duntelco1
مشاوره تحصيلي

نحوه فروش سهام عدالت به چه صورت است؟ در سال ۹۹ طرح سهام عدالت با تغييراتي همراه بود بدين صورت كه افراد اين حق را داشتند كه سهام خود را مديريت كرده و حتي نسبت به فروش آن اقدام نمايند. فروش سهام به صورت مستقيم امكان پذير نيست و اصولي دارد كه بايد از آن‎‌ها آگاه باشيد؛ در غير اين صورت ممكن است متحمل ضرر و زيان شويد. در صورتي كه قصد آزاد سازي سهام عدالت خود را داريد، اين مطلب را تا انتها مطالعه نماييد و يا از طريق شماره‌هاي درج شده در پايين صفحه با مجموعه دانتل تماس بگيريد.

 منبع: نحوه فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت

در سال هاي گذشته دولت طرحي با عنوان ثبت نام سهام عدالت تصويب كرد كه بر اساس آن اقشار ضعيف جامعه مي‌توانستند براي دريافت سهام عدالت ثبت نام كرده و مبلغي را از طريق آن توسط دولت دريافت كنند. اما در اواخر سال ۱۳۹۹ اين طرح كمي تغيير كرد و افراد داراي سهام مي‌توانستند سهام عدالت خود را آزاد كرده و در بورس به فروش برسانند. هدف دولت اين بود كه بازار بورس رونق بيشتري بيابد و افراد واجد شرايط بتوانند در بازار بورس به خريد و فروش بپردازند. نحوه فروش سهام عدالت قوانين و اصولي دارد كه در ادامه به بررسي آن مي‌پردازيم.

آزاد سازي سهام عدالت

براي فروش سهام عدالت فرد بايد سهام خود را مديريت كند. براي مديريت سهام دو روش وجود دارد؛ در روش اول فرد دارنده سهام به دولت اختيار مي‌دهد كه سهامش را مديريت كرده و به خريد و فروش بپردازد و در نهايت سودي نيز به او تعلق خواهد گرفت. اما در روش دوم فرد بايد مستقيما سهام خود را مديريت كند كه آزاد سازي سهام نام دارد. در اين روش فرد مي‌تواند پس از آزاد سازي سهام عدالت و در اختيار گرفتن مديريت سهام دو كار انجام دهد كه به شرح زير هستند.

 

نگهداري سهام عدالت و فعاليت در بازار بورس

در اين روش فرد بايد به سامانه سجام مراجعه كرده و از يكي از كارگزاري هاي مورد تاييد دولت كد بورسي دريافت كند. با استفاده از اين كد بورسي فرد مي‌تواند وارد بازار بورس شده و مستقيما به خريد و فروش و فعاليت در بورس بپردازد.

مراحل فروش سهام عدالت

اين روش در سه مرحله انجام مي‌شود به اين صورت كه در در سال ۹۹ افرادي كه براي آزاد سازي سهام اقدام كرده بودند در خرداد، تير و بهمن هر بار بخشي از سهامشان آزاد شد تا در نهايت توانستند مديريت آن را مستقيما به دست بگيرند. براي فروش سهام عدالت افرادي كه آزاد سازي سهام عدالت را انجام داده‌اند، مي‌توانند از طريق بانك ها و يا كارگزاري‌ها اقدام به فروش سهام نمايند.

 

نحوه فروش سهام عدالت توسط كارگزاري

يكي از روش‌ها و نحوه فروش سهام عدالت به وسيله كارگزاري‌ها است. براي استفاده از خدمات كارگزاري‌ها بايد ابتدا در سامانه سجام عضو شده و كد بورسي را دريافت كنيد. با داشتن كد بورسي فرد مي‌تواند براي فروش سهام عدالت توسط كارگزاري درخواست دهد و كارگزاري نيز سهام فرد را در بورس مي‌‌فروشد. در اين روش سهام‌دار حق انتخاب دارد و مي‌تواند با مشاهده شركت‌هاي صندوق‌ سهام عدالت شركت مورد نظر خود براي فروش را انتخاب نمايد.

 

نحوه فروش سهام عدالت توسط بانك

در اين روش فرد مي‌تواند به به بانكي كه سود سهام خود را از آن دريافت مي‌كرده است مراجعه نمايد و فرمي را براي درخواست فرو سهام عدالت تكميل نمايد. درخواست فروش براي سهام عدالت از طريق سايت بانك نيز امكان پذير است. پس از درخواست فرد، بانك سهام را در بازار بورس مي‌فروشد و در نهايت سود فروش به حساب فرد واريز مي‌شود.

راهنماي فروش سهام عدالت در كارگزاري

همانطور كه گفته شد براي فروش سهام افراد ابتدا بايد روش مستقيم مديريت سهام را انتخاب كرده و نسبت به آزاد سازي سهام عدالت اقدام نمايند. نكته بسيار مهم در فروش سهام اين است كه شماره تلفن ثبت شده در سامانه سجام بايد به نام دارنده سهام باشد و در غير اين صورت امكان فروش وجود ندارد. در صورت ثبت اشتباه شماره تلفن مي‌توانيد نسبت به ويرايش آن در سايت سجام اقدام نماييد. نحوه فروش سهام عدالت در كارگزاري به صورت گام به گام به شرح زير مي‌باشد.

 

مراحل آزاد سازي سهام عدالت

  • وارد سايت اختصاصي كارگزاري خود شويد و گزينه سهام عدالت را انتخاب كنيد.
  • اطلاعات خود را وارد كرده و بر روي ثبت نام كليك كنيد. همان لحظه تاييديه اسال مي‌شود.
  • در صفحه جديد نام كاربري و رمز عبور خود را وارد كنيد تا به حساب كاربري‌تان دسترسي پيدا كنيد.
  • اين مرحله نحوه فروش سهام عدالت صفحه باز شده از دو بخش تشكيل شده است. بخش بالايي شامل اطلاعات شخصي فرد بوده و بخش پاييني نيز سه گزينه دارد.
  1. گزارش فروش كلي ۳۰ درصد: با زدن اين گزينه اختيار سهام خود براي فروش را به كارگزاري مي‌دهيد و تنها پس از فروش مي‌توانيد سود خود را دريافت كنيد. در اين حالت امكان هيچ انتخابي نخواهيد داشت.
  2. مشاهده دارايي سهام: با زدن اين گزينه مي‌توانيد ليست شركت‌هاي قابل فروش را مشاهده كرده و آن‌ها را انتخاب نماييد.
  3. گزارش درخواست‌هاي فروش: اين گزينه اين امكان را به شما مي‌دهد كه وضعيت سهام هاي فروخته شده و يا در حال فروش خود را بررسي نماييد.
 

ميزان سهام عدالت قابل فروش

در هنگام بررسي نحوه فروش سهام عدالت اين سوال بسيار مهم مطرح است كه چه ميزان از سهام عدالت را مي‌توان فروخت. همانطور كه در طول مطلب گفته شد سهام عدالت در سه مرحله آزاد شد. به اين صورت كه در خرداد ۳۰ درصد و در تيرماه ۳۰ درصد ديگر آن آزاد شد. اما مرحله سوم اتفاق نيفتاد و ۴۰ درصد باقي مانده تحت اختيار سهامداران قرار نگرفت. به همين دليل ميزان سهام عدالت قابل فروش ۶۰ درصد آن مي‌باشد و براي فروش باقي سهام كاري نمي‌توان انجام داد.

 

آيا فروش سهام عدالت كار درستي است؟

پاسخ به اين سوال به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد. مثلا اينكه سهامدار چقدر به پول سهام نياز دارد؟ فرد حاضر به چه ميزان ريسك پذيري است؟ آيا فرد اين امكان دارد كه در براي طولاني مدت سرمايه گزاري كند؟ سهام عدالت در طول زمان ممكن است ارزش بسيار متفاوتي داشته باشد پس اين سوال را هر فرد تنها با توجه به شرايط خود مي‌تواند پاسخ دهد. در صورتي كه قصد فروش سهام و نحوه فروش سهام عدالت خود را داريد اما از تصميم‌تان مطمئن نيستيد، مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل صحبت كرده و با آنان مشورت كنيد.

 

مشاوره نحوه فروش سهام عدالت

براي آزاد سازي سهام عدالت افراد بايد ابتدا اقدام به آزاد سازي سهام عدالت كرده و سپس به دو روش فروش از طريق بانك‌ها و يا كارگزاري‌ها اقدام به فروش سهام خود نمايند. در فروش سهام از طريق كارگزاري‌ها سهامدار حق انتخاب خواهد داشت.

در صورتي كه همچنان سوال و يا ابهامي در رابطه با نحوه فروش سهام عدالت داريد، مي‌توانيد با متخصصان اين زمينه صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه فروش سهام عدالت مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

آيا مي‌توان سهام عدالت را مستقيما به فروش رساند؟

خير اين امكان وجود ندارد و طبق دستور العمل‌ها تنها راه فروش سهام عدالت بانك‌ها و كارگزاري‌ها هستند.

نحوه فروش سهام عدالت به چه صورت است؟

براي فروش سهام عدالت افراد ابتدا بايد در سايت سجام ثبت نام كرده و كد بورسي دريافت نمايند و سپس از طريق كارگزاري‌ها و يا بانك‌ها سهام خود را بفروشند. در متن مقاله به بررسي كامل نحوه فروش سهام عدالت پرداخته ايم.

آيا مي‌توان در آزاد سازي سهام عدالت حق انتخاب داشت؟

در صورتي كه قصد فروش به وسيله كارگزاري را داشته باشيد، با انتخاب گزينه مشاهده دارايي سهام مي‌توانيد در فروش حق انتخاب داشته باشيد.

منبع: نحوه فروش سهام عدالت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نحوه فروش سهام عدالت،
موضوع:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۳:۵۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی