duntelco1
مشاوره تحصيلي

معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ سوال بسياري از علاقه‌مندان به تحصيل بدون آزمون در دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد مي باشد. براي ثبت نام بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي در دانشگاه هاي سراسري و آزاد هيچ حداقل معدلي در نظر گرفته نشده است. در سال‌هاي گذشته اكثر دانشگاه‌ها بخشي از دانشجويان خود را از طريق پذيرش بدون آزمون جذب كردند و حداقل معدل پذيرش در نظر گرفته نشد. اما متقاضيان بايد حداقل معدل قبولي براي دانشگاه و رشته انتخابي خود را داشته باشند. در ادامه اين مطلب اطلاعات كاملي از معدل لازم براي رشته هاي بدون كنكور 1402 ارائه كرده ايم.

 منبع: معدل رشته هاي بدون كنكور

معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ 

بسياري از دانشگاه‌هاي سراسري، غير انتفاعي، پيام نور، پرديس خودگردان، دانشگاه آزاد، فني حرفه‌اي و علمي كاربردي، واحدهاي مجازي در مقاطع تحصيلي كارداني پيوسته، كارداني ناپيوسته، كارشناسي پيوسته و كارشناسي ناپيوسته داراي پذيرش بدون كنكور و صرفا براساس سوابق تحصيلي مي‌باشند. منظور از سوابق تحصيلي داوطلبان همان معدل لازم رشته‌هاي بدون كنكور مي باشد.

معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ اين منظور را مي‌رساند. براي انتخاب هر مقطع و يا هر رشته، يك معدل ملاك مي‌باشد. به عنوان مثال معدل لازم رشته هاي بدون آزمون دانشگاه سراسري با توجه به نوع ديپلم، سال فارغ التحصيلي و مقطع انتخابي متفاوت باشد. براي مقطع و رشته‌اي معدل كل ديپلم و براي مقطع و رشته معدل كتبي ديپلم ملاك باشد.

 

ملاك معدل لازم براي رشته هاي بدون كنكور 1402

با توجه به مصوبات جديدي كه در راستاي طرح حذف كنكور سراسري انجام شده است، در حال حاضر 85 درصد از رشته‌هاي ارائه شده در تمامي دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد به صورت بدون كنكور ارائه مي شود. هر دانشگاهي متناسب با شرايط پذيرش بدون آزمون و ملاك معدل رشته بدون كنكور در چهار مقطع تحصيلي كارداني پيوسته و ناپيوسته و يا كارشناسي پيوسته و ناپيوسته دانشجو جذب مي‌كند.

به همين منظور لازم دانستيم در ادامه جدولي را ارائه كنيم كه ملاك معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ و صرفا براساس سوابق تحصيلي  را براي مقاطع تحصيلي مختلف در بر دارد.

نوع دانشگاه مقطع مورد پذيرش ملاك معدل رشته هاي بدون كنكور
دانشگاه سراسري و پرديس خودگردان كارداني ناپيوسته
  • مدرك ديپلم رشته‌هاي نظري از سال 1384 به بعد: معدل كتبي ديپلم
  • دارندگان مدرك ديپلم نظري، فني حرفه اي و يا كاردانش قبل از سال 1384: معدل كل ديپلم 
كارشناسي
پيوسته
دانشگاه غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد كارداني ناپيوسته
  • دارندگان مدرك ديپلم رشته‌هاي نظري از سال 1384 به بعد: معدل كتبي ديپلم
  • دارندگان مدرك ديپلم نظري، فني حرفه اي و يا كاردانش قبل از سال 1384: معدل كل ديپلم 
كارشناسي
پيوسته
كارشناسي ناپيوسته معدل كل مدرك كارداني
كارداني
پيوسته
معددل كل ديپلم رشته‌هاي نظري يا فني حرفه اي
دانشگاه علمي كاربردي و دانشگاه فني حرفه اي كارداني
پيوسته
معددل كل ديپلم رشته‌هاي نظري يا فني حرفه اي
كارشناسي ناپيوسته معدل كل مدرك كارداني
دانشگاه پيام نور كارشناسي
پيوسته
  • مدرك ديپلم رشته‌هاي نظري از سال 1384 به بعد : معدل كتبي ديپلم
  • دارندگان مدرك ديپلم نظري، فني حرفه اي و يا كاردانش قبل از سال 1384 : معدل كل ديپلم 

 

توجه

مطابق جدول فوق اينطور مي توان برداشت كرد كه ملاك سنجش و پذيرش فرد در يك كد رشته محل بدون كنكور از دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد، معدل مورد نياز آن مقطع مي باشد. داوطلبي كه در هر مقطع معدل رشته هاي بدون كنكور 1402 بيشتري را در ميان شركت كنندگان داشته باشد، در الويت پذيرش خواهد بود.

 

شرط معدل رشته هاي بدون كنكور 1402

ملاك و معيار پذيرش داوطلبان در كدرشته محل‌هاي بدون آزمون دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد، معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ مي باشد. بسياري از علاقه مندان كه قصد ثبت نام بدون كنكور دانشگاه هاي سراسري و آزاد را دارند، گمان مي كنند كه شايد به دليل نداشتن حداقل معدل لازم از دور رقابت خارج شوند و موفق به ثبت نام و پذيرش نهايي نشوند.

براي درك بهتر موضوع وقتي دانشگاهي براي پذيرش دانشجو در يك رشته، شرط معدل تعيين مي كند به معني اين است كه اگر داوطلبي داراي معدلي پايين‌تر از شرط معدل در نظر گرفته شده باشد، مجاز به ثبت نام نخواهد بود. با توجه به اين تعريف مي‌توان گفت براي ثبت نام در رشته‌هاي بدون كنكور دانشگاه هاي سراسري و آزاد هيچ گونه شرط معدلي وجود ندارد. تمامي دانش آموزان با داشتن معدل لازم و با هر معدلي، مجاز به نام نويسي در اين آزمون مي‌باشند.

 

معدل لازم براي قبولي ثبت نام بدون كنكور ۱۴۰۲ 

با توجه به توضيحات بايد گفت كه دو تعريف شرط معدل ثبت نام و معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ با يكديگر متفاوت مي‌باشند. شرط معدل يك معدل حداقلي را براي پذيرش دانشجويان تعين مي كند، در حالي كه سوابق تحصيلي داراي معناي متفاوتي است. داوطلبان با هر معدلي مجاز به ثبت نام بدون كنكور در دانشگاه هاي مختلف هستند اما بايد متناسب با رشته و دانشگاه انتخابي خود، معدل لازم در جدول فوق را داشته باشند.

براي ورود به تمامي مقاطع هيچ معدل لازمي تعريف نشده است. از همين جمله مي توان نتيجه گرفت كه براي هيچ رشته اي هم معدل خاصي و يا شرط معدل در نظر گرفته نشده است. نتيجه نهايي ثبت نام بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي داوطلبان با توجه به به معدل رشته هاي بدون كنكور ديگر متقاضيان تعيين مي گردد. در صورتي كه داوطلب نسبت به ديگر شركت كنندگان داراي معدل بالاتري باشد، در الويت پذيرش مي باشد.

 

شرايط و مدارك ثبت نام بدون كنكور

همانطور كه گفته شد معدل رشته هاي بدون كنكور 1402مشخص نشده است و داوطلبان با سوابق تحصيلي مشخص مي‌توانند در رشته هاي بدون آزمون ثبت نام كنند. اما با اين حال داوطلبان علاوه بر معدل كافي بايد شرايط و مداركي را نيز براي ثبت نام دارا باشند.

شرايط ثبت نام به دو بخش عمومي و اختصاصي تقسيم مي‌شود. از شرايط عمومي مي‌توان به اعتقاد به دين اسلام، عدم سوسابقه و مشكلات اخلاقي، سلامت جسمي و… اشاره كرد. شرايط اختصاصي نيز شامل مدارك تحصيلي قبلي و فارغ التحصيلي در زمان معين مي‌باشد. 

داوطلبان بايد در هنگام ثبت نام تمامي مدارك را ابتدا به صورت اينترنتي بارگزاري كرده و سپس در زمان مراجعه حضوري به دانشگاه اين مدارك را به صورت فيزيكي تحويل دهند تا پرونده تشكيل شده و ثبت نام دانشجو نهايي شود.

شرايط و مدارك لازم ثبت نام از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند به طوري كه ديده شده نقص در مدارك و عدم دارا بودن شرايط منجر به رد قبولي داوطلبان شده است. براي كسب اطلاع كامل در اين زمينه مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو صحبت كنيد. 

 

معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ | ليست رشته ها

به طور كلي مي‌توان گفت كه اكثر رشته هاي با آزمون به صورت بدون كنكور نيز در دانشگاه سراسري ارائه مي‌شود. البته رشته پزشكي و پيراپزشكي استثنا هستند و تنها به صورت با آزمون دانشجو پذيرش مي‌كنند. به منظور كسب اطلاع شما عزيزان در ادامه برخي از رشته هاي بدون كنكور را آورده‌ايم. 

روانشناسي  حقوق مديريت مالي حسابداري
گردشگري مديريت صنعتي مهندسي كامپيوتر علوم تربيتي
جغرافيا جامعه شناسي مهندسي معماري علوم ورزشي
مهندسي برق زبان و ادبيات فارسي روابط عمومي زيست شناسي گياهي
مهندسي صنايع زمين شناسي زمين شناسي فسلفه
مشاوره فيزيك شيمي رياضي
ادبيات نمايشي مترجمي زبان خارجي مهندسي معدن اقتصاد
 

 

مشاوره معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ 

پذيرش بدون كنكور در مقاطع تحصيلي كارداني و كارشناسي پييوسته و ناپييوسته انجام مي شود. متقاضيان و علاقه مندان به ثبت نام بدون كنكور در دانشگاه سراسري و آزاد مي‌توانند در مهلت مقرر جهت نام نويسي در كدرشته محل موردعلاقه خود اقدام كنند. پس از اعلام نتايج از وضعيت قبولي و يا عدم قبولي خود مطلع شوند. 

در صورتي كه پيرامون ثبت نام بدون كنكور و معدل رشته هاي بدون كنكور ۱۴۰۲ در مقاطع و دانشگاه هاي مختلف سوالي داريد، مي توانيد با استفاده از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل پاسخ سوالات خود را به همراه راهنمايي هاي لازم دريافت كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه معدل رشته هاي بدون كنكور 1402 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. معدل رشته هاي بدون كنكور چند مي باشد؟

    سوابق تحصيلي براي مقطع و دانشگاه هاي مختلف ممكن است با يكديگر تفاوت داشته باشد اما هيچ حداقل و حداكثري براي آن تعيين نشده است.

  2. ملاك و معيار قبولي متقاضيان در كد رشته محل هاي بدون كنكور و براساس سوابق تحصيلي چه مي باشد؟

    ملاك و معيار پذيرش داوطلبان در كد رشته محل هاي بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي دانشگاه هاي سراسري و آزاد معدل مقطع قبلي داوطلبان مي باشد كه در جدول ارائه شده در اين مقاله به آن اشاره كرده ايم.

  3. آيا براي پذيرش در رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هاي مختلف، شرط معدل وجود دارد؟

    خير، هيچ گونه شرط معدلي براي پذيرش در رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هاي مختلف وجود ندارد و متقاضيان با هر معدلي مجاز به ثبت نام رشته هاي بر اساس سوابق تحصيلي مي باشند.

    منبع: معدل رشته هاي بدون كنكور

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۲۲:۱۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی