duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته شنوايي سنجي يكي از موارد پيش روي داوطلبان كنكور تجربي است و مي‌توانند آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمايند. انتخاب رشته يكي از مهم‌‌ترين تصميم‌هاي افراد در طول زندگي‌شان است چراكه تحصيل در دانشگاه حداقل چهار سال طول مي‌كشد و پس از آن مسير زندگي شغلي را تعيين مي‌كند. در هنگام انتخاب رشته بهتر است با متخصصان اين حوزه مشورت نماييد تا به شما كمك كنند تمام جوانب را بسنجيد و بهترين انتخاب را با توجه به توانايي‌هاي خود داشته باشيد. براي كسب اطلاع از انتخاب رشته شنوايي سنجي اين مطلب را تا انتها مطالعه نماييد و يا با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: معرفي و انتخاب رشته شنوايي سنجي

انتخاب رشته شنوايي سنجي

داوطلباني كه موفق به كسب رتبه قابل قبول در كنكور سراسري تجربي شده‌اند، مي‌توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، كدرشته‌محل‌هاي رشته شنوايي سنجي را استخراج كرده و آن‌ها را به ترتيب در فرم انتخاب رشته خود وارد نمايند. در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته در دانشگاه‌هاي دولتي بايد از طريق سايت سازمان سنجش اقدام نماييد.

درصورتي كه قصد انتخاب رشته شنوايي سنجي در دانشگاه‌هاي آزاد را داريد به سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد مراجعه نماييد. توجه به اين نكته كه دانشگاه‌هاي آزاد و پرديس خودگردان شهريه پرداز هستند در هنگام انتخاب رشته بسيار مهم است.

معرفي رشته شنوايي سنجي

شنوايي سنجي يك رشته نسبتا جديد است كه به بررسي وضعيت سلامتي گوش و درمان مشكلات و اختلالات مرتبط با آن مي‌پردازد. اين رشته به طور كلي عملكرد شنوايي افراد را مورد سنجش قرار داده و متناسب با وضعيت فرد خدمات درماني ارائه مي‌دهند. رشته شنوايي سنجي يك دوره ۴ ساله است و در اين مدت دانشجويان بايد ۱۳۰ واحد درسي را بگذرانند. آگاهي از دروس در هنگام انتخاب رشته شنوايي سنجي به شما كمك مي‌كند.

از دروس اين رشته مي‌توان به اختلالات ارتباطي، رشد طبيعي زبان و گفتار، زبان انگليسي تخصصي، مباني علم شنوايي، شنوايي شناسي صنعتي، روانشناسي و مشاوره كم شنوايان، اصول و مباني شنوايي شناسي توانبخشي، شنوايي شناسي كودكان، آكوستيك و سايكوآكوستيك، آزمون‌هاي فيزيولوژيك شنوايي، قالب گيري،

تجهيزات شنوايي و اصول كاليبراسيون آن‌ها، آزمون‌هاي رفتاري سيستم مركزي شنوايي، ارزيابي پايه شنوايي، كاربرد داروشناسي در شنوايي شناسي، زبان آموزي به افراد كم شنوا، تربيت شنوايي، اختلالات زبان و گفتار، شنوايي شناسي باليني، ارزيابي تكميلي شنوايي، بيماري‌هاي گوش و حلق و بيني و روش‌هاي درمان، ارزيابي تجويز و تنظيم وسايل كمك شنوايي، مديريت در شنوايي شناسي، سمينار در شنوايي شناسي و غيره اشاره كرد.

ظرفيت رشته شنوايي سنجش

يكي از مهم‌ترين سوالات داوطلبان در هنگام انتخاب رشته شنوايي سنجي آگاهي از ظرفيت اين رشته است. ظرفيت رشته شنوايي سنجي به طور كامل در دفترچه انتخاب رشته ذكر شده است اما به منظور سهولت كار شما عزيزان برخي از ظرفيت‌هاي اين رشته را در جدول زير آورده‌ايم.

دانشگاه ظرفيت
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي – تهران ۲۰
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي – تهران ۵
دانشگاه علوم پزشكي تهران ۱۴
دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ۱۴
دانشگاه علوم پزشكي ايران ۲۰
دانشگاه علوم پزشكي تبريز ۱۱
دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور – اهواز ۱۵
دانشگاه علوم پزشكي همدان ۲۲
دانشگاه علوم پزشكي بابل ۱۹

 

‌رتبه قبولي انتخاب رشته شنوايي سنجي

داوطلبان پيش از انتخاب رشته شنوايي سنجي بايد از آخرين رتبه هاي قبولي در سال هاي گذشته اطلاع داشته باشند. در مقالات زير آخرين رتبه قبولي در دو سال گذشته در دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد را قرار داده ايم. داوطلبان گرامي براي مشاهد آخرين رتبه هاي قبولي بر روي لينك هاي زير كليك كنيد.

براي اطلاع از آخرين رتبه قبولي تمامي رشته ها كنكور سراسري بر روي مقاله زير كلي كنيد.

مزايا و معايب رشته شنوايي سنجي

شنوايي سنجي نيز مانند تمام رشته‌هاي تحصيلي مزايا و معايبي دارد كه آگاهي از آن‌ها در هنگام انتخاب رشته شنوايي سنجي بسيار كمك كننده است. از مزاياي شنوايي سنجشي اين است كه محيط كاري بسيار آرام و به دور از استرس دارد و شاهد خون و زخم و صحنه‌هاي ناخوشايند رشته پزشكي نيستند. از سوي ديگر شنوايي سنجي يك رشته مستقل نيست و معمولا بايد در كنار متخصص گوش و حلق و بيني كار كنند چرا كه به دليل ناشناخته بودن اين رشته بسياري از افراد ابتدا به متخصص گوش حلق بيني مراجعه مي‌كنند و سپس طريق آن‌ها ارجاع داده مي‌شوند.

توانايي هاي لازم براي موفقيت در رشته شنوايي سنجي

براي موفقيت در هر رشته‌اي بايد يكسري از توانمندي‌ها و استعدادهاي ذاتي را دارا بود و شنوايي سنجي نيز از اين قاعده مستثني نيست. دانشجويان اين رشته بايد به درس فيزيك علاقه مند باشند و بتوانند از عهده دروس مربوط به تشريح بر بيايند. شنوايي سنجي يك كار بسيار دقيق است و پزشك بايد دقت و تمركز كافي را در حين سنجش داشته باشد تا وضعيت بيمار را به درستي بررسي كند. همچنين اين افراد بايد توانايي برقراري ارتباط خوبي داشته باشند تا بيماران را به ادامه درمان تشويق كنند. چنانچه قصد انتخاب رشته شنوايي سنجي را داريد اما از توانايي‌هاي خود مطمئن نيستيد، مي‌توانيد از مشاوران تحصيلي دانتل كو مشورت بگيريد

بازار كار و آينده شغلي شنوايي سنجشي

مهم‌ترين فاكتور در هنگام انتخاب رشته شنوايي سنجي و يا هر رشته ديگري بحث بازار كار و درآمد است. شنوايي سنجي بازار كار خوبي دارد و فارغ التحصيلان مي‌توانند در موقعيت شغلي متعددي فعاليت كنند كه از آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

-شركت در طرح‌هاي سنجش دانش آموزان قبل از شروع مدرسه

-فعاليت در كلينيك‌هاي شنوايي سنجي يا تاسيس مطب

‌-فعاليت به عنوان استاد دانشگاه

-كار با كودكان استثنايي و اشتغال در مراكز توانبخشي تحت نظارت بهزيستي

-فعاليت در بيمارستان‌ها درمانگاه‌ها

‌-تمرين با كم شنوايان و ناشنوايان براي تقويت توانايي در برقراري ارتباط

-مشاوره دادن به بيماران و خانواده‌ها

-تشخيص مشكلات دستگاه‌هاي شنوايي سنجي و تعمير آن‌ها

‌-فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه شنوايي سنجي

درآمد اين رشته بستگي به موقعيت شغلي و توانايي‌ها فرد دارد. در صورت تاسيس مطلب شخصي و توانايي بالا درآمد خوبي خواهيد داشت و در صورتي كه جذب مراكز و سازمان‌هاي دولتي شويد حقوق وزارت كار دريافت خواهيد كرد.

انتخاب رشته شنوايي سنجي | وظايف شنوايي سنجي

آگاهي از شرح وظايف مي‌تواند بر انتخاب رشته شنوايي سنجي تاثير بگذارد. دانشجويان قبل از فارغ التحصيلي بايد مدتي به عنوان كارآموز در كنار متخصصان فعاليت كنند و پس از كسب توانايي لازم به صورت مستقل وارد بازار كار شوند. برخي از وظايف اديومتريست به شرح زير مي‌باشد.

ـ با مراجعين صحبت كرده و در خصوص وضعيت شنوايي، پيشگيري از بروز مشكل و يا راه‌هاي درماني به آن‌ها مشاوره مي‌دهد.

‌ـ به تهيه گزارش از وضعيت بيمار پرداخته و آن‌ها را نگهداري كرده يا در اختيار پزشك قرار مي‌دهند.

ـ به توانبخشي افراد داراي مشكلات گفتاري، مشكلات زبان و مهارت‌هاي شنيداري مي‌پردازد.

با استفاده از آزمايش‌هاي مختلف مشكلات شنوايي بيماران را به طور كامل تشخيص مي‌دهد.

ـ از گوش قالب گيري كرده و براي بيماران سمعك درست مي‌كند.

ـ به افرادي كه در شرايط آسيب‌زا كار مي‌كنند (افراد نظامي يا افرادي كه با صداي بلند سروكار دارند) مشاوره داده و روش‌هاي پيشگيري از مشكلات شنوايي را به آن‌ها توضيح مي‌دهد.

 ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر

برخي از افراد در هنگام انتخاب رشته شنوايي سنجي به مساله ادامه تحصيل نيز اهميت مي‌دهند. رشته شنوايي سنجي را در مقاطع بالاتر تحصيلي نيز مي‌توان ادامه داد اما اين رشته ظرفيت بسيار محدودي دارد به طوري كه در سال‌هاي گذشته تنها نزديك به ۲۰ نفر در مقطع كارشناسي ارشد قبول شدند و اين ظرفيت در دوره دكتري كمتر نيز مي‌شود.

تاسيس مطب شخصي شنوايي سنجي

پس از انتخاب رشته شنوايي سنجي و فارغ التحصيلي از آن، مي‌توان براي تاسيس مطب شخصي اقدام كرد. براي تاسيس مطب بايد سابقه كار داشت كه مدت آن در شهر‌هاي مختلف فرق مي‌كند. مثلا براي تاسيس مطب در تهران بايد ۶ سال سابقه كار داشت اما در شهرهاي ديگر ۴ سال نيز كافي است. دو سال طرح اجباري نيز جز سابقه كار محسوب مي‌شود.

براي تاسيس دفتر كار بايد سرمايه اوليه‌اي براي اجاره مكان و خريد دستگاه‌ها داشته باشيد. هزينه تاسيس مطب شنوايي سنجي نسبت به ساير رشته‌ها كمتر است.

مشاوره در زمينه انتخاب رشته شنوايي سنجي

انتخاب رشته يك مساله بسيار مهم در زندگي است و بخش مهمي از آينده افراد را تعيين خواهد كرد. اما انتخاب رشته براي داوطلبان يك مساله استرس‌زاست و با توجه به ابعاد بسيار گسترده آن طبيعي است كه افراد نتوانند همه جوانب را به خوبي بررسي كنند. در اين شرايط توصيه ما به شما اين است كه از مشاوران تحصيلي كمك بگيريد تا به بهترين نحو شما را ياري كنند. متخصصان مركز مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در زمينه انتخاب رشته كمك‌تان كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته شنوايي سنجي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

سوالات متداول

  1. براي انتخاب رشته شنوايي سنجي چه بايد كرد؟

    براي انتخاب رشته شنوايي سنجي در دانشگاه‌هاي سراسري بايد وارد سايت سنجش شويد و فرم انتخاب رشته را تكميل نماييد. انتخاب رشه در دانشگاه آزاد نيز از طريق سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد امكان پذير است.

  2. تحصيل در رشته شنوايي سنجي چقدر طول مي‌كشد؟

    تحصيل در اين رشته در مقطع كارشناسي چهار سال و ۸ ترم تحصيلي طول خواهد كشيد.

  3.  براي قبولي در رشته شنوايي سنجي چه درس‌هايي را بايد بهتر خواند؟

    زيست شناسي، شيمي، فيزيك و رياضي براي قبولي در اين رشته حائز اهميت هستند.

  4. آيا رشته شنوايي سنجي طرح اجباري دارد؟

    گذراندن دو سال طرح در رشته شنوايي سنجي اجباري نيست و افراد مي‌توانند به صورت اختياري اين دوره را بگذرانند.

    منبع: معرفي و انتخاب رشته شنوايي سنجي

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۲۲:۵۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی