duntelco1
مشاوره تحصيلي

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ يكي از مهم ترين سوالات مشمولان خدمت سربازي است كه مبتلا به بيماري‌ها و مشكلاتي هستند و توانايي گذراندن خدمت سربازي را ندارند. بيماري هاي جسماني و رواني مختلف مانع از انجام فعاليت هاي سخت مي‌شود كه خدمت سربازي نيز از اين دسته فعاليت هاست و افراد مبتلا بايد تحت شرايط مشخصي از خدمت معاف شوند. با توجه به اهميت اطلاع از بيماري‌هاي معافيت‌پزشكي در اين مطلب به بررسي كامل ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌ توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

منبع: جديدترين ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ 

مشمولاني كه درگير بيماري‌ ها و مشكلات پزشكي هستند و قصد معا‌فيت از خدمت دارند، با اين سوال مواجه مي‌ شوند كه ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ كدام است و در چه صورتي امكان دريافت معافيت خواهند داشت. در اين مطلب به بررسي كامل ليست بيماري هاي معافيت سربازي ۱۴۰۲ پرداخته ايم پس تا انتها همراه ما باشيد. 

در فرايند دريافت معافيت‌پزشكي سربازي، بيماري هاي متعددي وجود دارد كه مشمولان با اين بيماري ها مي‌توانند براي دريافت معافيت اقدام نمايند. بيماري هاي مختلف با توجه به شرايط فرد و تصميم كميسيون پزشكي منجر به دريافت معافيت موقت و دائم خواهد شد. در ادامه به ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ مي‌پردازيم.

 

 

بيماري هاي عمومي  

بيماري ها و مشكلات عمومي اولين دسته در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 هستند كه چنانچه فرد مشمول داراي اين بيماري ها باشد، معافيت دائمي و يا موقتي دريافت خواهد كرد. كوتاهي قرد و چاقي يا لاغري مفرط از بيماري هاي عمومي معافيت پزشكي مي‌باشند. 

افراد داراي مدرك ديپلم و يا كمتر هستند با فرد حداكثر ۱۴۵ سانتي متر معافيت دائم دريافت خواهند كرد. اين افراد در صورت داشتن فد ۱۴۵ تا ۱۵۵ معاف از رزم خواهند بود. افراد با مدرك حداقل كارشناسي نيز در صورت داشتن قد حداكثر ۱۴۰ سانتي متر معاف از خدمت خواهند شد. اين افراد در صورت داشتن قد ۱۴۰ تا ۱۴۵ معاف از رزم مي‌باشند. 

شرايط معافيت با چاقي و لاغري نيز بر اساس توده بدني يا همان BMI تعيين مي‌گردد. افراد با BMI بيشتر از 35 يا كمتر از 17 از رزم در خدمت معافي خواهند بود. به بيماري هايي كه طول درمان يكساله دارند نيز معافيت پزشكي موقت تعلق خواهد گرفت. 

 

بيماري هاي پوستي

مشكلات و بيماري هاي پوستي از ديگر بيماري ها در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ مي‌باشد. افرادي كه دچار بيماري هاي پوستي يا زير پوستي هستند با توجه به نوع مشكل و شرايط شان معافيت دائم، موقت و يا معافيت ار رزم دريافت مي كنند. نوع معافيت با توجه به نظر كميسيون پزشكي نظام وظيفه تعيين خواهد شد. ليست بيماري هاي پوستي معافيت سربازي به شرح زير مي باشد. 

🔵اگزما با شدت كم تا زياد

🔵سوريازيس شديد تا خفيف

🔵بيماري لوپوس

🔵انواع كهير

🔵ويتيليگو گسترده صورت و دست ها

🔵عفونت هاي قارچي پوست

🔵سل هاي پوستي

🔵عوارض پوستي شديد

🔵انواع آكنه

🔵انواع درماتوز

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 | بيماري هاي مربوط به غدد داخلي

مشكلات مربوط به تيروئيد، هيپوفيز و غيره جز بيماري هاي غدد ترشح داخلي مي‌باشند و در صورتي كه امكان درمان اين بيماري ها وجود نداشته باشد، فرد مشمول معافيت از خدمت خواهد بود. بيماري هاي غدد داخلي كه در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ قرار دارند به شرح زير مي‌باشند. 

🔵مشكلات غده تيروئيد (هيپرتيروئيدي، گواتر سمي غير حجيم و…)

🔵بيماري هاي غدد فوق كليوي (مثل كم كاري و پركاري)

🔵مشكلات مربوط به غده هيپوفيز (ژيگانتيسم، آدنوم هيپوفيز، آكرومگالي، سندروم كوشينگ، ديابت بي مزه و…)

🔵بيماري هاي غده پاراتيروئيد (هيپرپاراتيروئيدي و هيپوپاراتيروئيدي و…)

🔵ديابت نوع يك

🔵ديابت غير وابسته به انسولين

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ | بيماري هاي نورولوژي

مشكلات و بيماري هاي نورولوژي جز بيماري هاي سخت هستند كه امكان فعاليت هاي سخت و گذراندن خدمت سربازي را غير ممكن خواهند كرد. افراد مبتلا به اين بيماري ها مي‌توانندمراحل دريافت معافيت پزشكي را طي كرده و در نهايت پس از صدور راي كميسيون پزشكي نظام وظيفه، از خدمت معاف شوند. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ به شرح زير مي‌باشد. 

🔵بيماري ام اس و انواع مختلف آن

🔵اختلالات مختلف مادرزادي در سيستم اعصاب محيطي

🔵فلج هاي اعصاب كرانيال

🔵سندرم گيلن باره

🔵اختلالات تعادلي مخچه اي

🔵جراحي مغر و اعصاب

🔵ميوپاتي هاي اوليه و ثانويه

🔵بيماري هاي اعصاب و روان

🔵انواع صرع

🔵سكته هاي مغزي 

🔵مننژيت مزمن و شديد

🔵فلج هاي مغزي مادرزادي

 

جراحي مغز و اعصاب

چنانچه فرد مشمول خدمت سربازي به بيماري هاي مغزي و نخاعي مبتلا شده باشد و فرايند درمان به جراحي نياز داشته و تحت عمل جراحي قرار گرفته باشد، در صورت تشخيص كميسيون پزشكي معا‌‌فيت موقت يا دائم براي او صادر خواهد شد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در دسته جراحي مغز و اعصاب به شرح موارد زير مي باشد. 

🔵شكستگي هاي مهره اي

🔵اختلالات عروق مغزي

🔵كيست هاي عصبي و نخاعي

🔵تروما هاي عصبي

🔵تومور ستون فقرات

🔵مشكل در شكل جمجمه (مثل ميكروسفالي و هيدروسفالي)

🔵تومور در سيستم اعصاب محيطي و مركزي

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 | بيماري هاي اعصاب و روان

از رايج ترين مشكلات و بيماري ها در بين افراد مي‌ توان به اختلالات مربوط به اعصاب و روان اشاره كرد. اين افراد با توجه به شرايط روحي نامساعد شان امكان گذراندن خدمت سربازي را نخواهند داشت.

اين افراد با توجه به ارزيابي باليني و نظر كميسيون پزشكي از خدمت معاف خواهند شد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در گروه بيماري هاي اعصاب و روان به شرح موارد زير است. 

🔵 اختلالات شخصيت مثل مرزي، پارانوئيد، اسكيزوتايپال و…

🔵 انواع عقب ماندگي ذهني

🔵 اختلالات تيك (صوتي يا حركتي)

🔵 اختلالات هويت جنسي

🔵 اختلالات سوماتوفرم

🔵 مشكلات و اختلالات خلقي مثل افسردگي دو قطبي 

🔵 اختلالات عصبي همچون وسواس، حملات پانيك، فوبيا و…

🔵 اختلال در تكلم

🔵 اعتياد به مواد مخدر يا روان گردان

 

 

استخوان و اسكلت 

افرا مبتلا به بيماري هاي استخوان و اسكلت نيز شرايط دريافت معافيت از خدمت را خواهند داشت. اين افراد پس از رسيدن به سن مشموليت مي‌توانند اقدام به دريافت معافيت كرده و با گذراندن مراحل آن از خدمت معاف شوند. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ مربوط به استخوان و اسكلت به شرح موارد زير است. 

🔵 اسكوليوز

🔵 شكستگي هاي لگن

🔵 كيست هاي استخواني

🔵 محدوديت در حركات مفصل

🔵 پارگي مينيسك در زانوها

🔵 كيفوزهاي ستون فقرات

🔵 شكستگي هاي قديمي در حفره استابولوم

🔵 تومورهاي استخواني

🔵 قطع عضو 

🔵 كوتاهي اندام ها

🔵 فقدان انگشت در دست ها

🔵 پارگي رباط هاي زانو

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي | قفسه سينه و ريه

افرادي كه دچار مشكلات و بيماري هاي مربوط به ريه و قفسه هستند، از خدمات معاف خواهند شد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در گروه بيماري هاي قفسه سينه و ريه به شرح موارد زير مي‌باشد. 

🔵 پيوند ريه

🔵 شكستگي دنده، جناغ يا ترقوه

🔵 آمفيزم ريه

🔵 آسم

🔵 بيماري هاي قارچي حاد در ريه

🔵 تغيير شكل در قفسه سينه 

🔵 آمبولي در ريه

🔵 فيبروز ريه

🔵 كيست هاي مختلف در ريه

 

دستگاه گوارش و جراحي عمومي

در صورتي كه افراد مشمول خدمت سربازي به بيماري هاي گوارشي مبتلا شوند و يا تحت جراحي عمومي قرار گيرند، مشمول معافيت از خدمت سربازي شده و مي‌توانند اقدام به دريافت معافيت نمايند. معافيت پس از برگزاري كميسيسون پزشكي نظام وظيفه صادر خواهد شد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در اين گروه از بيماري ها به شرح موارد زير مي باشد. 

🔵 انواع زخم در دستگاه گوارش

🔵 انواع تومور و كيست در دستگاه گوارش

🔵 آبسه هاي چركي

🔵 سنگ هاي صفري

🔵 واريس هاي مري

🔵 عمل جراحي بر روي دستگاه گوارش

🔵 بيماري هاي متابوليكي كبد

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ | دستگاه تناسلي و ادراري

يكي ديگر از بيماري هاي قرار گرفته در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲، مشكلات مربوط به دستگاه تناسلي و ادراري مي باشد. افرادي كه دچار اين بيماري ها هستد از خدمت معاف خواهند شد. از بيماري هاي دستگاه تناسلي و ادراري براي معافيت‌پزشكي سربازي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. 

🔵 انواع بيماري هاي عفوني در دستگاه ادراري

🔵 پتوز كليه

🔵 پيوند كليه

🔵 تنگي گردن مثانه

🔵 وجود انسداد در مسير ادرار

🔵 وجود سنگ در دستگاه ادراري

🔵 كليه نعل اسبي

🔵 بيماري هاي عروق كليوي

 

بيماري هاي انكولوژي و خون

تمامي مشمولان خدمت سربازي بايد قبل از اقدام به اعزام به خدمت مطمئن شوند كه به بيماري هاي مختلف مبتلا نيستند و توانايي جسمي كامل براي گذراندن خدمت را دارند. يكي ديگر از بيماري هايي كه ابتلا به آن ها منجر به معافيت از خدمت خواهد شد، بيماري هاي انكولوژي و خون مي‌باشد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در اين گروه به شرح موارد زير مي باشد. 

🔵 اختلالات پلاكتي

🔵 تالاسمي هاي مختلف (همچون تالاسمي ماژور)

🔵 آپلازي مغز استخوان

🔵 كم خوني هاي مختلف 

🔵 مشكلات مربوط به گلبول هاي قرمز 

🔵 بيماري فاويسم

 

بيماري هاي فك، دهان و دندان 

برخي از بيماري هاي مربوط به دهان و دندان و فك جز بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 هستند. البته كه تمامي بيماري ها و مشكلات مربوط به اين حوزه مشمول دريافت معافيت پزشكي نمي‌باشند. مشمولان خدمت سربازي بايد از ليست بيماري هاي معافيت‌پزشكي سربازي ۱۴۰۲ مطلع باشند و بر اين اساس نسبت به شروع مراحل دريافت معافيت اقدام نمايند. اين بيماري ها به شرح زير هستند. 

🔵 كام شكاف دار يا لب شكري

🔵 تومور هاي خوش خيم و بدخيم دهاني

🔵 ناهنجاري هاي فك و صورت

🔵 ناهنجاري هاي زباني مثل هايپرتروفي

🔵 ناهنجاري هاي مربوط به اسكلت و استخوان فك و دندان

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي 1402 | گوش و حلق و بيني

افرادي كه دچار بيماري ها و مشكلات مربوط به گوش و حلق و بيني مي باشند، امكان معافيت از خدمت سربازي را خواهند داشت. براي بيماري هاي مربوط به گوش و حلق و بيني كميسيون پزشكي برگزار شده و در صورت راي مثبت كميسيون، فرد از خدمت معاف خواهد شد. البته كه با توجه به شرايط ممكن است معافيت به صورت موقت و يا معاف از رزم صادر شود. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در اين گروه به شرح موارد زير مي‌باشد.

🔵 كري و لالي

🔵 كم بودن قدرت شنوايي 

🔵 عفونت مزمن گوش

🔵 شكستگي بيني

🔵 فلج تار هاي صوتي

🔵 سينوزيت مزمن

 

بيماري هاي چشمي

مشكلات چشمي از ديگر مشكلاتي است كه مشمول معافيت از خدمت مي باشد. چنانچه فرد يكي از مشكلات و بيماري هاي قرار گرفته از ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در گروه بيماري هاي چشمي را داشته باشد، از خدمت معاف خواهد شد. معافيت ممكن است به صورت دائم، موقت و يا معاف از رزم باشد. بيماري هاي چشمي مشمول معافيت‌پزشكي سربازي به شرح زير مي باشند. 

🔵 انواع كاتاراكت ها

🔵 لك مركزي قرنيه

🔵 گلوكوما چشم

🔵 كدورت هاي عدسي مختلف

🔵 بيماري ماكولا چشمي

🔵 افتادگي دائمي پلك ها

🔵 شب كوري و دژنرسانس هاي شبكيه

🔵 فلج كامل يك يا چند عضله چشمي

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي | قلب و عروق

بيماري هاي مربوط به قلب و عروق جز بيماري هاي مزمن هستند و معمولا افراد مبتلا به اين بيماري ها امكان انجام فعاليت هاي سخت و گذراندن خدمكت سربازي را ندارند. در اين شرايط كميسيون پزشكي برگزار شده و با بررسي شرايط فرد تصميم به معافيت گرفته خواهد شد.

با توجه به شرايط ممكن است معافيت به صورت دائم، موقت و يا معافيت از رزم باشد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در قلب و عروق به شرح موارد زير مي باشد. 

🔵 مشكل در دريچه هاي قلب

🔵 افزايش فشار خون در شريان

🔵 اختلالات دهليزي و بطني

🔵 بيماري هاي مادرزادي قلب

🔵 نارسايي مزمن

🔵 آريتمي هاي قلبي

🔵 تب روماتيسمي حاد همراه با عوارض

 

بيماري هاي عفوني

افرادي كه بيماري هاي عفوني حاد و يا مزمن داشته باشند نيز اين امكان را دارند كه از خدمت معاف شوند. در صورت داشتن بيماري هاي ليست زير افراد مشمول سربازي مي توانند مراحل دريافت معافيت‌پزشكي را طي نمايند. در نهايت با توجه به شرايط فرد به صورت دائم يا موقت از خدمت معاف خواهد شد. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در اين گروه به شرح موارد زير است. 

🔵 سل

🔵 HIV

🔵 هپاتيت 

🔵 مالاريا

🔵 افزايش آنزيم هاي كبدي

 

بيماري هاي روماتولوژي و بافت همبند

و در آخر بيماري هاي مربوط به روماتولوژي و بافت همبند هستند كه افراد مبتلا به اين بيماري هاي مشمول دريافت معافيت از خدمت سربازي خواهند بود. افراد مبتلا مي توانند مراحل دريافت معافيت را آغاز كرده و در نهايت با نظر كميسيون پزشكي نظام وظيفه به صورت موقت يا دائمي از خدمت معاف شوند. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ در گروه بيماري هاي روماتولوژي و بافت همبند به شرح موارد زير است. 

🔵 مشكلات مربوط به متابوليك استخوان

🔵 بيماري هاي كريستالي

🔵 شانه منجمد

🔵 تومورهاي مفاصل (شبه تومور ها)

🔵 آرتريت بافت هاي همبند و استخواني

🔵 استئوآرتريت مفاصل

🔵 مشكلات مربوط به بافت همبند (همچون اهلر دانلوس)

 

مراحل دريافت معافيت پزشكي

اافرادي كه با توجه به شرايط خود در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ قرار مي گيرند، براي دريافت معافيت‌ پزشكي بايد پس از آماده كردن مدارك خود طبق مراحل زير عمل كنند. مراحل دريافت معافيت پزشكي به شرح زير مي باشد.

✅مراجعه به دفاتر پليس 10+ و دريافت دفترچه خدمت وظيفه

✅تكميل فرم خود اظهاري سابقه بيماري

✅مراجعه به پزشكي معرفي شده توسط سازمان نظام وظيفه براي معاينه پزشكي

✅ثبت درخواست در دفاتر پليس 10+ و دريافت مدارك براي ارائه به شواري پزشكي توسط خود مشمول

✅برگه معرفي به بيمارستان از طريق پست به داوطلب ارسال مي‌شود.

✅فرد بايد به بيمارستان مراجعه كرده و به صورت دقيق معاينه شود.

✅جواب از طرف بيمارستان براي سازمان نظام وظيفه ارسال مي‌شود.

✅براي فرد مشمول دعوت نامه حضور در شوراي پزشكي ارسال خواهد شد.

✅در صورت تاييد بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ معافيت پزشكي به صورت دائم، موفق يا معافيت از رزم صادر مي‌شود.

 

بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي | مدارك لازم

مشمولان خدمت سربازي براي دريافت معافيت‌پزشكي بايد مداركي را تهيه كرده و ارائه دهند. مدارك مورد نياز براي دريافت معافيت پزشكي به شرح زير هستند.

✅برگه وضعيت مشمولان به صورت تكميل شده

✅ارائه برگه معاينه اوليه توسط پزشك نظام وظيفه

✅تكميل برگه واكسيناسيون

✅ارائه اصل شناسنامه و كارت ملي به همراه كپي از تمام صفحات آن

✅ارائه اصل آخرين مدرك تحصيلي يا گواهي اشتغال به تحصيل به همراه كپي از آن

 

معافيت پزشكي در حين خدمت

در برخي شرايط افراد در معاينات اوليه خدمت سربازي از نظر جسماني تاييد شده و به سربازي اعزام مي‌شوند. اما در حين خدمت دچار يك بيماري شده و توانايي اتمام خدمت را از دست مي‌دهند. در اين شرايط مي‌توانند با مراجعه به بهداري يگان درخواست معافيت از خدمت بدهند. يگان درخواست فرد را براي شوراي پزشكي ارسال مي‌كند؛ چنانچه بيماري فرد در ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ قرار داشته باشد، پس از انجام معاينات توسط شورا، معافيت پزشكي صادر خواهد شد. 

 

مشاوره معافيت پزشكي 

افرادي كه دچار بيماري ها و مشكلات جسماني و رواني مختلف هستند، اين امكان را دارند كه درخواست معافيت داده و پس از طي كردن مراحل مربوطه معافيت خود را به صورت دائم يا موقت دريافت نمايند. معافيت پزشكي با توجه به راي كميسيون پزشكي نظام وظيفه صادر خواهد شد. افراد مشمول براي دريافت معافيت پزشكي بايد از ليست بيماري ها اطلاع كامل داشته باشند. 

چنانچه هر گونه سوال و يا ابهامي در زمينه ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ براي تان وجود دارد، مي توانيد با مشاوران و متخصصان اين حوزه صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ چيست؟

    در اين مطلب به توضيح كامل ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي ۱۴۰۲ پرداخته شده است. 

  2. آيا در صورت داشت بيماري هاي معافيت پزشكي، به صورت دائم از خدمت معاف خواهم شد؟

    خير تصميم گيري در اين زمينه با بررسي شرايط و توسط كميسيون پزشكي نظام وطيفه انجام خواهد شد و ممكن است به صورت موقت و يا معاف از رزم نيز باشد.

  3. براي دريافت معافيت پزشكي نظام وظيفه چه بايد كرد؟

    مراحل دريافت معافيت پزشكي به صورت حضوري است كه تمامي مراحل آن به طور كامل در متن آورده شده است.

    منبع: جديدترين ليست بيماري هاي معافيت پزشكي سربازي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۱:۴۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی