duntelco1
مشاوره تحصيلي

چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد؟ ترميم معدل قانوني است كه براي داوطلبان كنكور در نظر گرفته شده تا بتوانند براي خود در يك رشته جديد سوابق تحصيلي ايجاد كرده و يا سوابق قبلي را بهبود ببخشند. طبق مصوبه هاي جديد از اين پس داوطلبان تنها يكبار امكان شركت در آزمون ترميم معدل را دارند. البته اين قانون تبصره هايي نيز دارد كه داوطلبان بايد از آن ها اطلاع داشته باشند. در اين مطلب به بررسي كامل سوال چند بار مي توان در ترميم معدل شركت كرد مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد؟

ترميم معدل

از سال 1402 كنكور تغييرات زيادي كرد كه يكي از آن ها افزايش تاثير سوابق تحصيلي و تاثير آن به صورت قطعي مي باشد. در سال هاي گذشته تاثير سوابق تحصيلي به صورت مثبت بود يعني تنها در صورتي اعمال مي شد كه معدل داوطلب بالا بوده و باعث بهبود رتبه مي شد.

اما با تاثير سوابق تحصيلي به صورت قطعي در هرحال رتبه داوطلب در كنكور تحت تاثير معدل قرار مي گيرد حتي اگر نمرات پايين بوده و باعث افت رتبه كنكور شود. به همين دليل داوطلبان كنكور كه معدل پاييني دارند، مي توانند در آزمون ترميم معدل شركت كرده و نمرات خود را اصلاح نمايند. در اين مطلب به بررسي سوال چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد خواهيم پرداخت؟

 

چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد؟

طبق اطلاعيه هاي جديدي كه منتشر شده است داوطلبان تنها يكبار امكان شركت در ترميم معدل را دارند كه در امتحانات خرداد ماه مي باشد. در سال هاي گذشته امكان شركت در ترميم معدل در چند بازه زماني بود اما هم اكنون تنها مي توان در خرداد در اين آزمون شركت كرد.

طبق گفته هاي رئيس آموزش و پرورش ديگر امكان شركت در ترميم معدل در امتحانات شهريور وجود ندارد چراكه امتحانات شهريور يك فرصت جبران است و افرادي كه در آزمون ترميم معدل شركت مي كنند نيز در واقع قصد جبران دارند.

افرادي كه ديپلم رشته هاي نظري و فني حرفه اي و كاردانش دارند و قصد شركت در كنكوري غير رشته خود را دارند، مي‌توانند يكبار در آزمون ترميم معدل شركت كنند تا سوابق تحصيلي براي شان ايجاد شود. پس از آن نيز يك مرتبه فرصت ترميم معدل به اين داوطلبان داده خواهد شد.

افرادي كه تا قبل از سال 1401 در آزمون ترميم معدل شركت كرده اند نيز امكان ترميم معدل براي يكبار ديگر را خواهند داشت. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه براي ترميم معدل كنكور بايد درخواست آموزش از راه دور بدهيد و سپس در آزمون خرداد ماه شركت نماييد.

 

چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد | ترميم معدل براي داوطلبان نظام قديم

ممكن است اين سوال براي داوطلبان نظام آموزشي قديم به وجود بيايد كه با وجود تغيير برخي از دروس در نظام جديد براي ترميم معدل دقيقا چه درسي را بايد امتحان دهند. اين داوطلبان بايد معادل همان درس مورد نظر خود در نظام جديد آموزشي را امتحان دهند.

نمرات مقطع سوم دبيرستان و پيش دانشگاهي با نسبت بيشتر سوم دبيرستان بر كنكور تاثير خواهند گذاشت. توجه داشته باشيد كه ترميم معدل در نمره ديپلم تاثيري نمي گذارد و تنها براي كنكور اعمال مي‌شود. 

 

چه افرادي مي توانند در ترميم معدل شركت كنند؟

در پاسخ به اين سوال كه چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد بايد گفت كه تمامي داوطلبان امكان شركت در ترميم معدل را خواهند داشت. افرادي كه قصد شركت در كنكور رشته دبيرستان خود را دارند و قبلا در يك درس امتحان داده اند، مي توانند در ترميم معدل شركت كنند. داوطلباني كه قصد شركت در رشته ديگري غير از رشته ديپلم خود را دارند نيز مي توانند يكبار در ترميم معدل شركت كرده و براي خود سابقه تحصيلي ايجاد نمايند. 

در صورتي كه فردي تا قبل از سال 1401 يعني پيش از ابلاغ قانون جديد، ترميم معدل انجام داده باشد، مي‌تواند يكبار ديگر نيز ثبت نام كرده و در ترميم معدل ماه خرداد شركت نمايد. افرادي كه سابقه تحصيلي براي رشته امتحاني خود در كنكور ندارند، نمرات آن ها صفر در نظر گرفته خواهد شد.

 

چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد | امتحانات نهايي مهم است يا كنكور؟

با افزايش درصد سوابق تحصيلي در كنكور سراسري و اعمال اثر آن به صورت قطعي بسيار ديده مي‌شود كه برخي از دانش آموزان، سال دوازدهم را تنها به مطالعه امتحانات نهايي اختصاص مي‌دهند و تصميم مي‌گيرند كه براي كنكور يك سال صبر كنند. 

اين تصميم به خود دانش آموزان و شرايط آن ها بستگي دارد اما به طور كلي مي‌توان هم امتحانات نهايي و هم كنكور را با يكديگر مديريت كرد. دانش آموزي كه براي امتحانات نهايي به صورت درست مطالعه كرده و مطالب را عميقا ياد گرفته باشد، مي‌تواند علاوه بر كسب معدل عالي، از عهده حل تست هاي مربوط به آن مباحث نيز بربيايد. 

 

چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد | چه افرادي بايد ترميم معدل را انجام دهند؟

با توجه به اينكه تاثير معدل در كنكور سراسري به صورت قطعي شده است، داوطلباني كه از معدل پاييني (يعني كمتر از 17) برخوردارند، بايد حتما در ترميم معدل شركت كنند تا رتبه كنكور شان كاهش نيابد. توجه داشته باشيد كه بالا بردن نمره معدل بسيار راحت تر از كسب درصد بالا در كنكور است پس اگر امكان شركت در ترميم معدل را داريد، حتما اينكار را انجام دهيد. 

حتي دانش آموزاني كه معدل متوسط و خوبي دارند نيز مي‌توانند در ترميم معدل شركت كنند چرا كه يك نمره بيشتر نيز رتبه كنكور را تا حد زيادي تغيير مي‌دهد. در صورتي كه در آزمون نمرات كمتر كسب كنيد نيز همان نمره قبلي و بهترتان در نظر گرفته خواهد شد. 

 

مشاوره ترميم معدل

در پاسخ به اين سوال كه چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد بايد گفت كه اين فرصت تنها يكبار به داوطلبان داده مي‌شود و آن هم در امتحانات نهايي خرداد مي‌باشد. با توجه به اين فرصت يكباره توصيه مي‌شود كه با آمادگي كامل در اين آزمون شركت كنند تا اين فرصت طلايي را براي بهبود رتبه كنكور شان از دست ندهند. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه ترميم معدل كنكور سراسري براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز  مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترميم معدل مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد؟

    شركت در آزمون ترميم معدل تنها يكبار امكان پذير است كه در ماه خرداد نيز مي‌باشد. 

  2. در صورت كسب نمره كمتر در آزمون ترميم معدل چه خواهد شد؟

    در اين صورت همان نمره قبلي كه بالاتر بوده است به عنوان معدل اصلي در نظر گرفته خواهد شد. 

  3. آيا نمره ترميم معدل در مدرك ديپلم نيز اعمال مي‌شود؟

    خير اين نمرات تنها به عنوان سوابق تحصيلي اعتبار دارد و هيچ تاثيري در نمره مدرك ديپلم نخواهد گذاشت. 

    منبع: چند بار ميتوان در ترميم معدل شركت كرد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۰۷:۴۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی