duntelco1
مشاوره تحصيلي

مهاجرت به آلمان يكي از گزينه‌هاي مهاجرت براي افرادي است كه قصد زندگي در كشورهاي خارجي را دارند. با توجه به سياست مهاجر پذير كشور آلمان روش هاي متعددي نيز براي مهاجرت در نظر گرفته شده است به طوري كه تقريبا تمامي افراد با شرايط مختلف مي‌توانند براي مهاجرت اقدام كنند. كسب اطلاع كامل از جزييات مهاجرت به آلمان بسيار اهميت دارد چراكه در غير اين صورت ممكن است مورد كلاهبرداري و ضرر مالي قرار گيريد. براي كسب اطلاع مي‌توانيد اين مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا از طريق شماره هاي درج شده در پايين صفحه با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

آلمان كشوري صنعتي و پيشرفته است كه از سيستم آموزشي خوب و شرايط شغلي عالي برخوردار مي‌باشد. صنعتي بودن آلمان باعث شده است كه موقعيت هاي شغلي بسيار زيادي در اين كشور ايجاد شود و آلمان نيز براي پر كردن موقعيت هاي شغلي خود با افراد متخصص از سرتاسر جهان مهاجر پذيرش مي‌كند. كار، تحصيل و زندگي در آلمان مورد توجه بسياري از افراد در سرتاسر جهان است.

براي مهاجرت به آلمان روش‌هاي متعددي وجود دارد كه افراد مي‌توانند با توجه به شرايط خود از آ‌ها استفاده نمايند. چنانچه قصد مهاجرت به آلمان را داريد، بهتر است اين مقاله را تا انتها مطالعه نماييد تا از تمامي روش‌هاي مهاجرت مطلع شويد.

 

مزايا و معايب مهاجرت به آلمان

همانطور كه گفته شد آلمان يكي از مقاصد محبوب و پرطرفدار براي مهاجرت است. اين كشور از مزاياي بسيار زيادي برخوردار است اما در عين حال معايبي هم دارد كه قبل از مهاجرت بايد از آن‌ها اطلاع داشته باشيد. مزايا و معايب مهاجرت به آلمان به شرح زير مي‌باشد.

 

هزينه زندگي

در كشور آلمان هزينه هاي زندگي نسبت به ساير كشورها همچون آمريكا و كانادا ارزان تر است و مخصوصا با سكونت در شهرهاي كوچك هزينه ها به طرز محسوسي كاهش پيدا مي‌كند. اما در عين حال ماليات به طرز عجيبي بالاست به طوري كه افراد بايد تقريبا ۴۰ درصد حقوق خود را به عنوان ماليات پرداخت كنند. البته اين ماليات بالا مزايايي هم دارد و خدماتي همچون تحصيل و درمان به صورت رايگان به شهروندان ارائه مي‌شود.

 

مهاجرت به آلمان | اشتغال

در كشور آلمان كار تمام زندگي فرد را نمي‌گيرد و افراد مي‌توانند در عين كار كردن به زندگي شخصي خود نيز برسند. كشور آلمان به رسيدگي به خانواده توجه بسيار زيادي نشان مي‌دهد. در واقع مي‌توان گفت كه با كار كردن در آلمان مي‌توانيد بين زندگي شخصي و شغلي خود تعادل برقرار كنيد.

اما با اين وجود به دليل وجود نيروهاي متخصص بسيار زياد در آلمان ترفيع گرفتن در اين كشور با سختي‌هاي بسيار زيادي همراه است و اكثر مهاجران معمولا موفق به دريافت ارتقا شغلي نمي‌شوند.

 

فرهنگ

فرهنگ آلماني‌ها به اين صورت است كه به نظم اهميت بسيار زيادي مي‌دهند و اين باعث مي‌شود كه بهره‌وري كار نيز بسيار افزايش يابد. اما از سوي ديگر مهم ترين مشكل فرهنگ آلمان خونگرم نبودن آن‌ها و رفتار نامهربانانه با مهاجران است كه اين مي‌تواند باعث خستگي و فرسودگي پس از مهاجرت به آلمان شود.

 

سبك زندگي آلماني‌ها

در كشور آلمان افراد مي‌توانند به راحتي به كشورهاي ديگر سفر كرده و به گردش و تفريح بپردازند كه اين يك سبك زندگي عالي محسوب مي‌شود. اما يكي از مشكلات طعم غذاها در آلمان مي‌باشد. افراد پس از مهاجرت به آلمان معمولا در ابتداي ورود به آلمان طعم غذاها را ناخوشايند مي‌بينند اما به مرور به آن عادت خواهند كرد.

 

مهاجرت به آلمان | خدمات درماني

خدمات درماني به صورت بسيار مناسبي در كشور آلمان ارائه مي‌شود. كادر درمان معمولا مسلط به زبان انگليسي هستند و رفتار درست با بيماران را در اولويت قرار مي‌دهند. اما با اين وجود هزينه هاي درمان در بيمارستان هاي خصوصي بسيار بالاست و پرداخت هزينه از سوي بيمه نيز مدت زيادي به طول مي‌انجامد.  ساير مزاياي مهاجرت به آلمان به شرح زير است.

  • رايگان بودن تحصيل در مدارس و دانشگاه ها
  • كيفيت زندگي بالا
  • تنوع فرهنگي
  • قرار گيري در مركز اروپا و دسترسي به ساير كشورها
  • داشتن ثبات سياسي

 

شرايط مهاجرت به آلمان

در ادامه خواهيد خواهند كه مهاجرت به آلمان روش‌هاي متعددي دارد. هر فرد با توجه به روش مهاجرتي خود بايد شرايطي را دارا باشد. براي مثال براي مهاجرت تحصيلي بايد از دانشگاه مقصد نامه پذيرش دريافت كرده باشيد و علاوه بر مدرك زبان انگليسي يا آلماني از توانايي مالي نيز برخوردار باشيد.

شرط سني نيز براي مهاجرت به آلمان وجود دارد. البته آلمان در زمينه سن بسيار انعطاف پذير است و مهاجران را از سنين ۱۸ تا ۶۵ سال پذيرش مي‌كند. اما به طور كل با توجه به روش مهاجرتي خود شرط سني تغيير مي‌كند. بهترين سن براي مهاجرت تحصيلي ۱۸ تا ۲۲ سالگي، ۲۳ تا ۳۵ سالگي براي مهاجرت كاري و ۳۵ سال به بالا براي مهاجرت سرمايه گذاري مي‌باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ويزاي كاري

همانطور كه گفته شد كشور آلمان صنعتي است و سياست اين كشور نيز بر اين است كه با جذب نيروهاي متخصص موقعيت‌هاي كاري را پر كرده و تعادل اقتصادي را حفظ كند. به همين دليل مي‌توان گفت كه مهاجرت با ويزاي كاري در كشور آلمان تقريبا راحت است. براي مهاجرت كاري مي‌توان از انواع ويزا استفاده كرد كه به شرح زير مي‌باشند.

ويزاي بلوكارت اتحاديه اروپا: افرادي كه تحصيلات دانشگاهي دارند و در حوزه شغلي خود بسيار ماهر هستند، با دريافت پيشنهاد كاري يا همان جاب آفر مي‌توانند اين ويزا را دريافت كنند.

ويزا جستجو كار: افرادي كه جاب آفر دريافت نكرده‌اند، مي‌توانند با استفاده از اين ويزا وارد آلمان شوند و در بازه زماني ۶ ماه به جستجوي كار بپردازند.

ويزاي كاري: افرادي كه جاب آفر دريافت كرده باشند اين ويزا را دريافت خواهند كرد و مي‌توانند براي مهاجرت به آلمان اقدام نمايند.

آوسبيلدونگ: با استفاده از اين ويزا افراد مي‌توانند در دوره‌هاي يادگيري تخصص شركت كرده و در اين مدت كسب درآمد نيز داشته باشند.

ويزاي Au Pair: با دريافت اين ويزا افراد جوان مي‌توانند به صورت كاري مهاجرت كرده و در كشور آلمان با يك خانواده ميزبان زندگي كنند.

 ICT: افرادي كه از شركت‌ها داراي شعبه در ايران و آلمان جاب آفر دريافت مي‌كنند، مشمول دريافت اين ويزا مي‌شوند.

ويزاي خود اشتغالي: افرادي كه سرمايه و ايده راه اندازي يك كار را داشته باشند اين ويزا را دريافت خواهند كرد.

 

شرايط دريافت ويزاي كاري

براي دريافت هر يك از ويزاهاي فوق بايد شرايط اختصاصي را داشته باشيد اما به طور كل مي‌توان از شرايط دريافت ويزاي كاري براي ماجرت به آلمان به موارد زير اشاره كرد.

  • سن بين ۱۸ تا ۴۵ سال براي مهاجرت به آلمان
  • داشتن مدرك زبان با سطح حاقل B1
  • داشتن سابقه كار مرتبط به حوزه شغلي خود در آلمان
  • دريافت جاب آفر (براي اكثر ويزا هاي كاري)
  • داشتن تمكن مالي (با توجه به نوع ويزا متفاوت است)

 

مهاجرت كاري پرستاران به آلمان

نيروي پرستار در كشور آلمان با كمبود مواجه شده است به همين دليل پذيرش پرستار با سهولت بسيار زيادي انجام مي‌شود. مهاجرت به آلمان با شغل پرستاري نيازمند دريافت ويزاي كاري است. ويزاي هايي كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد جاب آفر، ويزاي جستجوي كار و ويزاي اوسبيلدونگ هستند. حقوق پرستاران در آلمان حداقل ۱۳۴۰ يورو و حداكثر ۴۶۲۰ يورو مي‌باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ويزاي تحصيلي

تحصيل در كشور آلمان در بين دانشجويان سرتاسر جهان بسيار پرطرفدار است چراكه اين كشور دانشگاه‌هايي با رنكينگ بالا دارد و با داشتن سيستم آموزشي قوي جز بهترين مقاصد براي تحصيل محسوب مي‌شود. هزينه تحصيل در كشور آلمان بسيار پايين است و حتي بعضا رايگان نيز خواهد بود.

به همين دليل اكثر افراد مي‌توانند براي مهاجرت تحصيلي اقدام كنند. براي مهاجرت تحصيلي مي‌توانيد از سه روش ويزاي تحصيلي آلمان، ويزاي دوره زبان آلماني و ويزاي متقاضي دانشجويي استفاده نماييد.

 

شرايط و مدارك دريافت ويزاي تحصيلي

  • ارائه پاسپورت
  • نامه پذيرش در دانشگاه‌هاي معتبر آلمان
  • برگه معاينه سلامت
  • انگيزه نامه
  • ارائه مدرك زبان انگليسي يا آلماني (مدرك زبان مورد نيزا با توجه به دانشگاه محل تحصيل متفاوت خواهد بود)
  • مدارك اثبات توانايي مالي براي پرداخت هزينه تحصيل و زندگي پس از مهاجرت به آلمان

براي دريافت ويزاي تحصيلي بايستي ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود تاييديه دريافت كنيد و سپس با مراجعه به سفارت ويزاي خود را دريافت نماييد. اعتبار ويزاي تحصيلي تا پايان مدت تحصيل مي‌باشد. همچنين دانشجويان بين المللي اجازه دارند كه با ويزاي تحصيلي خود براي يك سال به ۱۲۰ روز كامل و يا ۲۴۰ نيمه روز  كار در آلمان بپردازند.

پس از پايان تحصيل، ويزا ديگر اعتبار نخواهد داشت و براي اقامت بيشتر بايستي نسبت به دريافت ويزاهاي ديگر اقدام كرد. ويزاهايي كه پس از فارغ التحصيلي مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد عبارتند از: كارت آبي اتحاديه اروپا، ويزاي اسكيل وركر و ويزاي جستجو كار.

 

مقاطع تحصيلي در دانشگاه

كارشناسي: رشته كارشناسي اكثرا به زبان آلماني است و به همين دليل دانشجويان بايد مدرك زبان آلماني را داشته باشند. همچنين شما بايد ۴۰ واحد درسي را از قبل پاس كرده باشيد و يا يك سال در كالج هاي آلمان آموزش ببينيد. دوره كارشناسي ۴ سال به طول مي‌انجامد و هزينه بسيار كمي نيز دارد.

كارشناسي ارشد: تحصيل در مقطع ارشد ۲ سال طول مي‌كشد. در اين مقطع دروس به زبان انگليسي نيز ارائه مي‌شود و دانشجويان با داشتن آيلتس حداقل ۶.۵ مي‌توانند براي مهاجرت تحصيلي اقدام كنند. تحصيل در اين مقطع و مهاجرت به آلمان با داشتن مدرك B2 آلماني نيز امكان پذير است.

دكتري: براي تحصيل در مقطع دكتري كه پژوهش محور است، به نامه پذيرش از يك استاد نياز داريد. در اين مقطع داشتن مدرك زبان انگليسي كفايت مي‌كند و نيازي به مردك زبان آلماني نيست. تحصيل در مقطع دكتري ويزاي كاري نياز دارد و در اين شرايط هر ماه مبلغي را نيز دريافت خواهيد كرد.

 

براي عضويت در كانال اطلاع رساني مي توانيد بر روي متن كانال تلگرام مشاوره تحصيلي كليك كنيد و يا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصيلي دانتل كو ” بنويسيد و عضو شويد. 

 

 

مهاجرت به آلمان با سرمايه گذاري

كشور آلمان شرايط بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري دارد كه روش عالي براي مهاجرت محسوب مي‌شود. با سرمايه گذاري در اين كشور مي‌توانيد هم درآمد عالي و سوددهي داشته باشيد و هم اقامت دائم آلمان را دريافت كنيد. لازم به ذكر است كه سرمايه گذاري شما بايد منجر به اشتغال زايي و سوددهي شود تا اقامت دائم به شما تعلق گيرد.

سرمايه معمولا به مدت ۳ تا ۵ سال در كشور مي‌ماند و پس از آن اقامت دائم داده مي‌شود. سرمايه گذاري و مهاجرت به آلمان روش‌هايي دارد كه به شرح زير مي‌باشند.

 

دريافت ويزاي طلايي

در صورتي كه فرد حداقل ۳۶۰۰۰۰ يورو داشته باشد و آن را در خريد اوراق قرضه دولتي و يا سهام شركت‌ها سرمايه گذاري كند، ويزاي طلايي آلمان را دريافت خواهد كرد. سرمايه گذاري به مدت سه سال و داشتن مدرك زبان آلماني از شروط دريافت اين ويزا مي‌باشد. همچنين براي صدور ويزا بررسي سوابق نيز توسط دولت آلمان انجام مي‌شود.

 

دريافت ويزاي كارآفريني

افرادي كه حداقل ۱۰۰۰۰۰ يورو سرمايه دارند و مي‌توانند يك كسب و كار در كشور آلمان راه بيندازند، مشمول دريافت ويزاي كارآفريني مي‌شوند. برنامه تجاري فرد براي مهاجرت به آلمان بايد سودده باشد و ايجاد شغل كند. همچين اين طرح بايد توسط دولت مورد تاييد واقع شود.

 

استارتاپ

ويزاي استارتاپ به سرمايه گذاران غير اتحاديه اروپا اختصاص دارد. بدين صورت كه با داشتن سرمايه اوليه حداقل ۵۰۰۰۰ يورو و داشتن طرح نو براي ايجاد كسب و كار مي‌توانيد اين ويزا را دريافت كنيد. براي درياف ويزاي استارتاپ فرد بايد مدرك زبان آلماني نيز داشته باشد.

 

مهاجرت به آلمان با ازدواج

يكي از روش‌هاي محبوب مهاجرت به آلمان ازدواج با شهروندان آلماني مي‌باشد. بسياري از افراد بر اين باورند كه پس از ازدواج به راحتي و بلافاصله اقامت دائم خود را دريافت مي‌كنند اما اينطور نيست و به دليل كلاهبرداري‌هاي بسيار زياد در اين زمينه، اداره مهاجرت آمريكا سخت گيري بسيار زيادي براي صدور ويزا نشان مي‌دهد.

پس از ازدواج و ورود به كشور آلمان، زوجين بايد براي چند سال با يكديگر زندگي كنند و واقعي بودن ازدواج خود را نشان دهند. همچنين همسر آلماني يا همان اسپانسرشيپ بايد توانايي مالي براي حمايت همسر خود را داشته باشد. علاوه بر اين زوجين بايد از قبل باهم آشنا باشند تا هرگونه سوظن در مورد صوري بودن ازدواج از بين برود.

در طول مدت ازدواج چندين بار با زوج مصاحبه مي‌شود. فرد غير آلماني براي دريافت اقامت بايستي مدرك زبان حداقل B1 داشته باشد.

 

مهاجرت به آلمان با تولد فرزند

يكي ديگر از روش‌هاي بسيار پرطرفردار براي دريافت اقامت آلمان، تولد فرزند در خاك اين كشور است. اما آلمان صرفا به دليل تولد اقامت دائم صادر نمي‌كند. براي اين منظور يكي از والدين بايد اقامت دائم را داشته باشد و يا حداقل ۵ سال به طور قانوني در كشور آلمان قعاليت كرده باشد.

با توجه به چالش‌هاي دريافت اقامت با تولد فرزند توصيه مي‌شود كه قبل از هر اقدام و هزينه‌اي با متخصصان اين حوزه مشورت نماييد تا با توجه به جديدترين اخبار و اطلاعات شما را راهنمايي كنند.

 

مهاجرت با كارت شانس آلمان

كارت شانس آلمان يك روش مهاجرتي جديد است كه هنوز تصويب نشده و تنها در مرحله پيشنهاد قرار دارد. اين روش همچون سيستم اكسپرس انترنتي آمريكا عمل مي‌كند. افرادي كه در يك كار با تعداد نيروي مورد نياز محدود مهارت بالايي دارند، با توجه به امتيازهاي خود ارزيابي شده و اقامت دريافت مي‌كنند.

هر فردي كه بيش ترين امتياز را دريافت كند در ليست واجدين شرايط دريافت ويزا قرار مي‌گيرد. شرايط و مدرك مورد نياز براي دريافت كار شانس آمريكا به صورت زير مي‌باشد.

  • مدرك زبان آلماني‌ (حداقل B1)
  • داشتن تحصيلات دانشگاهي در زمينه شغل و مهارت مورد نظر
  • سابقه كار  (حداقل ۳ سال)
  • سن حداكثر ۳۵ سال براي مهاجرت به آلمان

توجه داشته باشيد كه كارت شانس براي تمامي مشاغل نيست و فقط شغل‌هايي كه توسط دولت آلمان مشخص مي‌شود امكان شركت در اين طرح را دارند.

 

مهاجرت با پناهندگي

مهاجرت به آلمان با پناهندگي به اين صورت است كه افراد پس از ورود غيرقانوني به كشور به اداره مهاجرت آلمان درخواست مي‌دهند. دولت وضعيت فرد را بررسي كرده و در صورت تاييد، پناهندگي داده مي‌شود. اما در غير اين صورت فرد به كشور خود ديپورت خواهد شد. اين روش غيرقانوني است و مشكلات زيادي را براي فرد به وجود مي‌آورد. روش پناهندگي توسط مجموعه دانتل كو توصيه نمي‌شود.

 

مدارك مورد نياز براي مهاجرت به آلمان

براي مهاجرت بايد مدارك مورد نياز را به طور كامل آماده كرده و به سفارت تحويل دهيد. در بسياري از موارد پيش آمده است كه افراد با ريجكت ويزاي خود مواجه شده‌اند كه يكي از دلايل آن ناقص بودن مدارك مي‌باشد. به همين دليل بهتر است از تمامي مدارك مورد نياز اطلاع داشته باشيد و آن‌ها را به طور كامل اماده كنيد. مدارك مورد نياز براي مهاجرت به آلمان به شرح زير مي‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم هاي مورد نياز به صورت كامل شده
  • عكس پرسنلي كه در سال جديد گرفته شده باشد.
  • مدارك شخصي و هويتي
  • مدرك پايان خدمت آقايان
  • مدرك زبان انگليسي يا آلماني
  • نامه پذيرش از دانشگاه و ترجمه شده مدارك و ريز نمرات براي داوطلبان ويزاي تحصيلي
  • جاب آفر و سابقه كار براي داوطلبان ويزاي كاري
  • مدارك اثبات توانايي مالي براي پرداخت هزينه‌ها

 

سطح زبان براي مهاجرت به آلمان

براي مهاجرت به آلمان بايد مدرك زبان انگليسي و يا آلماني را داشته باشيد. انگليسي يا آلماني بودن زبان و يا سطح و نمره آن با توجه به نوع روش مهاجرتي و همچنين موسسات و مراكز مقصد متفاوت خواهد بود. براي مثال براي دريافت ويزاي كاري معمولا به مدرك B1 نياز است اما با اين حال ممكن است كارفرما سطح بالاتر و يا حتي زبان انگليسي را نياز داشته باشد.

براي ويزاي تحصيلي نيز به مدرك آيلتس حداقل 6.5 و زبان آلماني سطح B2  نياز است. لازم به ذكر است كه براي دريافت اقامت دائم و شهروندي آمريكا به تسلط بيشتري بر زبان نيز خواهيد داشت. در صورتي كه قصد دريافت اقامت دائم آلمان را داريد، مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو صحبت نماييد.

 

هزينه مهاجرت به آلمان

هزينه يكي از مهم ترين بخش‌هاي مهاجرت به آلمان است. از ابتداي شروع درخواست ويزا تا ورود و زندگي در آلمان بايد هزينه‌هايي را پرداخت كنيد. در صورت عدم توانايي مالي ويزاي شما ريجكت خواهد شد و حتي پس از ورود به آلمان نيز در صورتي كه نتوانيد هزينه‌ها را پرداخت كنيد، ديپورت مي‌شويد. به همين دليل بهتر است از همين ابتدا از تمامي هزينه‌ها اطلاع داشته باشيد. هزينه هاي مهاجرت به آلمان به شرح زير مي‌باشد.

 

هزينه دريافت ويزا

همانطور كه گفته شد ويزاهاي مهاجرتي انواع مختلفي دارد و هر يك از آن‌ها نيز هزينه متفاوتي خواهند داشت. براي مثال ويزاهاي بلند مدت بسيار گران تر از ويزاهاي كوتاه مدت هستد. تعداد افراد خانواده و سن آن‌ها نيز بر هزينه ويزا تاثير مي‌گذارد. هزينه صدور ويزاي آلمان به شرح زير مي‌باشد.

  • بلند مدت ۷۵ يورو
  • بلند مدت براي افراد كمتر از ۱۸ سال ۳۷.۵ يورو
  • كوتاه مدت براي بزرگسالان ۸۰ يورو
  • كوتاه مدت براي كودكان ۶ تا ۱۲ ساله ۴۰ يورو
  • كوتاه مدت براي كودكان كوچك تر از ۶ سال رايگان

علاوه بر هزينه صدور ويزا افراد در ابتدا بايد با نامه بانكي توانايي خود براي پرداخت هزينه‌هاي زندگي پس از مهاجرت به آلمان را نشان دهند. هر روش مهاجرتي به ميزان تمكن مالي متفاوتي نياز دارد كه به شرح زير مي‌باشند.

  • ويزاي كاري ۱۰ هزار يورو
  • ويزاي تحيلي ۱۰ هزار و سيصد يورو
  • ويزاي سرمايه گذاري ۲۰ هزار يورو
  • ويزاي جستجو كار ۷۲۰ يورو

 

مهاجرت به آلمان | هزينه شركت در دوره هاي زبان

همانطور كه گفته شد براي دريافت ويزا بايد مدرك زبان داشته باشيد. دريافت مدرك زبان معمولا به شركت در كلاس‌هاي آموزشي نياز دارد. كلاس‌هاي عمومي معمولا ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ هزينه دارند. رسيدن به سطح B1 كه پايه مدرك زبان آلماني است تقريبا ۴ تا ۶ ترم طول مي‌كشد.

 

بيمه درماني

بيمه درماني يكي از الزامات زندگي در كشور آلمان است. برخي مواقع بايد قبل از ورود به آلمان و برخي مواقع بعد از ورود بيمه خود را دريافت كنيد. بيمه درماني با توجه به نوع ويزا متفاوت خواهد بود و هزينه آن نيز متغيير است. هزينه مهم‌ترين بيمه‌هاي درماني پس از مهاجرت به آلمان به شرح زير مي‌باشد.

بيمه موقت: قبل از ورود به آلمان بايد اين بيمه را خريداري كنيد. بيمه موقت در حدود 1 تا 3 ماه اعتبار دارد. مبلغ بيمه براي افراد در سنين 22 تا 30  117 يورو در ماه مي‌باشد.

بيمه دائم: در صورت اقامت طولاني مدت پس از ورود به كشور بايد بيمه دائم دريافت كنيد. هزينه بيمه دائم در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ يورو در ماه مي‌باشد.

بيمه خصوصي: بيمه هاي خصوصي خدمات بيشتري را پوشش مي‌دهند و به همين دليل هزينه بيشتري نيز دارند. براي دريافت اين بيمه بايد ماهيانه مبلغي در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ يورو پرداخت نماييد.

 

هزينه زندگي در آلمان

پس از دريافت ويزا و ورود به كشور آلمان بزرگ ترين بخش‌ هزينه مهاجرت به آلمان شروع مي‌شود كه هزينه زندگي است. اجاره مسكن بيش ترين هزينه را به خود اختصاص مي‌دهد. مثلا براي اجاره يك آپارتمان يك خوابه در مركز شهر بايد ۹۴۰ دلار پرداخت نماييد. اجاره خوابگاه دانشجويي نيز ماهانه در حدود ۲۷۵ دلار مي‌باشد. براي خورد و خوراك و حمل و نقل نيز بايد ماهانه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار پرداخت نماييد.

 

پس از ورود به آلمان چه بايد كرد؟

پس از ورود به كشور آلمان بايد براي شروع زندگي اقداماتي انجام دهيد. با توجه به غريب بودن در اين كشور و عدم آشنايي با قوانين بسياري از افراد در پيدا كردن شغل و مسكن با مشكل مواجه مي‌شوند. به همين دليل سازمان‌هاي مختلف كشور آلمان در اين زمينه مهاجران را ياري مي‌كنند. سازمان‌هاي مهاجرتي آلمان به شرح زير هستند:

 

اداره ثبت نام اتباع خارجي

اين اداره مسئوليت صدور مجور براي مهاجران تازه وارد را بر عهده دارد. مهاجران پس از مهاجرت به آلمان و ورود به كشور بايد به اين سازمان مراجعه كنند تا مجوز خود را دريافت كرده و در مورد شرايط زندگي در آلمان نيز اطلاعات كافي به دست آورند.

 

سازمان بين المللي مهاجرت

اين سازمان به مسائل مربوط به مهاجرت رسيدگي مي‌كند و در زمينه هايي همچون كمك در مراحل دريافت پناهندگي، كمك به مهاجران براي سازگاري با فرهنگ آلماني، كمك به پيدا كردن مسكن و بيمه درماني، كمك براي بازگشت مهاجران به كشور خود و… خدمات ارائه مي‌دهد.

 

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگي

اين سازمان به مشكلات مهاجران و درخواست‌هاي پناهندگان رسيدگي مي‌كند. مهاجران و پناهندگان در صورت بروز مشكل و يا درخواست هاي مختلف مي‌توانند به اين اداره مراجعه نمايند. اين سازمان به ارائه خدماتي همچون برگزاري كلاس‌هاي زبان آلماني نيز مي‌پردازد و به طور كل در جهت رفاه حال مهاجران و پناهندگان عمل مي‌كند. پس از مهاجرت به آلمان مي‌توانيد به اين اداره مراجعه نماييد.

 

فرهنگ آلمان و شرايط زندگي براي مهاجران

فرهنگ كشور آلمان به نظم و قانون اهميت بسيار زيادي مي‌دهد. مردم آلمان در برخورد اول افرداي سرد و خشك به نظر مي‌رسند اما افرادي به شدت خانواده دوست هستند و همانطور كه گفته شد به دليل اهميت خانواده شرايط كاري را نيز به گونه‌اي برنامه ريزي مي‌كنند تا كارمندان زمان رسيدگي به خانواده را داشته باشند.

آلماني ها به مراسم‌هاي اجتماعي و تعطيلات اهميت مي‌دهند و به طور كل زمان بسيار با ارزشي را در اين رويدادها مي‌گذرانند. بومي‌هاي آلماني از مهاجران انتظار دارند كه متناسب با فرهنگ آن‌ها برخورد كنند. با توجه به افزايش مهاجران در سال‌هاي گذشته آلماني‌ها نيز رفتار مسالمت آميزي را در برخورد با مهاجران در پيش گرفته‌اند.

با اين حال آلماني‌ها آغوش بسيار پذيرايي براي مهاجران ندارند و به همين دليل افراد مهاجر بايد قوانين را رعايت كنند و با تسلط بر زبان آلماني شرايط زندگي خود را بهبود بخشند. دانستن زبان انگليسي براي زندگي مهاجرت به آلمان كافي نيست چراكه افراد بومي به اين زبان تسلط ندارند و بايد با زبان خودشان با آنان ارتباط برقرار كرد.

علاوه بر اين سنگين بودن ماليات نيز در سال‌هاي اول براي مهاجران بسيار سخت خواهد بود اما به مرور زمان و دريافت خدمت عالي به آن عادت خواهيد كرد.

 

دريافت اقامت دائم آلمان

دريافت ويزا و ورود به كشور آلمان به معناي اقامت دائم اين كشور نيست و پس از پايان اعتبار ويزا بايستي كشور را ترك كرده و به كشور خود بازگرديد. اما بسياري از مهاجران ترجيح مي‌دهند كه پس از پايان تحصيل و يا كار خود در اين كشور بمانند و به زندگي در كشوري با امكانات رفاهي عالي ادامه دهند. براي دريافت اقامت دائم بايد شرايطي داشته باشيد كه به شرح زير هستند:

  • اقامت در كشور آلمان و حضور مداوم ۵ ساله
  • توانايي مالي براي پرداخت هزينه هاي زندگي و پرداخت ماليات
  • تسلط بر زبان آلماني با داشتن مدرك A2
  • پرداخت بيمه بازنشستگي براي مدت حداقل ۶۰ ماه
  • داشتن مسكن براي زندگي و مهاجرت به آلمان
  • شركت در دوره هاي سازگاري با فرهنگ آلماني
  • عدم سوسابقه در كشور آلمان

توجه داشته باشيد كه موارد فوق شرايط عمومي اقامت دائم هستند و افراد با ويزاي هاي مختلف ممكن است شرايط ديگري نيز داشته باشند.

 

تابعيت دوگانه آلمان

ايرانيان پس از مهاجرت به كشور آلمان مي‌توانند تابعيت دوگانه دريافت كنند. يعني علاوه بر شهروندي آلمان، شهروندي ايراني خود را نيز حفظ نمايند. چراكه حذف شهروندي قبلي مشكلات بسيار زيادي را براي آنان به وجود مي‌آورد. همچنين افرادي كه يكي از والدين آن‌ها آلماني است و دگيري تابعيت كشور ديگر را دارد نيز تابعيت دوگانه دريافت خواهند كرد.

 

بهترين راه مهاجرت به آلمان

در نهايت ممكن است اين سوال براي تان به وجود بيايد كه بهترين راه مهاجرت به آلمان كدام روش است. در پاسخ به اين سوال بايد گفت روش‌هاي مهاجرتي به آلمان بسيار متنوع هستند و در نتيجه افراد با شرايط مختلف مي‌توانند از آن‌ها استفاده نمايند. بهترين روش مهاجرتي براي هر فرد به شرايط او بستگي دارد.

براي انتخاب بهترين روش ضروري است كه با افراد متخصص مشورت نماييد تا با بررسي شرايط شما بهترين راه را معرفي نمايند. متخصصان مركز مشاوره دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

مشاوره مهاجرت به آلمان

براي مهاجرت به آلمان راه هاي متعددي وجود دارد و افراد مي‌توانند با استفاده از ويزاي تحصيلي، كاري، سرمايه گذاري و… اقدام به مهاجرت نمايند. پس از ورود به كشور آلمان در صورت دارا بودن شرايط مي‌توانيد اقامت دائم نيز دريافت نماييد.

مهاجرت به آلمان فرايند طولاني و پيچيده‌اي دارد و عدم اطلاع كافي افراد را متحمل ضرر مالي و زماني زيادي خواهد كرد. چه بسيار افرادي كه هزينه زيادي در اين مسير كرده‌اند و در نهايت با ريجكت ويزا مواجه شده‌اند. به همين دليل ضروري است كه از افراد متخصص كمك بگيريد تا در فرايند مهاجرت همراه شما باشند. مشاوران و متخصصان مركز مشاوره تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مهاجرت به آلمان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. آيا مي‌توان از طريق ازدواج به آلمان مهاجرت كرد؟

    بله ازدواج با افراد آلماني يا داراي تابعيت آلمان يكي از روش‌‌هاي مهاجرت است اما نبايد صوري باشد چرا كه سخت گيري زيادي در اين زمينه نشان داده مي‌شود.

  2. مهاجرت به آلمان چقدر هزينه دارد؟

    از ابتداي شروع مراحل دريافت ويزا تا سكونت و زندگي در آلمان بايد هزينه هايي را پرداخت كنيد كه در طول مقاله به طور كامل به آن اشاره شده است.

  3. آيا آلمان كشور خوبي براي مهاجرت است؟

    كشور آلمان مزاياي بسيار زيادي دارد كه از آن‌ها مي‌توان به سيستم آموزشي قوي و هزينه‌هاي كم اشاره كرد. اما در عين حال سازگاري با فرهنگ آلمان و ماليات سنگين نيز از مشكلات اين كشور مي‌باشد.

    منبع: مهاجرت به آلمان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت به آلمان 2023،
موضوع:
[ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۱۰:۳۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی