duntelco1
مشاوره تحصيلي

مصاحبه دانشگاه فرهنگيان تربيت معلم ۱۴۰۲ پس از اتمام مهلت انتخاب رشته كنكور سراسري برگزار مي شود. دانشگاه‌هاي فرهنگيان از دانشگاه هاي پرمتقاضي در كشور هستند كه به صورت نيمه متمركز و يا متمركز با شرايط خاص دانشجو جذب مي كنند. داوطلباني كه در آزمون كتبي شركت مي كنند در صورتي كه موفق به كسب حدنصاب نمره قبولي شوند، مي توانند كد رشته محل هاي مرتبط با دانشگاه فرهنگيان را در فرم انتخاب رشته درج كنند. داوطلبان واجد شرايط پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به صورت چند برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي شوند. در ادامه جزئيات مرتبط با مصاحبه دانشگاه فرهنگيان 1402 را آورده ايم.

 منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگيان

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلباني كه موفق به كسب رتبه و تراز لازم براي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان مي باشند، مي توانند كد رشته محل هاي مرتبط با اين دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج كنند. متقاضيان بايستي بتوانند طبق شرط اوليه ورود به دانشگاه فرهنگيان، موفق به كسب تراز بالاي 6500 شوند. 

پيش از اعلام نتايج رشته هاي شرايط خاص ، متقاضيان واجد شرايط از سوي دانشگاه انتخابي دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ مي شوند. اين مرحله شامل دو مرحله مصاحبه علمي، عقيدتي و معاينات پزشكي است. قبولي نهايي داوطلبان مشروط به پشت سرگذاشتن اين مرحله مي باشد.

مصاحبه دانشگاه هاي فرهنگيان به صورت استاني و در پرديس هاي تعيين شده توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي گردد و داوطلباني كه دعوت شده اند، مي توانند پس از پرداخت هزينه شركت در مصاحبه، با تهيه مدارك لازم در جلسه آزمون حاضر گردند.

طي جلسات مصاحبه دانشگاه فرهنگيان، سوالات مختلفي از داوطلبان پرسيده مي شود كه متقاضيان در صورتي قادر به پاسخگويي به آن ها خواهند بود كه از قبل آمادگي لازم را كسب كرده باشند. 

زمان برگزاري مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲

اطلاعيه هاي مرتبط با زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي، از سوي سايت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي گردد. در سال گذشته اسامي داوطلباني كه به مصاحبه دانشگاه فرهنگيان معرفي شده اند، در تاريخ 31 مرداد ماه يعني پس از تقريبا دو هفته از اتمام مهلت انتخاب رشته و قبل از اعلام نتايج نهايي كنكور سراسري، منتشر گرديد.

داوطلباني كه كد رشته محل هاي مرتبط با دانشگاه فرهنگيان را در فرم انتخاب رشته خود درج كرده اند، مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور، از طريق لينك فعال در اين سايت، اطلاعات خواسته شده شامل شماره پرونده و شماره داوطلبي را وارد كنند و سپس از نتيجه آزمون خود مطلع گردند.

پس از اعلام اسامي معرفي شدگان به مصاحبه، فرآيند مصاحبه شفاهي چند روز بعد آغاز مي شود. داوطلبان بايد از بازه زماني و مكان برگزاري مرتبط با مصاحبه خود از طريق سايت اداره كل آموزش و پرورش استان محل زندگي شان مطلع گردند و در جلسه حاضر شوند.

عدم حضور در جلسه مصاحبه به معناي انصراف متقاضيان مي باشد.  

شرايط دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگيان تربيت معلم 1402

داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه كنكور سراسري، موفق به كسب تراز بالاي 6500 شده باشند، مجاز به درج كد رشته محل هاي دانشگاه تربيت معلم در فرم انتخاب رشته كنكور هستند و از سوي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي، دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگيان مي شوند.

بنابراين داوطلباني كه موفق به كسب حد نصاب نمره لازم در آزمون كتبي شده باشند و همينطور داراي شرايط دعوت به مصاحبه نيز باشند، به صورت دو برابر ظرفيت دعوت به شركت در مصاحبه مي شوند. از ديگر شرايط شركت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي، مي توان به موارد زير اشاره كرد.

✅ داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه (متولدين يك مهر سال 77 به بعد)

✅ داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم

✅ كسب تراز 6500 در كنكور سراسري

✅ بومي بودن داوطلب در كد رشته محل درج شده در فرم انتخاب رشته

✅ برخورداري از سلامتي جسماني و رواني براي انجام شغل معلمي 

✅ كسب امتياز لازم در مرحله مصاحبه

مدارك لازم براي مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲

همانطور كه پيش تر اشاره كرديم، پس از اينكه اسامي دعوت شدگان مصاحبه فرهنگيان به صورت دو برابر ظرفيت اعلام مي شود، داوطلباني كه دعوت شده اند بايد پس از پرداخت هزينه و اطلاع از مدارك لازم براي شركت در مرحله مصاحبه، تاريخ و زمان مصاحبه و … خود را براي شركت در اين مرحله آماده كنند.

مدارك مورد نياز براي شركت در مصاحبه دانشگاه فرهنگيان شامل اطلاعات فردي، تحصيلي و همينطور مدارك مرتبط با تكميل فرم اعلام شده از سوي سايت سازمان سنجش مي باشد.

داوطلبان پس از 48 ساعت از اعلام اسامي معرفي شدگان به مرحله مصاحبه، فرصت دارند تا مدارك مورد نياز را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل زندگي خود ارسال كنند.

❌ دريافت فرم اطلاعات فردي داوطلب از طريق سايت سنجش و تكميل آن

❌ تهيه يك قطعه عكس پشت نويسي شده و الصاق آن به فرم اطلاعات فردي

❌ كپي همه صفحات شناسنامه

❌ كپي پشت و روي كارت ملي

در صورتي كه داوطلبان در بازه زماني اعلام شده، اين مدارك را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل زندگي خود ارسال نكنند، به منزله انصراف آن ها از تحصيل در دانشگاه تربيت معلم و عدم تمايل براي شركت در مرحله مصاحبه تلقي مي گردد. در صورتي كه سازمان سنجش آموزش كشور فرم هاي لازم براي شركت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ را منتشر كند، لينك دانلود آن ها را در اين قسمت قرار خواهيم داد.

 

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگيان

اولين مرحله از مصاحبه دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه هاي تربيت معلم شهيد رجايي، مصاحبه‌ حضوري متقاضيان با هيئت داوران مي باشد. اين مرحله به منظور سنجيدن اطلاعات علمي، اجتماعي، سياسي، عقيدتي و مذهبي داوطلب انجام مي شود. سوالات اين بخش پيرامون موارد زير مي باشد.

✅احكام شرعي (احكام مربوط به نماز، احكام مربوط به روزه، احكام مربوط به غسل، احكام مربوط به خمس و زكات و…)

✅سوالاتي پيرامون قرآن كريم (تعداد آيه، تعداد سوره، تعداد جزء و …)

✅قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

✅تاريخ ايران و اسلام

✅سوالاتي پيرامون مرجع تقليد

✅سوالاتي پيرامون ولايت فقيه

✅سوالاتي پيرامون شوراي نگهبان

✅سوالاتي پيرامون قوه مجريه، قوه مقننه، قوه قضائيه (نام و تعداد اعضا، وظايف و …)

✅هدف شما از انتخاب شغل معلمي و نقش اطرافيان در انتخاب اين شغل

✅كارهايي كه در اوقات فراغت خود انجام مي دهيد

✅ميزان مطالعه شما در هفته و نام كتاب هايي كه تاكنون خوانده ايد. بهترين كتابي كه‌ مطالعه كرده ايد.

✅سوالاتي از ميزان علاقه شما به اينترنت و فضاي مجازي

✅پيرامون موارد بالا ممكن است هر سوالي از متقاضيان شود. داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه در هر سوالي با اعتماد به نفس و شمرده شمرده به سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگيان پاسخ دهند.

 

معاينه پزشكي مصاحبه تربيت معلم

اگر داوطلب موفق شود كه در مرحله مصاحبه حضوري، از ميان متقاضياني كه دوبرابر ظرفيت در كد رشته محلي دعوت به مصاحبه شده اند امتياز لازم را از هيئت مصاحبه كننده دريافت نمايد، بايستي در جهت معاينه پزشكي اقدام نمايد.

معاينات پزشكي جهت سنجش بينايي، شنوايي و گفتاري داوطلب صورت مي گيرد. اين معاينات توسط پزشكي كه سازمان سنجش آموزش كشور معرفي مي نمايد، انجام خواهد شد. در مرحله اول به منظور سنجش گفتار متقاضي، توانايي او در اداي كلمات سنجيده مي شود كه متقاضي بايستي بدون لكنت و به طور كامل توانايي اداي كلمات را داشته باشد.

در مرحله دوم مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ بينايي داوطلب سنجيده مي شود و داوطلب نبايد در يك چشم و پس از اصلاح با عينك، ديد كمتر از 10/10 و در هر دو چشم و پس از اصلاح با عينك ديد كمتر از 10+16/10 داشته باشد. البته داشتن هر نوع نقص ميدان بينايي در يك يا هر دو چشم، دوربيني غيرقابل درمان، ضايعات وسيع، شديد و غيرقابل درمان در هر دو قرنيه، كوررنگي و نابينايي در يك چشم نيز براي داوطلب مشكل ساز خواهد بود.

مرحله سوم سنجش شنوايي داوطلب است كه در واقع شنوايي داوطلب نبايد كمتر از 40 دسي بل باشد و بتواند صداي هاي آرام را در نهايت از فاصله شش متري بشنود. به طور كلي معاينات جسماني به شرح زير است. 

  • برخورداري از سلامت كامل گفتاري به منظور بررسي نداشتن لكنت زبان
  • داشتن قد و وزن مناسب ( قد حداقل 160 سانتي متر براي مردان و قد 155 سانتي متر براي زنان)
  • بررسي قدرت شنوايي
  • داشتن حداقل قد مربوط به رشته تربيت بدني و علوم ورزشي 
  • عدم نقص عضو مشهود
  • نداشتن بيماري هاي مزمن و صعب العلاج
  • برخورداري از سلامت رواني و علاقه كافي به شغل معلمي 

 

راه هاي قبولي در مصاحبه دانشگاه فرهنگيان

✅ اگر مي خواهيد كه در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگيان 140٬ پذيرفته شويد، بايستي علاوه بر افزايش اطلاعات خود در مواردي كه بالا اشاره كرديم، به چند نكته ديگر نيز توجه داشته باشيد تا در نهايت موفق به كسب نتيجه قبولي گرديد. در پوشيدن لباس در روز مصاحبه دقت داشته باشيد. داوطلبان آقا بهتر است لباس رسمي و داوطلبان خانم لباس موجهي كه داراي حجاب كامل باشد را بر تن داشته باشند.

✅ در زمان مصاحبه ممكن است تا مدتي كه نوبت شماست كمي منتظر بمانيد، اما در اين مرحله سعي كنيد بر رفتار خود مسلط باشيد چراكه در بيرون از جلسه مصاحبه نيز افرادي حواسشان به رفتار شما خواهد بود. 

✅ زماني كه نوبت شما مي شود، با اعتماد به نفس وارد اتاق شويد و زماني كه از شما خواسته شد خودتان را معرفي كنيد. معرفي داوطلب در ابتداي جلسه مصاحبه حتما انجام مي شود بنابراين براي كاهش خطا، چندين بار آن را تمرين كنيد.

✅ پاسخ سوالات را قاطعانه بدهيد و سعي كنيد اين موضوع را به هيئت مصاحبه كننده نيز نشان دهيد كه شما بدون هيچ استرسي و چالشي در حال پاسخگويي به سوالات هستيد. سرانجام آن كه (حتي اگر سوالي از شما پرسيده شد كه پاسخ آن را نمي دانيد، صراحتا نگوييد ” نميدانم ” و سعي كنيد از موارد مشابه و مرتبط حرف به ميان بياوريد)

✅ به طور خلاصه اگر با اعتماد به نفس بالا و روحيه مثبت وارد جلسه مصاحبه شويد و به نوعي مديريت جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ را در اختيار گيريد، حتما موفق به كسب نتيجه قبولي خواهيد شد.

 

چه افرادي در مصاحبه دانشگاه فرهنگيان رد مي‌شوند؟

بهتر است در اينجا نگاهي به خصوصيات و اشتباهات افرادي كه در آزمون رد مي‌شوند داشته باشيم تا داوطلبان با مقايسه اين اشتباهات درك بهتري از نحوه صحيح پاسخگويي در مصاحبه داشته باشند.  وقتي سوالي از شما پرسيده مي شود بايد يه سرعت آن را تحليل كرده و با دقت پاسخ دهيد. براي مثال ممكن است در مصاحبه از شما مورد ويژگي‌هاي منفي تان سوال پرسيده شود. 

در اين شرايط نبايد با صداقت تمام پاسخ دهيد. كمي تعلل كرده و ويژگي هايي را بيان كنيد كه از نظر اخلاقي پسنديده هستند اما نظر عرفي نادرست به نظر مي‌رسند.مثلا علاقه نداشتن به فضاي مجازي و يا تنفر از دروغگويي جواب خوبي محسوب مي شود. اما پاسخ هايي همچون زود عصباني شدن امتياز منفي به حساب مي‌آيند. 

داوطلباني كه اعتماد به نفس پايين و يا فن بيان ضعيفي دارند به احتمال زياد در مصاحبه رد مي‌شوند. عدم اعتماد به نفس منجر به پاسخ هاي اشتباه و فن بيان ضعيف خواهد شد. 

اگر در پاسخ هاي خود به استفاده زياد از اينترنت و يا عدم مطالعه در اوقات فراغت اشاره كنيد، در مصاحبه رد خواهيد شد. قبل از مصاحبه مطالعه داشته باشيد تا اگر در اين مورد سوالي از شما پرسيده شد توانايي پاسخ دادن داشته باشيد. 

در نهايت افرادي كه با پوشش نادرست براي مصاحبه مراجعه مي‌كنند بدون شك رد خواهند شد كه دانشگاه تربيت دبير براي حجاب اهميت ويژه اي قائل است. بهترين راه آمادگي براي مصاحبه دانشگاه فرهنگيان، كمك گرفتن از مشاوران تحصيلي است. 

 

مشاوره مصاحبه دانشگاه فرهنگيان 1402

از دغدغه هاي دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگيان اين است كه در اين جلسات چه سوالاتي از متقاضيان پرسيده مي شود و چگونه بايد آمادگي لازم براي شركت در اين مرحله را كسب كنند. اطلاع داشتن از سوالات احتمالي كه در اين جلسات پرسيده مي شود، ضمن اينكه منجر به افزايش آمادگي آن ها براي شركت در مرحله مصاحبه مي شود، باعث كم شدن ميزان استرس‌شان نيز مي گردد.

نكته حائز اهميت اين است كه معمولا هر ساله از داوطلبان سوالات يكساني پرسيده مي شود؛ به همين دليل با يك پرس و جوي ساده به راحتي مي توان از سوالات احتمالي روز مصاحبه مطلع گرديد. براي مطالعه نمونه سوالات مشابه مقاله زير را مطالعه كنيد.

 

توصيه مي شود براي شركت در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگيان از لباس مناسبي استفاده كنيد و در طول جلسه نيز تمامي حركات، رفتار و گفتار شما كنترل شده باشد چراكه در نتيجه تاثير گذار خواهد بود. چنانچه براي كسب آمادگي جهت شركت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگيان نيازمند راهنمايي مي باشيد، مي توانيد براي ارتباط با مشاوران تحصيلي مجرب در كشور از مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مصاحبه دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

سوالات متداول

  1. مصاحبه دانشگاه فرهنگيان چه زماني برگزار مي شود؟

    زمان برگزاري مصاحبه دانشگاه فرهنگيان پس از اعلام نتايج اوليه و انتشار كارنامه از سوي سازمان سنجش مي باشد كه به محض مشخص شدن در اين قسمت اطلاع رساني خواهيم كرد.

  2. در مرحله مصاحبه دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايي چه سوالاتي پرسيده مي شود؟

    در مرحله مصاحبه دانشگه تربيت معلم، سوالات مختلفي از احكام شرعي، تاريخ ايران و جهان، مذهبي، عقيدتي و سياسي و … پرسيده مي شود كه در متن مقاله به آن ها اشاره كرديم.

  3. آيا علاوه بر سوالات مصاحبه، داوطلبان بايستي در معاينات پزشكي نيز معاينه شوند؟

    بله، متقاضيان چنانچه در مرحله اول مصاحبه حضوري موفق شوند، بايستي در معاينات پزشكي از نظر بينايي، شنوايي و گفتاري نيز توسط پزشك معتمد سازمان سنجش معاينه گردند.

    منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگيان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۶:۲۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی