duntelco1
مشاوره تحصيلي

امكان تغيير رشته با كارنامه سبز براي تمامي داوطلبين سنجش كه در انتخاب رشته كنكور سراسري شركت كرده اند وجود دارد. چند روز بعد از اعلام نتايج كنكور، كارنامه اي به نام كارنامه سبز يا كارنامه محرمانه توسط سازمان سنجش منتشر مي شود. كارنامه سبز حاوي اطلاعات قبولي در رشته محل هايي است كه در اولويت هاي پايين تر توسط داوطلب انتخاب شده و در آنها قبول شده است. براي كسب اطلاعات بشتر در مورد كارنامه سبز كليك كنيد. اگر شما نيز از رشته محل قبولي خود رضايت كافي نداريد توصيه مي كنيم اين مقاله را تا انتها مطالعه نماييد. در ادامه اين مقاله به بررسي نحوه تغيير رشته با كارنامه سبز كنكور مي پردازيم.

 منبع: تغيير رشته با كارنامه سبز

تغيير رشته با كارنامه سبز 

سازمان سنجش هر پس بعد از اعلام نتايج نهايي كنكور اقدام به انتشار كارنامه سبز مي كند. در اين كارنامه داوطلبان مي توانند از دليل عدم قبوليشان در رشته محل هاي بالاتر و احتمال قبوليشان در رشته محل هاي پايين تر كه در زمان انتخاب رشته انتخاب كرده اند، اطلاعات دقيقي كسب نمايند. داوطلبان مي توانند در صورت علاقه  و قبولي در رشته هاي محل پايين تر كه شانش قبولي در آنها را داشتند اقدام به انتخاب رشته كنند. 

زمان و مهلت انتخاب رشته با كارنامه سبز

كارنامه سبز چند روز پس از اعلام نتايج نهايي كنكور سراسري منتشر مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند به سايت سنجش مراجعه كرده و اين كارنامه را مشاهده نمايند. هدف از انتشار كارنامه سبز اين است كه داوطلبان دليل قبول نشدن در انتخاب هاي اول خود را متوجه شوند و از شانس قبولي خود در انتخاب‌هاي بعدي‌شان نيز مطلع گردند.

داوطلبان براي اعلام اشتباه در انتخاب رشته و درخواست تغيير رشته يك هفته زمان خواهند داشت. تاريخ دقيق انتشار كارنامه سبز هنوز منتشر نشده است و به محض اطلاع رساني در اين صفحه قرار خواهد گرفت. براي كسب اطلاع سريع از زمان تغيير رشته با كارنامه سبز مي‌توانيد در كانال تلگرامي دانتل عضو شويد.

شرايط تغيير رشته با كارنامه سبز

استفاده از كارنامه سبز  تنها براي تغيير‌رشته در دانشگاه‌هاي سراسري امكان پذير است و همچنين داوطلب در صورتي مي‌تواند به طور رسمي انتقالي بگيرد كه دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد موافقت خود را اعلام كنند. در صورتي كه قصد تغيير رشته و انتقالي گرفتن داريد، توصيه مي‌شود قبل از هر اقدامي با متخصصان تحصيلي دانتل مشورت نماييد.

اگر قصد انتقالي و تغيير رشته با كارنامه سبز را داريد، قبل از هر چيزي بايد بدانيد كه در كدام از رشته محل ديگر موفق به كسب حد نصاب قبولي شده ايد. 

براي آگاهي از قبولي در رشته محل ديگر كافي است كه عدد موجود در ستون رتبه داوطلب را با عدد آخرين رتبه قبولي مقايسه كنيد. در صورت كوچكتر و حتي مساوي بودن رتبه شما با رتبه آخرين نفر قبولي شما در آن رشته محل شانس قبولي داشتيد.

اگر بعد از مشاهده كارنامه كنكور سراسري خود نسبت به نتيجه اعلام شده و محل قبولي خود اعتراضي داشتيد، مي توانيد نسبت به نتيجه كسب شده در نتايج كنكور خود اعتراض نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه اعتراض به نتايج كنكور سراسري كليك كنيد و يا مي توانيد با كارشناسان دانتل تماس بگيريد. 

نحوه تغيير رشته با كارنامه سبز 

در صورتي كه داوطلبان شرايط انتقالي و يا تغيير رشته با كارنامه سبز كنكور را كه در كمي قبل توضيح داده شده است، را دارا باشند مي توانند به دو روش اقدام نمايند.

استفاده از سيستم بررسي اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضاي بررسي مجدد

اگر به دليل اشتباه در انتخاب رشته خود در رشته محلي كه علاقه اي به قبولي در آن را نداريد قبول شده ايد. و رشته محل مورد علاقه شما در اولويت هاي انتخابي پايين تر قرار مي دارد مي توانيد درخواست بررسي اولويت بعدي را بدهيد. 

مراجعه به دانشگاه مقصد

در اين روش داوطلبان بايد ابتدا در دانشگاه قبولي خود ثبت نام كرده و در كنار تحصيل به دانشگاه مقصد مراجعه و درخواست خود را با استفاده از مدارك كارنامه نهايي اعلام كنند. در اين روش چنان چه دانشگاه مقصد داراي ظرفيت باشد، با درخواست فرد موافقت شده و از ترم بعد داوطلب در دانشگاه مقصد شروع به تحصيل مي كند و واحد هاي عمومي و پايه در دانشگاه مقصد تطبيق مي خورد.

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

كارنامه سبز كه نام ديگر آن كارنامه محرمانه است مدتي پس از انتشار نتايج نهايي انتخاب رشته كنكور سراسري منتشر مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند با مشاهده وضعيت خود در ساير كدرشته محل‌هاي انتخابي نسبت به تغيير رشته اقدام نمايند.

در صورتي كه در رابطه با تغيير رشته با كارنامه سبز ابهام و يا سوالي براي تان به وجود آمده است مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي مشورت نماييد تا تمامي پرسش‌هايتان پاسخ داده شود. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تغيير رشته با كارنامه سبز مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

سوالات متداول

آيا مي‌توان با كارنامه سبز اقدام به تغيير رشته كرد؟

بله داوطلبان مي‌توانند پس از مشاهده وضعيت انتخاب‌هاي خود در كارنامه سبز نسبت به تغيير رشته و انتقالي گرفتن اقدام نمايند.

كارنامه سبز چه زماني قابل دريافت است؟

تقريبا يك هفته پس از اعلام نتايج انتخاب رشته كنكور سراسري كارنامه سبز نيز منتشر مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.

براي تغيير رشته با كارنامه سبز چه شرايطي لازم است؟

داوطلبان بايد در كنكور سراسري انتخاب رشته كرده و قبول شده باشند. همچنين تغيير رشته مستلزم موافقت دانشگاه مبدا و مقصد است. ساير شرايط تغيير رشته با كارنامه سبز در متن توضيح داده شده است.

منبع: تغيير رشته با كارنامه سبز

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۴:۴۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی