duntelco1
مشاوره تحصيلي

هزينه زندگي در فنلاند يكي از مهم ترين سوالات متقاضيان مهاجرت به اين كشور است. فنلاند امكانات رفاهي درسطح عالي دارد و كيفيت زندگي در اين كشور بسيار بالاست. طبيعي است كه هزينه زندگي در اين كشور نيز نسبت به ساير كشورهاي جهان بيش تر باشد. اما با اين حال هزينه زندگي در فنلاند از ساير كشورهاي اروپايي ارزان قيمت است. با توجه به امكانات رفاهي عالي و درآمد بالا در اين كشور هزينه هاي زندگي قابل پرداخت مي‌باشد. براي كسب اطلاع بيش تر مي‌توانيد اين مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: هزينه زندگي در فنلاند

 

هزينه زندگي در فنلاند ۲۰۲۳

فنلاند كشوري نزديك به قطب شمال است كه عنوان شادترين كشور دنيا را دريافت كرده است. امكانات رفاهي سطح بالا، سيستم آموزشي قوي، خدمات درماني مناسب و اقتصاد كارآمد همگي از مزاياي زندگي در فنلاند هستند و باعث سيل مهاجرت به اين كشور شده‌اند. هزينه زندگي در فنلاند بخش مهمي از مهاجرت مي‌باشد و يكي از مهم ترين دغدغه‌هاي مهاجران نيز مي‌باشد.

هز‌ينه هاي زندگي در كشور فنلاند در چندين بخش قابل بررسي است. با توجه به اهميت هزينه‌ها براي تصميم گيري در مورد مهاجرت بهتر است ابتدا به طور كامل در اين زمينه كسب اطلاع نماييد. در ادامه به بررسي كامل هزينه هاي زندگي در فنلاند پرداخته ايم.

 

شاخص هزينه زندگي در فنلاند 2023

هزينه هاي زندگي تا حد بسيار زيادي تحت تاثير سبك زندگي هر فرد است. انتخاب شهر محل زندگي مي‌تواند هزينه زندگي در فنلاند را به طور چشم گيري تغيير دهد. براي مثال زندگي در پايتخت يعني شهر هلسينكي نسبت به ساير شهرها بسيار گران تر است. رتبه هز‌ينه زندگي در فنلاند به ترتيب به هلسينكي، تامپره و توركو با شاخص قيمت 167، 149 و 147 اختصاص دارد.

افرادي كه هر وعده غذايي را در رستوران صرف مي‌كنند هزينه بيشتري را بايد پرداخت كنند. اين در حاليست كه با آشپزي و خريد مواد غذايي مي‌توان هزينه خورد و خوراك را تا حد زيادي كاهش داد. از سوي ديگر با مهاجرت خانوادگي به فنلاند هزينه زندگي نسبت به مهاجرت يك فرد بيش تر مي‌شود.

 

هزينه زندگي در فنلاند

همانطور كه گفته شد هزينه زندگي در فنلاند در بخش هاي مختلفي قابل بررسي است. افراد پس از مهاجرت بايد اجاره مسكن، خورد و خوراك، حمل و نقل، بيمه درماني، و ساير هزينه ها را بپردازند. هزينه زندگي در فنلاند به شرح زير مي‌باشد.

 

هزينه مسكن در فنلاند

بيش ترين سهم هزينه زندگي در فنلاند به اجاره مسكن تعلق دارد. اجاره مسكن با توجه به متراژ خانه و شهر محل زندگي متفاوت است. ميانگين ميزان اجاره آپارتمان‌هاي مختلف در فنلاند به صورت ماهانه به شرح زير مي‌باشد.

🟠 خانه يك خوابه در مركز شهر 850 يورو

🟠خانه سه خوابه در مركز شهر 1200 يورو

🟠 آپارتمان يك خوابه در حومه شهر 650 يورو

🟠آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 950 يورو

🟠خانه مبله يك خوابه در مركز شهر (مناطق گران قيمت) 1100 يورو

🟠خانه مبله يك خوابه در مركز شهر (مناطق ارزان قيمت) 800 يورو

🟠 خوابگاه دانشجويي 250 تا 350 يورو

براي خريد خانه نيز بايد براي هر متر مربع 1700 يورو پرداخت كنيد. البته اين مبلغ با توجه به شهر محل زندگي تغيير خواهد كرد.

 

هزينه مواد غذايي در فنلاند

عادات غذايي و سبك خورد و خوراك مي‌تواند هزينه غذا را تغيير دهد. به طور كلي هزينه موارد غذايي در مغازه هاي كوچك كم تر از فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي است. يك وعده غذاي ساده در يك رستوران ارزان قيمت در حدود 12 تا 15 يورو هزينه خواهد داشت. اما با خريد مواد غذايي مي‌توان هزينه زندگي در فنلاند را كاهش داد. قيمت خريد برخي از مواد غذايي در فنلاند به شرح زير هستند.

🟣شير (1 ليتر) 1 يورو

🟣مرغ (500 گرم) 5.10 يورو

گوشت (1 كيلو) 15.9 يورو

🟣نان 1.40 يورو

🟣تخم مرغ (12 عدد) 2.43 يورو

🟣هزينه زندگي در فنلاند براي خريد پنير 7 يورو

🟣سيب زميني و پياز 2.50 يورو

🟣سيب 2.30 يورو

🟣پرتقال 2.19 يورو

🟣آب معدني 1.51 يورو

 

هزينه زندگي در فنلاند | هزينه حمل و نقل 

سيستم حمل و نقل در كشور فنلاند كيفيت بسيار عالي دارد. حمل و نقل عمومي تمامي نقاط فنلاند را در برگرفته است و تمامي افراد در نقاط مختلف اين كشور مي‌توانند به راحتي از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده نمايند. قطار و اتوبوس حتي در شرايط جوي نامساعد هوا نيز در به مسافران خدمات ارائه مي‌دهند.

بليط يك طرفه مترو و اتوبوس و ترموا در حدود 3.3 يورو مي‌باشد. هزينه يك كيلومتر تاكسي نيز 8 يورو است. با خريد كارت بليت هلسينكي هزينه حمل و نقل عمومي به 2 يورو كاهش مي‌يابد. توجه داشته باشيد كه هزينه حمل و نقل و هزينه زندگي در فنلاند در شهرهاي كوچك تر ارزان تر است. 

 

هزينه زندگي در فنلاند | هزينه انرژي مصرفي

هزينه زندگي در فنلاند شامل هزينه انرژي هاي مصرفي همچون آب، برق و گاز نيز مي‌باشد. به طور كلي مناطق مسكوني بايستي براي هر كيلووات برق 0.198 يورو و مناطق اداري 0.130 يورو پرداخت كنند. به طور ميانگين هزينه انرژي مصرفي يك فرد در يك خانه 85 متري (آب، برق، گاز) در ماه 140 يورو مي‌باشد. 

 

هزينه زندگي در فنلاند | هزينه پوشاك

هزينه پوشاك در فنلاند به نحوه خريد هر فرد بستگي دارد. در صورت خريد از فروشگاه‌ها و برندهاي شناخته شده هزينه لباس و هزينه زندگي در فنلاند نيز افزايش مي‌يابد.

اما به طور كلي بايد گفت هزينه پوشاك در فنلاند بالاست. چراكه به دليل آب و هواي بسيار سرد نياز به لباس زمستاني نيز بيش تر از ساير نقاط احساس مي‌شود. به طور كلي هزينه خريد لباس در يك سال 800 يورو مي‌باشد. 

 

هزينه خدمات درماني

خدمات درماني بخش بسيار مهمي از هزينه زندگي در فنلاند هستند. مبلغ خدمات درماني با توجه به شهر محل زندگي بسيار متفاوت است. براي مثال در پايتخت يعني شهر هلسينكي گران قيمت تر از شهرهاي حومه است. 

اما به طور افراد براي خدمات درماني بايد سالانه در حدود 700 يورو پرداخت كنند. 20 يورو هزينه ويزيت پزشك و 40 يورو هزينه خدمات درماني در بيمارستان ها مي‌باشد. هزينه دارو نيز معمولا به عهده خود بيمار مي‌باشد. برخي از داروها تحت پوشش بيمه هستند و مبلغ آن‌ها به حساب فرد باز مي‌گردد. 

هزينه زندگي در فنلاند | درآمد مشاغل مختلف

درآمد ارتباط مستقيمي با كيفيت زندگي دارد. هرچه درآمد فرد بيش تر باشد به راحتي مي‌توان هزينه زندگي در فنلاند را پرداخت كرده و كيفيت بيش تري از زندگي را تجربه كند. ميزان در آمد در كشور فنلاند بالاست و به همين دليل كيفيت زندگي در اين كشور نيز در سطح بالايي قرار دارد. 

به طور ميانگين حقوق در فنلاند 4340 يورو در ماه مي‌باشد. با توجه به شغل و ميزان مهارت درآمد افراد از اين مبلغ بيش تر و كم تر مي‌شود. افرادي كه سابقه كاري بيش از  سال داشته باشند، حقوق شان 36 درصد افزايش پيدا مي‌كند. 

افراد داراي سابقه كار 2 تا 5 سال نيز 32 درصد افزايش حقوق خواهند داشت. ليست درآمد برخي از مشاغل در كشور فنلاند به شرح زير مي‌باشد. 

🟢پزشك 5110 يورو

🟢پرستار 2500 يورو

🟢دندان پزشك 4570 يورو

🟢مهندس 3700 يورو

🟢برنامه نويس 3600 يورو

🟢حسابدار 4200 يورو

🟢استاد دانشگاه 3600 يورو

🟢معلم 2700 يورو

🟢آتش نشان 2400 يورو

🟢فيزيوتراپيست 2000 يورو

🟢نجار 2450 يورو

🟢پستچي 2500 يورو

🟢مكانيك 2020 يورو

🟢راننده اتوبوس 2100 يورو

🟢فروشنده 1700 يورو

 

مشاوره هزينه زندگي در فنلاند

هزينه زندگي در فنلاند يكي از مسائل مهم قبل از تصميم گيري براي مهاجرت است. ميزان درآمد در كشور فنلاند بالاست و به همين دليل در صورت كار پيدا كردن افراد مي‌توانند به راحتي هزينه‌هاي زندگي خود را پرداخت كنند. بيش ترين هزينه زندگي به اجاره مسكن اختصاص دارد كه به طور ميانگين 800 تا 1000 يورو مي‌باشد. 

در صورتي كه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه مهاجرت و هزينه زندگي در فنلاند براي‌تان به وجود آمد، مي‌توانيد با متخصصان اين حوزه صحبت كرده و پاسخ تمامي سوالات خود را دريافت كنيد. مشاوران و متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هزينه‌زندگي در فنلاند مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. هزينه زندگي در فنلاند نسبت به هزينه زندگي در ساير كشورها چقدر است؟

    هزينه زندگي در اين كشور نسبت به اكثر كشورهاي اروپايي 53 درصد ارزان تر است. اما نسبت به ساير كشورهاي جهان گران تر است. 

  2. هزينه مسكن در فنلاند چقدر است؟

    بيش ترين هزينه به اجاره مسكن اختصاص دارد. براي هزينه مسكن به طور ميانگين بايد در حدود 800 تا 1000 يورو ماهانه پرداخت كرد. 

  3. ارزان ترين شهر براي كاهش هزينه زندگي در فنلاند كدام است؟

    شهرهاي اسپوو و تمپره جز شهرهاي ارزان قيمت اين كشور محسوب مي‌شوند. 

    منبع: هزينه زندگي در فنلاند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۳۶:۵۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی