duntelco1
مشاوره تحصيلي

فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ به داوطلبان كمك مي‌كند تا بتوانند با سهولت بيشتري، ثبت نام خود را در سايت انجام دهند. در انتهاي دفترچه ثبت نام يك فرم با عنوان پيش نويس تقاضانامه ثبت نام آزمون نيمه متمركز ورودي دوره دكتري (Ph.D) قرار دارد. داوطلبان مي‌توانند پيش از اقدام به ثبت نام اينترنتي در سايت سازمان سنجش، يكبار اين فرم را تكميل كنند و از آنچه كه قرار است در اين فرم وارد كنند اطلاع يابند. در ادامه اين مطلب به ارائه اطلاعاتي پيرامون بندهاي فرم پيش نويس ثبت نام دكتري 1403 و نحوه تكميل آن مي‌پردازيم.

 منبع: فرم ثبت نام آزمون دكتري

فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳

لازمه شركت در آزمون دكتري و ورود به دانشگاه هاي سراسري و آزاد و ادامه تحصيل در مقطع دكتري، شركت در آزمون دكتري است. اين آزمون توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي‌شود. داوطلباني كه قصد ثبت نام در آزمون دكتري را دارند. بايد نسبت به تكميل فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ در سايت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” در زمان ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ اقدام كنند.

بهتر است داوطلبان پيش از ثبت نام قطعي در سايت مربوطه، از فرم پيش نويس ثبت نام آزمون دكتري موجود در انتهاي دفترچه ثبت نام پرينت بگيرند. به منظور جلوگيري از بروز خطا و اشتباه، ابتدا با طيف خاطر و دقت بالا آن را تكميل كنند و سپس وارد سايت نمايند. چرا كه در صورت وجود اشتباه، امكان ويرايش وجود نخواهد داشت.

 

دانلود فرم ثبت نام آزمون دكتري 1403

دفترچه راهنما معمولا يك هفته پيش از شروع ثبت‌نام اين آزمون از طريق سايت سنجش آموزش كشور به نشاني ” sanjesh.org ” منتشر مي‌شود. تاكنون اطلاعيه اي مبني بر انتشار دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون نيمه متمركز ورودي دكتري Ph.D منتشر نگرديده است. اما به محض دريافت اخبار جديد، اين مطلب نيز بروزرساني خواهد شد.

در تصوير زير، فرم ثبت نام آزمون دكتري 1403 نيمه متمركز ورودي دكتري Ph.D را مشاهده مي‌كنيد. اين فرم طبق تصوير زير داراي 38 بند مي‌باشد كه بايستي داوطلبان به دقت آنها را تكميل نمايند.

 

بندهاي فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳

در پيش نويس تقاضانامه ثبت نام آزمون ورودي نيمه متمركز دوره دكتري تخصصي (Ph.D) داوطلبان مي‌توانند اطلاعات خود را وارد كنند. تكميل فرم پيش نويس در زمان نام نويسي اينترنتي داوطلبان باعث مي‌شود در سايت سازمان سنجش استرس نداشته باشند. تمامي 38 بند فرم ثبت نام آزمون دكتري 1403 را در ادامه شرح داده ايم.

 

اطلاعات شخصي

از بند اول تا نهم فرم ثبت نام آزمون دكتري داوطلبان بايد با وارد كردن دستي نام خانوادگي، نام، نام پدر، شماره شناسنامه، سري و سريال شناسنامه، تاريخ تولد، كد ملي اين بخش را تكميل كنند. داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات شخصي خود را مطابق شناسنامه خود وارد كنند.

همينطور جنسيت خود را از بين دو گزينه زن و مرد و دين خود را از بين گزينه هاي اسلام، مسيحي، كليمي و زرتشتي انتخاب و تيك آن را فعال نمايند.

 

فرم ثبت نام آزمون دكتري 1403 | سهميه داوطلب

هر داوطلبي كه در آزمون دكتري شركت مي‌كند، داراي يك سهميه اي مي‌باشد كه بايد در بند دهم فرم ثبت نام آزمون دكتري، سهيمه اي كه از آن استفاده مي‌كند را تعيين كند. چنانچه داوطلبي هيچ كدام از سهميه هاي خاص خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و رزمندگان را نداشته باشد بايستي گزينه آزاد را انتخاب نمايد.

در بند 11 نيز داوطلبان با سهميه رزمندگان، بايد مدت حضور داوطلبانه در جبهه را به ماه وارد كنند. در بند 12 نيز بايد داوطلباني كه از سهميه هاي گفته شده استفاده مي‌كنند. كد پيگيري 12 رقمي كارت ايثارگري را وارد كنند.

 

اطلاعات مربوط به محل تولد و اتباع خارجي

در اين قسمت داوطلبان بايستي ابتدا در بند 13، محل تولد خود را و در بند 14 محل صدور شناسنامه خود را وارد كنند.

داوطلبان آقا در بند 15 فرم ثبت نام آزمون دكتري با توجه به جدول نظام وظيفه وضعيت خدمت سربازي خود، كد نظام وظيفه را وارد كنند.

داوطلباني كه جزو اتباع خارجي هستند ابتدا بايد كشور خود را از بين گزينه هاي افغانستان، پاكستان، تركيه، عراق، لبنان، هند و يا ساير كشور ها انتخاب كرده و كد پيگيري 12 رقمي مربوط به اتباع خارجي را در كادر مربوطه مطابق تصوير زير وارد كند.

 

فرم ثبت نام دكتري ۱۴۰۳ | داوطلبان با معلوليت

در اين قسمت و در بند 17 داوطلباني كه داراي معلوليت هستند بايستي نوع معلوليت خود را از بين گزينه هاي نابينا، كم بينا، ناشنوا، كم شنوا و جسمي حركتي انتخاب كنند.

در بخش بعدي نيز براي داوطلباني كه داراي معلوليت مي‌باشد، امكان انتخاب گزينه‌هاي با توجه به نوع و ميزان معلوليت براي شركت در جلسه آزمون وجود دارد. پاسخگويي به سوالات ” نياز به منشي دارم ” و ” نياز به منشي ندارم ” قرار داده شده كه داوطلبان بايد يكي از آنها را انتخاب كنند.

نكته : داوطلباني كه داراي معلوليت هستند و مي‌خواهند يكي از گزينه‌هاي معلوليت را انتخاب كنند، بايد حتما در سازمان بهزيستي پرونده داشته باشند. چنانچه اقدام به تشكيل پرونده در سازمان بهزيستي نكرده اند، بايستي پيش از تكميل فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ نسبت به تشكيل پرونده خود اقدام نمايند.

 

اطلاعات مربوط به داوطلبان چپ دست

در بند 18 فرم پيش نويس دكتري 1403 داوطلباني كه چپ دست هستند مي‌توانند با انتخاب گزينه چپ دست هستم، صندلي مخصوص داوطلبان چپ دست را در جلسه آزمون دريافت كنند.

 

اطلاعات مربوط به وضعيت تحصيلي و يا فارغ التحصيلي

در اين قسمت از فرم ثبت نام آزمون دكتري و در بند 19 داوطلبان بايستي تعيين كنند از نظر تحصيلي در چه موقعيتي قرار دارند و از بين گزينه‌هاي تصوير زير يكي از با توجه به شرايط خود انتخاب كنند.

 

اطلاعات مربوط به گروه امتحاني

در بند 20، داوطلب بايد تعيين كند در كدام يك از گروه‌هاي امتحاني علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، كشاورزي و منابع طبيعي، هنر، دامپزشكي و زبان مي‌خواهد آزمون بدهد.

در بند 21 فرم ثبت نام آزمون دكتري نيز كد و نام رشته امتحاني استخراج شده از دفترچه به صورت دستي وارد كنند. بند 22 زبان خارجي رشته امتحاني خود را از بين گزينه هاي انگليسي، فرانسه، آلماني، روسي و عربي انتخاب كنند.

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصيلي

در اين قسمت داوطلبان بايستي در بندهاي 23 تا 26 فرم ثبت نام دكتري كدرشته تحصيلي، كد موسسه، تاريخ دقيق اخذ درك و معدل مقطع كارداني و كارشناسي و همينطور در بندهاي 27 تا 30 كدرشته تحصيلي، كد موسسه، تاريخ دقيق اخذ درك و معدل مقطع كارشناسي و در بندهاي 31 تا 34 كدرشته تحصيلي، كد موسسه، تاريخ دقيق اخذ درك و معدل مقطع كارشناسي ارشد و يا دكتري عمومي خود را كه همگي مربوط به سوابق تحصيلي آن‌ها مي‌باشد را وارد كنند.

 

بندهاي 35 و 36 فرم ثبت نام آزمون دكتري مربوط به مربيان رسمي قطعي و يا رسمي آزمايشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌باشد. مايل به استفاده از سهميه مربيان در آزمون نيمه متمركز دوره دكتري هستند. اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي نمي‌توانند از اين دو بند استفاده كنند.

 

اطلاعات مربوط به حوزه و محل سكونت و تماس

در آخر نيز داوطلب بايستي كد و نام شهرستان محل اقامت خود را در بند 40، نشاني محل اقامت خود را در بند 41، كدپستي، تلفن ثابت، تلفن همراه و آدرس پست الكترونيكي را در بندهاي 41 تا 44 تكميل نمايد.

نكته: داوطلبان بايد شماره تلفن همراه و پست الكترونيكي را نيز وارد كنند تا آخرين مرحله آزمون اعلام نتايج دكتري، اخبار مربوطه را از طريق آن‌ها دريافت نمايند. داوطلبان توجه داشته باشند امكان ويرايش اطلاعات وارده وجود ندارد پس با دقت كافي بايد فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ تكميل شود.

 

فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ | تاييد اطلاعات

در انتها و پس از تكميل تمامي گزينه‌هاي فوق، داوطلبان بايد تيك گزينه ” اينجانب ضمن مطالعه كليه شرايط و ضوابط اين دفترچه راهنما، با آگاهي كامل فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ را تكميل و تمام اطلاعات درج شده را تأييد مي نمايم. ” را فعال كنند.  

 

نكات تكميلي فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳

✅ داوطلبان توجه داشته باشند بند اول مربوط به نام خانودگي داوطلب و بند دوم اسم داوطلب نوشته مي شود.

✅ در تكميل بندهاي مربوط به كدملي و شماره شناسنامه و سريال نيازي به نوشتن خط تيره و مميز و … نمي باشد.

✅ بندهاي مربوط به محل اخد مدارك تحصيلي و محل تولد را بايد به كد منطقه كه در سايت سنجش وجود دارد را پر كنيد.

✅ داوطلبان بايد معدل مقاطع مختلف را به صورت دقيق و صحيح وارد كنند. در صورت اشتباه وارد كردن اين معدل‌ها در صورت نيز پذيرش نيز قبولي آن ها لغو خواهد شد. پس در زمان درج معدل نهايت دقت را داشته باشيد.

✅ داوطلبان داراي معلوليت بايد به بهزيستي مراجعه كرده و نامه تاييديه خود را دريافت كنند و در زمان برگزاري آزمون همراه داشته باشند.

✅ محل حوزه امتحاني يكي از مواردي مي باشد كه امكان تغيير پس از پايان مهلت ثبت نام وجود ندارد. داوطلبان در زمان انتخاب محل حتما به اين نكته غير قابل تغيير بودن حوزه امتحاني توجه داشته باشند.

✅ شماره تلفن همراه متقاضي قابل تغيير نمي باشد. در صورت ارسال پيامك از سوي سازمان سنجش در صورت اشتباه بودن اين شماره تمامي عواقب متوجه شخص داوطلب مي باشد. 

 

ويرايش فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳

توصيه مي‌شود كه داوطلبان قبل از تكميل فرم اصلي ثبت نام، فرم پيش نويس را تكميل كنند تا از بروز خطا پيشگيري شود. اما در صورت خطا نيز اين امكان را داريد كه در بازه هاي زماني مشخص وارد سايت سنجش شده و برخي از اطلاعات فرم ثبت نام را ويرايش نماييد. 

بايد توجه داشته باشيد كه ويراش فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ تعداد دفعات محدودي دارد و پس از چند بار ويرايش و ثبت آن ديگر امكان ويرايش را نخواهيد داشت. پس در هنگام اصلاح اطلاعات دقت كافي داشته باشيد. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دكترا ۱۴۰۳

در اين مقاله به بررسي فرم ثبت نام آزمون دكتري پرداختيم. داوطلبان بايد توجه داشته باشند در صورت مغايرت هر كدام از يك از بندهاي موجود در اين فرم ممكن است حتي در صورت قبولي و دعوت به مصاحبه پذيرش لغو خواهد شد. 

پيشنهاد مي كنيم كه داوطلبان حتما پيش از تكميل فرم ثبت نام آزمون دكتري در سايت سنجش، ابتدا فرم پيش نويس كه در انتهاي دفترچه راهنما مي باشد را به صورت دستي پر كنند و پس از به تكميل فرم اصلي بپردازند. البته شما مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل تماس بگيريد تا كارشناسان اين مجموعه شما را در اين راه ياري دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرم ثبت نام دكتري 1403 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. فرم ثبت نام آزمون دكتري ۱۴۰۳ را از كجا مي تواند دانلود كرد؟

    فرم پيش نويس در انتهاي دفترچه راهنما مي باشد و داوطلبان مي توانند آن را پرينت بگيرند.

  2. تكميل فرم پيش نويس چه كمكي به داوطلبان مي كند؟

    با تكميل فرم پيش نويس امكان اشتباه به حداقل مي رسد.

  3. آيا تكميل فرم پيش نويس ضروري است؟

    خير داوطلبان مي‌توانند براي كسب اطلاع بيشتر و سهولت در تكميل فرم ثبت نام اينترنتي اين فرم را تكميل نمايند. 

    منبع: فرم ثبت نام آزمون دكتري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۴:۵۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی