duntelco1
مشاوره تحصيلي

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳ هر ساله توسط سايت سنجش انجام مي‌شود و متقاضيان علاقه مند به كار در حوزه دبيري مي‌توانند در اين آزمون نام نويسي كرده و جذب آموزش و پرورش شوند. براي ثبت نام در اين آزمون داوطلبان بايد شرايطي را داشته باشند. عدم اطلاع از شرايط و ضوابط نام نويسي معمولا مشكلاتي را به وجود خواهد آورد و حتي ممكن است داوطلب در نهايت موفق به نام نويسي نشود. به همين دليل مهم است كه از جزييات ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اطلاع كامل داشته باشيد. براي كسب اطلاع مي‌توانيد اين مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا از طريق شماره هاي درج شده در پايين صفحه با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آموزش و پرورش هر ساله با توجه به نياز خود اقدام به جذب و استخدام نيرو در حوزه دبيري مي نمايد. اين آزمون توسط سازمان سنجش و آموزش كشور برگزار مي شود و داوطلبان براي پيگيري تمامي مراحل بايستي به سايت سنجش با آدرس sangesh.org  مراجعه نمايند.

افرادي كه علاقه مند به حوزه كاري دبيري و آموزگاري هستند، براي فعاليت در آموزش و پرورش بايستي در اين آزمون شركت كنند. پس از شركت در آزمون و رتبه حد نصاب، متقاضي وارد مرحله مصاحبه خواهد شد و در صورت قبولي نيز مي توانند فعاليت خود را شروع نمايد.

براي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش متقاضيان بايد واجد شرايط بوده و از تمامي جزئيات نيز اطلاع كامل داشته باشند. به همين دليل در اين مطلب به بررسي كامل ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 خواهيم پرداخت.

 

شيوه هاي جديد براي استخدام در آموزش و پرورش

پس از سال 1401 شيوه هاي استخدام در آموزش و پرورش تغيير كرد و در حال حاضر متقاضيان بر اين اساس مورد ارزيابي قرار گرفته و پذيرش مي شوند. شيوه هاي جديد براي استخدام در آموزش در سال 1403 به شرح زير مي باشد.

 

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش | جذب دو مرحله اي دانشجو معلم

بر اساس مصوبه هاي جديد از اين پس پذيرش و استخدام نيروي دانشجو معلم در دومرحله انجام خواهد شد. افراد پذيرفته شده در اين رشته مي توانند در دو گروه وارد دانشگاه شوند كه يك گروه ماه مهر و گروه ديگر در ماه بهمن خواهد بود. ارزيابي و گزينش متقاضيان در طول تحصيل انجام خواهد شد. لازم به ذكر است كه نمره مصاحبه عمومي و علمي شامل 30 درصد نمره كل خواهد بود.

 

جذب با روش استعداد درخشان

يكي ديگر از شيوه هاي جذب نيرو و ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش از طريق استعداد هاي درخشان مي باشد. دانشجوياني كه توسط بنياد ملي نخبگان، وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان نخبه در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

 

جذب از مقطع كارشناسي ارشد

روش ديگر ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش از طريق آزمون كارشناسي ارشد مي‌باشد. متقاضيان مي توانند در اين آزمون شركت كرده و پس از كسب رتبه حد نصاب و مجاز شدن به انتخاب رشته، اقدام به انتخاب رشته هاي مربوط به اين ارگان بنمايند.

 

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش | جذب دو مدركي يا بورسيه معلمي سال آخر

دانشجوياني كه در دوره هاي مشاع تحصيل مي كنند، مي توانند از اين طريق جذب آموزش و پرورش شوند. اين روش به اين صورت است كه دانشجو دو سال اول تحصيل خود را در يك دانشگاه ديگر مي گذراند و پس از آن در صورت واجد شرايط بودن شروع به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان خواهد كرد.

گزينش از بين دانشجوياني انجام خواهد شد كه معدل شان در رشته زبان و علوم انساني حداقل 17 و در رشته هاي مهندسي، علوم پايه و هنر حداقل 14 باشد. دانشجويان در زمان تحصيل در دانشگاه اصلي بايد دروس مربوط به رشته معلمي دانشگاه فرهنگيان را نيز اخذ نمايند.

 

زمان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403

هر ساله سازمان سنجش اطلاعيه اي منتشر كرده و طي آن زمان دقيق ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش را مشخص كرده و به اطلاع متقاضيان مي رساند. داوطلبان علاقه مند به شركت در اين آزمون بايستي در زمان تعيين شده به سايت سنجش و آموزش كشور مراجعه كرده و اقدامات لازم براي نام‌نويسي آزمون را انجام دهند.

زمان دقيق ثبت نام در سال 1403 هنوز مشخص نشده است اما به طور كلي انتظار مي رود كه در بازه زماني سال گذشته انجام شود. سال گذشته ثبت نام از 10 اسفند شده شروع شده و تا 22 اسفند نيز فرصت داشت.

ثبت نام آزمون هنر آموزي و دبيري نيز از 27 خرداد تا 3 تير ماه بود. به محض اطلاع رساني در مورد تاريخ دقيق ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 اين مطلب بروزرساني خواهد شد. شما مي توانيد براي كسب اطلاع سريع از جدول زمانبندي استخدامي آموزش و پرورش در كانال تلگرامي دانتل كو عضو شويد.

 

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

براي ثبت نام در آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 متقاضيان بايد واجد شرايط تعيين شده باشند. اين شرايط هر ساله از طريق سازمان سنجش در دفترچه راهنما منتشر شده و به اطلاع داوطلبان مي رسد.

داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه هرگونه مغايرت در مدارك و شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش منجر به عدم شركت در آزمونهو با حتي لغو قبولي آنان در هر مرحله خواهد شد. شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به دو بخش عمومي و استخدامي تقسيم مي شود كه به شرح زير هستند.

 

شرايط عمومي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

✅تابعيت ايراني

✅اعتقاد به دين اسلام و يا يكي از اديان مورد تاييد در قانون اساسي

✅رعايت قوانين جمهوري اسلامي

✅داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت براي مردان

✅برخورداري از سلامت جسماني و رواني

✅عدم اعتياد به مواد مخدر

✅نداشتن سو سابقه كيفري

✅عدم ممنوعيت استخدام دستگاه هاي دولتي و اجرايي

✅عدم خريد خدمت و يا بازنشستگي

✅شرط سني حداقل 20 و حداكثر 40

 

شرايط اختصاصي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

✅پس از ثبت نام آزمون و قبل از استخدام امكان تغيير محل خدمت وجود ندارد و افراد استخدام شده نيز تنها با توجه به قوانين نقل و انتقال فرهنگيان مي توانند محل خدمت خود را تغيير دهند.

✅افرادي كه از دانشگاه هاي تربيت دبير، شهيد رجايي و فرهنگيان فارغ التحصيل شده اند و متعهد به خدمت به آموزش و پرورش هستند، امكان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش را ندارند.

✅پذيرفته شدگان در آزمون استخدامي بايد در دوره هاي مهارت آموزي نيز شركت كرده و در صورت كسب رتبه حد نصاب موفق به قبولي نهايي و استخدام در آموزش و پرورش خواهند شد.

✅افرادي كه قصد انصراف از تحصيل و اشتغال را دارند، بايد در هزينه انصراف را بپردازند.

✅دوره مهارت آموزي يك دوره يك ساله است و جز سنوات خدمت محسوب نمي شود. شركت در اين دوره تنها به عنوان شرط ضروري استخدام در نظر گرفته مي شود.

✅افرادي كه قصد تغيير محل دوره مهارت آموزي خود را دارند، بايد به سازمان مركزي دانشگاه فرهنگيان درخواست دهند تا شرايط شان با توجه به داشتن شغل و جنسيت مورد ارزيابي قرار گيرد.

✅پذيرفته شدگان نهايي بايد 120 ساعت ضمن خدمت مرتبط (امور تربيتي) و مهارت هاي معلمي براي پذيرفته شدگان رشته هاي غير امور تربيتي بگذرانند. در دو سال اول استخدام گذراندن اين دوره ضروري است.

✅استخدامي آموزش و پرورش به صورت بومي و استاني مي باشد و تغيير و خروج از ناحيه به معناي انصراف از اشتغال در آموزش و پرورش مي باشد.

✅در صورتي كه فرد در دوره هاي مهارت آموزي و يا آزمون جامع شركت نكند، يعني از تحصيل منصرف شده است و بايستي حتما جريمه انصراف را بپردازد.

✅بخشي از هزينه دوره مهارت آموزي را بايد داوطلب پرداخت كند و پس از انصراف آموزش و پرورش اين امكان را دارد كه هزينه‌هاي دوره را از داوطلب دريافت نمايد.

✅ارائه مدرك روخواني و روانخواني قرآن كريم و مدرك İSDL براي شركت در دوره مهارت آموزي الزامي است.

✅در دوره مهارت آموزي تامين هزينه هاي مربوط به مسكن و خورد و خوراك به عهده متقاضي است اما با اين حال داوطلبان مي توانند براي دريافت كمك هزينه به دانشگاه درخواست بدهند.

 

مدارك لازم براي آزمون استخدامي

ثبت نام آزمون آموزش و پرورش به صورت اينترنتي در سايت سنجش مي‌باشد. داوطلبان در هنگام ثبت نام اينترنتي بايد مدارك و اطلاعات مورد نياز را در سامانه بارگزاري نمايند تا نام نويسي شان تكميل گردد. بارگزاري اشتباه مدارك و يا نقص در آن ها منجر به لغو ثبت نام داوطلب در آزمون استخدامي خواهد بود. 

با توجه به اهميت بارگزاري مدارك در سايت سنجش بهتر است كه قبل از نام نويسي از مدارك مورد نياز مطلع شده و به آن ها را به درستي بارگزاري نماييد. در انتهاي دفترچه راهنماي ثبت نام آزمون يك فرم آزمايشي قرار گرفته است كه داوطلبان با مشاهده آن مي‌توانند اطلاعات لازم در مورد ثبت نام را به دست آورند. مدارك مورد نياز براي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به شرح زير مي‌باشد. 

✅اطلاعات هويتي و شناسنامه اي

✅مشخضات مربوط به نظام وظيفه

✅وضعيت تاهل

✅وضعيت شغلي و اطلاعات مربوط به آن

✅اطلاعات مربوط به سهميه

✅اطلاعات تحصيلي

✅آدرس محل سكونت همراه با ساير اطلاعات مثل كدپستي و شماره تماس

✅عكس ۴*۳ تمام رخ با زمينه سفيد بدون لكه و باحجاب كامل براي خانوم ها (فرمت jpg و حجم ۷۰ كيلوبايت)

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در بالا گفته شد كه سازمان سنجش هر ساله در بازه زماني ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش، دفترچه راهنما ثبت نام را نيز منتشر مي‌كند و از اين طريق تمامي اطلاعات مورد نياز داوطلبان را در اختيارشان قرار مي‌دهد. در اين دفترچه تمامي اطلاعات لازم همچون نحوه ثبت نام، شرايط و ضوابط ثبت نام، سهميه ها و كد رشته محل ها ذكر شده است. 

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳

با توجه به اينكه شرايط و جزييات مربوط به ثبت نام آزمون هر ساله تغيير مي‌كند، ضروري است كه داوطلبان دفترچه راهنما در سايت را دانلود كرده و به طور كامل آن را مطالعه نمايند. دفترچه راهنما ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پروش ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است و به محض اطلاع رساني لينك دانلود آن در اين صفحه قرار خواهد گرفت. به منظور آشنايي داوطلبان در ادامه لينك دانلود دفترچه راهنما سال گذشته قرار گرفته است. 

 

نحوه و سايت ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

ثبت نام آزمون اسخدامي آموزش و پرورش به صورت اينترنتي مي‌باشد و داوطلبان بايد با مراجعه به سايت سنجش روند نام نويسي خود را تكميل نمايند. براي ثبت نام آزمون بايد هزينه اي را نيز پرداخت نماييد كه ان نيز در سايت سنجش انجام مي‌شود. چنانچه قصد ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش را داريد، مي‌توانيد در زمان تعيين شده طبق مراحل فوق عمل كرده و نام نويسي خود را انجام دهيد. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سايت سنجش شويد. 

2️⃣گزينه “استخدامي متمركز دستگاه اجرايي” را انتخاب نماييد. 

 

3️⃣ در اين مرحله ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش بر روي گزينه ثبت نام كليك نماييد. 

 

4️⃣بر روي لينك فعال “سيستم ثبت نام آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش (ويژه رشته شغلي آموزگار ابتدايي / آموزگار ابتدايي استثنايي) سال 1403” كليك كنيد. 

5️⃣از منوي سمت راست گزينه خريد كارت اعتباري را انتخاب نماييد. 

6️⃣مراحل خريد كارت اعتباري را طي كرده و مجددا وارد صفحه اصلي ثبت نام شويد. 

7️⃣شماره سريال كارت اعتباري خريداري شده را همراه با عبارت امنيتي در كادر درج كرده و گزينه ورود به سيستم را انتخاب نماييد. 

8️⃣عكس داوطلبي خود را با توجه به شرايط ذكر شده بارگزاري نماييد. 

9️⃣اطلاعات مورد نياز را در فرم وارد كرده و رشته شغلي خود را نيز انتخاب نماييد. 

🔟اطلاعات خود را تاييد كرده و شماره پرونده و كد رهگيري خود را دريافت نماييد.

 

انواع سهميه در ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

در فرايند ثبت نام و استخدام آموزش و پروش داوطلب مشمول سهميه مي‌توانند از امتياز خود استفاده كرده و شانس خود براي استخدام و جذب را امتحان نمايند. سهميه هاي تاثير گذار در ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به شرح زير مي‌باشند. 

 

ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش |‌ سهميه ايثارگران

سهميه ايثارگران در آزمون استخدامي آموزش و پرورش دو بخش سهميه ۲۵ درصد و ۵ درصد دارد. افرادي كه قصد استفاده از سهميه از ۲۵ درصد را دارند، بايد حتما در شغل هاي مشمول اين سهميه كه در دفترچه ذكر شده است نام نويسي نمايند. 

اين افراد بايد اطلاعات خود را در سايت سجايا ثبت نمايند و اطلاعات مورد تاييد بنياد شهيد باشد. در غير اين صورت داوطلب امكان استفاده از سهميه ۲۵ درصد ايثارگران را نخواهد داشت. افراد مشمول سهميه ايثارگران از شرط سني ثبت نام آزمون معاف هستند. 

مشمولان سهميه ايثارگري ۵ درصد، تنها امكان ثبت نام در رشته هاي مربوط به اين سهميه را دارند. داوطلبان مشمول هر دو سهميه ۲۵ درصد و ۵ درصد بايد موفق به كسب ۸۰ درصد نمره اخرين فرد پذيرفته شده بشوند. 

 

سهميه معلولين

افراد معلول، سهميه ۳ درصدي در آزمون استخدامي آموزش و پرورش دارند و تنها مجاز به انتخاب رشته هاي مربوط به اين سهميه مي‌باشند. اين افرا تنها در صورتي مي‌توانند در آزمون اسخدامي شركت كنند سازمان بهزيستي صلاحيت آنان را تاييد كند. در واقع اين افراد براي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش بايد توانايي فعاليت در اين حوزه را داشته باشند. 

 

امتياز حافط قرآن 

افرادي كه حافط قرآن كريم هستند، براي رشته هاي مربوط به دبيري حكمت و معارف اسلامي ۱۰ درصد امتياز خواهند داشت. لازم به ذكر است كه در صورت داشتن مدرك تحصيلي مربوط به رشته، امتياز مدرك نيز در ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي داوطلبان حافظ قرآن كريم لحاظ خواهد شد. 

 

امتياز بومي شهرستان

داوطلباني كه بومي يك شهرستان باشند، نسبت به ديگر داوطلبان غير بومي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش امتياز دريافت خواهند كرد و امتياز آن ها با ضريب يك و چهاردهم اعمال مي‌شود. داوطلبان شهرستان تهرام و ساير مراكز استان از اين قانون استثنا هستند. 

 

امتياز خانواده و جوان ايراني

در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند، به ازاي هر فرزند ۲ امتياز به فرد داده مي‌شود؛ مجموع اين امتياز حداكثر ۱۰ مي‌باشد. توجه داشته باشيد كه در صورتي مي‌توان از اين امتياز استفاده كرد كه نرخ باروري شهرستان محل تولد بالاتر از ۲/۵ نباشد. 

 

رشته هاي آزمون استخدامي آموزش و پرورش

داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه تنها افراد فارغ التحصيل از رشته هاي استخدامي آموزش و پرورش امكان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش را دارند. داوطلبان براي نام نويسي در آزمون بايد توجه كنند كه رشته و مقطع تحصيلي آنان با رشته امتحاني مطابق باشد. 

ليست رشته هاي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش هر ساله توسط سازمان سنجش منتشر شده و در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد. داوطلبان براي ثبت نام بايد حتما از ليست رشته ها اطلاع داشته و بر اين اساس اقدام به نام نويسي نمايند. با توجه به عدم انتشار ليست رشته هاي آزمون استخدامي در سال جديد، ليست رشته هاي مربوط به سال گذشته را قرار داده‌ايم كه با مطالعه ان مي‌توانيد اطلاعات نسبي در اين زمينه به دست آوريد. 

 

امكان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 در كدام استان ها وجود دارد؟

همانطور كه در ابتداي مقاله گفته شد، آموزش و پرورش با توجه به نياز هر منطقه اقدام به جذب نيرو و استخدام از طريق آزمون مي‌نمايند. در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش هر سال ليست استان هاي در حال استخدام نيروي جديد منتشر مي‌شود و داوطلبان واجد شرايط در هر استان مي‌توانند براي نام نويسي در سايت سجش اقدام نمايند.

با توجه به عدم انتشار ليست استان هاي جذب نيروي آموزش و پرورش، در ادامه لينك دانلود اسامي مربوط به سال گذشته را قرار داده ايم. به محض انتشار ليست جديد اين مطلب بروزرساني خواهد شد. 

 

منابع امتحاني آزمون استخدامي آموزش و پرورش

آزمون استخدامي آموزش و پرورش يك امتحان كتبي است و مانند ساير آزمون ها منابعي دارد كه داوطلبان با مطالعه اين منابه مي‌توانند تسلط خود را را بر محتوي آزمون افزايش داده و نتيجه بهتري كسب نمايند. آزمون استخدامي سه بخش عمومي، اختصاصي و تخصصي دارد و منابع امتحاني نيز براي هر بخش متفاوت است. در ادامه لينك دانلود منابع امتحاني آزمون استخدامي آموزش و پرورش قرار داده شده است. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403

افرادي كه قصد استخدام در آموزش و پرورش و كار در حوزه دبيري را دارند، بايد در آزمون استخدامي ثبت نام نمايند و در صورت قبولي در امتحان و مصاحبه، به عنوان نيروي جديد استخدام خواهند شد. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه منابع امتحاني آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز  مشاوره تحصيلي تلفني  دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چه زماني است؟

    تاريخ دقيق ثبت نام در سال جديد هنوز اعلام نشده است و به محض اطلاع رساني در اين صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به چه صورت است؟

    نام نويسي به صورت اينترنتي مي‌باشد و متقاضيان بايد به سايت سنجش مراجعه كرده و ثبت نام خود را انجام دهند. 

  3. شرايط نام نويسي آزمون استخدامي آموزش و پرورش چيست؟

    داوطلب براي ثبت نام آزمون بايد شرايط عمومي و اختصاصي را دارا باشند كه در متن مقاله به طور كامل به آن ها پرداخته شده است. 

    منبع: ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۸:۱۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی