duntelco1
مشاوره تحصيلي

مهاجرت به قطر يكي از گزينه هاي پيش رو براي افرادي است كه قصد مهاجرت به كشور هاي خارجي را دارند. قطر يكي از كشورهاي بسيار ثروتمند حوزه خليج فارس است و شرايط بسيار مساعدي براي زندگي، تحصيل و كار در اين كشور فراهم است. مهاجرت به اين كشور روش هاي متعددي دارد كه افراد مي‌توانند با توجه به وضعيت خود بهترين روش را انتخاب كرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه اين مطلب به بررسي كامل مهاجرت به قطر مي‌پردازيم براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

منبع: مهاجرت به قطر 

 

مهاجرت به قطر

يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس قطر مي‌باشد كه طي سال اهاي اخير پيشرفت بسيار زيادي كرده است و در حال حاضر به يكي از مقاصد محبوب براي مهاجرت تبديل شده است. اين كشور اقتصاد بسيار خوبي دارد و مي‌توان گفت كه ثروتمندترين كشور حال حاضر مي‌باشد. 

آمارها نشان داده كه از ۳ ميليون جمعيت قطر، فقط ۳۶۰ هزار نفر آن ها بومي قطر هستند و بقيه جمعيت به مهاجران اختصاص دارد. مهاجر‌ت به كشور قطر براي ايرانيان سختي ها و محدوديت هايي دارد اما كاري غير ممكن نيست. با اطلاع دقيق از روش ها و جزييات مهاجرت به قطر مي‌توانيد ويزاي خود را دريافت كرده و اقدامات لازم را انجام دهيد. با توجه به تقاضاي بسيار زياد ايرانيان براي مهاجرت به قطر در ادامه به توضيح كامل آن پرداخته ايم. 

 

مزاياي مهاجرت به قطر

مهاجرت به كشور قطر مزاياي زيادي دارد كه اطلاع از آن ها در هنگام تصميم گيري براي مهاجرت بسيار كمك كننده خواهد بود. برخي از مهم ترين مزاياي مهاجرت به قطر به شرح زير مي‌باشد. 

✅با دريافت اقامت قطر امكان استفاده از خدمات بهداشت عمومي و آموزشي اين كشور با توجه به حدود تعيين شده وجود خواهد داشت. 

ا✅مكان خريد ملك و سرمايه گذاري

✅دريافت گواهينامه و حق رانندگي پس از مهاجرت به قطر 

✅سفر به ۱۰۰ كشور جهان بدون ويزا با دريافت پاسپورت قطر

✅امكان كار در اين كشور با دريافت اقامت

 

مهاجرت به قطر از طريق كار

كشور قطر موقعيت هاي شغلي متعدد و بسيار خوبي دارد. افرادي كه وارد اين كشور مي‌شوند، مي‌توانند مشغول به كار شده و از مزاياي بسيار زياد كار در اين كشور ثروتمند استفاده نمايند. حقوق بالا، بيمه، كمك هزينه مسكن و عدم پرداخت ماليات از مزاياي كار در قطر مي‌باشد. 

نرخ بيكاري در قطر بسيار پايين است و تقريبا تمامي افراد پس از مهاجرت به قطر امكان يافتن كار در اين كشور را دارند. قطر در حال حاضر بزرگ ترين كشور در زمينه نفت و صنايع پتروشيمي است. افراد با مدرك تحصيلي در اين حوزه مي‌توانند از مزاياي شغلي بسيار زيادي بهره مند شوند. 

دريافت ويزا كاري قطر مستلزم اين است كه فرد از يك كارفرما قطري پيشنهاد كاري دريافت كنيد. علاوه بر اين در صورت استخدام در يك شركت بين المللي نيز مي‌توانيد ويزاي كاري قطر را دريافت نماييد. كارفرمايان قطر براي استخدام نيروي كار بين المللي بايستي حتما مجوز داشته باشند. 

براي دريافت جاب آفر و مهاجرت به قطر بايد به دنبال آگهي هاي كاري باشيد و رزومه و مدارك خود را براي كارفرمايان ارسال كنيد. در صورت جلب توجه كارفرما بايد در يك مصاحبه تلفني و پس از آن يك مصاحبه حضوري شركت نماييد. در صورت موفقيت در تمامي اين مراحل جاب آفر براي شما ارسال خواهد شد و با استفاده از آن مي‌توانيد براي دريافت ويزاي كاري اقدام نماييد.

 

مدارك لازم براي دريافت ويزاي كاري

✅جاب آفر

✅فرم درخواست وزارت كار

✅گواهي سلامت

✅عكس پاسپورتي براي مهاجرت به قطر 

✅كپي از پاسپورت

✅مدارك تحصيلي مرتبط با شغل

نكته: معمولا زمان دريافت ويزاي كاري قطر در حدود ۴ هفته است اما با توجه به شرايط ممكن است دو ماه نيز به طول بينجامد. 

 

مهاجرت تحصيلي به قطر

روش ديگر براي مهاجرت به قطر، ادامه تحصيل در اين كشور و دريافت ويزاي تحصيلي مي‌باشد. سيستم آموزشي قطر در سال هاي گذشته بسيار پيشرفت كرده و دانشجويان زيادي را هر ساله پذيرش مي‌كند. دانشجويان براي مهاجرت تحصيلي به قطر بايد شرايط عمومي دريافت ويزا را داشته باشند و همچنين مدرك زبان نيز ارائه دهند. 

قطر يك كشور عربي زبان است اما با اين حال اكثر دوره هاي دانشگاهي به زبان انگليسي ارائه مي‌شود و دانشجويان متقاضي تحصيل در دانشگاه هاي اين كشور بايد مدرك آيلتس با نمره حداقل ۵.۵ و يا تافل با نمره حداقل ۷۸ ارائه دهند. 

تنها مدارك ديپلم مورد پذيرش براي مهاجرت به قطر، مدرك بين المللي (IB) و A-Levels بريتانيا مي‌باشد. متقاضيان ساير مدارك براي پذيرش در دانشگاه بايد معادل سازي مدرك انجام داده و تاييديه آموزش و پرورش و سفارت محلي را نيز دريافت نمايند. 

ويزاي كاري براي زنان در قطر

زنان براي كار كردن در كشور قطر بايد ابتدا با ويزاي خانوادگي به اين كشور مهاجرت كرده و سپس با ارائه تاييديه از همسر خود اقدام به استخدام نمايند. به طور معمول براي اين كار نيازي به درخواست مجوز كار جداگانه نيست. 

 

مهاجرت به قطر از طريق سرمايه گذاري

در سال هاي گذشته قانون سرمايه گذاري در قطر براي مهاجران به اين صورت بود كه مي‌توانستند تنها ۴۹ درصد از سهام يك شركت را در اختيار داشته باشند اما ۵۱ درصد مابقي بايستي حتما به يك شريك اهل قطر تعلق داشت. اما قانون سرمايه گذاري و مهاجرت به قطر در سال هاي حديد تغيير كرده است و در حال حاضر سرمايه گذاران خارجي مي‌توانند مالكيت ۱۰۰ درصدي شركت را داشته باشند. 

سرمايه گذاران خارجي علاوه بر ثبت شركت، امكان سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار و يا طرح هاي بازنشستگي خصوصي را نيز دارند. از ساير طرح هاي سرمايه گذاري در كشور قطر مي‌توان به حساب‌هاي پس‌انداز، سرمايه‌گذاري‌هاي بازنشستگي، خريد ملك، سرمايه‌گذاري‌هاي تجاري، صندوق‌هاي سرمايه گذاري، سرمايه‌گذاري در سهام و سرمايه‌گذاري‌هاي فراساحلي اشاره كرد. 

سرمايه گذاران در اين كشور براي مهاجرت به قطر  نيازي به پرداخت ماليات بر درآمد شخصي ندارند و تنها لازم است كه ده درصد درآمد شركت را به عنوان ماليات بپردازند. ماليات بر عايدي سرمايه براي ملك و اوراق بهادار تعلق نخواهد گرفت. اجاره كردن ملك در قطر به عنوان فعاليت تجاري در نظر گرفته شده و فرد بايد ۱۰ درصد اجاره را به عنوان ماليات پرداخت كند. 

با خريد ملكي با ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار اقامت موقت قطر به فرد اعطا خواهد شد. با سرمايه گذاري حداقل ۱ ميليون دلار نيز مي‌توان اقامت دائم دريافت كرده و از مزاياي شهروندي اين كشور بهره مند شد. ثبت شركت در قطر و داشتن مالكيت كامل نيز از ديگر راه هاي دريافت اقامت دائم اين كشور مي‌باشد. 

 

مهاجرت به قطر با ازدواج

يكي ديگر از روش هاي مهاجرت به قطر كه نسبتا هم آسان است، مهاجرت از طريق ازدواج مي‌باشد. زنان با ارائه درخواست كتبي تابيعت قطر، مي‌توانند به اين كشور مهاجرت نمايند. البته دريافت اقامت قطر از طريق ازدواج مشروط به اين است كه ازدواج حداقل ۵ سال ادامه داشته باشد و تنها پس از اين تاريخ اقامت اعطا مي‌شود. 

اگر كه زوجين قبل از ۵ سال از يكديگر طلاق گرفته و يا همسر قطري فوت كند، در صورت داشتن فرزند شرايط فرد بررسي شده و تابعيت به همسر خارجي داده مي‌شود. اگر زن مجددا ازدواج كرده و با يك فرد غير قطري ازدواج كند، تابيعت خود را از دست نخواهد داد البته به شرط آن كه تابعيت همسر خود را دريافت نكرده باشد. قطر تابيعت دوگانه نمي‌دهد و در اين صورت بايد يكي از تابعيت ها حذف شود. 

 

مهاجرت به قطر از طريق تولد فرزند

كشور قطر بر اساس قانون خون تابعيت مي‌دهد يعني افرادي كه والدين قطري داشته باشند به صورت خودكار شهروند آن كشور محسوب شده و تابعيت دريافت مي‌كنند. افراد خارجي كه فرزند خود را در قطر به دنيا مي‌آورند، امكان دريافت اقامت نه براي خود و نه براي فرزندشان را نخواهند داشت. 

در صورتي كه پدر تابع كشور قطر باشد، فرزند نيز صرف نظر از تابعيت مادر، اقامت و تابعيت قطر را دريافت خواهد كرد اما در صورت برعكس بودن شرايط) يعني خارجي بودن پدر و قطري بودن مادر) اقامت به فرزند تعلق نخواهد گرفت. پس مي‌توان گفت كه سفر به كشور قطر با ويزاي توريستي و به دنيا آوردن فرزند در اين كشور منجر به دريافت تابعيت و شهروندي نخواهد شد و روشي براي مهاجرت به قطر نيست. 

 

مهاجرت به قطر از طريق ويزاي ورزشي

كشور قطر به شدت به دنبال جذب ورزشكاران حرفه اي است و افرادي كه رزومه ورزشي خوبي داشته باشند را به عنوان مهاجر پذيرفته و مزاياي بسيار زيادي را نيز در اختيار شان قرار مي‌دهد. اين افراد با حمايت دولت قطر مي‌توانند در مسابقات بين المللي شركت كرده و مقام كسب نمايند. 

اگر كه وضعيت ورزشي تان خوب است و قصد مهاجرت به يك كشور خارجي را داريد، بهتر است كه قطر را نيز جز انتخاب هاي خود قرار دهيد چراكه باشگاه ها و مربيان اين كشور تمايل بسيار زيادي براي پذيرش ورزشكاران دارند. پس از مهاجرت به قطر نيز مزاياي بسيار زيادي به ورزشكاران تعلق خواهد گرفت. 

 

ويزاي توريستي قطر

ايرانياني كه قصد سفر به كشور قطر را دارند، بايد حتما ويزاي توريستي دريافت كرده و با استفاده از آن وارد كشور شوند چراكه ايران جز كشورهاي معاف از ويزا براي سفر به قطر نيست. مدت زمان اعتبار ويزاي توريستي قطر ۳۰ روز است و پس از آن بايد به كشور خود بازگرديد. براي دريافت ويزاي توريستي قطر علاوه بر طي كردن مراحل عمومي بايد ۲۷ دلار نيز هزينه پرداخت نماييد. به طور كلي مي‌توان گفت كه با ويزاي توريستي امكان مهاجرت به قطر وجود ندارد. 

 

شرايط مهاجرت به قطر

براي مهاجرت به كشور قطر مانند مهاجرت به ساير كشورها بايد شرايطي را داشته باشيد. در بالا گفته شد كه مهاجرت به كشور قطر روش هاي متعددي دارد و هر يك از اين روش ها نيز شرايط اختصاصي خود را دارند كه در متن به آن ها پرداخته شد. علاوه بر شرايط اختصاصي، مهاجرت به قطر شرايط عمومي هم دارد كه به شرح زير هستند. 

✅وضعيت جسماني مناسب و ارائه گواهينامه پزشكي

✅عدم سوسابقه كيفري

✅كامل بودن تمامي مدارك براي مهاجرت به قطر

✅توانايي مالي براي پرداخت هزينه ها

✅فيش واريز هزينه صدور ويزا

 

مدارك لازم براي مهاجرت به قطر

يكي از شرايط دريافت ويزا براي مهاجرت به قطر اين است كه تمامي مدارك فرد كامل باشد. اطلاع از مدارك مورد نياز براي مهاجرت بسيار واجب است چراكه در صورت ناقص بودن مدارك، درخواست ويزا ريجكت خواهد شد. مدارك مورد نياز براي مهاجرت به قطر به شرح زير مي‌باشد. 

✅پاسپورت داراي اعتبار

✅عكس پاسپورتي

✅بليت 

✅مدرك مبني بر داشتن مسكن در قطر

✅مدارك تحصيلي

✅مدارك مربوط به وضعيت تاهل

✅مدارك هويتي

✅جاب آفر براي ويزاي كاري

✅نامه پذيرش دانشگاه براي ويزاي تحصيلي

✅نامه بانك براي اثبات توانايي مالي

✅فيش واريز هزينه هاي صدور ويزا

 

مراحل مهاجرت به قطر

افرادي ك قصد مهاجرت به كشور قطر را دارند، بايد مراحلي را طي نمايند. اطلاع از مراحل مهاجرت به قطر باعث تسريع روند مهاجرت و سهولت بيشتر خواهد شد. مراحل مهاجرت به كشور قطر به شرح زير مي‌باشد. 

1️⃣در مورد تمامي روش هاي مهاجرتي به طور كامل آگاه شده و با كمك گرفتن از افراد متخصص در اين حوزه، بهترين روش را با توجه به شرايط خود انتخاب نماييد. 

2️⃣مدارك لازم براي مهاجرت را با توجه به روش مورد نظر خود آماده نماييد. براي اين منظور مي‌توانيد از مشاوران دانتل كو كمك بگيريد چرا كه كامل بودن مدارك در دريافت ويزا بسيار حائز اهميت است. 

3️⃣مدارك تكميل شده خود را به سفارت ارائه داده و درخواست ويزا نماييد.

4️⃣مدارك شما مورد بررسي قرار خواهد گرفت و مراحل اداري نيز طي خواهد شد. در نهايت شما بايد در مصاحبه سفارت شركت نماييد و در صورت قبولي در مصاحبه ويزاي شما صادر خواهد شد. 

 

هزينه مهاجرت به قطر

براي مهاجرت به كشور قطر در در مرحله اول بايد هزينه ويزا را پرداخت نماييد كه به طور كلي ۱۰۰ تا ۲۰۰ ريال قطر مي‌باشد. علاوه بر هزينه ويزا، پرداخت هزينه هاي مربوط به روش مهاجرتي نيز وجود دارد.

براي مثال روش سرمايه گذاري بيشترين هزينه را دارد و افراد بايد حداقل سرمايه لازم را در اختيار داشته باشند. به طور كلي سرمايه گذاري گران ترين روش مهاجرتي و ازدواج نيز ارزان ترين روش مهاجرتي محسوب مي‌شود.

لازم به ذكر است كه هزينه هاي جانبي مهاجرت به قطر مثل انگشت نگاري سفارت و يا استخدام وكيل نيز هزينه هاي مجزايي خواهند داشت. علاوه بر هزينه دريافت ويزا بايد در مورد هزينه هاي زندگي در قطر نيز اطلاع داشته و براي پرداخت آن ها آماده باشيد. 

به طور كلي قطر كشور گران قيمتي است؛ مثلا براي اجاره يك آپارتمان يك خوابه در مركز شهر اين كشور بايد ماهانه در حدود ۸ هزار درهم يا ۲۲۰۰ دلار اجاره بپردازيد. مهم ترين هزينه هاي زندگي در كشور قطر نيز به شرح  زير مي‌باشند. 

🔴شير ۵ تا ۱۰ ريال قطر

🔴نان ۳ تا ۱۵ ريال قطر

🔴برنج ۵ تا ۱۴ ريال قطر

🔴گوشت گاو ۳۰ تا ۶۰ ريال قطر

🔴پنير ۱۵ تا ۸۰ ريال قطر

🔴۱۲ تخم مرغ ۱۰ تا ۲۰ ريال قطر

🔴سيب ۱۰ ريال قطر

🔴سيب زميني ۱۵ ريال قطر

🔴پياز ۸ ريال قطر

🔴آب معدني ۲ تا ۳ ريال قطر

🔴حمل و نقل عمومي ۸۰ تا ۲۵۰ ريال قطر به صورت ماهانه

🔴قبوض برق، آب و غيره ۲۱۵ تا ۸۰۰ ريال قطر

🔴اينترنت ۲۵۰ تا ۴۰۰ ريال قطر

 

مهاجرت به قطر | پاسپورت قطر

كشور قطر يكي از بهترين پاسپورت ها را دارد و در حال حاضر از نظر ارزشي و اعتباري در جهان در رتبه ۳۱ قرار دارد. پاسپورت كشور قطر اين امكان را به دارندگان آن مي‌دهد كه بدون ويزا به ۸۵ كشور جهان سفر نمايند. 

توجه داشته باشيد كه دريافت پاسپورت كشور قطر پس از مهاجرت به قطر كار چندان راحتي نيست. در مرحله اول بايد با استفاده از روش هاي مختلف به اين كشور مهاجرت كرده و اقامت دائم دريافت نماييد. پس از دريافت اقامت دائم، امكان دريافت پاسپورت نيز به وجود خواهد آمد.

 

دريافت اقامت دائم قطر

به طور كلي كشورهاي حوزه خليج فارس در اعطا اقامت دائم و پاسپورت بسيار سخت گير هستند و اين كار چندان راحت نخواهد بود. دريافت پاسپورت پس از مهاجرت به قطر مستلزم دريافت اقامت دائم اين كشور است. براي دريافت اقامت دائم نيز بايد حداقل ۲۰ سال در اين كشور زندگي كنيد.

داشتن درآمد حداقل ۲۰ هزار ريال از بخش دولتي و ۳۰ هزار ريال قطر از بخش خصوصي نيز الزامي مي‌باشد. افرادي كه قصد دريافت شهروندي قطر را دارند، بايد ۲۰ سال در اين كشور زندگي كرده و اقامت دائم دريافت نمايند. پس از آن نيز بايد ۵ سال ديگر به زندگي و حضور مداوم در اين كشور بپردازند تا شهروندي و پاسپورت قطر به آنان تعلق گيرد. 

 

بهترين روش مهاجرت به قطر

بسياري از متقاضيان اين سوال را دارند كه با توجه به سختي مهاجرت به قطر و محدوديت در دريافت ويزا، بهترين راه ورود به اين كشور كدام يك از روش هاي مهاجرتي است. در پاسخ بايد گفت كه بهترين روشي وجود ندارد و روش برتر براي هر فرد با توجه به شرايط او تعيين خواهد شد. 

ممكن است روشي كه براي فردي بسيار راحت بوده است، براي فردي ديگر بسيار سخت و حتي غير ممكن باشد و با اقدام از آن طريق با ريجكت ويزا مواجه شود. چنانچه قصد انتخاب بهترين روش مهاجرت به قطر را داريد، بهتر است با متخصصان اين حوزه در مجموعه دانتل كو مشورت نماييد تا در اين زمينه راهنمايي تان كنند. 

 

مشاوره مهاجرت به قطر

مهاجرت يك مسير پر پيج و خم است و براي موفقيت در آن افراد بايد مراحل زيادي را پشت سر بگذارند. افرادي كه قصد مهاجرت دارند، براي ورود به تمامي كشورها با چالش هايي مواجه خواهند شد. اما در نهايت اين يك كار غير ممكن نيست و با انتخاب روش صحيح و طي كردن صحيح مراحل، در نهايت موفق به مهاجرت خواهيد شد. 

چنانچه قصد مهاجرت به كشورهاي خارجي مثل قطر را داريد، مي‌توانيد با مشاوران و متخصصان اين زمينه مشورت نماييد تا از ابتداي مسير در انتخاب روش مهاجرت به قطر ياري تان كرده و تا انتها يعني دريافت ويزا همراه تان باشد. متخصصان و مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مهاجرت به قطر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. براي مهاجرت به قطر چه بايد كرد؟

    روش هاي متعددي براي مهاجرت به كشور قطر وجود دارد كه افراد مي‌توانند با توجه به شرايط خود، بهترين روش را انتخاب نمايند. 

  2. هزينه مهاجرت به قطر چقدر است؟

    مهاجرت به قطر چندين مرحله دارد كه هزينه هر مرحله نيز متفاوت خواهد بود. در متن مقابله به هزينه دريافت ويزا و زندگي پس از ورود به قطر پرداخته شده است. 

  3. آيا با تولد فرزند مي‌توان تابعيت قطر را دريافت كرد؟

    خير كشور قطر از قانون خون پيروي مي‌كند يعني تنها افرادي بعد تولد تابعيت دريافت مي‌كنند كه از پدر و مادر و يا پدر قطري متولد شده باشند. (تابعيت پدر از اهميت بيشتري نسبت به تابعيت مادر برخوردار است)

    منبع: مهاجرت به قطر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت به قطر،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۷:۲۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی