duntelco1
مشاوره تحصيلي

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه يكي از سوالات پرتكرار داوطلباني است كه قصد تحصيل در مقطع قبلي خود را دارند. داوطلبان به دلايل مختلفي همچون عدم علاقه به رشته تحصيلي يا مناسب نبودن بازار كار تصميم مي‌گيرند كه در مقطع قبلي خود به تحصيل در رشته ديگري بپردازند. در اين صورت بسيار مهم است كه داوطلبان از شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه اطلاع داشته باشند تا در اثر عدم اطلاع مجبور به پرداخت هزينه در دوره هاي ديگر نشوند. 

منبع: شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه 

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه

دانشجويان در حال تحصيل در مقاطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري اين امكان را دارند كه مجددا از سهميه روزانه استفاده كرده و به تحصيل در همان مقطع بپردازند.

هزينه تحصيل يكي از مهم ترين فاكتورهاي داوطلبان براي ادامه تحصيل است و با توجه به بالا بودن شهريه در ساير دوره ها، بسياري از متقاضيان ترجيح مي‌دهند كه در دوره هاي روزانه تحصيل كنند.

اما بسياري از دانشجويان در مورد شرايط استفاده مجدد از سهميه اطلاع ندارند و گاها همين عدم اطلاع باعث مي شود كه دانشجويان بدون هيچ تلاشي به سراغ ساير دوره ها براي ادامه تحصيل بروند.

با توجه به مزاياي بسيار زياد تحصيل در دوره روزانه بهتر است كه متقاضيان ار شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه اطلاع كامل داشته باشند تا در صورت واجد شرايط بودن بتوانند به تحصيل رايگان در مقطع مورد نظر خود بپردازند.

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه در مقطع كارشناسي

در دوره كارشناسي شرايط‌استفاده از سهميه روزانه به دو بخش رشته هاي پزشكي و غير پزشكي تقسيم مي شوند. شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه در رشته هاي پزشكي به شرح زير مي باشد.

رشته هاي گروه پزشكي

دانشجويان فارغ التحصيل از رشته هاي داراي طرح اجباري نيروي انساني وزارت بهداشت در مقطع كارداني و كارشناسي مي توانند با دارا بودن شرايط زير از سهميه روزانه مجددا استفاده نمايند.

✅وضعيت نظام وظيفه داوطلب بايد به طور كامل مشخص باشد. داوطلباني كه در زمينه خدمت نظام وظيفه مشكلي دارند، واجد شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه نيستند.

✅متقاضيان بايد تا قبل از اينكه طرح شان تمام شود در كنكور سراسري ثبت نام نمايند

 

رشته هاي گروه غير پزشكي

✅نداشتن تعهد به هيچ سازمان دولتي و غيردولتي

✅مشخص بودن وضعيت نظام وظيفه و عدم مشكل در اين زمينه

✅در صورتي كه داوطلبان مقطع كارشناسي شرايط گفته شده در بالا را دارا باشند، مي توانند بدون هيچ مشكلي از سهميه روزانه مجددا استفاده كنند و به تحصيل در اين مقطع در دانشگاه هاي سراسري بپردازند.

 

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه در مقطع كارشناسي ارشد

علاوه بر مقطع كارشناسي ممكن است دانشجويان در مقاطع بالاتر هم تصميم به تغيير رشته بگيرند و مجددا در كنكور شركت كنند. داوطلبان مقطع كارشناسي ارشد نيز در صورت واجد شرايط بودن امكان استفاده‌مجدد از سهميه روزانه را دارند.

داوطلبان كارشناسي ارشد كه قبلا در دانشگاه هاي سراسري روزانه پذيرفته شده اند (فارغ التحصيل شده و يا ثبت نام نكرده باشند) و حتي دانشجويان انصرافي نيز مي توانند بر اساس مصوبه جديد در كنكور شركت كرده و در دانشگاه هاي روزانه ادامه تحصيل دهند. شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه در مقطع كارشناسي ارشد به شرح زير مي باشد.

✅طرح داوطلبان رشته هاي گروه پزشكي بايد به پايان رسيد باشد و در حال گذراندن دوره كارآموزي نيز نباشند.

✅عدم تعهد خدمت به هيچ سازمان دولتي

✅مشخص بودن وضعيت نظام وظيفه و عدم مشكل در اين زمينه

✅توجه داشته باشيد كه معافيت تحصيلي براي آقايان در هر مقطع تنها يكبار داده مي شود و در واقع مشمولان مي توانند براي تحصيلات روبه جلوه‌ از آن استفاده كنند. تنها داوطلباني كه معافيت تحصيلي داشته و يا كارت پايان خدمت دريافت كرده اند، مجاز به استفاده مجدد از سهميه روزانه هستند.

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه در مقطع دكتري

داوطلباني كه قصد تحصيل مجدد در مقطع دكتري و استفاده از سهميه روزانه را دارند، بايد قبل از ثبت نام آزمون يا انصراف از تحصيل به طور كامل از شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه اطلاع داشته باشند. اين شرايط به شرح زير هستند.

✅داوطلبان بايد در نيمسال اول تحصيلي فارغ التحصيل شوند.

✅داوطلباني كه در دوره روزانه پذيرفته شده اند (فارغ التحصيل يا عدم ثبت نام) و همچنين دانشجويان انصرافي مي توانند از اين طرح استفاده نمايند.

✅دانشجويان در حال تحصيل مقطع دكتري امكان استفاده مجدد از سهميه روزانه را ندارند و براي اين منظور بايد به صورت قطعي از دانشگاه انصراف دهند.

✅دانشجوياني كه در حال تحصيل در دوره هاي غير روزانه يعني آزاد، شبانه، پيام نور، غير انتفاعي و پرديس خودگردان هستد، مي‌توانند پس از اعلام نتايج قبولي در آزمون دكتري براي انصراف از رشته قبلي خود اقدام كنند. 

✅داوطلبان مرد مقطع دكتري تخصصي كه معافيت ندارند، اجازه شركت در آزمون را نخواهند داشت. 

✅داوطلبان تحصيل مجدد در مقطع دكتري دانشگاه شبانه نيازي به پرداخت شهريه مصوب شبانه ندارند و تحصيل آن ها رايگان خواهد بود.  

شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه | شهريه دانشگاه  

يكي از مهم ترين سوالات داوطلبان، ميزان شهريه دانشگاه در صورت استفاده مجدد از سهميه روزانه است. در سال هاي گذشته داوطلبان بايد در هر ترم شهريه مصوبي را پرداخت مي‌كردند اما با اعتراض دانشجويان اين طرح حذف شد و هم اكنون دانشجويان دانشگاه روزانه حتي در صورت استفاده مجدد از سهميه نيز مي‌توانند به صورت رايگان تحصيل نمايند. 

 

مشاوره استفاده مجدد از سهميه روزانه

داوطلباني كه به هر دليلي قصد دارند مجددا در مقطع تحصيلي قبلي خود در رشته ديگري ادامه تحصيل دهند، مي‌توانند مجددا از سهميه روزانه استفاده كنند. استفاده‌مجدد از سهميه روزانه در هر مقطع شرايطي دارد كه داوطلبان بايد از آن ها اطلاع كامل داشته باشند. 

در صورتي كه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه براي‌تان وجود دارد و يا در روند ثبت نام آزمون با مشكلي مواجه شده‌ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني  دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه چيست؟

    شرايط استفاده مجدد از سهميه دانشگاه روزانه در مقاطع مختلف، متفاوت مي‌باشد كه در طول متن به طور كامل به آن پرداخته شده است. 

  2. آيا مشمولان خدمت سربازي مي‌توانند مجددا از سهميه روزانه استفاده كنند؟

    خير معافيت تحصيلي تنها براي تحصيلات روبه جلو است و در هر مقطع تنها يكبار داده مي‌شود. 

  3. آيا در صورت استفاده مجدد از سهميه روزانه بايد شهريه پرداخت كرد؟

    خير بر اساس قوانين جديد تحصيل مجدد در دانشگاه روزانه كاملا رايگان است. 

    منبع: شرايط استفاده مجدد از سهميه روزانه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۳:۵۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی