duntelco1
مشاوره تحصيلي

تحصيل در تركيه يكي از گزينه هاي پيش رو براي افرادي است كه قصد مهاجرت تحصيلي دارند. تركيه كشوري زيبا با فراهنگ غني است كه در سال هاي اخير رشد چشم گيري در زمينه آموزش عالي داشته است. سيستم آموزشي تركيه بسيار پيشرفت كرده است به طوري كه مدارك دانشگاه‌هاي اين كشور مورد قبول بسياري از كشورهاي جهان هستند. با اين حال دريافت ويزا و بورسيه تحصيلي شرايط خاص خود را دارد و در صورت عدم آگاهي ممكن است موفق به دريافت آن نشويد. براي كسب اطلاع در اين زمينه مي‌توانيد مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا از طريق شماره هاي درج شده در پايين صفحه با مجموعه دانتل تماس بگيريد.

 منبع: تحصيل در تركيه

تحصيل در تركيه

تركيه يكي از كشورهاي رو به رشد است كه با داشتن جاذبه هاي توريستي، سطح بالاي امكانات و دانشگاه هاي برتر بسياري از افراد مشتاق مهاجرت و تحصيل در آن هستند. تركيه موقعيت جغرافيايي بسيار خوبي دارد و در واقع پلي ميان آسيا و اروپا محسوب مي‌شود. كشور تركيه مخصوصا براي ايرانيان بسيار مناسب است چراكه هم از نظر جغرافيايي و هم از نظر فرهنگي به كشور ايران نزديك است و براي زندگي در اين كشورها چالش هاي فرهنگي وجود نخواهد داشت. اما با اين حال تحصيل در يك كشور خارجي شرايط خاص خود را دارد كه افراد بايد از آن‌ها آگاه باشند.در ادامه مقاله به بررسي كامل تحصيل در تركيه مي‌پردازيم.

 

زبان تحصيل در كشور تركيه

مدرك زبان يكي از مهم ترين شروط تحصيل در كشورهاي خارجي است. بسياري از افرادي كه سطح زبان پايين تري دارند نگران مدرك زبان خود هستند و حتي همين مساله باعث منصرف شدن بسياري از افراد براي مهاجرت مي‌شود. اما كشور تركيه در مورد مدرك زبان منعطف تر از ساير كشورهاست و آزمون هاي سنجش زبان خود را برگزار مي‌كند. افرادي كه مدرك زبان معتبر دارند، هيچ مشكلي نخواهند داشت و بدون شركت در آزمون هاي ديگر مي‌توانند براي تحصيل اقدام كنند.

اما افرادي كه مدرك زبان دريافت نكرده‌اند، بايد در آزمون زبان كه شامل دو بخش تعيين سطح و مهارت مي‌باشد شركت كنند. با كسب نمره حداقل 60 سطح زبان فرد مورد قبول واقع مي‌شود اما در غير اين صورت بايد در دوره‌هاي آموزشي شركت نمايند. همچنين در كشور تركيه بسياري از رشته ها به زبان تركي ارائه مي‌شوند و داوطلبان مي‌توانند با دريافت مدرك زبان تركي به تحصيل در تركيه بپردازند.

 

مزاياي تحصيل در تركيه

تحصيل در تركيه مزاياي بسياري دارد كه باعث مي‌شود افراد در سرتاسر جهان براي تحصيل در اين كشور اقدام كنند. همانطور كه گفته شد يكي از مزاياي تركيه هزينه هاي نسبتا كم براي زندگي است كه براي ايرانيان گزينه عالي محسوب مي‌شود. ساير مزايا به شرح زير هستند.

 

فرهنگ غني و نزديك به ايران

تركيه يك كشور اسلامي است كه ريشه‌هاي فرهنگي مشتركي با كشور ايران دارد. فرهنگ اين كشور بسيار شبيه به فرهنگ ايرانيان است و در نتيجه افراد پس از مهاجرت مشكلاتي همچون تفاوت فرهنگي را تجربه نمي‌كنند و تحصيل در تركيه با مشكل در اين زمينه مواجه نمي‌شوند.

 

سيستم آموزشي عالي

تركيه در سال‌هاي اخير سطح آموزشي خود را بسيار ارتقا داده است به طوري كه مدارك تحصيلي همچون ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه ‌هاي تركيه مورد قبول بسياري از كشورها هستند. كيفيت بالاي آموزش در اين كشور مهم ترين دليل پيشرفت چشم گير و همچنين افزايش تقاضا براي مهاجرت به تركيه مي‌باشد. تركيه در توافقنامه بولونيا عضو است و اين نشان مي‌دهد كه مدارك علمي آن از اعتبار بالايي برخوردار هستند.

 

تقويم آموزشي

تفاوت تقويم آموزشي ايران با بسياري از كشورهاي خارجي براي ايرانيان يك دغدغه است. اما كشور تركيه تقويمي مشابه ايران دارد و در شهريور آغاز و در خرداد پايان مي‌يابد. ايرانيان در ابتداي بهار دو هفته تعطيلات دارند كه در كشور تركيه در زمستان مي‌باشد. تقويم آموزشي مشابه يكي از مزيت هاي مهم تحصيل در تركيه است.

 

تحصيل در مقاطع مختلف تركيه

در كشور تركيه امكان تحصيل در مقاطع مختلف از مدرسه تا دكتري وجود دارد.  ادامه تحصيل در هريك از اين مقاطع شرايط و قوانين خاص خود را دارد كه بهتر است از آن‌ها آگاه باشيد. تحصيل در مقاطع مختلف تركيه به شرح زير مي‌باشد.

 

تحصيل در مدرسه

به طور كلي مي‌توان گفت كه مدارس تركيه سطح آموزشي خوبي را دارند. مدارس تركيه به چند نوع تقسيم مي‌شوند. مدارس دولتي كه رايگان هستند و نيازي به پرداخت شهريه ندارند. مدرسه‌هاي بين الملي تحصيل در تركيه كه سطح آموزشي بسيار خوبي دارند و در عين حال شهريه پرداز هستند. مدارس خصوصي كه هزينه كمتري نسبت به مدارس بين الملي دارند و كيفيت آموزشي بالايي را نيز دارا هستند. از سوي ديگر دو مدرسه ايراني در كشور تركيه فعاليت دارند كه دانش‌آموزان مي‌توانند از مقطع پيش دبستاني تا پيش دانشگاهي به تحصيل بپردازند. لازم به ذكر است كه شرط تحصيل در مدارس اين است كه حداقل يكي از والدين اقامت تركيه داشته و دانش آموز پاسپورت معتبر داشته باشد.

تحصيل در مقطع كارشناسي

با داشتن مدرك ديپلم افراد مي‌توانند براي تحصيلي در مقطع كارشناسي كشور تركيه اقدام كنند. البته مدرك ديپلم ايران بايد معادل مدرك ديپلم تركيه باشد. تحصيل در مقطع كارشناسي دانشگاه‌هاي مختلف متفاوت است و از طريق سايت هر دانشگاه اطلاع رساني مي‌شود. برخي از شرايط كلي تحصيل با مدرك ديپلم به شرح زير مي‌باشد.

  • پاسپورت و فرم در خواست تحصيل
  • ترجمه ديپلم و ريز نمرات
  • داشتن مدرك زبان يا گذراندن دوره هاي آموزشي
  • اثبات توان مالي براي پرداخت هزينه هاي زندگي و تحصيل در تركيه
  • ارائه گواهي سلامت

تحصيل در مقطع ارشد و دكتري

تركيه در مقطع ارشد و دكتري نيز اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كند و از شرايط آموزشي خوبي نيز براي اين مقاطع برخوردار است. از شرايط تحصيل در مقطع ارشد و دكتري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تحصيل
  • قبولي در آزمون هاي ورودي
  • مدرك زبان براي تحصيل در تركيه
  • انگيزه نامه و توصيه نامه
  • گواهي و بيمه سلامت
  • داشتن توانايي مالي براي هزينه زندگي
  • ارائه كارهاي تحقيقاتي و پروپوزال
  • حداقل ۲۱ سال سن

شرايط تحصيل بدون كنكور در تركيه

براي تحصيل در تركيه همانطور كه گفته شد يكسري شرايط كلي لازم است كه از آن‌ها مي‌توان به داشتن پاسپورت، تمكن مالي، گواهي سلامت، مدارك مربوط به زبان و… اشاره كرد. پذيرش دانشجو در تركيه به دو صورت با آزمون و سوابق تحصيلي انجام مي‌شود. افرادي كه قصد شركت در آزمون را دارند نيز بايد از نمره قابل قبول كسب نمايند. برخي از دانشگاه ها اقدام به پذيرش دانشجو بدون كنكور مي‌كنند و شرط پذيرش نيز سوابق تحصيلي مي‌باشد. افرادي كه مي‌خواهند با معدل پذيرش شوند بايد از نمره هاي بسيار خوبي برخوردار باشند. شرط معدل در تمامي دانشگاه ها يكسان نيست و معمولا دانشگاه هاي برتر شرط معدل بالاتري را دارند.

 

آزمون هاي لازم جهت تحصيل در كشور تركيه

همانطور كه گفته شد داوطلبان تحصيل در كشور تركيه براي پذيرش در دانشگاه‌ها بايد آزمون هاي ورودي را بگذرانند و نمره لازم را كسب نمايند. مخصوصا آزمون هاي ورودي براي دانشگاه هاي دولتي ضروري تر هستند. دو آزمون ورودي مهم براي تحصيل در تركيه به شرح زير مي‌باشند.

 

آزمون YOS

اين آزمون تنها در خود تركيه برگزار مي‌شود و توسط اساتيد دانشگاه‌هاي اين كشور طراحي مي‌گردد. اين آزمون ۷ بار در سال برگزار مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند به زبان انگليسي و تركي امتحان دهند. آزمون YOS شامل سوالات رياضي، هندسه و هوش و اطلاعات عمومي است و تنها در كشور تركيه اعتبار دارد. هزينه آزمون YOS يكسان نيست و هر دانشگاهي مي‌تواند هزينه متفاوتي را مشخص كند.

 

آزمون SAT

اين آزمون در اكثر كشورهاي دنيا برگزار مي‌شود و مورد تاييد تمامي دانشگاه هاي جهان است. طراحي آزمون بر عهده موسسه كالج برد آمريكا است. داوطلبان براي تحصيل در تركيه تنها مي‌توانند به زبان انگليسي امتحان دهند و سوالات امتحان نيز شامل زبان و رياضي مي‌باشد. در تمامي كشورهاي دنيا هزينه شركت در آزمون SAT يكسان مي‌باشد.

 

مراحل دريافت ويزا و ثبت نام دانشگاه

ويزاي تحصيلي مهم ترين مدرك براي ورود به كشور تركيه و ثبت نام در دانشگاه‌ها مي‌باشد. قبل از اينكه وارد كشور تركيه شويد بايد براي دريافت ويزا اقدام نماييد. به اين صورت كه در مرحله اول بايد براي دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهيد و در صورت تاييد درخواست به سفارت مراجعه كرده و ويزاي خود را دريافت نماييد. اين ويزا موقت است و تنها ۹۰ روز اعتبار دارد. پس از ورود به تركيه بايد ويزاي خود را تمديد كنيد كه توسط اداره مهاجرت استاني تركيه انجام مي‌شود. مراحل دريافت ويزا و ثبت نام دانشگاه به شرح زير مي‌باشد.

  • انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر براي تحصيل در تركيه
  • كسب اطلاع از شرايط و مدارك لازم براي ثبت نام با مراجعه به سايت دانشگاه
  • ارسال تمامي مدارك براي دانشگاه مورد نظر و دريافت تاييديه
  • آماده شدن براي آزمون ورودي دانشگاه و يا آزمون زبان
  • نوبت گرفتن از سفارت و تحويل مدارك مورد نياز
  • تاييد ويزا توسط سفارت تركيه

هزينه تحصيل در تركيه

دانشجويان براي تحصيل در تركيه بايد هزينه هاي زندگي و تحصيل را بپردارند. اين هزينه ها نسبت به كشورهاي اروپايي كمتر هستند. علاوه بر هزينه تحصيل دانشجويان بايد ماهانه مبلغي را براي خورد و خوراك، حمل و نقل، پوشاك، اجاره خانه و… اختصاص دهند. به طور كلي مي‌توان هزينه زندگي در تركيه را ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار براورد كرد. دريافت بورسيه تحصيلي بهترين راه براي كاهش هزينه هاي زندگي در تركيه مي‌باشد. در صورتي كه قصد دريافت بورسيه تحصيلي را داريد، مي‌توانيد از مشاوران مجموعه دانتل كمك بگيريد.

 

دانشگاه هاي برتر تركيه

همانطور كه گفته شد تركيه يكي از كشورهاي روبه رشد است كه سطح آموزشي بالايي دارد و دانشگاه هاي برتر تركيه موفق به گرفتن امتيازهاي بالا در سطح جهان شده‌اند. برخي از بهترين دانشگاه ها براي ادامه تحصيل در تركيه به شرح زير هستند.

  • آنكارا
  • چانكايا
  • بيلگي استانبول
  • آيدين استانبول
  • دانشگاه فني استانبول
  • بيلكنت
  • بغازيچي
  • كوچ
  • دانشگاه فني خاورميانه
  • حاجت تپه
  •  

دريافت اقامت دائم تركيه

پس از اتمام تحصيل در تركيه بسياري از افراد تصميم مي‌گيرند كه در تركيه بمانند و با پيدا كردن شغل مشغول به كار شوند و درآمدي نيز به دست آورند. در اين صورت مي‌توان براي دريافت ويزاي طولاني مدت اقدام كرد. به اين نحو كه با در دست داشتن پاسپورت و مدارك تحصيلي و همچنين داشتن محل اقامت و درآمد مي‌توانند درخواست خود را ارسال كرده اقامت دائم تركيه را دريافت نمايند. در صورتي كه براي دريافت اقامت دائم تركيه با مشكل مواجه شده‌ايد، مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو مشورت نماييد.

 

مشاوره تحصيل در تركيه

تحصيل در كشور تركيه هدف بسياري از افرادي است كه قصد مهاجرت تحصيلي دارند. اين كشور سيستم آموزشي بسيار خوبي دارد و با داشتن هزينه هاي پايين زندگي و فرهنگ غني گزينه اي عالي براي مهاجرت تحصيلي ايرانيان محسوب مي‌شود. اين كشور در تمامي مقاطع تحصيلي اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كند.

در صورتي كه قصد مهاجرت تحصيلي به كشور تركيه را داريد، بهتر است ابتدا با متخصصان اين حوزه مشورت نماييد تا با بررسي شرايط بهترين راهكارها را در اختيارتان بگذارند. مشاوران و متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني  دانتل كو در خدمت شما هستند تا در زمينه تحصيل در تركيه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تحصيل در تركيه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. آيا مدرك زبان براي تحصيل در تركيه اجباري است؟

    خير داوطلبان مي‌توانند در آزمون هاي زبان تركيه شركت نمايند و يا مدرك زبان تركي داشته باشند.

  2. آيا دانش آموزان نيز مي‌توانند براي تحصيل در اين كشور اقدام كنند؟

    بله در صورتي كه يكي از والدين دانش آموز اقامت تر‌كيه را داشته باشد، مي‌توان براي تحصيل دانش آموزان اقدام كرد.

  3. آيا بدون آزمون نيز مي‌توان براي تحصيل در تركيه اقدام كرد؟

    بله بسياري از رشته هاي دانشگاه هاي تركي به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصيلي ارائه مي‌شوند

    منبع: تحصيل در تركيه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحصيل در تركيه،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۳۸:۱۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی