duntelco1
مشاوره تحصيلي

مصوبات جديد كنكور ۱۴۰۳ شامل افزايش تاثير سوابق تحصيلي و تغيير در ساختار كنكور مي‌باشد. طبق گفته ها اين طرح تصويب شده است و به مرحله اجرا در مي‌آيد اما هنوز اختلاف هايي در مورد جزييات آن وجود دارد كه در حال بررسي مي‌باشد. داوطلبان بايد از مصوبات جديد كنكور آگاه باشند و اين موارد را در برنامه ريزي درسي خود لحاظ كنند. با توجه به اهميت بسيار زياد تغييرات كنكور، توصيه مي‌شود كه براي كسب اطلاع بيشتر با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

مصوبات جديد كنكور ‍۱۴۰۳

در ماه ارديبهشت سال جاري، طرح يك فوريتي اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي، با غيرقانوني خواندن مصوبه كنكوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شد.

بعضي از اعضا كميسيون اعلام كردند آموزش و پرورش زير ساخت هاي لازم براي اجرا اين مصوبه را ندارد و در نتيجه اعتراض خود را از طريق مجلس شوراي اسلامي مطرح كرده و اشكالات آن را بيان كردند.

بر اساس مصوبات جديد كنكور، برگزاري آزمون سراسري دوبار در سال خواهد بود و تاثير سوابق تحصيلي نيز از حالت مثبت به حال قطعي تغيير پيدا كرده است. در سال هاي آينده يعني از سال ۱۴۰۴ معدل پايه يازدهم نيز در نيز در نظر گرفته مي‌شود. در سال ۱۴۰۵ نيز تاثير پايه دهم در كنار دو پايه ديگر اضافه خواهد شد.

مصوبات جديد كنكور | تاثير سوابق تحصيلي

طبق مصوبات جديد كنكور، نمره آزمون كتبي و سوابق تحصيلي تعيين كننده رتبه و تراز داوطلب و ملاك ورود به دانشگاه خواهند بود. تاثير سوابق تحصيلي در سال گذشته ۴۰ درصد بود اما در اين ميزان در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد خواهد رسيد و در سال هاي آينده نيز ۶۰ درصد خواهد بود. توجه داشته باشيد كه تاثير سوابق تحصيلي به صورت قطعي مي‌باشد.

دكتر عبدالحسين خسروپناه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مصاحبه با خبرگزاري ايرنا اطلاعات تكميلي در مورد مصوبات جديد كنكور 1403 را مطرح كرده است. او بيان كرد كرد اختلافاتي در مورد اجراي مصوبه جديد كنكور با مجلس شوراي اسلامي وجود داشت اما پس از برگزاري جلساتي با رييس مجلس و ساير مسئولان، سوتفاهم هاي موجود برطرف شد و مصوبه شوراي عالي انقلابي فرهنگي در مسير اجرا قرار گرفته است.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفته است كه مصوبه جديد تغيير بيناديني نداشته است و همان مصوبه اول در حال اجرا مي‌باشد. در واقع اختلافات بر سر اين مصوبه به دليل ميزان درصد سوابق تحصيلي در كنكور مي‌باشد كه تغييري در اصل طرح ندارد و بيشتر به شكل و نحوه اجرا آن مربوط مي‌شود.

اين امكان وجود دارد كه در جلسات مشترك شوراي عالي انقلاب فرهنگي با مجلس شوراي اسلامي تغييراتي در مصوبات جديد كنكور به وجود بيايد. اين تغييرات ممكن است در ميزان تاثير سوابق تحصيلي باشد. مثلا تاثير سوابق تحصيلي در سال ۱۴۰۳ به جاي ۵۰ درصد، ۴۵ درصد افزايش پيدا كند اما تغيير بنيادين ايجاد نخواهد شد.

 

مصوبات جديد كنكور | ساختار كنكور

طبق گفته هاي عبدالحسين خسروپناه كنكور صرفا تستي باعث درك عمقي مطالب درسي براي دانش آموزان نمي‌شود. بسياري از داوطلبان در متوسطه دوم شروع به تست زدن كرده و به صورت حافظه محور كنكور را مي‌گذرانند.

اما بايد كنكوري را برگزار كرد كه ساختار خلاق و تفكر محور داشته باشد و آزمون تستي قطعا مضر است. اين مطلب هم مورد قبول مجلس شوراي اسلامي و هم نمايندگان در كميسيون آموزش و  اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌باشد.

از نظر حجت الاسلام خسروپناه تنها مانع براي اجراي اين مصوبه و تغيير ساختار كنكور، مافياي كنكور هستند كه سالانه با انتشار و فروش انواع كتاب هاي تست، سود بسيار زيادي به جيب مي‌زنند. او بيان كرد كه ممكن است مافياي كنكور سراسري به دليل آسيبي كه از مصوبات جديد كنكور ديده‌اند سعي در بازگشت روش غيرعلمي و غلط حافظه محور و ضد تفكر را داشته باشند اما موفق نخواهند شد.

از معضلات اصلي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين است كه با مصوبات اين شورا به صورت سليقه‌اي برخورد مي‌شود به نحوي كه برخي از مصوبات اجرا شده و برخي ديگر به مرحله اجرا درنيامده‌اند. اما با ايجاد مركزي با عنوان مركز رصد برنامه ريزي، ارزيابي و نظارت بر مصوبات شوراي انقلاب فرهنگي، اين مشكل برطرف خواهد شد. 

 

تغييرات كنكور سراسري در سال گذشته

سال گذشته كنكور سراسري تغييرات بسياري كرد. بهتر است كه داوطلبان براي كسب اطلاع كامل، در كنار آگاهي از مصوبات جديد كنكور از تغييرات گسترده كنكور در سال گذشته نيز مطلع شوند. 

سال گذشته اين طرح تصويب شد كه كنكور سراسري دوبار در سال يعني در دي و تيرماه برگزار شود. داوطلبان مي‌توانستند در يكي از دو آزمون و يا هردو شركت كنند و در نهايت رتبه كسب شده بهتر را ملاك انتخاب رشته قرار دهند. 

از ديگر تغييرات مهم كنكور سراسري مي‌توان به حذف دروس عمومي و زير گروه ها اشاره كرد. از اين پس دروس عمومي در آزمون مطرح نيستند و تاثير آن ها از طريق سوابق تحصيلي اعمال مي‌‌شود. با حذف زير گروه ها، تمامي رشته ها در يك گروه قرار گرفته ضريب تمامي آن ها يكسان مي‌باشد. 

 

مشاوره كنكور سراسري

بر اساس مصوبات جديد كنكور سراسري، تصميم بر اين است كه تاثير سوابق تحصيلي نسبت به سال گذشته افزايش يابد و به صورت قطعي محاسبه شود. همچنين امكان تغيير در ساختار كنكور و حذف سوالات به صورت تستي نيز وجود دارد. 

در صورتي كه سوال يا ابهامي در زمينه كنكور سراسري براي تان وجود دارد و يا براي آمادگي كنكور با مشكل مواجه شده‌ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كنيد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مصوبات جديد كنكور مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

سوالات متداول

  1. مصوبات جديد كنكور ۱۴۰۳ چيست؟

    طبق مصوبات جديد، سوالات ديگر به صورت تستي نخواهد بود و تاثير سوابق تحصيلي نيز افزايش مي‌يابد. 

  2. آيا امكان اجرا نشدن مصوبات جديد كنكور وجود دارد؟

    طبق گفته ها اين طرح تصويب شده است اما در خصوص برخي از جزييات آن هنوز اختلاف نظرهايي وجود دارد كه ممكن است تغيير كنند. 

  3. آيا سوابق تحصيلي پايه دهم در كنكور ۱۴۰۳ تاثير دارد؟

    خير در سال ۱۴۰۳ تنها تاثير سوابق تحصيلي اضافه مي‌شود و تاثير پايه هاي ديگر به سال‌هاي بعد موكول خواهد شد. 

    منبع: مصوبات جديد كنكور

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مصوبات جديد كنكور ۱۴۰۳،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۳۸:۵۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی