duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته زبان خارجي ۱۴۰۲ پس از اعلام نتايج اوليه و از طريق سايت سنجش امكان پذير است. داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره‌هاي روزانه و غير روزانه هستند، مي‌توانند با دريافت دفترچه راهنما مرتبط با زيرگروه آزمايشي خود و بررسي مندرجات آن، قدم در اين مسير با اهميت و حساس بگذارند. تمامي مراحل انتخاب‌رشته كنكور زبان 1402 از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي sanjesh.org انجام مي‌شود. با وجود برگزاري آزمون در نوبت دي و تير ماه، انتخاب‌رشته براي تمامي داوطلبان به صورت يكپارچه در مرداد ماه انجام مي‌شود. در ادامه اطلاعات تكميلي پيرامون انتخاب رشته كنكور سراسري زبان را برايتان ارائه كرده‌ايم.

 منبع: انتخاب رشته كنكور زبان

 

انتخاب رشته كنكور زبان خارجي ۱۴۰۲

تمامي داوطلبان كنكور سراسري مي توانند علاوه بر شركت در يكي از زيرگروه هاي اصلي كنكور سراسري شامل رياضي، تجربي و انساني در زيرگروه آزمايشي زبان نيز شركت كنند و چنانچه مجاز به انتخاب‌رشته شدند، كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشته درج نمايند. انتخاب رشته كنكور زبان ۱۴۰۲ در تاريخ هاي اعلام شده از سوي سايت سنجش امكان پذير است. 

متقاضيان كنكور سراسري زبان هاي خارجي در اين مرحله مي توانند به منظور ادامه تحصيل در يكي از دوره هاي دانشگاه هاي سراسري از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، غير انتفاعي، پيام نور و پرديس خودگردان انتخاب‌رشته كنند. اسامي كد رشته محل هاي ارائه شده به همراه ظرفيت و جنسيت پذيرش در قالب دفترچه اي با عنوان ” دفترچه راهنماي انتخاب رشته زبان 1402″ در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد كه مي توانند از ميان رشته هاي ارائه شده در آن حداكثر 150 الويت را انتخاب نمايند.

زمان انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402

زمان انتخاب رشته كنكور سراسري زبان ۱۴۰۲ چند روز پس از انتشار كارنامه اوليه آغاز مي شود. پس از اينكه نتايج اوليه براي متقاضيان اعلام شود، سازمان سنجش لينك مرتبط با دانلود دفترچه انتخاب رشته را نيز در سايت رسمي خود فعال مي كند.

پس از شركت در آزمون سراسري و در واقع پايان مطالعه داوطلب، آنچه كه اهميت دارد اين است كه مرحله انتخاب رشته بدرستي انجام شود. چراكه اهميت انتخاب‌رشته در اين است كه داوطلب با توجه به رتبه اي كه كسب كرده است، در بهترين كد رشته محل موفق به كسب نتيجه قبولي گردد.

تاكنون زمان انتخاب رشته كنكور زبان خارجي ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام در اين بخش بروزرساني خواهد شد.

مطابق با رويه هر سال، انتخاب رشته ‌‌زبان خارجي 1402 همزمان با انتخاب‌رشته در ديگر زيرگروه هاي آزمايشي در اواسط مرداد ماه انجام مي شود. لازم است اشاره كنيم كه انتخاب‌رشته به منظور ورود به دانشگاه هاي سراسري به صورت رايگان انجام مي شود 

دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري زبان ۱۴۰۲ 

دفترچه انتخاب رشته كنكور زبان 1402 از طريق سايت سنجش منتشر شده و در اختيار شركت كنندگان قرار مي گيرد. در اين دفترچه سه فصل در نظر گرفته شده است كه در آن ها ضمن پرداختن به ضوابط و شرايط انتخاب‌رشته، جداول كد رشته محل ها در دوره هاي مختلف دانشگاه هاي سراسري نيز ارائه شده است. براي دريافت دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402 كليك كنيد.

مطالعه دفترچه به منظور اطلاع از زيرگروه هاي كنكور سراسري زبان و همينطور ضرايب و جنسيت پذيرش آن ها حائز اهميت است. در سال ۱۴۰۲ زيرگروه ها از كنكور سراسري حذف شدند و از اين پس تمامي رشته ها در يك گروه قرار گرفته و ضريب دروس نيز براي تمامي رشته ها يكسان است. به منظور آگاهي شما عزيزان در جدول زير رشته هاي كنكور زبان در زيرگروه هاي سال هاي گذشته ارائه شده است. 

زيرگروه هاي كنكور سراسري زبان 
زير گروه رشته
يك آموزش زبان انگليسي، مترجمي زبان انگليسي، زبان و ادبيات انگليسي
دو زبان آلماني، مترجمي زبان آلماني
سه زبان فرانسه گرايش ادبي، زبان فرانسه گرايش مترجمي
چهار زبان ايتاليايي، زبان اسپانيايي، زبان روسي، زبان ژاپني، زبان و ادبيات تركي استانبولي، زبان و ادبيات اردو، زبان چيني
  

 

تحليل كارنامه انتخاب رشته زبان 1402

كارنامه اوليه به محض اعلام نتايج در سايت سازمان سنجش با آدرس الكترونيكي ” sanjesh.org ” براي داوطلبان اين گروه آزمايشي قابل مشاهده است. اولين قدمي كه داوطلبان كنكور زبان بايستي بردارند، اين است كه در راستاي يك انتخاب رشته كنكور زبان صحيح و اصولي، اطلاعات مندرج در كارنامه را به درستي بررسي و تحليل نمايند.

كارنامه كنكور سراسري شامل دو بخش اطلاعات شخصي، نوع سهميه و استان بومي داوطلب و اطلاعات آزموني از جمله رتبه داوطلب در سهميه، رتبه كشوري، وضعيت مجاز بودن، رتبه در زيرگروه، تاثير سوابق تحصيلي و… مي باشد كه در ادامه به تفكيك هر كدام را توضيح داده ايم.

بخش اول كارنامه

شامل اطلاعات ثبت نامي و آزموني

  1. شماره پرونده
  2. نام و نام خانوادگي
  3. شماره شناسنامه
  4. جنسيت
  5. سال تولد
  6. عنوان ديپلم
  7. معدل كتبي ديپلم
  8. نوع سهميه
  9. زبان خارجي امتحاني

بخش دوم كارنامه

شامل اعلام علاقه مندي بر اساس تقاضانامه و سهميه هاي موثر

بخش سوم كارنامه

شامل وضعيت مجاز به انتخاب رشته كنكور زبان بودن

داوطلبان در دوره هاي مختلف زير

  1. روزانه
  2. نوبت دوم (شبانه)
  3. مجازي
  4. پرديس خودگردان
  5. ظرفيت مازاد
  6. دانشگاه فرهنگيان
  7. پيام نور
  8. غيرانتفاعي
  9. دانشگاه آزاد

بخش چهارم كارنامه

رتبه و تراز اكتسابي داوطلبان
 
 

سهميه هاي موثر در انتخاب رشته زبان 1402

بخشي از كارنامه اوليه داوطلب، نوع سهميه او را مشخص مي كند. در كنكور سراسري سهميه هاي مختلفي جهت برقراري عدالت ميان شركت كنندگان اعمال مي شود. سهميه هاي كنكور سراسري در واقع تعيين كننده رتبه داوطلب براي ورود به دانشگاه هاي سراسري مي باشد. از مهم ترين سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402 مي توان موارد زير را نام برد.

❌ سهميه مناطق (سهميه منطقه يك، دو و سه)

❌ سهميه ايثارگران ( ايثارگران 25 درصد ظرفيت و ايثارگران 5 درصد ظرفيت )

❌ سهميه خانواده شهدا

❌سهميه رزمندگان

سهميه هاي خانوداه شهدا، ايثارگران، خانواده شهدا و رزمندان از سهميه هاي خاص كنكور هستند. متقاضياني كه داراي اين سهميه ها هستند، در گروه هاي مجزايي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

وضعيت مجاز بودن

اين قسمت از كارنامه به داوطلب اعلام مي كند كه در كدام يك از دوره ها مجاز به انتخاب رشته كنكور زبان ۱۴۰2 است و در كدام يك از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نيست. دوره هاي روزانه و تربيت معلم تنها دوره هايي هستند كه نياز به پرداخت هيچ گونه شهريه اي ندارد و مجاز شدن در اين دو قسمت اهميت بالايي دارد.

رتبه در سهميه و رتبه كشوري

يكي از مهم ترين بند هاي مندرج در كارنامه انتخاب رشته زبان، رتبه داوطلب در سهميه است. رتبه در سهميه، يعني رتبه اي كه داوطلب توانسته در ميان شركت كنندگان همان سهميه كسب كند و در حقيقت مبناي قبولي داوطلب در كنكور همين رتبه در سهميه وي خواهد بود. بنابراين هر داوطلب براي قبولي در دانشگاه هاي سراسري با داوطلبان همان سهميه رقابت مي كند و مقايسه رتبه دو داوطلب در دو سهميه جداگانه درست نخواهد بود.

چنانچه داوطلب نسبت به كل داوطلبان شركت كنندگان در كنكور سراسري و زيرگروه آزمايشي كه در آن شركت كرده است سنجيده شود، رتبه او كشوري خواهد بود. گاها بر اساس دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور زبان 1402 پذيرش در برخي از رشته ها به صورت كشوري انجام مي شود.

رتبه در زير گروه | انتخاب رشته زبان

گروه آزمايشي انتخاب رشته كنكور زبان ۱۴۰۲ هم مانند ساير گروه هاي آزمايشي از چندين زير گروه تشكيل شده است. تفاوتي كه اين زير گروه ها با هم دارند، تفاوت ضرايب دروس هاست، يعني اين رتبه بر اساس ضرايب دروس در هر زير گروه به دست مي آيد. يعني داوطلبي مي تواند در يك زير گروه رتبه ي بالايي كسب كند كه در درسي كه بيشترين ضريب را داشته، بهترين عملكرد را نشان داده است.

توجه داشته باشيد كه رتبه در زير گروه از سال ۱۴۰۲ از كنكور سراسري حذف شده است. از اين پس تمامي رشته ها در يك گروه خواهند گرفت. 

تاثير سوابق تحصيلي

قسمتي از كارنامه كنكور هم به تاثير سوابق تحصيلي داوطلب مي پردازد. منظور از سوابق تحصيلي براي كساني كه ديپلم خود را در سال ۸۴ و بعد از آن گرفته اند، همان معدل سال سوم دبيرستان است و براي كساني كه مدرك پيش دانشگاهي خود را در سال ۹۰ و بعد از آن گرفته اند، معدل پيش دانشگاهي مي باشد. سوابق تحصيلي در انتخاب رشته زبان خارجي ۱۴۰۲ تاثير مثبت دارد. با توجه به حذف دروس عمومي در كنكور ۱۴۰۲، تاثير سوابق تحصيلي بيش از پيش افزايش مي يابد چراكه تاثير اين دروس از طريق سوابق تحصيلي محاسبه خواهد شد. 

استان بومي داوطلب

پذيرش در برخي از رشته ها بر اساس استان بومي داوطلب انجام مي شود و اين بدين معناست كه در برخي رشته ها به دليل كاهش رفت آمد و يا حتي كمبود خوابگاه 80 درصد از ظرفيت يك كد رشته محل به داوطلبان بومي آن استان و 20 درصد ديگر به داوطلبان آزاد و غير بومي اختصاص دارد.

شما عزيزان براي اطلاع از ناحيه بوم خود مي توانيد به دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته كنكور سراسري زبان هاي خارجي 1402 مراجعه كنيد. همچنين مي توانيد براي سهولت كار با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد تا به طور كامل راهنمايي تان كنند. 

انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402 | رتبه قبولي

سوال بسياري از متقاضيان كنكور سراسري زبان پس از دريافت نتايج اوليه اين مي باشد كه با رتبه اي كه بدست آورده‌ام در چه كد رشته محلي شانس قبولي دارم و مي توانم در فرم انتخاب رشته كنكور زبان 1402 درج كنم؟

در پاسخ بايد بگوييم كه يكي از مهم‌ترين نكاتي كه يك داوطلب كنكور زبان بايد از آن مطلع باشد، آخرين قبولي هاي كنكور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود است. اين امر به داوطلب كمك مي كند تا انتخاب رشته زبان دقيق تري داشته باشد. اگر داوطلبي بخواهد بداند در كنكور سال پيش داوطلبي كه رتبه و ترازي مشابه وي داشته، در چه رشته و دانشگاهي پذيرفته شده است، بايستي از رتبه هاي قبولي سال گذشته كمك بگيرد.

رشته هاي ارائه شده در زيرگروه زبان خارجي در دوره هاي دانشگاه هاي سراسري داراي يك ظرفيت محدود است. اطلاع از اين ظرفيت ها با بررسي دفترچه مربوط به انتخاب رشته كنكور سراسري زبان ۱۴۰۲ امكان پذير است. به منظور سهولت كار شما عزيزان در ادامه ظرفيت دوره هاي مختلف را آورده ايم. 

دوره ظرفيت دوره
روزانه 3 هزار و 701 نفر
نوبت دوم (شبانه) 690 نفر
پيام نور 8 هزار و 480 نفر
مناطق محروم 82 نفر
فرهنگيان هزار و 16 نفر
غيرانتفاعي 4 هزار و 770 نفر
پرديس خودگردان 25 نفر
جمع 18 هزار و 894 نفر
بخوانيد:آخرين رتبه قبولي كنكور زبان

 

نحوه چينش الويت ها در فرم انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402

چينش الويت هاي استخراج شده در فرم انتخاب رشته كنكور زبان ۱۴۰۲ داراي اصولي مي باشد كه اطلاع از آن براي داشتن يك انتخاب رشته آگاهانه بسيار حائز اهميت است. توصيه كارشناسان تحصيلي مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو اين است كه حتما الويت هاي خود را در سه دسته شامل انتخاب خوش بينانه، انتخاب هاي نرمال و انتخاب هاي بد بينانه از دفترچه استخراج كنيد.

🔵 انتخاب هاي خوش بينانه در واقع انتخاب هايي هستند كه پيش خودتان مي گوييد براي رسيدن به آن ها چندان شانس قبولي بالايي نداريد. جاي نگراني نيست و حتما چند انتخاب خوش بينانه مورد علاقه خود را در ابتداي فرم انتخاب رشته زبان خارجي ۱۴۰۲ درج كنيد.

🟢 در ميانه فرم انتخاب رشته كه شامل الويت هاي بيشتري است، انتخاب هايي را درج كنيد كه شانس قبولي نسبتا بالايي در آن ها داريد و احتمال مي دهيد در يكي از آن ها پذيرفته شويد.

🔴 در انتهاي فرم انتخاب رشته زبان هاي خارجي 1402، الويت هاي بدبينانه خود را درج كنيد. الويت هايي كه در بدترين حالت در يكي از آن ها پذيرفته مي‌شويد.

اگر علاوه بر كنكور زبان در كنكور يكي ديگر از زيرگروه هاي آزمايشي نيز شركت كرده ايد، بايد دفترچه‌ها را به صورت مجزا دريافت كنيد اما در نهايت براي هر دو رشته مجموعا 150 الويت را در يك فرم انتخاب رشته درج كنيد.

 

نحوه انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402

انتخاب رشته كنكور زبان 1402 از اين جهت حائز اهميت است كه هر كدام از الويت هايي كه متقاضيان در فرم انتخاب‌‌رشته درج مي كنند، يك شانس قبولي است. بنابراين داوطلبان بايد در انتخاب هر الويت حساسيت به خرج دهند و پس از در نظر گرفتن فاكتورهايي شامل علاقه، ظرفيت كد رشته محل هاي ارائه شده، كيفيت دانشگاه ها، مسير رفت و آمد و … الويت هاي خود را با اطمينان را در فرم انتخاب‌رشته درج كنند تا در نهايت نيز نتيجه مورد قبولي را دريافت كنند.

داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته زبان 1402 در يكي دوره هاي روزانه و غير روزانه دانشگاه هاي سراسري هستند، مي‌توانند مطابق مراحل زير اقدام كنند.

✅ ورود به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي “sangesh.org”

✅ انتخاب گزينه سراسري 

✅ دانلود و دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري زبان خارجي 1402

✅ بررسي جزئيات درج شده در دفترچه راهنما و در نهايت استخراج حداكثر 150 كد رشته

✅ بازگشت مجدد به سايت سنجش و ورود به لينك فعال انتخاب‌رشته

✅ تكميل اطلاعات خواسته شده و در نهايت درج الويت هاي استخراج شده از دفترچه انتخاب‌رشته در فرم انتخاب رشته 

براي اينكه ميزان خطا در زمان تكميل فرم انتخاب رشته كنكور زبان ۱۴۰۲ در سايت سنجش به حداقل برسد، حتما يكبار فرم پيش نويس انتخاب‌رشته درج شده در انتهاي دفترچه را تكميل نماييد.

 

راهنماي تصويري انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402

در صورتي كه به الويت بندي انتخاب هاي خود اطمينان داريد، مي توانيد مطابق با راهنماي تصويري زير اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته نماييد.

1️⃣وارد سايت سازمان سنجش sanjesh.org شويد.

2️⃣براي انتخاب رشته زبان بر روي گزينه ” سراسري ” كليك كنيد.

3️⃣بر روي لينك فعال ” انتخاب رشته كنكور زبان خارجي 1402 ” كليك نماييد.

4️⃣در اين مرحله صفحه اي كه حاوي نكات مهمي است، نمايش داده خواهد شد. پس از مطالعه كامل نكات مطرح شده لازم است ابتدا تيك گزينه اي با عنوان ” اطلاعيه هاي اصلاحيه دفترچه راهنماي انتخاب‌رشته آزمون سراسري سال 1402 را مطالعه نموده ام ” را فعال نماييد و در نهايت بر روي گزينه ” تاييد و ادامه ” كليك كنيد.

5️⃣سامانه براي دسترسي به فرم انتخاب رشته كنكور زبان 1402 دو روش شامل موارد زير را پيشنهاد مي كنند. با توجه به اطلاعاتي كه در اختيار داريد، يكي از اين روش ها را انتخاب كنيد و موارد خواسته شده را تكميل كنيد. 

      ✅ روش اول: سريال ثبت نام + شماره شناسنامه + عبارت امنيتي 

      ✅ روش دوم: شماره پرونده + كد ملي + سريال شناسنامه + عبارت امنيتي

      ✅ روش سوم: شماره رهگيري + كد ملي + عبارت امنيتي

6️⃣اطلاعاتي شامل اطلاعات سوابق تحصيلي داوطلبان طي اين مرحله به نمايش درمي آيد. لازم است اطلاعات بررسي شود و در صورتي كه نياز به ويرايش نداشته باشد، بر روي گزينه ” تاييد و ادامه ” كليك كنند. 

7️⃣فرم انتخاب رشته زبان خارجي ۱۴۰۲ نمايش داده مي شود و متقاضيان مجاز هستند الويت هاي خود را در انتخاب هاي يك تا 150 در اين فرم درج نمايند. و در انتها كد پيگيري 16 رقمي را دريافت كنند.

به محض فعال شدن سايت سازمان سنجش، راهنماي تصويري را نيز به مطالب فوق اضافه خواهيم كرد.

 

انتخاب رشته زبان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در سال هاي گذشته بسياري از رشته هاي كنكور زبان به صورت بدون كنكور در دانشگاه آزاد ارائه شده اند. اما با اين حال همچنان بسياري از رشته هاي محبوب و پرمتقاضي تنها به صورت با آزمون در دانشگاه آزاد ارائه مي شوند و داوطلبان بايستي حتما در كنكور سراسري شركت نمايند. 

دانشگاه آزاد در بين داوطلبان كنكور سراسري بسيار پرمتقاضي است چراكه با وجود كيفيت آموزشي بسيار بالا با سهولت بيشتري نسبت به دانشگاه هاي سراسري دانشجو پذيرش مي كند. كنكور دانشگاه سراسري و آزاد چندين سال است كه با يكديگر ادغام شده اند اما با اين حال پس از اعلام نتايج اوليه و مشخص شدن رتبه و تراز از طريق سايت سنجش، داوطلبان براي انتخاب رشته بايد به سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد با نشاني azmoon.org مراجعه نمايند. 

 

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري زبان 1402

در مورد انتخاب رشته زبان يك نكته اي وجود دارد. بسياري از داوطلباني كه در اين آزمون شركت مي كنند، علاوه بر كنكور زبان در يكي از كنكور هاي ديگر نيز ثبت نام مي كنند و به عبارت دقيق تر در كنكور زبان به عنوان كنكور شناور نام نويسي كرده اند. حال اگر داوطلبي قصد انتخاب‌رشته دو زيرگروه آزمايشي كه يكي از آن ها كنكور زبان است را دارد، بايد حتما توجه داشته باشد كه 150 انتخاب در فرم انتخاب‌رشته‌ را بايستي كه با كد رشته محل هاي هر دو گروه آزمايشي تكميل نمايد.

به عبارت ديگر داوطلب چه در يك كنكور شركت كرده باشد و چه در دو گروه آزمايشي به رقابت پرداخته باشد، تنها مجاز به انتخاب 150 كد رشته محل مي باشد. بنابراين ابتدا بايد علاقه خود را براي تحصيل در هر يك از رشته ها بسنجد و سپس اقدام به چينش كد رشته محل ها كند.

در اين مقاله اطلاعات كاملي از انتخاب رشته زبان 1402 ارائه كرديم. همانطور كه مطالعه كرديد، نتيجه قبولي در رشته مورد علاقه متناسب با رتبه و تراز اكتسابي داوطلبان، نيازمند انتخاب رشته اصولي و آگاهانه است. بنابراين اگر اطلاعات كافي در اين زمينه را نداريد، حتما از تجربه افراد آگاه براي تكميل فرم انتخاب رشته استفاده كنيد.

كارشناسان فعال در زمينه تحصليي ياريگر شما عزيزان در اين مسير هستند. براي ارتباط با آن ها مي توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو استفاده كنيد و در چينش الويت هاي خود از آن ها كمك بگيريد. 

براي مشاوره در زمينه انتخاب رشته زبان 1402 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو با شماره 91005066-021 تماس بگيريد. 

سوالات متداول

  1. متقاضيان جهت انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲ چگونه كارنامه اوليه خود را تحليل كنند؟

    كارنامه اوليه منتشر شده از سوي سازمان سنجش براي هر داوطلب شامل اطلاعات مهمي مي‌باشد كه هر متقاضي بايستي اين بندها را بررسي و ارزيابي كند.

  2. آيا داوطلب كنكور زبان مي توانند در دانشگاه فرهنگيان نيز انتخاب‌رشته كنند؟

    بله، متقاضيان در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته زبان در دانشگاه فرهنگيان باشند، مي توانند شركت كنند.

  3. آيا متقاضيان كه در دو زيرگروه آزمايشي در كنكور سراسري شركت مي كنند، بايستي كه براي هر كدام جداگانه انتخاب رشته كنند؟

    خير، متقاضياني كه در دو زير گروه آزماشي در كنكور سراسري شركت مي كنند، در مرحله انتخاب رشته فقط مجاز به انتخاب 150 كدرشته محل براي هر دو گروه آزمايشي هستند.

    منبع: انتخاب رشته كنكور زبان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۲۸:۲۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی