duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته ميكروبيولوژي يكي از گزينه‌هاي پيش‌روي داوطلبان كنكور سراسري تجربي است. فاكتورهاي زيادي در موفقيت انتخاب رشته تاثيرگذار هستند؛ داوطلبان بايست از مزايا و معايب رشته انتخابي خود و توانايي‌هاي مورد نياز آن مطلع باشند تا بهترين تصميم را براي خود بگيرند. عدم توجه به اين مسائل مي‌تواند منجر به انتخاب اشتباه شود. در صورتي كه قصد انتخاب رشته ميكروبيولوژي را داريد اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد و يا با شماره‌هاي درج شده در پايين صفحه تماس بگيريد.

 منبع: معرفي و انتخاب رشته ميكروبيولوژي

معرفي رشته ميكروبيولوژي

ميكروبيولوژي رشته‌ايست كه ميكروارگانيسم‌ها را مطالعه مي‌كند و ارتباط آن‌ها با يكديگر و انسان را مورد بررسي قرار مي‌دهد. به بيان ساده‌تر اين رشته همان ميكروب شناسي است و ميكروب‌ها، انگل‌ها، ويروس‌ها، قارچ‌ها و ساير ميكروارگانيسم‌ها را مطالعه مي‌كند. ميكروبيولوژي اساس بسياري از علوم پزشكي و آزمايشگاهي است و هدف آن شناسايي ميكروارگانيسم‌ها و ارتباط آن‌ها با انسان و محيط زيست مي‌باشد.

داوطلباني كه مايل هستند كدرشته محل هاي مرتبط با انتخاب رشته ميكروبيولوژي را در فرم انتخاب رشته خود درج كنند، ابتدا لازم است اطلاعاتي از اين رشته به دست آورند تا در صورتي كه به آن علاقه مند بودند و متناسب با توانايي ها و استعداد هاي آن ها بود، اقدام به انتخاب رشته كنند.

انتخاب رشته ميكروبيولوژي

پس از شركت در كنكور سراسري تجربي داوطلباني كه موفق به كسب رتبه قابل قبول شده‌اند و مجاز به انتخاب رشته هستند، مي‌توانند وارد سايت سازمان سنجش شوند و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته كدرشته محل‌هاي رشته ميكروبيولوژي را در فرم انتخاب رشته وارد نمايند. در هنگام انتخاب رشته ميكروبيولوژي توجه كنيد كه پرديس‌هاي خودگردان و دانشگاه آزاد شهريه پرداز هستند. همچنين براي انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بايد از طريق سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اقدام نماييد.

ظرفيت رشته ميكر‌وبيولوژي

ظرفيت رشته يكي از مهم‌ترين سوالات داوطلبان در هنگام انتخاب رشته ميكروبيولوژي است. با آگاهي از اين مساله داوطلبان مي‌توانند اوليوت بندي خود براي انتخاب رشته را به نحو بهتري انجام دهند. ظرفيت‌هاي رشته ميكروبيولوژي به طور كامل در دفترچه انتخاب رشته تجربي ذكر شده است اما براي سهولت كار شما عزيزان برخي از ظرفيت‌ها را در اينجا آورده‌ايم.

دانشگاه ظرفيت
دانشگاه شهيد بهشتي 22
دانشگاه الزهرا 30 زن
دانشگاه اصفهان 25
دانشگاه‌هاي اهواز 25
دانشگاه بابلسر 25
دانشگاه خرم آباد 25
دانشگاه غيرانتفاعي علم و فرهنگ 60
موسسه غيرانتفاعي آل طه 60
موسسه غيرانتفاعي نبي اكرم (ص) تبريز 60
دانشگاه غيرانتفاعي دانش البرز 60
دانشگاه غيرانتفاعي علم و هنر يزد 60
 

دروس رشته ميكروبيولوژي

تحصيل در رشته ميكروبيولوژي 4 سال طول مي‌كشد و دانشجويان بايد 143 واحد درسي را بگذرانند. آگاهي از دروس دانشگاهي به شما كمك مي‌كند تا در هنگام انتخاب رشته ميكروبيولوژي اطمينان بيش‌تري از علاقه خود به اين رشته داشته باشيد.

از اين دروس مي‌توان به قارچ شناسي و آزمايشگاه، ژنتيك 2 و آزمايشگاه، تكامل، ايمونولوژي و آزمايشگاه، بيوفيزيك، ويروس شناسي، بيوشيمي 2 و آزمايشگاه، زبان تخصصي، زيست گياهي و آزمايشگاه ميكروبيولوژي محيطي و آزمايشگاه، ميكروبيولوژي 1 و آزمايشگاه، باكتري شناسي و آزمايشگاه، زيست شناسي پرتوي، باكتري شناسي 2 و آزمايشگاه، شيمي عمومي و آزمايشگاه، زيست شناسي جانوري و ازمايشگاه، پروتوزئولوژي، ميكروبيولوژي غذايي و آزمايشگاه، بيوشيمي فيزيك، ميكروبيولوژي صنعتي و آزمايشگاه، ژنتيك 1 و آزمايشگاه مباني فيزيولوژي جانوري و آزمايشگاه، مباني فيزيولوژي گياهي و آزمايشگاه، زيست‌شناسي مولكولي، آمار زيستي، شيمي آلي و آزمايشگاه و غيره اشاره كرد.

 

توانايي هاي لازم براي موفقيت در رشته ميكروبيولوژي

براي موفقيت در هر رشته تحصيلي بايد توانايي‌هاي مورد نياز آن را دارا بود و در غير اين صورت تحصيل در آن رشته امري طاقت فرسا مي‌شود و نمي‌توان به موفقيت رسيد. براي سنجش اين توانايي‌‌ها بايستي از افراد متخصص كمك بگيريد چراكه ممكن است جنبه‌هايي از شما باشد كه خودتان نيز از آن‌ها بي خبر باشيد.

دانشجويان ميكروبيولوژي بايد حافظه قدرتمند و كنجكاو داشته باشند و با صبر و حوصله بسيار زياد به تجزيه و تحليل بپردازند. ميكروبيولوژيست‌ها بايد دقت زيادي داشته باشند تا با تمركز فراوان مسائل بسيار جزئي را بررسي كنند. علاقه به علم و مطالعه هر روزه در مورد مباحث علمي به روز از ديگر ويژگي‌هاي مورد نياز ميكروبيولوژيست‌ها مي‌باشد كه بايد در هنگام انتخاب رشته ميكروبيولوژي مورد توجه قرار گيرد.

بازار كار و آينده شغلي ميكروبيولوژي

بازار كار و آينده شغلي از مهم‌ترين فاكتورهاي تاثير گذار در انتخاب رشته ميكروبيولوژي است. اين رشته بازار كار خوبي دارد چراكه ميكروبيولوژيست‌ها مي‌توانند در حوزه‌هاي مختلفي فعاليت كنند و درآمد خوبي داشته باشند. از موقعيت‌هاي شغلي مي‌توان به آرايشي و بهداشتي، مسئول فني آزمايشگاه تشخيص طبي، مسئول فني آزمايشگاه واكسن و سرم، تهيه‌ لوازم‌ آزمايشگاهي‌، كارشناس موادخوراكي، پژوهشگر و… اشاره كرد.

ميكروبيولوژيست‌ها‌ مي‌توانند در پژوهشگاه‌ نفت، مركز تحقيقات صنايع دارويي و غذايي،  آزمايشگاه پاتولوژي بيمارستاني، سازمان‌هاي بهداشت و درمان، كشاورزي و غيره مشغول به فعاليت شوند.

 

ادامه تحصيل در رشته ميكروبيولوژي

بحث ادامه تحصيل در هنگام انتخاب رشته ميكروبيولوژي براي بسياري از داوطلبان حائز اهميت است. ميكروبيولوژي تا مقاطع دكتري در گرايش‌هاي مختلف ارائه مي‌شوند و داوطلبان مي‌توانند با توجه به علاقه و استعداد خود در هريك از آن‌ها ادامه تحصيل دهند. از گرايش‌هاي ارشد ميكروبيولوژي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

ميكروبيولوژي پزشكي: اين گرايش به بررسي تاثير ميكروارگانيسم‌ها به سلامت انسان مي‌پردازد.

ميكر‌وبيولوژي غذايي: در اين گرايش به توليد مواد غذايي با ميكروارگانيسم‌ها مي‌پردازند.

ميكروبيولوژي صنعتي: اين گرايش به بررسي تاثير ميكروارگانيسم‌ها بر محيط زيست و صنعت مي‌پردازد. مواردي همچون توليد كود، شناخت آفت‌ گياهان، استخراج فلز، تصفيه نفت و… در اين گرايش مطالعه مي‌شوند.

 

قبولي در رشته ميكروبيولوژي بدون كنكور

برخي از داوطلبان ممكن است به دلايل متعدد موفق به كسب رتبه قابل قبول براي انتخاب رشته ميكروبيولوژي نشوند. اما با اين وجود همچنان شانس قبولي در اين رشته براي‌شان وجود دارد. داوطلبان مي‌توانند در دانشگاه‌هاي ارائه دهنده ميكروبيولوژي بدون كنكور شركت نمايند و شانس خود را امتحان كنند. دانشگاه‌ها در زمان تكميل ظرفيت فراخواني در مورد پذيرش بدون كنكور ارائه خواهند كرد. شما مي‌توانيد براي كسب اطلاع سريع از زمان ثبت نام بدون كنكور رشته ميكروبيولوژي در كانال تلگرامي دانتل كو عضو شويد.

براي اطلاع از آخرين رتبه قبولي تمامي رشته ها كنكور سراسري بر روي مقاله زير كلي كنيد.

 

 

مهاجرت با رشته ميكروبيولوژي

ميكروبيولوژي يك رشته پرطرفدار در جهان است و كشورهاي توسعه يافته مهاجران تحصيلي زيادي را با شرايط خوب مي‌پذيرند. براي مهاجرت تحصيلي بايد سابقه تحصيلي و پژوهشي خوبي داشته باشيد تا شانس دريافت بورسه براي‌تان افزايش يابد. چنانچه قصد مهاجرت تحصيلي داريد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي دانتل كو مشورت نماييد.

 

تغيير رشته از ميكربيولوژي به پزشكي

دانشجويان اين رشته مي‌توانند پس از دريافت مدرك كارشناسي خود در آزمون ليسانس به پزشكي شركت كرده و در رشته پزشكي ادامه تحصيل دهند. البته اين آزمون متقاضيان بسيار زيادي دارد و با توجه به رقابت تنگاتنگ قبولي در آن مستلزم تلاش و مطالعه بسيار زياد است. براي تغيير رشته از ميكروبيولوژي به پزشكي بايد معدل ديپلم بالاتر از 17، معدل كارشناسي بالاتر از 16 و سن حداكثر 25 باشد.

 

مشاوره انتخاب رشته ميكروبيولوژي

انتخاب رشته تحصيلي يكي از مهم‌ترين تصميم‌ها در زندگي است كه مسير زندگي شغلي افراد را تعيين مي‌كند. با اين شرايط مسلم است كه بايد نهايت دقت را در هنگام انتخاب رشته داشت. اما با توجه به استرس‌زا بودن فرايند انتخاب رشته ممكن است داوطلبان نتوانند تمام جوانب را به خوبي بررسي كنند. به همين منظور پيشنهاد ما به شما اين است كه با مشاوران تحصيلي مشورت نماييد تا اطلاعات كافي را در انتخاب رشته ميكروبيولوژي در اختيارتان قرار دهند. متخصصان مركز  مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته ميكروبيولوژي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

رشته ميكروبيولوژي چند سال طول مي‌كشد؟

اين رشته در 4 سال و 8 ترم تحصيلي به دانشجويان ارائه مي‌شود.

براي انتخاب رشته ميكروبيولوژي چه بايد كرد؟

بايد وارد سايت سازمان سنجش شويد و فرم انتخاب رشته اينترنتي را تكميل نماييد. براي انتخاب رشته دانشگاه آزاد نيز بايد از طريق سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اقدام كرد.

آيا ميكروبيولوژي آينده شغلي خوبي دارد؟

بله با توجه به حوزه‌هاي كاري گسترده ميكروبيولوژيست‌ها مي‌توان گفت كه اين رشته از بازار كار خوبي برخوردار است.

منبع: معرفي و انتخاب رشته ميكروبيولوژي

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۰۱:۳۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی