duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ با وجود ادغام كنكور سراسري براي دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت مجزا از يكديگر انجام مي شود. پس از اعلام نتايج اوليه و انتشار كارنامه كنكور علاوه بر سازمان سنجش كه براي دانشگاه هاي سراسري فرايند انتخاب‌رشته را انجام مي‌دهد، مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد نيز به طور جداگانه مسئوليت انتخاب رشته كنكور آزاد را بر عهده دارد. داوطلبان در تمامي زيرگروه ها در صورت علاقه‌مندي به رشته هاي تحصيلي دانشگاه آزاد، مي‌توانند در كنار انتخاب رشته براي دانشگاه‌هاي سراسري انتخاب‌رشته اين دانشگاه را نيز انجام دهند. در ادامه مطلب توضيحات جامعي از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 ارائه شده است. 

 منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از برگزاري كنكور سراسري و اعلام نتايج اوليه، مسير دانشگاه هاي سراسري و ازاد از يكديگر جدا مي شود، به طوري كه علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بايد براي تكميل فرآيند انتخاب‌رشته خود به سايت azmoon.org مراجعه نمايند. لازم است اشاره كنيم كه داوطلباني مجاز به انتخاب‌رشته هستند كه در انتهاي كارنامه اوليه كد دسترسي به انتخاب رشته آزاد برايشان درج شده باشد.

زمان انتخاب رشته كنكور دانشگاه آزاد 1402

انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد علاوه بر اينكه به صورت مجزا از دانشگاه‌هاي سراسري انجام مي شود، بازه هاي زماني انجام آن نيز متفاوت است. زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه‌هاي سراسري آغاز مي گردد. تاكنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه با سال هاي گذشته در اواسط مرداد ماه باشد. 

در نظر داشته باشيد مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1402 را براي چند روزي نيز تمديد مي كنند تا جاماندگان از مرحله انتخاب‌رشته نيز بتوانند شانس خود را براي پذيرش امتحان كنند. علاقه مندان مي توانند در زمان‌هاي اعلام شده به سايت نامبرده مراجعه كرده و پس از پرداخت هزينه و خريد كارت اعتباري، اقدام به تكميل فرم انتخاب‌رشته خود نمايند. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه ازاد تمامي دستورالعمل‌هاي انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌اي منتشر كرده و در اختيار شركت كنندگان قرار مي دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از اين تاريخ مي‌توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام كنند. تاكنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لينك دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برايتان آورده ايم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهيم داد.

نكته اي كه در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1402 وجود دارد، اين است كه براي تمامي زيرگروه هاي آزمايشي در قالب يك دفترچه و مشترك منتشر مي گردد. بنابراين تمامي شركت كنندگان در زيرگروه هاي آزمايشي علوم تجربي، علوم انساني، رياضي فيزيك، هنر و زبان هاي خارجي بايد يك دفترچه را دريافت و مطالعه كنند و از ليست كد رشته محل هاي ارائه شده در زيرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمايند.

تاثير رتبه در انتخاب رشته

در قبولي داوطلبان در دانشگاه‌هاي سراسري، آنچه كه از كارنامه اوليه منتشر شده از سوي سازمان سنجش براي تمامي متقاضيان مهم مي باشد، رتبه در سهميه است. پيش از كنكور سراسري سال گذشته، متقاضيان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بايد به رتبه خود در سهميه توجه مي كردند، اما با تغييراتي كه در روند جذب دانشجو در دانشگاه ازاد ايجاد شد، ملاك و معيار سنجش داوطلبان براي ورود به دانشگاه‌هاي ازاد نيز رتبه در سهميه داوطلب مي باشد.

اما بطور كلي لازم است توجه داشته باشيد كه پيش بيني رتبه قبولي امكان پذير نيست. هرسال با توجه به ظرفيت دانشگاه ها و سطح داوطلبين شركت كننده در آزمون اين رتبه ها دستخوش تغيير مي‌شوند. براي اطلاع از شانس قبولي خود توصيه مي‌كنيم با يك مشاور صحبت كنيد.  

تاثير سهميه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هريك از داوطلبان كنكور داراي سهميه‌هاي مشخصي هستند. سهميه مناطق يكي از اين سهميه هاست كه شامل همه شركت كنندگان در كنكور سراسري مي‌شود. براساس اين سهميه با داوطلبين براساس عدالت آموزشي برخورد مي‌شود. يعني هر داوطلب براساس ميزان دسترسي به امكانات، در سهميه‌اي قرار مي‌گيرد و همه داوطلبان در يك دسته سهميه عادي قرار ندارند.

علاوه بر سهميه مناطق كه گفته شد، برخي از داوطلبين داراي سهميه هاي ديگري از جمله سهميه ايثارگري و سهميه بسيج مي‌باشند.

يكي از سهميه‌هاي موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 سهميه بسيج فعال مي‌باشد. بدين صورت كه داوطلب بايد حداقل 95 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد را كسب كند، تا مجاز به استفاده از سهميه خود شود. دارندگان اين سهميه مي توانند براي اعمال سهميه خود به حوزه مقاومت بسيج محل سكونتشان مراجعه نمايند و كد پيگيري 12 رقمي خود را دريافت و در فرم انتخاب‌رشته درج كنند. 

فرضا اگر آخرين رتبه پذيرفته شده رشته مامايي در دانشگاه آزاد 20 هزار باشد، فرد داراي سهميه بسيج فعال حداقل بايد رتبه 19 هزار را كسب كند تا بتواند از سهميه خود براي قبولي در رشته مامايي استفاده كند.

سهميه ايثارگري علاوه بر بهره‌مندي از تخفيف شهريه با استفاده از سهميه مي‌تواند شانس قبولي داوطلبين را افزايش بدهد، چراكه داوطلبان براساس سهميه هاي خودشان مورد ارزيابي قرار مي گيرند. اين بدين معناست كه از بين داوطلبين داراي سهميه ايثارگري نفرات برتر قبول مي‌شوند و سنجش بين افراد داراي سهميه صورت مي‌گيرد.

ميزان شهريه دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد به صورت شهريه پرداز اداره مي شود، به اين معني كه متقاضيان پيش از شروع هر ترم بايد اقدام به واريز شهريه نمايند تا مجاز به شركت در كلاس هاي درس شوند.

بيشترين ميزان شهريه پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد مربوط به رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي است. سعي كنيد پيش از انتخاب رشته، حتما از ميزان دقيق شهريه مطلع شويد تا پس از كسب قبولي دچار مشكلات مالي نشويد. لازم به ذكر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجويان، تسهيلاتي شامل وام دانشجويي و… را در نظر گرفته است. ميانگين شهريه دانشگاه آزاد به شرح زير است. 

✅رشته هاي پزشكي ۷ تا ۹ ميليون

✅رشته هاي علوم پايه ۴ تا ۶ ميليون

✅رشته هاي مهندسي ۴ تا ۶ ميليون

✅رشته هاي علوم انساني ۴ تا ۵ ميليون

✅رشته هاي هنر ۳ تا ۵ ميليون

نحوه درج الويت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه كه در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ حائز اهميت است، نحوه درج الويت ها در فرم انتخاب‌رشته مي باشد كه داراي تاثير مستقيمي بر افزايش شانس قبولي داوطلبان دارد. بنابراين توجه به صحبت هاي مشاورين در اين زمينه بسيار حائز اهميت است.

توصيه مي شود انتخاب‌هاي خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما به سه قسمت به شرح موارد زير تقسيم كنيد:

انتخاب‌هاي خوش بينانه: انتخاب‌هايي كه احساس مي كنيد با توجه به رتبه تان كمي رويايي است، اما نگران نباشيد و 20 الي 30 درصد از انتخاب‌هاي اول فرم خود را به آن ها اختصاص دهيد تا كم ترين شانس خود را براي ورود به دانشگاه آزاد نيز امتحان كنيد.

 انتخاب‌هاي واقع بينانه: اين انتخاب‌ها مهم ترين انتخاب‌هاي شماست كه شامل 50 درصد از فرم انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۲ مي باشد. لازم است در چينش اين دسته از انتخاب‌ها دقت بيشتري به خرج بدهيد تا الويت هايي كه در آن ها شانس قبولي بالاتري داريد، در اين بخش به خوبي الويت بندي شوند.

انتخاب‌هاي بدبينانه: اين انتخاب‌ها شانس قبولي بالايي دارند و بايد در رديف آخر و در بدترين حالت ممكن قرار بگيرند. براي اطلاع از ويرايش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 كليك كنيد.

در نظر داشته باشيد طي مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 هر داوطلب مجاز است از ميان رشته هاي ارائه شده در زيرگروه آزمايشي خود انتخاب كند.

انتخاب رشته پزشكي دانشگاه آزاد 1402

طي سال هاي اخير، انتخاب چهار رشته پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي دانشگاه ازاد به صورت همزمان با دانشگاه‌هاي سراسري و از طريق سايت سازمان سنجش انجام مي شود. بنابراين اگر از داوطلبان زيرگروه آزمايشي علوم تجربي هستيد و مي خواهيد چهار رشته نامبرده را در دانشگاه آزاد انتخاب كنيد، براي درج الويت‌هاي مرتبط با آن به سايت سنجش مراجعه كنيد.

 

شرايط انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تمامي داوطلبان كنكور سراسري مي توانند پس از شركت در كنكور و اعلام نتايج اوليه در انتخاب رشته آزاد شركت كنند. آزمون دانشگاه سراسري و آزاد چند سال است كه با يكديگر ادغام شده اند اما فرايند انتخاب رشته به طور كامل از يكديگر مجزا است. 

داوطلبان در هنگام ثبت نام كنكور سراسري نيازي به ثبت نام در انتخاب رشته آزاد ندارند و تمامي داوطلبان امكان انتخاب رشته را خواهند داشت. تنها شرط انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخت هزينه انتخاب رشته مي باشد. پرداخت هزينه در سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد انجام مي شود. 

 

هزينه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانطور كه گفته شد انتخاب رشته دانشگاه آزاد هزينه اي دارد كه داوطلبان بايد پس از ورود به سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد و قبل از انتخاب رشته آن را پرداخت نمايند. با توجه به اينكه انتخاب رشته آزاد در سال ۱۴۰۲ هنوز شروع نشده و دفترچه نيز منتشر نشده است، اطلاعي از هزينه انتخاب رشته آزاد در سال جديد در دسترس نيست. هزينه انتخاب رشته در سال گذشته ۹۷ هزار تومان بود و در سال جديد افزايش قيمت خواهد داشت. به محض انتشار دفترچه راهنما انتخاب رشته، هزينه ثبت نام در اين مطلب بروزرساني مي گردد.  

راهنما انتخاب رشته با كنكور آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته آزاد بر خلاف دانشگاه‌هاي سراسري، رايگان نيست و مستلزم پرداخت هزينه مي باشد. بنابراين متقاضيان پس از پرداخت هزينه ثبت نام و خريد سريال اعتباري در موعد مقرر، مي توانند كد رشته محل هاي مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج نمايند. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طريق مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اشاره كرده ايم.

✅ مراجعه به سايت دانشگاه آزاد با آدرس ” azmoon.iau.ac.ir “

✅ دريافت دفترچه و بررسي مندرجات آن و در نهايت استخراج حداكثر 100 كد رشته محل

✅ ورود به لينك فعال سامانه انتخاب‌رشته آزمون سراسري 1402

✅ وارد كردن اطلاعات خواسته شده شامل كد دسترسي به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد و كد ملي

✅ پرداخت هزينه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 و دريافت سريال كارت اعتباري

✅ تكميل فرم اينترنتي انتخاب رشته بر اساس اصول انتخاب رشته

داوطلباني كه در يكي از زيرگروه هاي اصلي و يك يا دوتا از زيرگروه هاي شناور شركت كرده اند، بايد براي همه زيرگروه آزمايشي مجموعا 100 كد رشته محل را انتخاب نمايند.

راهنماي تصويري 

در اين قسمت از مقاله به منظور راهنمايي شما عزيزان، راهنماي تصويري انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 را قرار داده ايم:

1️⃣به سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد به نشاني ” azmoon.org ” مراجعه كنيد.

 2️⃣ابتدا ” دفترچه راهنما انتخاب رشته ” را دانلود و كاملا مطالعه كنيد و ظرفيت هريك از رشته محل ها را ارزيابي نماييد.

3️⃣كد رشته هاي با كنكور آزاد مورد علاقه خود را حداكثر در 100 كدرشته محل از دفترچه نامبرده استخراج كرده و سپس براساس گروه آزمايشي كه شركت كرده ايد، الويت بندي نماييد.

4️⃣در صفحه ايجاد شده بر روي لينك ” انتخاب‌رشته آزمون سراسري 1402 (دانشگاه آزاد اسلامي) ” كليك كنيد.

5️⃣در قسمت هاي مشخص تعيين شده، كدملي و كد دسترسي انتخاب رشته آزاد را درج نماييد. (اين شناسه، در انتهاي كارنامه قرار داده شده است) در نهايت بر روي گزينه ” ورود ” كليك كنيد.

6️⃣پس از تاييد اطلاعات فردي، بايد اقدام به پرداخت هزينه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نماييد. براي شروع مراحل پرداخت هزينه، لازم است يكي از درگاه هاي پرداخت اينترنتي را انتخاب كنيد. 

7️⃣طي اين مرحله لازم است اطلاعات كارت بانكي شامل شماره كارت، رمز دوم يا رمز پويا، تاريخ انقضا و cvv2 خود را وارد كرده و پس از اتمام مراحل، شناسه انتخاب‌رشته خود را دريافت نماييد.

 8️⃣در نهايت داوطلب با پرداخت هزينه مي تواند فرم انتخاب‌رشته را دريافت كرده و كد رشته محل هاي مورد علاقه خود را در آن درج نمايد. 

9️⃣در نهايت چندين بار فرم انتخاب‌رشته خود را بررسي كنيد و بر روي گزينه ” تاييد نهايي ” كليك نماييد. داوطلباني كه تمامي مراحل را با موفقيت پشت سر بگذارند، مي توانند كد رهگيري انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را دريافت كنند.

به محض فعال شدن لينك انتخاب‌رشته راهنمايي تصويري را اضافه خواهيم كرد.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مرحله انتخاب‌رشته مهم ترين مرحله كنكور سراسري براي ورود به دانشگاه آزاد مي باشد كه بايستي سعي كنيد متناسب با رتبه و ترازي كه بدست آورده ايد يك انتخاب رشته اصولي و آگاهانه انجام دهيد تا در نهايت موفق به كسب نتيجه قبولي شويد. براي مشاهده مقاله مشاوره انتخاب رشته كنكور آزاد ۱۴۰۲ كليك كنيد.

در الويت هاي خود فاكتور هاي مختلفي همچون هزينه، مسير، كيفيت و علاقه را مورد توجه قرار دهيد. لازم است اشاره كنيم كه كد رشته محل هاي ارائه شده در آزاد به صورت شهريه پرداز مي باشند كه اطلاع از شهريه ها نيز قبل از تكميل مراحل انتخاب رشته مهم است. توصيه ما به شما اين است كه اگر تجربه كافي براي انجام اين مرحله را نداريد، حتما از مشاوره مشاوران مركز ماوره تحصيلي دانتل مشاوره دريافت كنيد.

در صورتي كه پيرامون انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 سوالي داريد، مي توانيد براي دريافت راهنمايي از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو بهره ببريد. در نظر داشته باشيد انتخاب‌رشته مرحله اي مهم و حساس است كه نبايد در آن بدون اطلاع شانس خود را از بين ببريد. اگر احساس مي كنيد اطلاعات لازم براي تكميل فرم انتخاب‌رشته را نداريد، حتما از افراد آگاه در اين زمينه راهنمايي هاي لازم را دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته ازاد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

سوالات متداول

  1. متقاضيان براي تكميل مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بايد به كدام سايت مراجعه كنند؟

    تمامي مراحل از طريق سايت سازمان سنجش، پذيرش و امور فارغ التحصيلي دانشگاه آزاد به نشاني اينترنتي azmoon.iau.ac.ir انجام مي شود.

  2. نحوه انتخاب‌رشته ازاد به چه صورت مي باشد؟

    مراحل انتخاب رشته به صورت مجزا از دانشگاه هاي سراسري از طريق سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد به نشاني اينترنتي ” azmoon.org ” انجام مي شود.

  3. متقاضيان در انتخاب رشته بايد چه فاكتور هايي را در نظر بگيرند؟

    متقاضيان بايستي فاكتور هاي مختلفي را همچون هزينه تحصيل، شهريه، مسافت، علاقه و …. را مدنظر قرار دهند.

    منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۵:۲۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی