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول 

فرم هدايت تحصيلي نهم چه تعداد هستند؟

فرم هاي هدايت تحصيلي نهم در 7 نمون برگ طراحي شده اند.

دانش آموزان در تكميل فرم هدايت تحصيلي نهم و نظر خواهي از دانش آموز بايد چه مواردي را در نظر بگيرند؟

لازم است دانش آموزان در تكميل فرم نظر خواهي از دانش آموز علاقه مندي ها و توانايي هاي خود را در نظر بگيرند.

دريافت فرم هاي هدايت تحصيلي نهم از طريق كدام سايت امكان پذير است؟

دريافت فرم هدايت تحصيلي نهم از طريق سايت پادا با آدرس الكترونيكي ” pada.medu.ir ” امكان پذير است.

منبع: فرم هدايت تحصيلي نهم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرم هدايت تحصيلي نهم،
موضوع:
[ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۰۰:۳۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی