duntelco1
مشاوره تحصيلي

‌هزينه زندگي در تركيه مساله مهمي است كه متقاضيان مهاجرت بايد حتما به آن توجه كرده و اطلاعات كافي در اين مورد به دست آورند. چرا كه در صورت عدم توانايي براي پرداخت هزينه هاي زندگي، درخواست ويزا ريجكت مي‌شود و در صورت مهاجرت نيز امكان ديپورت وجود دارد. هزينه زندگي در تركيه به موارد متعددي بستگي دارد. اين هزينه در بخش هاي مختلف قابل بررسي است. براي كسب اطلاع از هزينه زندگي در تركيه مي‌توانيد اين مطلب را تا انتها مطالعه كرده و يا با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: هزينه زندگي در تركيه

هزينه زندگي در تركيه ۲۰۲۳

تركيه كشوري بسيار زيبا و توريستي است كه هر ساله ميزبان توريست هاي بسياري از سرتاسر جهان مي‌باشد. تركيه آب و هوايي معتدل دارد و براي زندگي مناسب است. فرهنگ كشور تركيه بسيار شبيه به فرهنگ ايران است. در تركيه امكانات رفاهي در سطح عالي قرار دارد و افراد مي‌توانند كيفيت زندگي در كشورهاي اروپايي را تجربه كنند. اما با اين وجود هزينه زندگي در تركيه نسبت به كشورهاي اروپايي ارزان تر است.

بيش ترين درآمد كشور تركيه به گردشگري اختصاص دارد. هر ساله تقريبا 40 مليون گردشگر به اين كشور سفر مي‌كنند و در نتيجه چرخ اقتصاد تركيه به نحو احسن به چرخش در مي آيد. كشاورزي و صنعت بخش اعظم ديگر اقتصاد تركيه را در بر مي‌گيرد.

تا سال 2005 تورم در تركيه بسيار بالا بود. وضعيت اقتصادي بسيار ناسمان بود و هزينه زندگي در تركيه در سطح بالايي قرار داشت. اما در اين سال دولت تركيه 6 صفر از لير تركيه حذف كرد و در نتيجه اين تصميم وضعيت اقتصادي تركيه هم اكنون در وضعيت بهتري قرار گرفته است.

 

هزينه و مخارج زندگي در تركيه به لير و دلار

هزينه زندگي يكي از مهم ترين سوالات و  چالش هاي متقضايان مهاجرت به تركيه است. كيفيت زندگي در تركيه نسيت به ساير كشورهاي خاورميانه در سطح بسيار خوبي قرار دارد. هزينه هاي زندگي در اين كشور به طور كلي پايين تر از كشورهاي اروپايي است.

با اين حال موارد مختلفي همچون سبك زندگي، ميزان درآمد، تعداد افراد خانواده و محل زندگي بر هزينه زندگي در تركيه تاثير مي‌گذارد. در صورتي كه افراد بتوانند سبك زندگي درستي در پيش بگيرند، مي‌توانند هزينه‌هاي زندگي را تا حد زيادي كاهش دهند و با قيمت ارزان در اين كشور زندگي كنند. هزينه زندگي در تركيه به شرح زير مي‌‌باشد.

 

هزينه اجاره مسكن در تركيه

بيش ترين سهم هزينه زندگي در تركيه به اجاره مسكن تعلق دارد. هزينه اجاره خانه در تركيه و ايران تقريبا يكسان است. شهرهاي كوچك و حاشيه اي تركيه نسبت به شهرهاي بزرگ و مركزي اجاره بها كمتري دارند. پس از اجاره مسكن هزينه هايي همچون پرداخت قبض برق، آب، گاز و شارژ ساختمان به عهده مستاجر مي‌باشد. هزينه اجاره آپارتمان با توجه به شهر و متراژ به شرح زير مي‌باشد.

🟣 يك خواب در استانبول 540 دلار ماهانه

🟣سه خواب در استانبول 1060 دلار ماهانه

🟣يك خواب در اطراف استانبول 320 دلار ماهانه

🟣سه خواب در اطراف استانبول 580 دلار ماهانه

🟣يك خواب در وان 80 دلار ماهانه

🟣سه خواب در وان 180 دلار ماهانه

🟣 يك خواب در اطراف وان 60 دلار ماهانه

🟣 سه خواب در اطراف وان 130 دلار ماهانه

 

هزينه خريد مواد غذايي

پس از اجاره مسكن نوبت به هزينه خريد مواد غذايي مي‌رسد.  مواد غذايي پس از مسكن مهم ترين نياز افراد براي زندگي است. در تركيه هزينه خريد مواد غذايي نسبت به ايران كمتر است. طبق آمارها قدرت خريد در تركيه 80 درصد بيشتر از ايران است. در ادامه هزينه خريد برخي از مواد غذايي مهم و روزانه و هزينه زندگي در تركيه را آورده‌ايم.

🟢1 كيلو برنج 1.8 دلار

🟢500 گرم نان 0.5 دلار

🟢 1 ليتر شير 0.95 دلار

🟢1 كيلو گوشت 9 دلار

🟢 1 كيلو مرغ 4.2 دلار

🟢12 عدد تخم مرغ 1.8 دلار

🟢1 كيلو پنير 5.8 دلار

🟢1 كيلو سيب زمني و پياز 1 دلار

🟢‌1 كيلو موز 1.8 دلار

🟢1 كيلو سيب 0.90 دلار

🟢‌1 كيلو پرتقال 1.2 دلار

🟢1 كيلو گوجه 0.8 دلار

🟢 آب معدني 0.3 دلار

 

هزينه زندگي در تركيه به لير | هزينه حمل و نقل

براي زندگي در تركيه بايد از وسايل حمل و نقل استفاده كنيد. خريد خوردرو مقرون به صرفه نيست و در عين حال با وجود ترافيك سنگين مخصوصا در شهري همچون استانبول كار عقلاني مجسوب نمي‌شود. بهترين راه استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي است كه هزينه زندگي در تركيه را نيز كاهش مي‌دهد. هزينه خريد بليت وسايل نقليه در شهرهاي مختلف تركيه به شرح زير مي‌باشد.

🟡تاكسي (يك كيلومتر) در استانبول  10 لير

🟡تاكسي (1 كيلوكتر) در آنكارا 8 لير

🟡بليت يك طرفه مترو و اتوبوس در استانبول 5 لير

🟡كارت بليت مترو و اتوبوس در استانبول 2.6 لير

🟡بليت يك طرفه مترو و اتوبوس در آنكارا 3 لير

🟡كارت بليت مترو و اتوبوس در آنكارا 2.5 لير

 

هزينه زندگي در تركيه | هزينه انرژي

همانند زندگي در ايران در تركيه نيز بايد هزينه انرژي هاي مصرفي خود را پرداخت كنيد. انرژي در تركيه نسبت به ايران گران قيمت تر است. با توجه به اهميت اين بخش از هزينه زندگي در تركيه در ادامه قيمت مهم ترين انرژي هاي مصرفي در تركيه را آورده‌ايم.

🟣 بنزين 1.2 دلار

🟣يك كيلو وات برق 0.070 دلار

🟣هر متر مربع گاز 0.012 دلار

🟣هر ليتر آب 0.2 دلار

🟣گازوئيل 1.40 دلار

 

هزينه پوشاك

براي كاهش هزينه زندگي در تركيه بهتر است تا حد امكان لباس هاي خود را ببريد تا كمتر به خريد لباس نياز پيدا كنيد. با اين حال خريد لباس جزئي از زندگي در كشور تركيه است و بايد از هزينه‌هاي آن آگاه بود. هزينه خريد پوشاك در تركيه به شرح زير مي‌باشد.

🔵كفش 55 دلار

🔵شلوار جين 37 دلار

🔵پيرهن زنانه 20 دلار

🔵كاپشن 67 دلار

🔵جوراب 1.6 دلار

 

هزينه زندگي در تركيه | هزينه بيمه و خدمات درماني

خدمات درماني بخش بسيار مهمي از زندگي هستند و براي همه افراد ضروري هستند. در تركيه بيمه درماني در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد و تقريبا تمامي خدمات درماني را پوشش مي‌هد.

با يك سال زندگي در تركيه مي‌توانيد براي دريافت بيمه SGK اقدام نماييد و اين بخش از هزينه زندگي در تركيه را نيز تكميل نماييد. براي داشتن بيمه درماني بايد ماهانه هزينه اي را پرداخت كنيد. هزينه بيمه درماني به شرح زير مي‌باشد.

⚪ويزيت دكتر و دندان پزشكي در بيمارستان هاي تحت پوشش بيمه رايگان

⚪بيمه درماني براي افراد بيشتر از 35 سال 75 الي 85 دلار

⚪بيمه درماني براي افراد كمتر از 35 سال 45 الي 50 دلار

⚪ويزيت دكتر بدون داشتن بيمه 5 الي 12 دلار

 

هزينه تفريح و سرگرمي

تفريح و سرگرمي هم بخشي از زندگي هستند و افراد بايد زماني را براي تفريح اختصاص دهند تا دچار فرسودگي و خستگي مفرط نشوند. در تركيه تفريح ها و سرگرمي هاي مختلفي وجود دارد كه نسبتا ارزان قيمت هستند. افراد بايد هزينه آن را نيز مانند ساير هزينه زندگي در تركيه پرداخت كنند. هزينه تفريحات مختلف در تركيه به شرح زير مي‌باشد. 

🔴رستوران براي هر نفر 3 تا 8 دلار

🔴بليت سينما 2.8 دلار

🔴باشگاه 17 دلار در ماه

🔴يك ساعت تنيس 12 دلار

🔴يك ساعت گلف 30 دلار

 

هزينه زندگي در تركيه | هزينه تحصيل

يكي از راه هاي پرطرفدار و محبوب براي مهاجرت به تركيه دريافت ويزاي تحصيلي است. براي تحصيل در تركيه دانشجويان بايد براي هر ترم تحصيلي شهريه پرداخت كنند. دانشگاه هاي تركيه در دو نوع دولتي و خصوصي فعاليت مي‌كنند.

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي گران تر از دانشگاه هاي دولتي است. براي تحصيل در دانشگاه هاي دولتي بايد در حدود 200 تا 1300 دلار هزينه كرد. هزينه تحصيل در مقطع دكتري در دانشگاه هاي دولتي نيز از 150 تا 2100 دلار مي‌باشد. اين مبلغ با توجه به رشته تحصيلي متفاوت است.  

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي نيز به مقطع و رشته تحصيلي بستگي دارد. در مقطع كارشناسي و ارشد بايد سالانه در حدود 21 هزار دلار شهريه پرداخت كرد. هزينه تحصيل در مقطع دكتري نيز در حدود 1200 تا 25 هزار دلار مي‌باشد. 

دانشجويان با اجاره خوابگاه مي‌توانند هزينه زندگي در تركيه را تا حدي كاهش دهند. براي اجاره خوابگاه هاي دولتي بايد ماهانه 25 تا 40 دلار پرداخت كرد كه نسبت به اجاره آپارتمان بسيار مقرون به صرفه است. با دريافت بورسيه تحصيلي نيز مي‌توان هزينه تحصيل در در تركيه را كاهش داد. با توجه به تقاضاي بسيار زياد براي دريافت بورسيه بهتر است براي افزايش شانس خود با متخصصان مجموعه دانتل كو مشورت نماييد. 

 هزينه زندگي در شهرهاي مختلف تركيه

همانطور كه گفته شد شهر در هزينه زندگي در تركيه تاثير مي‌گذارد. هزينه زندگي در شهرهاي بزرگ به طرز محسوسي بيشتر از شهرهاي كوچك است. گران ترين شهر براي زندگي در تركيه استانبول است. يك خانواده چهارنفره براي زندگي بايستي ماهانه 1200 تا 1600 دلار هزينه كنند.

اين در حاليست كه هزينه زندگي در شهري همچون آنتاليا 900 تا 1200 لير مي‌باشد. هزينه هاي زندگي در آنكارا نيز مانند استنابول بالاست اما با اين حال در اين شهر مي‌توان مسكن را با هزينه كمتري اجاره كرد. به طور كلي مي‌توان گفت كه هزينه زندگي در تركيه نسبت به هزينه زندگي در ايران كمتر است. 

 

درآمد مشاغل مختلف در تركيه

اطلاع از در آمد مشاغل مختلف براي متقاضيان مهاجرت به تركيه بسيار اهميت دارد. با آگاهي از ميزان درآمد مي‌توان نسبت درآمد به هزينه زندگي در تركيه را محاسبه كرد و براي رفتن تصميم جدي گرفت.

حقوق در تركيه براي مهاجران كمتر از افراد ترك است. البته در صورت داشتن مهارت بالا و تخصص در آمد صرف نظر از ترك يا غيرترك بودن فرد افزايش مي‌يابد. حداقل درآمد مشاغل مختلف در تركيه به شرح زير مي‌باشد. 

🟠دندان پزشك 3100 دلار

🟠 وكيل 2000 دلار

🟠مهندس 1300 دلار

🟠مهندس عمران 1200 دلار

🟠معمار 1200 دلار

🟠سرآشپز 1200 دلار

🟠 معلم 1100 دلار

🟠مهندس كامپيوتر 1000 دلار

🟠حسابدار 920 دلار

 

مشاوره هزينه زندگي در تركيه

تركيه امكانات رفاهي بسيار خوبي دارد و با زندگي در اين كشور مي‌توان زندگي با كيفيت را تجربه كرد. هزينه زندگي در تركيه نسبت به كشورهاي اروپايي ارزان قيمت تر است. 

در صورتي كه قصد مهاجرت به كشور تركيه را داريد، بهتر است قبل از هر اقدامي با يك متخصص در زمينه مهاجرت مشورت كنيد تا بهترين، سيرع ترين و مقرون به صرفه ترين راه را به شما معرفي كند. متخصصان مركز  مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هزينه زندگي در تركيه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. هزينه اجاره مسكن در تركيه چقدر است؟

    هزينه اجاره آپارتمان با توجه به متراژ و شهر محل زندگي بسيار متفاوت است. ميانگي اجاره آپارتمان در تركيه در طول متن گفته شده است. 

  2. هزينه زندگي در تركيه در ماه چقدر است؟

    هزينه زندگي در تركيه با توجه به مواردي همچون شهر، سبك زندگي و تعداد نفرات متفاوت است. به طور كلي هزينه زندگي يك نفر در تر‌كيه (به جز اجاره مسكن) 350 دلار مي باشد. 

  3. براي تحصيل در تركيه چقدر بايد پرداخت كرد؟

    هزينه تحصيل در تركيه با توجه به دانشگاه و رشته تحصيلي متفاوت است. در طول مقاله مبلغ تحصيل در دانشگاه آورده شده است. 

    منبع: هزينه زندگي در تركيه

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۸:۴۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی