duntelco1
مشاوره تحصيلي

اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور

اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور براي داوطلبان كنكور بسيار مهم است چراكه در هر يك از اين مراحل بايد اقداماتي را انجام دهند. در مرحله اول نتايج اوليه منتشر مي‌شود و داوطلبان بايستي براي تاييد سوابق تحصيلي و انتخاب رشته اقدام كنند. در مرحله دوم نيز با توجه به قبولي يا عدم قبولي بايد تصميماتي را اتخاذ نمايند كه تاثير مستقيم بر ادامه زندگي تحصيلي‌شان خواهد گذاشت.

رويداد۲۴ اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور براي داوطلبان كنكور بسيار مهم است چراكه در هر يك از اين مراحل بايد اقداماتي را انجام دهند. در مرحله اول نتايج اوليه منتشر مي‌شود و داوطلبان بايستي براي تاييد سوابق تحصيلي و انتخاب رشته اقدام كنند. در مرحله دوم نيز با توجه به قبولي يا عدم قبولي بايد تصميماتي را اتخاذ نمايند كه تاثير مستقيم بر ادامه زندگي تحصيلي‌شان خواهد گذاشت. با توجه به اهميت بسيار زياد اين تصميمات توصيه مي‌شود كه داوطلبان از مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو كمك بگيرند تا بهترين راهكارها را بررسي تمامي جوانب در اختيارشان قرار دهند.

 

برگزاري دو مرحله اي آزمون سراسري

در سال‌هاي گذشته كنكور سراسري تنها يكبار در سال برگزار مي‌شد و داوطلباني كه به هر دليلي موفق به شركت در آزمون نمي‌شدند، بايد براي شركت در آزمون سال آينده صبر مي‌كردند. اما در سال 1402 طرح برگزاري دو مرحله اي كنكور تصويب و اجرا شد.

كنكور سراسري دوبار در سال برگزار شد و داوطلبان مي‌توانستند در يكي از اين دو نوبت و يا هر دو شركت كنند. در طي اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور، داوطلب مي‌تواند انتخاب كند كه رتبه در كدام آزمون معيار انتخاب رشته او باشد.

امكان شركت در كنكور سراسري در بازه كمتر از يك سال اضطراب داوطلبان را كاهش مي‌دهد. البته كه براي كاهش اضطراب داوطلبان بايد آمادگي لازم براي شركت در جلسه آزمون را داشته باشند.

بسياري از داوطلبان اطلاع دقيقي از نحوه مديريت جلسه آزمون ندارند به همين دليل در جلسه دچار اضطراب شده و به مشكل برمي‌خورند. مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو به شما كمك مي‌كنند تا براي كنكور سراسري آماده شده و بهترين عملكرد را داشته باشيد.

اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور سراسري

اعلام نتايج كنكور سراسري طي دو مرحله انجام مي‌شود. در مرحله اول داوطلبان كارنامه‌اي با عنوان نتايج اوليه دريافت مي‌كنند كه درصد دروس و رتبه و تراز مي‌باشد. (داوطلبان كنكور دي ماه تنها نمره خام كه شامل درصد دروس است را دريافت مي‌كنند و رتبه و تراز براي آن‌ها نمايش داده نمي‌شود.)

مرحله دوم اعلام نتايج پس از انتخاب رشته مي‌باشد و كه در آن وضعيت قبولي در كد رشته محل انتخابي و يا عدم قبولي مشخص مي‌شود. توجه داشته باشيد كه تراز و رتبه داوطلبان كنكور نوبت دي ماه همزمان با داوطلبان كنكور نوبت تير منتشر مي‌شود. انتخاب رشته براي تمامي داوطلبان به صورت يكپارچه انجام مي‌شود.

پس از شركت در آزمون و داشتن عملكرد مناسب، انتخاب رشته مهم‌ترين قسمت كنكور سراسري است كه نتايج قبولي داوطلبان را  تحت تاثير قرار مي‌دهد. داوطلبان پس از اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور سراسري بايد فرم انتخاب رشته را در سايت سنجش تكميل نمايند.

بسياري از متقاضيان بر اين باورند كه انتخاب رشته كاري ساده است اما بايد گفت كه انتخاب رشته اصول و قوانيني دارد كه عدم رعايت آن‌ها نتيجه‌هاي نامطلوبي براي داوطبان خواهد داشت. بسيار ديده شده كه داوطلبان با رتبه‌هاي مناسب موفق به قبولي در رشته مورد علاقه خود نشده اند چراكه انتخاب رشته به صورت اصولي انجام نشده است.

توصيه ما به شما اين است كه براي انتخاب رشته حتما از مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو كمك بگيريد تا تمامي انتخاب‌هاي ممكن را براي تان مشخص كرده و اصول تكميل فرم انتخاب رشته را نيز به شما توضيح دهند. همچنين مي‌توانيد فرايند انتخاب رشته را با خيال راحت به مشاوران مجرب دانتل كو بسپاريد تا به بهترين نحو فرم انتخاب رشته را براي تان تميل نمايند.

تاثير سوابق تحصيلي در اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور

همانطور كه مي‌دانيد دروس عمومي از كنكور حذف شده‌اند اما همچنان تاثير خود را در فرايند اعلام نتايج دو مرحله‌اي كنكور از طريق سوابق تحصيلي اعمال مي‌كنند. داوطلبان در طول مدت اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور سراسري بايد به سايت my.medu.ir مراجعه كرده و سوابق تحصيلي خود را تاييد كنند تا براي سازمان سنجش ارسال شود.

چنانچه در سوابق تحصيلي مغايرتي مشاهده شود، مي‌توانيد درخواست بازبيني دهيد تا سوابق تحصيلي اصلاح شود. برخي از داوطلبان در مرحله تاييد سوابق تحصيلي دچار ابهام و سردرگمي مي‌شوند. با توجه به اهميت بسيار زياد اين مرحله در اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور، توصيه مي‌شود كه با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو صحبت كنيد تا شما را به طور كامل راهنمايي كنند.

اعتراض به نتايج كنكور سراسري

در طي اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور ممكن است اشتباهاتي صورت بگيرد و در نتيجه برخي از داوطلبان به نتايج اعلام شده معترض باشند. سازمان سنجش اين امكان را در نظر گرفته تا داوطلبان بتوانند به صورت اينترنتي و از طريق سامانه پاسخگويي سنجش اعتراض خود را ثبت نمايند.

براي اين منظور بايد به سايت سنجش مراجعه كرده و در بالاي صفحه گزينه با آيكون تلفن را انتخاب كنيد تا وارد سامانه پاسخگويي شويد. در صورتي كه در سامانه عضو نيستيد، يكبار ثبت نام كرده و سپس وارد سامانه شويد. در اين صفحه مي‌توانيد درخواست و دليل اعتراض خود را توضيح دهيد تا مورد بررسي قرار گيرد.

چنانچه پس از اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور از نتيجه خود ناراضي هستيد و براي ثبت اعتراض و اقدامات بعدي دچار سردرگمي شده‌ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كنيد تا شما را به طور كامل راهنمايي كنند. توجه داشته باشيد كه برخي مواقع ممكن است ثبت اعتراض موفقيت آميز نباشد؛ در اين شرايط مشاوران مجموعه دانتل كو به شما كمك مي‌كنند تا خود را براي بهترين اقدامات بعدي آماده كنيد.

مشاوره كنكور سراسري

كنكور سراسري يكي از مهم ترين مراحل در زندگي تمامي داوطلبان كنكور است كه نتيجه آن مسير زندگي‌شان را تعيين مي‌كند. در اين مسير بسيار مهم است كه داوطلبان از روش‌هاي صحيح مطالعه و تست زني اطلاع داشته باشند تا در كمترين مدت بيشترين بازدهي را داشته باشند.

پس از اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور نيز داوطلبان بايد به درستي انتخاب رشته كنند تا بهترين نتيجه را به دست آورند. انتخاب رشته كنكور اصول و قوانيني دارد كه بسياري از داوطلبان از آن اطلاع ندارند و ممكن است با انتخاب رشته از سر ناآگاهي نتايج يك سال تلاش و زخمت خود را از بين ببرند.

در مركز مشاوره دانتل كو مشاوراني مجرب و با تجربه گردهم آمده‌اند و همواره آماده‌اند تا به صورت تلفني راهنمايي‌هاي لازم را در اختيار شما قرار دهند. با استفاده از مشاوره تلفني مجموعه مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو مي‌توانيد در هركجا كه هستيد با صرف هزينه و زمان كمتر، بهترين مشاوره را دريافت كنيد. براي دريافت مشاوره در زمينه اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور سراسري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

سوالات متداول

اعلام نتايج اوليه كنكور نوبت دوم هنوز به طور دقيق مشخض نشده است اما احتمالا در نيمه دوم مرداد ماه خواهد بود.

سوابق تحصيلي در اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور چه تاثيري مي‌گذارند؟

 

پس از اعمال سوابق تحصيلي بر نمره خام كنكور، رتبه و تراز داوطلب مشخص مي شود.

براي انتخاب رشته صحيح كنكور چه بايد كرد؟

انتخاب رشته اصول و قوانيني دارد كه بسياري از داوطلبان از آن اطلاع ندارند. براي انتخاب رشته اصولي بهترين كار اين است كه از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد.

منبع: اعلام نتايج دو مرحله اي كنكور

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۱۸:۲۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی