duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي و انتخاب رشته علوم سياسي مي تواند به علاقه مندان به اين رشته كمك كنند تا با شناخت كاملي از اين رشته در بازار كار و آينده شغلي اقدام به انتخاب آن در فرم انتخاب رشته نمايند. بديهي است كه انتخاب رشته ارتباط مستقيم با انتخاب شغل دارد و بخش بسيار بزرگي از زندگي فرد را در بر مي‌گيرد. به همين دليل پيشنهاد مي‌شود كه افراد قبل از انتخاب رشته، خود را مورد سنجش قرار دهند تا از توانمندي‌ها و علائق خود آگاه شوند و بتوانند بهترين تصميم را براي خود بگيرند. توصيه مي‌شود كه براي اين منظور از كمك افراد متخصص در زمينه تحصيلي استفاده نماييد.

 منبع: معرفي و انتخاب رشته علوم سياسي

انتخاب رشته علوم سياسي

پس از شركت در آزمون سراسري و اعلام نتايج اوليه، در صورت مجاز شدن به انتخاب واحد در دوره‌هاي روزانه، شبانه، غيرانتفاعي و پرديس‌هاي خودگردان، داوطلبان مي‌توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته، كد رشته محل انتخابي خود را استخراج كرده و در فرم ثبت نام اينترنتي انتخاب واحد وارد نمايند. توجه داشته باشيد كه تنها تحصيل در نوبت روزانه دانشگاه‌هاي دولتي كاملا رايگان است و براي تحصيل در ساير دوره‌ها بايد شهريه پرداخت نماييد.

داوطلبان متقاضي انتخاب رشته علوم سياسي دانشگاه آزاد مي توانند در مهلت هاي تعيين شده با مراجعه به سايت دانشگاه آزاد نام نويسي خود را انجام دهند.

معرفي رشته علوم سياسي

علوم سياسي كه نام ديگر آن سياست شناسي است با تصور عموم افراد از كلمه سياست فرق مي‌كند. همانطور كه از نام ديگر اين رشته مشخص است، دانشجويان سياست شناسي آموزش مي‌بينند تا علم سياست را تجزيه و تحليل كنند و با رفتارها و قانون‌هاي سياسي در ارتباط هستند. سياست شناسان در تلاش‌اند تا نظريه‌هايي را ارائه دهند كه جوامع بتوانند مشكلات خود را حل كنند و آينده‌اي بهتر بسازند.

سياست شناسان همواره درگير تحولات و اتفاقات سياسي هستند و به اين ترتيب تلاش مي‌كنند اصولي را ارائه دهند كه بتوان شرايط سياسي را پيش بيني كرد. علوم سياسي ارتباط مستقيمي با رشته‌هاي ديگر همچون اقتصاد، مردم شناسي، روان شناسي، حقوق، تاريخ، علوم اجتماعي و… دارد. دانشجويان اين رشته بايد در طول تحصيل خود ۲۲ واحد  عمومي، ۱۰۶ واحد دروس پايه و اصلي و ۱۰ واحد اختياري بگذرانند. مدت زمان تحصيل در اين رشته ۴ سال مي‌باشد.

دروس رشته علوم سياسي

مباني علم سياست، مباني علم اقتصاد، مباني حقوق، مباني جامعه شناسي، روش تحقيق در علوم سياسي، جامعه شناسي سياسي، سير قدرت در درياها، حقوق اساسي جمهوري اسلامي، تحولات سياسي و اجتماعي ايران، سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، خليج فارس و مسائل آن، حقوق اداري، اصول روابط بين الملل، سازمان‌هاي بين الملل، تئوري‌هاي انقلاب، متون سياسي به زبان خارجي

ظرفيت پذيرش رشته علوم انساني

به طور كلي مي‌توان گفت كه دانشگاه‌ها براي انتخاب رشته علوم سياسي در دوره‌هاي روزانه ۹۰۶ نفر، دوره شبانه ۲۷۸ نفر، پيام نور ۵۹۵۰ نفر وغيرانتفاعي ۴۰۰ نفر پذيرش مي‌كنند. جزييات ظرفيت پذيرش رشته علوم انساني به شرح زير مي‌باشد:

دانشگاه ظرفيت
دانشگاه تهران ۷۰
دانشگاه شاهد تهران ۳۰
دانشگاه شهيد بهشتي ۳۰
دانشگاه علامه طباطبايي ۵۰
دانشگاه اصفهان ۴۰
دانشگاه بوعلي سينا همدان ۵۰
دانشگاه گيلان – رشت ۴۵

 

رتبه قبولي انتخاب رشته علوم سياسي

داوطلبان پيش از انتخاب رشته علوم سياسي بايد از آخرين رتبه هاي قبولي در سال هاي گذشته اطلاع داشته باشند. در مقالات زير آخرين رتبه قبولي در دو سال گذشته در دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد را قرار داده ايم. داوطلبان گرامي براي مشاهد آخرين رتبه هاي قبولي بر روي لينك هاي زير كليك كنيد.

براي اطلاع از آخرين رتبه قبولي تمامي رشته ها كنكور سراسري بر روي مقاله زير كلي كنيد.

توانمندي‌هاي لازم جهت تحصيل در رشته علوم سياسي

براي موفقيت در انتخاب رشته علوم سياسي لازم است تا فرد نگاه عميقي به مسائل اطراف خود داشته باشد و بتواند امور را تجزيه و تحليل كند. اين افراد بايد بسيار منطقي باشند و بر پايه مدارك و منطق استدلال كنند. متخصصان رشته علوم سياسي روزانه درگير حجم بسيار زيادي از اطلاعات سياسي مي‌شوند پس بايد درك و ظرفيت بسيار زيادي داشته باشند.

ارتباطات اجتماعي خوب از ديگر توانايي‌هاي مورد نياز اين افراد است تا بتوانند با مردم جامعه ارتباط برقرار كرده و مسائل و مشكلات را از ديد آن‌ها بررسي كنند. و در آخر بايد گفت كه مهم‌ترين پيش نياز موفقيت در اين حوزه علاقه به مسائل سياسي و فلسفي است. اگر احساس مي‌كنيد كه از علائق و توانايي‌هاي خود اطلاع كافي نداريد ما به شما توصيه مي‌كنيم از مشاوران تحصيلي مركز دانتل كو كمك بگيريد تا شما را در جهت شناخت بهتر خود ياري كنند.

 

بازار كار و آينده شغلي علوم سياسي

بررسي‌ها نشان داده است كه بسياري از فارغ التحصيلان انتخاب رشته علوم سياسي به شغل هاي نامرتبط با رشته خود روي آورده‌اند و دليل اين امر را مي‌توان تا حد زيادي مربوط به عدم علاقه به علوم سياسي و كمبود اطلاعات كافي نسبت به سختي‌هاي آن دانست. اما از سوي ديگر عده‌اي كه با شناخت و علاقه وارد اين كار مي‌شوند و به مهارت بالا در علوم سياسي دست مي‌يابند مي‌توانند در وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌هاي حقوقي، روابط عمومي سازمان‌ها، روزنامه‌ها و حتي صدا و سيما مشغول به كار شوند.

مشاوره انتخاب رشته علوم سياسي

همانطور كه مي‌دانيد انتخاب رشته نقشي بسيار مهم در زندگي شغلي و حتي زندگي شخصي شما ايفا مي‌كند و در صورت انتخاب نادرست ممكن است مدت زيادي را براي تغيير رشته از دست بدهيد و يا مجبور شويد شغلي را انتخاب كنيد كه علاقه‌اي به آن نداريد. براي موفقيت در انتخاب رشته علوم سياسي لازم است كه استعدادها و توانايي‌هاي ذاتي داشته باشيد تا بتوانيد از عهده آن بر بيايد و تبديل به فردي متخصص در حوزه علوم سياسي شويد. براي كسب اطمينان از درستي تصميم خود در مورد انتخاب رشته توصيه مي‌شود كه از مشاوران تحصيلي كمك بگيريد. متخصصان مركز مشاوره دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته علوم سياسي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

سوالات متداول

  1. بازار كار رشته علوم سياسي چگونه است؟

    همانطور كه در متن گفته شد بسياري از فارغ التحصيلان اين رشته مشكل اشتغال دارند اما در صورت داشتن مهارت و تبحر كافي مي‌توانيد آينده شغلي خوبي داشته باشيد.

  2. انتخاب رشته علوم سياسي و پذيرش به چه صورت مي باشد؟

    داوطلبان هم به صورت با آزمون و بدون آزمون مي توانند انتخاب رشته علوم سياسي را انجام داده و وارد اين رشته شوند.

    منبع: معرفي و انتخاب رشته علوم سياسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۴:۱۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی