duntelco1
مشاوره تحصيلي

هزينه تحصيل در آمريكا يكي از بزرگ ترين دغدغه هاي دانشجوياني است كه قصد ادامه تحصيل در اين كشور را دارند. كيفيت زندگي و همچنين وضعيت سيستم آموزشي در سطح بسيار بالايي قرار دارد و به همين دليل مقصد مناسبي براي مهاجرت تحصيلي محسوب مي‌ شود. اما با وجود اين مزايا آمريكا كشور گران قيمتي است و دانشجويان بايد قبل از هر اقدامي از هزينه ها اطلاع كامل داشته و بر اين اساس اقدام نمايند تا با مشكلي مواجه نشوند. در اين مطلب به بررسي كامل هزينه تحصيل در آمريكا خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: هزينه تحصيل در آمريكا

 

هزينه تحصيل در آمريكا

بسياري از برترين دانشگاه هاي جهان در كشور آمريكا واقع شده اند و دانشجوياني كه به تحصيل در اين دانشگاه ها مي پردازند، سطح بالايي از آموزش را تجربه خواهند كرد. در واقع از بين 200 دانشگاه برتر جهان 58 مورد آن ها در آمريكا كه هستند كه از اين موارد مي توان به هاروارد، استنفورد، كاليفرنيا و… اشاره كرد.

علاوه بر سيستم آموزشي عالي در كشور آمريكا، سيستم اقتصادي نيز از ديگر نقاط قوت بسيار مهم اين كشور است و افرادي كه به تحصيل و پرداخت هزينه تحصيل در آمريكا مي پردازند، شانس بيشتري براي ورود به بازار كار و كسب درآمد را خواهند داشت. پس از كسب درآمد و پرداخت ماليات، افراد مي‌توانند براي اقامت دائم نيز اقدام كرده و شهروندي آمريكا را دريافت نمايند. 

 

 

مزاياي تحصيل در آمريكا

همانطور كه گفته شد تحصيل در كشور آمريكا يكي از بهترين گزينه ها براي متقاضيان مهاجرت و تحصيل در كشور هاي خارجي است. برخي از مهم ترين مزاياي تحصيل در آمريكا به شرح زير هستند.

 

سيستم آموزشي قوي | هزينه تحصيل در آمريكا

همانطور كه گفته شد تعداد زيادي از دانشگاه هاي آمريكا در ليست 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. اين ارقام نشان دهنده سيستم آموزشي قدرتمند آمريكا است و مسلما تحصيل در اين سيستم آموزشي، دانش آموزان را در سطح بالايي از علوم و مهارت قرار خواهد داد.

 

تنوع دانشگاه | هزينه تحصيل در آمريكا

تقريبا مي توان گفت كه تمامي ايالت هاي آمريكا چندين دانشگاه دارند و هريك شرايط پذيرش متفاوت و وضعيت اجتماعي و فرهنگي مختلفي دارند. اين تنوع دانشگاهي باعث مي شود كه دانشجويان بتوانند با دست باز دانشگاه مورد نظر خود را با توجه به شرايط شان انتخاب كرده و براي تحصيل در آن درخواست دهند.

 

اعتبار مدرك تحصيلي

دانشجوياني كه از دانشگاه هاي آمريكا فارغ التحصيل شده و مدرك تحصيلي خود را كسب كرده اند، مي توانند در اكثر كشورهاي جهان با مدرك خود مشغول به كار شوند. مدارك تحصيلي دانشگاه هاي آمريكا از ارزش و اعتبار بالايي برخوردار است و در واقع مي توان گفت كه هزينه تحصيل در آمريكا به نوعي سرمايه گذاري براي دانشجو محسوب خواهد شد.

 

مهاجر پذيري

هر ساله افراد بسيار زيادي براي ادامه تحصيل و يا كار و سرمايه به آمريكا مهاجرت مي كنند. اين به دليل سياست مهاجر پذيري اين كشور است و در نتيجه افراد پس از ورود به دانشگاه نيز با مشكلي با مردم بومي نخواهند داشت و مي توانند در آرامش به تحصيل و زندگي خود بپردازند.

 

پذيرش در دانشگاه هاي آمريكا

دانشجوياني كه قصد ادامه تحصيل در آمريكا را دارند، بايد از روش هاي پذيرش در دانشگاه‌ها اطلاع داشته باشند. دانشگاه هاي آمريكا با يك روش يكسان دانشجو پذيرش نمي‌كنند و روش هاي متفاوتي دارند. روش پذيرش در دانشگاه بر هزينه تحصيل در آمريكا تاثير خواهد گذاشت. انواع روش هاي پذيرش به شرح زير هستند. 

 

پذيرش با هزينه شخصي (Self-Fund)

اين روش بيشترين هزينه را براي دانشجو خواهد داشت چراكه همانطور كه از نام آن پيداست دانشجو با هزينه شخصي خود پذيرش خواهد شد و بايد شهريه دانشگاه را به طور كامل پرداخت كرده و پس از مهاجرت نيز هزينه هاي زندگي را بپردازد. 

 

پذيرش Partial Fund 

اين نوع روش پذيرش تحصيلي هزينه تحصيل در آمريكا و زندگي را تا 50 درصد كاهش مي‌دهد. دانشجويان پس از ورود به دانشگاه و شروع تحصيل بايد نيمي از شهريه دانشگاه و هزينه هاي تحصيل را پرداخت كرده و مابقي آن نيز به عهده دانشگاه خواهد بود. 

 

پذيرش فول فاند (Full Fund)

با اين نوع پذيرش دانشجو بورسيه فول فاند دريافت كرده و تقريبا به صورت رايگان به تحصيل و زندگي در آمريكا مي‌پردازند. پذيرش فول فاند به اين صورت است كه تمامي هزينه ها شامل شهريه، مسكن، خورد و خوراك و رفت و آمد به عهده دانشگاه خواهد بود. 

پذيرش مشروط يا پذيرش كانديشنال

برخي مواقع دانشجويان قصد ادامه تحصيل در دانشگاه هاي آمريكا را دارند اما هنوز موفق به دريافت مدرك زبان انگليسي خود نشده اند. در اين صورت امكان پذيرش كانديشنال وجود دارد.

به اين معنا كه دانشجو به صورت مشروط پذيرفته شده و به آمريكا مي‌رود و به يادگيري زبان انگليسي مي‌پردازد. پس از قبولي در آزمون زبان دانشگاه، پذيرش مشروط به پذيرش قطعي تبديل خواهد شد و دانشجو بايد هزينه تحصيل در آمريكا را پرداخت نمايد. 

هزينه تحصيل در كشور آمريكا

همانطور كه گفته شد تحصيل در آمريكا هزينه هايي دارد كه دانشجويان بايد از آن ها آگاه بوده و بر اين اساس اقدامات لازم را انجام دهند. هزينه تحصيل در آمريكا با توجه به مقطع و دانشگاه محل تحصيل متفاوت است. به طور كلي هزينه هاي تحصيل در مقاطع مختلف به شرح زير مي‌باشد. 

 

هزينه تحصيل در مدارس آمريكا

در آمريكا مدارس دو نوع دولتي و غيردولتي دارند و مدارس دولتي به دانشجويان بومي اختصاص دارد. (البته دانشجويان بين المللي نيز امكان پذيرش دارند اما شرايط سخت و ويژه‌اي براي آن ها در نظر گرفته خواهد شد.)

به طور كلي دانش آموزان بين المللي بايد به تحصيل در مدارس خصوصي بپردازند و شهريه و هزينه تحصيل در آمريكا را نيز پرداخت كنند. مبلغ شهريه در مدارس متفاوت است اما به طور كلي شهريه سالانه در ابتدايي 9600 دلار و در مقطع دبيرستان 15000 دلار مي‌باشد. براي هزينه بيمه بايد در حدود 500 تا 1000 دلار و هزينه زندگي نيز 14000 دلار پرداخت نماييد. 

توجه داشته باشيد كه والدين دانش آموزان بين المللي امكان دريافت ويزا و رفت و امد به واسطه فرزند خود را نخواهند داشت. 

 

هزينه تحصيل در مقطع كارشناسي آمريكا

دانشجويان در مقطع كارشناسي نيز مي‌توانند پذيرش تحصيلي دريافت كرده و وارد دانشگاه‌هاي آمريكا شوند. دانشجويان بين المللي كه در دانشگاه هاي دولتي پذيرفته شده‌اند بايد در حدود 20 تا 45 هزار دلار پرداخت كنند. 

همچنين دانشجويان دانشگاه هاي خصوصي نيز موظف به پرداخت هزينه بيشتر يعني در حدود 35 تا 75 هزار دلار مي‌باشند. بورسيه هاي تحصيلي مقطع كارشناسي نيز بسيار محدود هستند و معمولا دانشجويان بايد تمامي هزينه تحصيل در آمريكا را خودشان پرداخت نمايند. 

 

هزينه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد آمريكا

مقطع كارشناسي ارشد در آمريكا يك دوره تقريبا دو ساله است و دانشجويان در اين مدت بايد هزينه هاي تحصيل را بپردازند. هزينه تحصيل در آمريكا در مقطع ارشد با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است اما به طور كلي دانشجويان بايد از حدود 40 تا 70 هزار دلار پرداخت نمايند. لازم به ذكر است كه تنوع بورسيه هاي تحصيلي در اين مقطع بيشتر است و دانشجويان شانس بيشتري براي دريافت كمك هزينه خواهند داشت. 

 هزينه تحصيل در مقطع دكتري آمريكا

دانشجوياني كه در مقطع دكتري به تحصيل در دانشگاه هاي آمريكا مي‌پردازند به عنوان پژوهشگر شناخته مي‌شوند و عنوان دانشجو به آنان داده نمي‌شود. دانشجويان مقطع دكتري بايد سالانه در حدود  35 تا 90 هزار دلار شهريه بپردازند. 

امكان دريافت بورسيه تحصيلي در مقطع دكتري براي دانشجويان بسيار بالاست و حتي با اقدامات درست مي‌توانند بورسيه فول فاند دريافت نمايند. چنانچه قصد دريافت بورسيه تحصيلي و كاهش هزينه تحصيل در آمريكا داريد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي دانتل كو صحبت كرده و راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد. 

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي مختلف آمريكا

همانطور كه گفته شد يكي ديگر از فاكتورهاي تاثير گذار در هزينه تحصيل در آمريكا، دانشگاه محل تحصيل مي‌باشد. به طور كلي دانشگاه هايي كه شناخته شده هستند و از اعتبار بالايي برخوردارند، شهريه گران تري نيز دارند. ميانگين شهريه دانشگاه هاي آمريكا به شرح زير مي‌باشد. 

🔴هاروارد: 55 هزار دلار سالانه

🔴كلمبيا: 56 هزار دلار سالانه

🔴استنفورد: 48 هزار دلار سالانه

🔴ماساچوست: 48 هزار دلار سالانه

🔴كاليفرنيا: 47 هزار دلار سالانه

🔴دوك: 50 هزار دلار سالانه

🔴دانشگاه ييل: 48 هزار دلار سالانه

🔴پنسيلوانيا: 51 هزار دلار سالانه

🔴واشنگتن: 50 هزار دلار سالانه

🔴شيكاگو: 52 هزار دلار سالانه

🔴پرينستون: 45 هزار دلار سالانه

🔴براون: 51 هزار دلار سالانه

🔴كرنل: 52 هزار دلار سالانه

🔴دانشگاه تگزاس (دالاس) 13 هزار دلار سالانه

🔴دانشگاه تگزاس (آرلينگتون) 9 هزار دلار سالانه

🔴آريزونا: 13 هزار دلار سالانه

🔴ايلينوي: 30 هزار دلار سالانه

 

هزينه زندگي در آمريكا

علاوه بر شهريه دانشگاه و هزينه تحصيل در آمريكا، دانشجويان بين المللي پس از ورود به كشور و مستقر شدن بايد به طور ثابت هزينه هاي زندگي در اين كشور شامل هزينه مسكن، خورد و خوراك، پوشاك، رفت و آمد و حتي سرگرمي را بپردازند. 

در واقع هزينه هاي زندگي بخش عمده و بسيار مهم تحصيل در آمريكا را در بر مي‌گيرند. بسياري از دانشجويان براي پرداخت اين هزينه ها به كار دانشجويي روي مي‌آورند تا بتوانند بخشي از اين مبالغ را پرداخت نمايند. مهم ترين هزينه هاي زندگي در آمريكا به شرح موارد زير مي‌باشد. 

 

هزينه مسكن در آمريكا | هزينه تحصيل در آمريكا

بيشترين بخش هزينه زندگي در مسكن به هزينه اجاره مسكن اختصاص داردو خانه در كشور آمريكا بسيار گران قيمت است و دانشجويان براي پرداخت اجاره آن بايد مبالغ زيادي را پرداخت نمايند. به طور كلي براي اجاره يك خانه يك خوابه در مركز شهر بايد ماهانه در حدود 1800 دلار و خانه يك خوابه در خارج شهر 1400 دلار پرداخت نماييد. 

خانه با متراژ بزرگ تر هزينه بيشتري نيز خواهد داشت به نحوي كه براي اجاره خانه اي يك خوابه در مركز شهر بايد در حدود 3200 دلار و در خارج شهر تقريبا 2300 دلار بپردازيد. راه ديگر براي كاهش هزينه اجاره مسكن و هزينه تحصيل در آمريكا در آمريكا اجاره خوابگاه دانشجويي است. 

خوابگاه هاي دانشجويي به دو نوع دولتي و خصوصي تقسيم مي‌شوند كه هزينه آن ها با يكديگر متفاوت مي‌باشد. به طور كلي براي اجاره خوابگاه به مدت چهار سال در يك خوابگاه دولتي بايد 10 هزار دلار و براي اجاره خوابگاه خصوصي 11500 دلار بپردازيد. 

 

هزينه تحصيل در آمريكا | هزينه خورد و خوراك

پس از اجاره مسكن نوبت به بخش عمده ديگر يعني هزينه خورد و خوراك مي‌رسد. به طور كلي هر وعده غذايي در يك رستوران معمولي 15 دلار است اما شما مي‌توانيد با خريد مواد غذايي و پخت غذا، هزينه خورد و خوراك را تا حد زيادي كاهش دهيد. قيمت اقلام اساسي در آمريكا به شرح زير مي‌باشد. 

🔴نان: 2.80 دلار

🔴برنج 4.8 دلار

🔴گوشت: 12.20 دلار

🔴مرغ: 9.20 دلار

🔴شير: 0.90 دلار 

🔴آب معدني: 1.55 دلار

🔴12 عدد تخم مرغ: 2.40 دلار

🔴پنير: 11.10 دلار

🔴سيب زميني: 2.65 دلارر

🔴گوجه 4.30 دلار

🔴پياز: 2.9 دلار

🔴پرتغال: 4.1 دلار

🔴سيب: 4.55 دلار

🔴موز: 1.58 دلار

 

هزينه خدمات درماني

يكي از مهم ترين هزينه تحصيل در آمريكا مربوط به خدمت درماني و بيمه دانشجويي است. هزينه خدمات درماني در آمريكا بسيار گران قيمت است به طوري كه بدون داشتن بيمه دريافت خدمات بهداشتي و درماني غير ممكن خواهد شد. 

بيمه هاي درماني انواع مختلفي دارند و حتي برخي از موسسات به طور اختصصاصي به فعاليت در زمينه بيمه دانشجويان بين المللي مي‌پردازند. در واقع دانشجويان خارجي موظف هستند كه بيمه درماني دريافت كرده و با توجه به نوع آن هزينه ماهانه و يا سالانه پرداخت نمايند. 

 

ساير هزينه هاي زندگي در آمريكا

علاوه بر مسكن و مواد غذايي بايد هزينه هاي ديگري را نيز براي ساير هزينه هاي جانبي اما ضروري پرداخت نماييد. ساير هزينه هاي زندگي در آمريكا به شرح زير مي‌باشند. اين هزينه هاي جانبي نيز در هزينه تحصيل در آمريكا تاثير زيادي مي‌گذارند. 

🔴اينترنت ماهانه 35 تا 65 دلار ماهانه

🔴قبض تلفن 50 دلار ماهانه

🔴بنزين 3.5 دلار براي هر ليتر

🔴حمل و نقل 

🔴ماهانه 50 تا 60 دلار ماهانه

🔴لوازم كمك آموزشي 1190 دلار ماهانه 

🔴بليط سينما 14 دلار

🔴شهريه باشگاه 40 دلار ماهانه

 

دريافت بورسيه تحصيلي آمريكا

همانطور كه گفته شد دولت آمريكا بورسيه هاي متنوعي را براي دانشجويان در نظر گرفته است و با دريافت آن ها مي‌توانند با توجه به نوع بورسيه خود تا حد زيادي هزينه هاي تحصيل و زندگي شان را كاهش دهند. برخي از بورسيه هاي تحصيلي به صورت فول فاند هستند يعني با دريافت آن ها دانشجو ديگر نيازي به پرداخت هيچ هزينه اي براي تحصيل و زندگي خود نخواهد داشت. 

يكي از راه هاي دريافت بورسيه اين است كه دانشجو قبل از اخذ پذيرش تحصيلي، همراه با درخواست پذيرش در دانشگاه براي دريافت بورسيه نيز درخواست دهد. در اين صورت دانشگاه در هنگام بررسي مدارك، شرايط دريافت بورسيه را نيز مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و در صورت واجد شرايط بودن بورسيه به دانشجو تعلق گرفته و مي‌تواند از همان ترم اول به صورت بورسيه به تحصيل در دانشگاه بپردازد. اين روش دريافت بورسيه بيشتر براي دانشجويان دكتري و كارشناسي ارشد كاربرد دارد. 

روش ديگر دريافت بورسيه تحصيلي و كاهش هزينه تحصيل در آمريكا اين است كه دانشجو به صورت شخصي پذيرش دريافت كرده و وارد دانشگاه شود. در اين شرايط دانشجو بايد يك يا دو ترم تحصيل كرده و نمرات عالي كسب كرده و عملكرد مناسبي از خود نشان دهد.

در اين صورت مي‌تواند با مراجعه به دفتر مالي دانشگاه خود، درخواست بورسيه دهد. اين روش بيشتر مناسب دانشجويان مقطع كارشناسي است چراكه در اين مقطع بورسيه ها محدود هستند و در صورت درخواست بورسيه قبل از پذيرش ممكن است با ارائه آن موافقت نشود. 

 

هزينه تحصيل در آمريكا |‌ كار دانشجويي

دانشجويان بين المللي اين امكان را دارند كه با دريافت مجوز، به كار در ساعات مشخصي در كشور آمريكا بپردازند و هزينه تحصيل در آمريكا را پرداخت نمايند. ساعت مجاز كار دانشجويي 20 ساعت در هفته مي‌باشد. البته در تعطيلات اين مدت زمان به 40 ساعت افزايش خواهد يافت. دانشجويان براي هر ساعت كار در حدود 17 تا 18 دلار دريافت خواهند كرد. برخي از شغل هاي دانشجويي و درآمد ان ها در كشور آمريكا به شرح زير مي‌باشد. 

🔵دستيار آموزشي 12 دلار در ساعت

🔵دستيار پژوهش 15.50 دلار در ساعت

🔵سفير دانشگاه 11 دلار در ساعت

🔵باريستا 12 دلار در ساعت

🔵دستيار كتابخانه 13.50 دلار در ساعت

🔵دستيار پذيرش 13.40 دلار در ساعت

🔵معاون بخش 16.80 دلار در ساعت

🔵دستيار فروش 20 دلار در ساعت

🔵معلم خصوصي 22 دلار در ساعت

🔵دستيار غذا 17 دلار در ساعت

علاوه بر اين موارد شما مي‌توانيد براي كاهش هزينه تحصيل در آمريكا و همچنين ساخت رزومه تحصيلي و كاري، از طريق سايت هاي كاريابي اقدام كرده و شغل هاي دانشجويي مرتبط با رشته خود را بيابيد.

 

راه هاي كاهش هزينه تحصيل در آمريكا

براي اينكه بتوانيد هزينه هاي تحصيل در كشور آمريكا را كاهش دهيد، راهكارهايي وجود دارد كه برخي از آن ها به شرح زير هستند. 

✅استفاده از بورسيه هاي تحصيلي

✅درخواست براي تحصيل در دانشگاه هاي دولتي

✅تحصيل در دانشگاه هاي ارزان قيمت براي كاهش هزينه تحصيل در آمريكا

✅انتخاب شهرهاي حومه اي و يا مناطق جنوبي براي زندگي

✅تحصيل در كالج (شهريه كالج بسيار كمتر از شهريه دانشگاه مي‌باشد)

✅انتخاب سبك زندگي كم هزينه (پخت غذا به جاي سفارش از رستوران و اجاره خوابگاه هاي دانشجويي

 

 

مشاوره تحصيل در آمريكا

كشور آمريكا يكي از پرطرفدار ترين مقاصد مهاجرتي است چراكه كيفيت زندگي در سطح بسيار بالايي مي‌باشد و اقتصاد قدرتمند آن نيز وضعيت رفاه شهروندان را بالا مي‌برد. از سوي ديگر سيستم آموزشي قوي و اعتبار بالاي مدارك دانشگاه هاي آمريكا باعث شده است كه اين كشور به يكي از محبوب ترين مقاصد براي ادامه تحصيل تبديل شود. دانشجويان بين المللي براي تحصيل در اين كشور بايد شهريه پرداخت كرده و هزينه هاي زندگي را نيز بپردازند. 

با توجه به اينكه هزينه تحصيل در آمريكا بسيار بالاست، دانشجويان بايد به دنبال راهي براي كاهش هزينه ها باشند. بهترين راه درخواست براي دريافت بورسيه است. براي دريافت بورسيه بايد از شرايط و ضوابط آن آگاه بوده و به صورت درست اقدام نماييد تا درخواست شما تاييد شويد. براي اين منظور توصيه مي‌شود كه از افراد متخصص در اين حوزه كمك بگيريد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هزينه تحصيل در آمريكا مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. هزينه تحصيل در آمريكا چقدر است؟

    هزينه تحصيل در كشور آمريكا به فاكتورهاي متعددي بستگي دارد كه در متن مقاله به توضيح و بررسي آن ها پرداخته شده است. 

  2. آيا امكان دريافت بورسيه براي كاهش هزينه تحصيل وجود دارد؟

    بله كشور آمريكا بورسيه هاي متعددي را براي دانشجويان بين المللي در نظر گرفته است كه مي‌توانند با توجه به شرايط خود از آن ها استفاده نمايند. 

  3. آيا دانشجويان بين المللي آمريكا مي‌توانند براي پرداخت هزينه ها كار كنند؟

    بله دانشجويان براي كار پاره وقت مجوز دريافت خواهند كرد و اين گونه مي‌توانند درآمد دلاري داشته و بخشي از هزينه هاي خود را پرداخت نمايند. 

    منبع: هزينه تحصيل در آمريكا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هزينه تحصيل در آمريكا،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۸:۱۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی