duntelco1
مشاوره تحصيلي

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان يكي از مهم ترين مواردي است كه والدين و دانش آموزان بايد از آن ها آگاه باشند. برخي مواقع دانش آموزان پس از ورود به مدرسه متوجه معايب آن مي شوند كه در آن صورت مشكلات زيادي به وجود خواهد آمد. براي جلوگيري از اين مساله بهتر است كه قبل از ثبت نام در مورد مزايا و معايب مدارس تيزهوشان اطلاع كامل به دست آوريد. براي كسب اطلاع كامل مي توانيد اين مطلب را تا انتها مطالعه كرده و يا با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

منبع: مزايا و معايب مدارس تيزهوشان 

مدارس تيزهوشان

مدرسه هاي تيزهوشان جز مدارس برتر كشور هستند كه سطح علمي بسيار بالايي دارند و از امكانات متعددي نيز برخوردارند. دانش آموزان براي قبولي در مدارس تيزهوشان بايد در آزمون ورودي شركت كرده و در صورت كسب رتبه حد نصاب و ساير شرايط، موفق به قبولي و ورود به مدرسه تيزهوشان خواهند شد.

ثبت نام مدارس تيزهوشان در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم انجام مي‌شود. البته كه برخي مواقع ممكن است با توجه به ظرفيت مدرسه در ميان پايه ها نيز ثبت نام انجام شود اما اين مورد هميشگي نيست و نمي‌توان حساب ويژه اي روي آن باز كرد. مدارس تيزهوشان مزايا و معايبي دارند كه بهتر است دانش آموزان و والدين آنان قبل ثبت نام از آن ها آگاهي داشته باشند. مزايا و معايب مدارس تيزهوشان به شرح زير مي باشد. 

 

مزايا مدارس تيزهوشان

تحصيل در مدارس تيزهوشان براي دانش آموزان مزايا زيادي دارد. به همين دليل نيز والدين و خود دانش آموزان به دنبال نام نويسي در اين مدارس هستند. برخي از مهم ترين مزايا و معايب مدارس تيزهوشان به شرح موارد زير مي‌باشد.

 

توجه به خلاقيت

موفقيت تنها به هوش بستگي ندارد و افراد در كنار فاكتور مهمي همچون هوش بايد از قدرت خلاقيت نيز برخوردار باشند. در مدارس تيزهوشان به خلاقيت توجه ويژه اي نشان داده مي شود و اين مهارت در دانش آموزان پرورش مي يابد.

 

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان | كيفيت بالاي آموزش

در اين مدارس معلمان از سابقه و سطح علمي بسيار بالايي برخوردارند و در نتيجه كيفيت آموزش نيز بسيار بالاست و دانش آموزان از تدريس بهتري بهره مند شده و آموزش مي بينند. با اين روش تدريس مي توان گفت كه موفيت دانش آموزان تا حد زيادي تضمين مي‌شود.

 

يكسان بودن سطح دانش آموزان

با توجه به اينكه گزينش مدارس تيزهوشان بسيار سخت گيرانه است، دانش آموزان به طور ويژه اي غربال مي شوند و در نتيجه با كلاس هاي درسي رو به رو خواهيم بود كه دانش آموزان در سطح علمي يكساني قرار دارند و يادگيري شان در كلاس به يك اندازه خواهد بود. يكسان بودن سطح دانش آموزان باعث مي شود كه دانش آموزان به سرعت مطالب درسي را يادگرفته و زمان زيادي صرف مطالب ساده نشود.

 

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان | ايجاد انگيزه و روحيه رقابت

در مدارس تيزهوشان جو رقابتي در جريان است و در نتيجه دانش آموزان تلاش و پشتكار خود را افزايش داده و انگيزه بيشتري براي مطالعه و درس خواندن به دست خواهند آورد. تلاش بيشتر منجر به كسب موفقيت هاي بيشتر نيز خواهد شد.

 

مشاوره تحصيلي

در مدارس تيزهوشان مشاوران تحصيلي نيز فعاليت مي كنند و به دانش اموزان روش هاي درس خواندن و نحوه برنامه ريزي را آموزش مي دهند. حضوري يك مشاور تحصيلي در مدارس باعث جلوگيري از خطا و اشتباه و پيشرفت چشمگير دانش آموزان مي شود.

 

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان |‌ تضمين موفقيت دانش آموزان

تمامي موارد گفته شده باعث مي شود كه دانش آموزان با درس خواندن خو گرفته و پايه علمي بسيار قوي نيز داشته باشند. تمامي اين موارد شانس موفقيت دانش آموزان در كنكور و قبولي در دانشگاه هاي برتر را افزايش داده و آينده تحصيلي آنان را تضمين مي كند.

 

معايب مدارس تيزهوشان

مدرسه هاي تيزهوشان در كنار تمامي مزاياي زيادي كه دارند، از معايبي نيز برخوردارند. بهتر است والدين و دانش آموزان قبل از تلاش براي ثبت نام در اين مدارس از معايب نيز اطلاع داشته باشند تا پس از ثبت نام با مشكلي مواجه نشوند. مزايا و معايب مدارس تيزهوشان به شرح موارد زير مي باشد. 

 

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان | سخت گيري زياد

در مدارس تيزهوشان سخت گيري زيادي وجود دارد و دانش آموزان بايد در ساعات طولاني به مطالعه بپردازند. همانطور كه اين مساله يك نقطه قوت محسوب مي شود، مي‌تواند تبديل به نقطه ضعف نيز بشود چراكه برخي از دانش آموزان دچار فرسودگي و نااميدي و دلزدگي از درس خواندن مي شوند. 

 

نااميدي دانش آموزان

برخي مواقع ديده مي شود كه والدين با اصرار زياد فرزند خود را مجبور به تحصيل در مدارس تيزهوشان مي كنند. اين دانش آموزان ممكن است خود علاقه زيادي نداشته باشند اما به دليل اجبار والدين وارد مدرسه شده و پس از مدتي با توجه به تفاوت خود با ديگران از درس خواندن و موفقيت نااميد شوند. در واقع سطح علمي بسيار بالا از مزايا و معايب مدارس تيزهوشان مي باشد.

 

مزايا و معايب مدارس تيزهوشان |‌ افسردگي

معمولا دانش آموزان مدارس تيزهوشان زمان بسيار كمي براي تفريح و استراحت دارند. با توجه به اينكه تفريح و سرگرمي يكي از مهم ترين نياز هاي دانش آموزان در سنين نوجواني است، عدم توجه به آن ممكن است باعث بروز افسردگي در آنان شود. 

 

استرس بالا

همانطور كه گفته شد در مدارس تيزهوشان جو رقابتي شديد وجود دارد. اين وضعيت از يك سو باعث افزايش تلاش و كوشش مي شود اما از سوي ديگر دانش آموزان را با حجم زيادي از استرس و اضطراب مواجه مي كند. در واقع جو رقابتي از مزايا و معايب مدارس تيزهوشان مي باشد. در صورت مواجه با اين گونه مشكلات بهتر است كه از مشاور تحصيلي كمك بگيريد. 

 

مشاوره مدرسه تيزهوشان

دانش آموزاني كه موفق به قبولي در مدارس تيزهوشان نمي شوند، نبايد اميد خود را از دست بدهند چراكه تنها راه موفقيت تحصيل در اين مدارس نيست. در واقع تعيين كننده اصلي موفقيت، تلاش و كوشش دانش آموز است كه در كنار فاكتورهاي ديگري همچون نحوه درس خواندن و برنامه ريزي صحيح تضمين كننده موفقيت خواهد بود. 

چنانچه براي برنامه ريزي درسي و نحوه مطالعه سوال و يا ابهامي براي تان وجود دارد و يا در مورد تصميم بگيري براي تحصيل در مدارس تيزهوشان با توجه به مزايا و معايب مدارس تيزهوشان دچار سردرگمي شده ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مزايا و معايب مدارس تيزهوشان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. مزايا و معايب مدارس تيزهوشان چيست؟

    به مزايا و معايب مدارس تيزهوشان در متن مقاله پرداخته شده است. 

  2. در صورت عدم قبولي در مدارس تيزهوشان چه بايد كرد؟

    در اين صورت مي توانيد نسبت به ثبت نام در كلاس هاي تقويتي اقدام كرده و با برنامه ريزي و مطالعه صحيح وضعيت علمي خود را بالا ببريد. 

  3. آيا مدارس تيزهوشان معايبي نيز دارند؟

    بله مزاياي بسيار زياد اين مدارس در برخي مواقع تبديل به نقطه ضعف مي شود كه در متن به ان پرداخته شده است. 

    منبع: مزايا و معايب مدارس تيزهوشان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۳۵:۴۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی