duntelco1
مشاوره تحصيلي

استفاده مجدد از سهميه ايثارگران يكي از سوالات پرتكرار داوطلبان مشمول سهميه است كه قصد انصراف از رشته تحصيلي قبلي خود و يا تحصيل مجدد در همان مقطع قبلي را دارند. در سال هاي گذشته داوطلبان با شرايط خاص امكان استفاده از سهميه‌ايثارگران را داشتند اما در حال حاضر قوانين تغيير كرده است و داوطلبان بايد با اطلاع از قوانين حال حاضر اقدامات لازم را انجام دهند. در اين مقاله به بررسي كامل استفاده مجدد از سهميه ايثارگران پرداخته شده است. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: استفاده مجدد از سهميه ايثارگران

 

استفاده مجدد از سهميه ايثارگران

ممكن است افراد مشمول سهميه ايثارگران كه يكبار از سهميه خود استفاده كرده‌اند، قصد استفاده مجدد از آن را داشته باشند. اما سهميه ايثارگر سقف مجازي دارد و داوطلبان نمي‌توانند چندين بار از آن استفاده كنند. در واقع استفاده مجدد از سهميه ايثارگران شرايطي دارد كه داوطلبان بايد از آن اطلاع كامل داشته باشند و بر اين اساس اقدامات خود را انجام دهند. 

داوطلبان كنكور سراسري مي‌توانند در هنگام ثبت نام كنكور، كد سهميه خود را وارد كرده و از آن استفاده كنند. سهميه ايثارگران با توجه به نوع آن (5 و يا 10 درصدي) تاثير بسيار زيادي بر رتبه داوطلب گذاشته و به صورت چشم گيري آن را بهبود مي‌بخشد.

متقاضيان مي توانند يكبار از سهميه ايثارگران خود استفاده كرده و در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذيرفته شوند. استفاده چندين باره از سهميه‌ايثارگران كار چندان معمولي نيست اما با اين حال برخي از داوطلبان با شرايط خاص ممكن است بخواهند كه مجددا از سهميه خود استفاده كنند.

در سال هاي گذشته استفاده مجدد از سهميه ايثارگران شرايطي داشت كه اگر داوطلب واجد آن شرايط بود، مي‌توانست يكبار ديگر از سهميه خود استفاده كند. اما در حال حاضر قانون تغيير كرده است و داوطلبان تنها مجاز به استفاده يكباره از سهميه‌ايثارگران هستند. 

شرايط استفاده مجدد از سهميه ايثارگران

همانطور كه گفته شد داوطلبان واجد شرايط سهميه ايثارگر مي‌توانند با توجه به وضعيت خود از سهميه ۵ و يا ۲۵ درصدي استفاده كنند. استفاده مجدد از سهميه ايثارگران شرايطي دارد كه به شرح زير مي‌باشند. 

✅در صورتي كه داوطلب يكبار از سهميه ايثارگر خود براي ورود به دانشگاه سراسري روزانه استفاده كرده باشند، ديگر اجازه استفاده مجدد از آن را ندارد. 

✅در سال هاي گذشته متقاضيان داراي سهميه ايثارگري در صورت تحصيل در ساير دوره ها همچون شبانه، پيام نور، غيرانتفاعي و… مي‌توانستند از رشته قبلي انصراف داده و با استفاده مجدد از سهميه‌ايثارگران خود در رشته و دانشگاه ديگري پذيرفته شوند. اما اين قانون در حال حاضر لغو شده است و داوطلبان در صورت استفاده از سهميه براي پذيرش در تمامي دوره هاي دانشگاهي ديگر مجاز به استفاده از سهميه نيستند. 

✅چنانچه داوطلب كد سهميه ايثارگري خود را در فرم ثبت نام كنكور وارد كرده باشد اما در انتخاب رشته موفق به قبولي نشده باشد، سهميه او حفظ مي‌شود و مي‌تواند مجددا از آن استفاده كند. به همين دليل داوطلبان بايد در هنگام انتخاب رشته نهايت دقت را داشته باشند تا با انتخاب اولويت هاي اشتباه، سهميه خود را از دست ندهند. 

توجه داشته باشيد كه در حال حاضر امكان استفاده مجدد از سهميه ايثارگران وجود ندارد اما ممكن است كه در سال هاي آينده اين قانون تغيير كند. درصورت بروز هرگونه تغيير در قانون استفاده مجدد از سهميه ايثارگران اين مطلب بروزرساني مي‌شود. شما مي‌توانيد براي كسب اطلاعات سريع از اخبار كنكور سراسري در كانال تلگرامي دانتل كو عضو شويد. 

 

تعداد دفعات استفاده از سهميه ايثارگري

سوال برخي از داوطلبان اين است كه چند بار مجاز به استفاده مجدد از سهميه ايثارگران در دوره‌هاي مختلف دانشگاهي هستند. همانطور كه گفته شد در سال هاي گذشته داوطلبان پذيرفته شده در دوره روزانه دانشگاه سراسري ديگر اجازه استفاده از سهميه خود در همان مقطع را نداشتند.

اما داوطلبان ساير دوره ها مي‌توانستند از رشته خود انصراف داده و مجددا از سهميه استفاده كنند. در حال حاضر تمامي دوره هاي دانشگاهي تنها يكبار اجازه استفاده از سهميه ايثارگران را دارند و حتي در صورت انصراف نيز نمي‌توانند از سهميه خود در همان مقطع استفاده كنند. 

مشاوره در زمينه استفاده مجدد از سهميه ايثارگران

داوطلبان كنكور سراسري بايد در هنگام انتخاب رشته دقت كافي داشته باشند و با بررسي كامل، اولويت هاي خود را انتخاب كنند. توجه داشته باشيد كه در حال حاضر امكان استفاده مجدد از سهميه ايثارگران وجود ندارد در نتيجه با انتخاب اشتباه و ناآگاهانه سهميه خود را از دست خواهيد داد. 

به همين منظور توصيه مي‌شود كه در هنگام انتخاب رشته از مشاوران و متخصصان مجرب و باسابقه در اين زمينه كمك بگيريد تا شما را در جهت انتخاب رشته صحيح ياري كنند. شما مي‌توانيد براي اين منظور با مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو تماس گرفته و با بهترين مشاوران تحصيلي مشورت نماييد. 

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه استفاده مجدد از سهميه ايثارگران مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. آيا امكان استفاده مجدد از سهميه ايثارگران وجود دارد؟

    خير در حال حاضر داوطلبان امكان استفاده مجدد از سهميه ايثارگران خود را ندارند.

  2. شرايط استفاده مجدد از سهميه ايثارگران چيست؟

    شرايط استفاده مجدد از سهميه به طور كامل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آيا در صورت عدم قبولي در دانشگاه اجازه استفاده از سهميه ايثارگران را خواهم داشت؟

    بله در صورت عدم قبولي سهميه ايثارگران شما باقي مي‌ماند و هيچ مشكلي براي استفاده از آن در همان مقطع نداريد.

    منبع: استفاده مجدد از سهميه ايثارگران

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۰:۳۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی