duntelco1
مشاوره تحصيلي

اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳ مي تواند داوطلب را از اين رقابت بزرگ حذف كند. يكي از مواردي كه براي سازمان سنجش آموزش كشور از اهميت بالايي برخوردار مي‌باشد، وارد كردن اطلاعات خواسته شده به درستي مي باشد. بنابراين داوطلبان بايد در نظر داشته باشند، در صورتي كه قصد دارند، خودشان مراحل نام نويسي در سايت سازمان سنجش را تكميل كنند و يا براي اين كار به كافينت مراجعه مي كنند، اطلاعات خود را به درستي و مطابق با موارد خواسته شده، وارد نمايند. در ادامه اين مقاله سعي كرده ايم اطلاعات كاملي از اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري 1403 و نحوه ويرايش اشتباهات ارائه دهيم.

 منبع: اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري

 

اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳

شركت در آزمون سراسري و موفقيت در آن از اهداف بسياري از دانش آموزان و والدين در زندگي مي باشد. داوطلبان واجدالشرايط براي ثبت‌نام و شركت در كنكور سراسري، بايد در تاريخ‌هايي كه از سوي سازمان سنجش اعلام مي‌شود، مراحل نام نويسي خود را در سايت sanjesh.org تكميل كنند. 

ثبت نام آزمون سراسري فقط در تاريخ‌هاي اعلام شده در سايت سنجش امكان پذير است. متقاضيان بايستي در تاريخ مقرر فرم تقاضانامه اينترنتي را با اطلاعات تحصيلي و اطلاعات فردي تكميل كنند. آنچه كه بسيار حائز اهميت است، اين نكته مي باشد كه متقاضيان بايد اطلاعات خود را به درستي و كاملا صحيح در سامانه وارد كنند.

در صورت اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳ امكان دارد از شركت داوطلبان در آزمون ممانعت به عمل آيد. البته اين موضوع شامل تمامي داوطلباني كه قصد شركت در كنكور سراسري، كنكور كارشناسي ارشد و آزمون دكتري را دارند، مي شود. 

 

برخي اشتباهات رايج ثبت نام كنكور 1403 

داوطلبان براي شركت در آزمون سراسري بايد در مهلت ثبت نام با مراجعه به سايت سازمان سنجش نام نويسي خود را انجام دهند. با توجه به تجربه‌اي كه در طول چندين سال مشاوره تحصيلي داشته‌ايم، متوجه برخي اشتباهات رايج ميان داوطلبان آزمون سراسري بوده ايم. در ادامه قصد داريم به رايج ترين اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳ متقاضيان در زمان تكميل فرم تقاضانامه اينترنتي اشاره كنيم.

 

اشتباه وارد كردن اطلاعات شناسنامه اي

از مهم ترين موارد اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳ كه متقاضيان بايستي در هنگام وارد كردن اطلاعات فرم ثبت نام كنكور توجه كنند، اطلاعات شناسنامه اي آن ها مي باشد. متقاضيان بايد اطلاعات شناسنامه‌اي شامل نام خانوادگي، نام، نام پدر، جنسيت، شماره شناسنامه، سري و سريال شناسنامه، تاريخ تولد، كد ملي و كد بخش محل تولد خود را به درستي و مطابق شناسنامه خود در اين فرم وارد نمايند.

 

وارد كردن عكس بي كيفيت و يا اشتباه

از ديگر مواردي كه سازمان سنجش آموزش كشور بر روي آن تاكيد و توجه دارد، بارگذاري و ارسال عكس داوطلب با مشخصات خاصي مي باشد. 

اگر خودتان مراحل ثبت نام خود را در سايت سازمان سنجش تكميل مي‌كنيد، حتما دقت كنيد عكسي را انتخاب كرده كه داراي مشخصات گفته شده باشد.

🔴 عكس با ابعاد 4×3 يا 4×6

🔴 رنگي و داراي زمينه سفيد و بدون حاشيه اضافي

🔴 تمام رخ، كاملا واضح و بدون اثر مهر و مگنه

🔴 حداكثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل

🔴 حداكثر 70 كيلوبايت با فرمت JPG

🔴 رعايت حجاب اسلانمي براي بانوان

البته لازم است اشاره كنيم كه اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري 1403 در ارسال عكس داوطلب بيشتر زماني رخ مي دهد كه متقاضيان براي تكميل مراحل ثبت نام به كافي نت ها مراجعه مي كنند و فرد مورد نظر به جاي عكس داوطلب، عكس شخص ديگري را در سامانه بارگذاري مي كند. بنابراين حتي اگر در كافي نت در حال ثبت نام آزمون سراسري مي باشيد، خودتان بر روي بارگذاري و ارسال عكس نظارت داشته باشيد. 

 

وارد كردن اطلاعات تحصيلي اشتباه

ثبت نام در كنكور نيازمند اين است كه متقاضيان برخي اطلاعات تحصيلي خواسته شده شامل كد سوابق تحصيلي، معدل كل ديپلم، معدل كتبي ديپلم، تاريخ فارغ التحصيلي و … را نيز وارد كنند. 

از ديگر اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري 1403 رايج متقاضيان در زمان ثبت نام در كنكور سراسري، وارد كردن اشتباه اطلاعات تحصيلي‌شان مي باشد. در نظر داشته باشيد بهتر است اطلاعات تحصيلي لازم و خواسته شده را مطابق مدارك تحصيلي خود در فرم تقاضانامه وارد كنيد.

 

 

 

زمان ويرايش اشتباه در ثبت نام كنكور ۱۴۰۳

ممكن است متقاضيان در زمان ثبت نام آزمون سراسري، به دلايل مختلفي همچون بي دقتي و يا عدم اطلاع از نحوه وارد كردن درست اطلاعات، به برخي اشتباهات رايج در كنكور سراسري ۱۴۰۳ دچار شوند. 

با اين حال حتي اگر برخي اطلاعات خود را در سايت سازمان سنجش به غلط وارد كرده ايد. مي‌توانيد در تاريخ‌هايي كه سازمان سنجش آموزش كشور به عنوان مهلت ويرايش اطلاعات ثبت نامي اعلام مي كند، نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام نماييد. بازه‌هاي زماني در نظر گرفته شده جهت ويرايش اطلاعات و برطرف كردن اشتباه در ثبت نام كنكور 1403 به شرح موارد زير مي باشد:

ويرايش قبل از اتمام مهلت ثبت نام: متقاضياني كه مراحل ثبت نام خود را در سايت سازمان سنجش تكميل مي كنند، در صورتي كه فرم تقاضانامه اينترنتي خود را به اشتباه تكميل كرده باشند. تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام فرصت دارند، مجدد وارد سايت سنجش شده و اشتباه در ثبت نام كنكور ۱۴۰۳ خود را برطرف كنند.

در زمان تمديد مهلت ثبت نام و فرصت مجدد ثبت نام: متقاضيان در زمان تمديد مهلت ثبت نام و همينطور مهلت مجدد ثبت نام آزمون سراسري نيز مجاز به ويرايش اطلاعات ثبت نامي‌شان مي باشند. 

دريافت كارت ورود به جلسه آزمون: چند روز قبل از برگزاري كنكور سراسري، متقاضيان بايد براي دريافت كارت ورود به جلسه خود از طريق سايت سازمان سنجش اقدام كنند. متقاضيان در صورتي كه در اين بازه زماني نيز متوجه شوند برخي اطلاعات خود را در سامانه به اشتباه وارد كرده اند، مجاز به ويرايش اطلاعات خود مي باشند. در اين مرحله ويرايش اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري ۱۴۰۳ از طريق لينك فعال در سايت سازمان سنجش و باجه هاي رفع نقص امكان پذير است.

 

جهت عضويت در كانال اطلاع رساني و آخرين اخبار بر روي تلگرام مشاوره تحصيلي كليك كنيد و يا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصيلي دانتل كو ” جست و جو و عضو شويد.

 

 

نحوه اصلاح اشتباه در ثبت نام كنكور 1403

متقاضيان مي توانند در هر بازه زماني كه متوجه اشتباه ثبت نام كنكور و فرم تقاضانامه شدند، نسبت به ويرايش آن اقدام كنند. لازم به ذكر است ويرايش اطلاعات اشتباه و وارد كردن صحيح آنها نيازمند پرداخت هيچگونه هزينه اي نمي باشد. در ادامه به مراحل گام به گام ويرايش اشتباه در ثبت نام كنكور ۱۴۰۳ اشاره كرده ايم :

1️⃣ وارد سايت سازمان سنجش و آموزش كشور به نشاني اينترنتي ” sanjesh.org “شويد.

2️⃣ با توجه به اينكه متقاضي كدام يك از آزمون هاي سنجش شامل كنكور سراسري، كارشناسي ارشد، دكتري و … مي باشيد؛ از منوي سمت پايين سايت وارد بخش مورد نظر خود شويد.

3️⃣ وارد سامانه ثبت نام كنكور مقطع تحصيلي تان گرديد.

4️⃣ براي ورود به سامانه و تصحيح اشتباه در ثبت نام كنكور كدملي و رمز عبور را وارد نماييد.

5️⃣ پس از ورود به سيستم، براي دسترسي به فرم تقاضانامه اينترنتي بر روي گزينه ” ويرايش ثبت نام ” كليك نماييد. در نهايت اطلاعاتي كه قصد ويرايش آن ها را داشته ايد، به درستي اصلاح نماييد.

لازم به ذكر است، امكان ويرايش اطلاعات ثبت نامي آزمون سراسري از طريق لينك فعال سايت سازمان سنجش، فقط براي برخي اطلاعات وجود دارد. ويرايش برخي از اطلاعات همچون معلوليت، عكس داوطلب و … از طريق باجه هاي رفع نقص امكان پذير مي باشد.

 

مشاوره اشتباه در ثبت نام كنكور ۱۴۰۳

بسياري از متقاضيان كنكور سراسري، براي اينكه خيالشان از مرحله نام نويسي اينترنتي در كنكور در سايت ثبت نام كنكور راحت باشد، انجام آن را به ديگر افراد از آشنايان و يا افرادي در كافي نت مي سپارند. در حالي كه اگر خودشان نظارت لازم را بر روي اطلاعات وارد شده نداشته باشند، ممكن است باعث بروز اشتباه و جا ماندن آن ها از اين رقابت بزرگ شود.

وجود اشتباه در فرم نام نويسي، باعث لغو پذيرش متقاضيان در هر مرحله اي كه باشند، مي شود. بنابراين حتي اگر ثبت نام خود را به فرد ديگري سپرده‌ايد، حتما قبل از تائيد نهايي، يكبار خودتان اطلاعات تحصيلي و فردي وارد شده را با اطلاعات شناسنامه اي و مدارك تحصيلي خود مطابقت دهيد. در نهايت تائيد كنيد تا در مراحل نام نويسي اشتباهي رخ ندهد. 

شما متقاضيان گرامي در صورت داشتن هر گونه سوال پيرامون اشتباه در ثبت نام كنكور مي توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل استفاده كنيد و پاسخ سوالات خود را از مشاوران برتر اين مركز دريافت نماييد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباه در ثبت نام كنكور ۱۴۰۳ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. اشتباه در ثبت نام كنكور شامل چه مواردي مي باشد؟

    شامل موارد بسياري از جمله اشتباه در وارد كردن اطلاعات فردي، تحصيلي، عكس و … شود.

  2. نحوه رفع اشتباه در ثبت نام كنكور به صوت غيرحضوري چگونه است؟

    ويرايش در نام نويسي كنكور به صوت غيرحضوري و اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور مي باشد كه در متن مقاله فوق راهنماي گام به گام آن را آورده ايم.

  3. آيا متقاضيان مي توانند براي ويرايش ثبت نام، به باجه هاي رفع نقص كنكور نيز مراجعه كنند؟

    بله، امكان ويرايش برخي اطلاعات از جمله عكس داوطلب، از طريق لينك فعال در سايت سازمان سنجش وجود ندارد. به همين دليل متقاضيان بايد به باجه هاي رفع نقص مستقر در استان محل زندگي خود مراجعه كنند.

    منبع: اشتباه در ثبت نام كنكور سراسري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۵:۳۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی