duntelco1
مشاوره تحصيلي

اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز ۱۴۰۲ چه مي باشد؟ پس از اعلام نتايج نهايي كنكور سراسري، سازمان سنجش براي تمامي شركت كنندگان آزمون در مرحله انتخاب رشته، كارنامه اي را با عنوان كارنامه محرمانه و يا كارنامه سبز منتشر مي كند. پس از انتشار اين كارنامه، امكان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي امكان پذير مي باشد. بسياري از داوطلبان به دليل عدم آگاهي و يا بي دقتي الويت هاي خود را به درستي در فرم انتخاب رشته قرار نمي دهند كه مي توانند در اين فرصت جهت قبولي در اوليت هاي پايين تر از قبولي خود در انتخاب رشته درخواست دهند. در ادامه پيرامون اشتباه كارنامه سبز 1402 اطلاعاتي ارائه كرده ايم.

 منبع: اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز

اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز ۱۴۰۲

پس از اعلام نتايج نهايي كنكور سراسري، براي هر داوطلب يك كارنامه نهايي و يا كارنامه سبز منتشر مي گردد. كارنامه نهايي هر داوطلب در واقع شامل فرم انتخاب رشته داوطلب است كه در مقابل آن رتبه داوطلب و رتبه آخرين نفر قبول شده در هر كد رشته محلي كه او در ميان الويت هايش قرار داده، درج شده است.

در اولين انتخابي كه رتبه داوطلب از رتبه آخرين نفر قبولي كم تر باشد، داوطلب در آن كد رشته محل قبول مي شود. بسياري از داوطلبان با رويت كارنامه سبز خود متوجه مي شوند كه در الويت هاي پايين تر از كد رشته محلي كه پذيرفته شده اند، انتخاب هاي بهتري داشته اند كه در آن ها شانس قبولي نيز دارند چراكه رتبه شان از رتبه آخرين نفر قبولي كم تر شده است.

اين دسته از داوطلبان در واقع دچار اشتباه در انتخاب رشته شده اند و الويت هاي بهتر را پايين تر قرار داده اند. سازمان سنجش اين فرصت را به آن ها مي دهد تا اگر در الويت هاي پايين تر از قبولي‌شان شانس قبولي دارند، درخواست خود را با عنوان اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الويت بعدي ثبت كنند.

آنچه كه اهميت دارد، داوطلبان براي ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز بايستي كه حتما مطابق كارنامه سبز خود در آن كد رشته محل شانس قبولي داشته باشند، به طوري كه رتبه شان كم تر از آخرين رتبه قبولي باشد.

 

مزيت سامانه درخواست بررسي اشتباه كارنامه سبز

همانطور كه گفته شد پس از اعلام نتايج نهايي كارنامه سبز براي داوطلبان منتشر مي‌شود كه از طريق آن مي‌توانند امكان قبولي خود در اولويت هاي بعدي‌شان را متوجه شوند. در سال هاي گذشته داوطلبان مي‌توانستند با استفاده از كارنامه سبز درخواست اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز را بدهند. در اين صورت سازمان سنجش اولويت هاي بعدي را بررسي كرده و در صورت موافقت داوطلب مي‌توانست در اولويت هاي بعدي خود پذيرفته شود. 

اما اين امكان در سال جديد از بين رفته است و داوطلبان اكنون امكان درخواست اشتباه انتخاب رشته با كارنامه سبز را ندارند كه البته ممكن است كه اين امكان مجددا در نظر گرفته شود. در حال حاضر بهترين راهكار دريافت انتقالي بعد شروع تحصيل است اما با اين حال به دليل بازگشت اين قابليت در سازمان سنجش بهتر است كه داوطلبان از آن اطلاع كامل داشته باشند. 

 

نكات اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز ۱۴۰۲

✅ بررسي كارنامه سبز اين فرصت را در اختيار شما قرار مي دهد تا اگر از كد رشته محل قبولي خود رضايت نداريد، الويت هاي بعدي را بررسي كنيد و در صورتي كه شانس قبولي داريد درخواست تقاضاي بررسي الويت بعدي را ثبت نماييد.

✅ تمامي مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الويت بعدي به صورت اينترنتي و از طريق لينك فعال موجود در سايت سازمان سنجش امكان پذير است.

✅ تقريبا با تمامي درخواست هاي بررسي الويت بعدي موافقت مي شود و متقاضيان مي توانند از نيمسال دوم جهت تحصيل در رشته و دانشگاه جديد اقدام كنند.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۲ 

ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الويت بعدي، به صورت اينترنتي و از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور امكان پذير است. در ادامه ثبت درخواست الويت بعدي مطابق كارنامه سبز را مرحله به مرحله آورده ايم. 

1️⃣به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي sanjesh.org مراجعه كنيد.

 

2️⃣ بر روي گزينه ” ورود به سيستم پاسخگويي ”  در بالاي صفحه كليك كنيد

3️⃣ براي ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز بر روي عبارت ورود به سيستم پاسخگويي كليك كنيد. 

4️⃣داوطلبان جهت ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي الويت بعدي در سايت سازمان سنجش، ملزم به عضويت در سامانه مي باشند، چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌ايد برروي گزينه ” عضويت در سامانه ” كليك كنيد تا مراحل عضويت در سامانه را تكميل نماييد، در غير اينصورت بر روي گزينه ” ورود به سامانه ” كليك نماييد.

 

نحوه عضويت در سامانه

5️⃣براي عضويت در سامانه بايستي بر روي گزينه ” عضويت در سامانه ” كليك كنيد.

6️⃣فرم نمايش داده شده، مطابق تصوير زير را با اطلاعات شناسنامه اي و ” شماره تلفن همراه ” و ” پست الكترونيكي ” تكميل كنيد. (از يك ايميل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده كنيد)

7️⃣در ادامه روند تكميل مراحل عضويت در سامانه، به نشاني پست الكترونيكي و يا به شماره تلفن همراهي كه وارد كرده‌ايد، يك رمز عبور ارسال خواهد شد. با دريافت رمز عبور مراحل عضويت شما در سامانه به پايان خواهد رسيد.

متقاضيان گرامي در صورتي كه  چنانچه به پست الكترونيكي فعال دسترسي نداريد و يا در روند عضويت در سامانه با مشكل مواجه شده ايد، مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل تماس بگيريد.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۲ 

8️⃣پس از عضويت در سامانه، بر روي گزينه ” ورود به سامانه ” كليك كنيد تا ادامه مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته را انجام دهيد.

9️⃣در اين قسمت كادري پيش روي شماست، ” پست الكترونيك ” و “رمز عبوري ” كه برايتان ارسال شده است به همراه ” كد ملي ” مطابق تصوير زير وارد نماييد.

🔟براي ثبت درخواست تقاضاي الويت بعدي، بايستي يك درخواست جديد ايجاد كنيد براي اين منظور در صفحه جديد بر روي گزينه ” درخواست جديد ” مطابق تصوير زير كليك نماييد

1️⃣1️⃣نوع آزمون خود را ” كنكور سراسري ”  و سال تحصيلي خود را ” 1402 ” انتخاب نماييد و بر روي گزينه ” جستجو ” كليك كنيد تا درخواست هاي مجاز براي شما نمايش داده شود.

1️⃣2️⃣از ميان درخواست هاي مجاز نمايش داده شده، ” اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي ” را انتخاب نماييد.

1️⃣3️⃣در اين مرحله از اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز اطلاعات فردي شما نمايش داده مي شود و شما بايد شماره پرونده و شماره داوطلبي كنكور سراسري خود را وارد كنيد .

1️⃣4️⃣در اين مرحله چهار گزينه به شرح موارد زير براي شما نمايش داده خواهد شد.

  1. درخواست تغيير دوره قبولي
  2. درخواست به حد نصاب نرسيدن محل قبولي
  3. درخواست مجوز شركت در آزمون سال بعد
  4. درخواست بررسي الويت هاي بعدي

1️⃣5️⃣يكي از گزينه هاي فوق را انتخاب نماييد و پس از وارد كردن آدرس محل سكونت خود بر روي گزينه ”  تاييد ” كليك كنيد. درخواست شما توسط كارشناسان مربوطه بررسي مي شود و پاسخ آن براي پيامك ارسال مي گردد.

 

پاسخ ثبت درخواست

داوطلباني كه مطابق مراحل فوق درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي الويت بعدي را ثبت مي كنند، مي‌توانند در تاريخ هايي كه سازمان سنجش جهت اعلام نتايج در نظر مي گيرد، از پاسخ درخواست خود مطلع گردند.

تاكنون سازمان سنجش آموزش كشور پيرامون زمان اعلام نتايج درخواست اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز و تقاضاي بررسي الويت بعدي منتشر نكرده است، اما پيش بيني مي شود كه مطابق سال هاي گذشته پس از گذشت يك بازه زماني يك تا سه هفته اي از ثبت درخواست، نتايج منتشر گردد.

شايد بهتر باشد داوطلبان علاوه بر ثبت درخواست از طريق سايت سازمان سنجش، خودشان با دانشگاه مورد نظر نيز مكاتبه هاي لازم را داشته باشند، چراكه پذيرش نهايي داوطلب در دانشگاه مورد نظر مشروط بر قبولي دانشگاه مقصد خواهد بود.

 

مشاوره اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز ۱۴۰۲

داوطلباني كه پس از اعلام نتايج كنكور سراسري، در يكي از دوره هاي روزانه پذيرفته مي شوند اما قصد ثبت نام در آن را ندارند، مي توانند از طريق مراحل گفته شده در اين مقاله پيش بروند و در مرحله آخر درخواست مجوز شركت در آزمون سال بعد را انتخاب كنند تا بتوانند محروميت از شركت در كنكور سراسري سال آينده را از بين ببرند.

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل به منظور كمك به شما عزيزان آماده پاسخگويي هستند، مي توانيد در هر مرحله از ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي كه به مشكل خورديد از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل استفاده كنيد و ارسال درخواست خود را به مشاوران اين مركز بسپاريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز  1402 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. ارتباط اشتباه در انتخاب رشته و كارنامه سبز چه مي باشد؟

    پس از انتشار كارنامه محرمانه و يا كارنامه سبز، امكان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته وجود دارد.

  2. متقاضيان كنكور سراسري جهت ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي بايستي به كدام سايت مراجعه كنند؟

    امكان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي ” sanjesh.org ” امكان پذير است.

  3. نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به طور كامل مراحل ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضاي بررسي الويت بعدي را شرح داده ايم.

    منبع: اشتباه در انتخاب رشته كارنامه سبز

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۹:۵۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی