duntelco1
مشاوره تحصيلي

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳ يكي از مهم‌ترين سوالات و دغدغه‌هاي متقاضيان نام نويسي آزمون و استخدام در اين ارگان مي‌باشد. افرادي كه قصد ثبت‌نام دارند، بايد حتما شرايط لازم را دارا باشند و در صورتي كه در هر مرحله از ثبت نام مشخص شود كه داوطلب شرايط لازم را ندارد، ثبت نام او لغو شده و حتي در صورت قبولي نيز پذيرش او باطل خواهد شد. به همين دليل لازم است كه داوطلبان قبل از اقدام به نام‌نويسي به طور كامل از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش مطلع شوند. براي كسب اطلاع كامل در زمينه شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش مي‌توانيد اين مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا با مجموعه دانتل كو مشورت نماييد. 

 منبع: شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

 تغييرات شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

در سال 1402 شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش تغييراتي نسبت به سال گذشته داشت. در سال 1404 هنوز شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش مشخص نشده است اما متقاضيان بايد از تغييرات شرايط در سال گذشته آگاه باشند چرا كه به احتمال زياد اين تغييرات در آزمون استخدامي سال جديد نيز اعمال شود. اين تغييرات به شرح زير هستند.

✅ از اين پس داوطلبان با سن حداقل 20 و حداكثر 40 مي توانند براي ثبت نام در آزمون اقدام نمايند.

✅ تاثير مرحله مصاحبه در آزمون استخدامي دبيري ابتدايي و استثنايي و مربي امور آموزش معلولين ۶۰ درصد و تاثير آزمون كتبي ۴۰ درصد مي‌باشد. تاثير آزمون كتبي براي استخدامي دبيري و هنرآموزي نيز ۶۰ درصد و مصاحبه ۴۰ درصد خواهد بود.

✅ داوطلبان بايد ۴۰ درصد دروس عمومي و ۶۰ درصد دروس تخصصي را در مقايسه با حداكثر ۵۰ درصد ميانگين نمره سه نفر اول كسب نمايند.

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي رشته آموزگار ابتدايي امكان انتخاب رشته سه كد شغل محل و براي رشته دبيري و هنرآموزي امكان تنها يك كد شغل محل وجود دارد.

✅ بر اساس تغييرات ايجاد شده در سال ۱۴۰۲ از اين پس افراد فارغ التحصيل با مدرك كارشناسي علوم اسلامي علوم پايه و علوم انساني نيز امكان ثبت نام در آزمون استخدامي آموزش و پرورش را دارند.

 

شرايط عمومي استخدام آموزش و پرورش

شرايط ثبت نام در آزمون استخدامي آموزش و پرورش به دو بخش شرايط عمومي و اختصاصي تقسيم مي‌شود. از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅تابعيت ايراني

✅اعتقاد به دين اسلام و يا يكي از اديان مورد تاييد در قانون اساسي

✅رعايت قوانين جمهوري اسلامي

✅داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت براي مردان

✅برخورداري از سلامت جسماني و رواني

✅عدم اعتياد به مواد مخدر از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

✅نداشتن سو سابقه كيفري

✅عدم ممنوعيت استخدام دستگاه هاي دولتي و اجرايي

✅عدم خريد خدمت و يا بازنشستگي

✅شرط سني حداقل 20 و حداكثر 40

 

شرايط اختصاصي آزمون استخدامي آموزش و پرورش

متقاضيان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش در رشته‌هاي شغلي دبيري و هنر آموزي، آموزگار ابتدايي و استثنايي و مربي امور آموزش معلولين بايستي علاوه بر شرايط عمومي شرايط اختصاصي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش را نيز دارا باشند. شرايط زير مربوط به دفترچه ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۲ مي‌باشد.

به محض انتشار دفترچه راهنما ثبت نام سال ۱۴۰۳ و در صورت تغيير در شرايط اين مطلب به روز رساني خواهد شد. شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به شرح زير مي‌باشد.

✅ تمامي متقاضيان ملزم به شركت در دوره مهارت آموزي مي‌باشند

✅ جذب نيرو به صورت بومي گزيني خواهد بود و هر استان با توجه به نياز آموزش و پرورش ناحيه خود اقدام به جذب متقاضيان بومي آن منطقه را خواهد كرد.

✅ متقاضيان پذيرفته شده پس از قبولي نهايي و يا قبل از شروع به كار امكان تغيير محل خدمت خود را ندارند. پس از شروع فعاليت نيز تنها با توجه به قوانين نقل و انتقال فرهنگيان مي‌توان محل خدمت را تغيير داد.

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش متقاضياني كه براي شغل محل‌هاي عشايري ثبت نام كرده و پذيرفته شده‌اند بايد مانند ديگر متقاضيان در دوره مهارت آموزي شركت نمايند. پس از آن محل خدمت با توجه به صلاحديد اداره كل آموزش و پرورش و نياز منطقه تعيين خواهد شد. (عدم درج اين شرط در دفترچه استخدام مربي امور آموزش معلولين)

✅ افرادي كه در پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان ثبت نام كرده و پذيرفته شده‌اند بايد حتماً مدرك روخواني و روانخواني قرآن و مدرك lSDL ارائه دهند. در صورت نداشتن مدرك فرد بايد متعهد شود كه اين مدارك را تا قبل از پايان دوره مهارت آموزي ارائه مي‌نمايد.

✅ افرادي كه از مراكز تربيت معلم دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و دانشگاه فرهنگيان فارغ التحصيل شده اند، امكان شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش را ندارند چرا كه اين افراد تعهد خدمت دارند.  (عدم درج اين شرط در دفترچه استخدام مربي امور آموزش معلولين)

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه افرادي كه در رشته‌هاي امور تربيتي و مهارت‌هاي معلمي قبول شده‌اند بايد حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت در دو سال اوليه استخدام بگذرانند. (عدم درج اين شرط در دفترچه استخدام مربي امور آموزش معلولين)

 

شرايط دوره مهارت آموزي براي استخدام آموزش و پرورش

✅ تمامي متقاضيان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش كه به صورت نهايي پذيرفته شده‌اند بايد در دوره يك ساله مهارت آموزي شركت نمايند.

✅ افرادي موفق به استخدام در آموزش و پرورش خواهند شد كه در اين دوره يك ساله شركت كرده و امتياز لازم در آزمون جامع را نيز كسب نمايند.

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه در صورت عدم شركت در دوره مهارت آموزي و امتحانات پاياني و آزمون جامع فرد از روند استخدام حذف شده و بايد جريمه و هزينه‌هاي دوره آموزش مهارت آموزي را نيز بپردازد.

✅ با توجه به اينكه بخشي از هزينه دوره مهارت آموزي بر عهده متقاضي است، پس از انصراف از شركت در دوره، آموزش و پرورش امكان دريافت تمامي هزينه‌ها را خواهد داشت.

✅ محل دوره مهارت آموزي در ابتدا مشخص نيست و پس از اعلام نتايج قطعي و با توجه به شغل محل تعيين خواهد شد.

✅ افرادي كه قصد تغيير محل دوره مهارت آموزي را دارند بايد به دانشگاه فرهنگيان درخواست بدهند تا در صورت داشتن شغل و اولويت جنسيت درخواست آن ها را بررسي نمايد.

✅ ارائه مدرك روخواني و روانخواني قرآن و مدرك lSDL براي شركت در دوره مهارت آموزي الزامي است و از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش مي باشد.

✅ در دوره مهارت آموزي تمامي هزينه‌هاي مربوط به مسكن و تغذيه بر عهده متقاضيان مي‌باشد اما با اين حال داوطلبان مي‌توانند به دانشگاه فرهنگيان درخواست داده و كمك هزينه دريافت نمايند.

✅ شركت در دوره مهارت آموزي براي استخدام الزامي است اما جز سنوات خدمت محاسبه نمي‌شود.

نكته: تمامي داوطلبان واجد شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش بايد هزينه ثبت نام در اين آزمون را پرداخت نمايند. چنانچه در هر مرحله مشخص شود كه داوطلب فاقد شرايط لازم بوده است، ثبت نام لغو شده و مبلغ پرداختي نيز بازپس داده نخواهد شد.

 

شرط سني ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

✅ متقاضياني كه در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد فارغ التحصيل شده‌اند بايد حداقل ۲۰ سال و حداكثر ۴۰ سال داشته باشند.

✅ متقاضيان مشمول سهميه‌هاي ايثارگري و سهميه جانبازان ۲۵ درصد و همچنين فرزندان آزادگان با بيش از يك سال اسارت از شرط سني معاف هستند.

✅ افراد پس از ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش تنها سه ماه براي فارغ التحصيلي و دريافت كارت پايان خدمت فرصت دارند در صورت كوچك‌ترين مغايرت ثبت نام آنان لغو خواهد شد.

✅ در صورتي كه داوطلبي در مراكز دولتي آموزشي و تربيتي به صورت تمام وقت كار كرده باشد به ازاي هر سال به شرط سني او اضافه خواهد شد.

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه متقاضيان متاهل به ازاي هر فرزند مي ‌توانند ۱ تا ۵ سال اضافه شرط سني براي ثبت نام دريافت نمايند.

✅ متقاضياني كه پدر مادر همسر و يا برادر شهيد هستند ۵ سال اضافه شدن به حداكثر شرط سني دريافت خواهند كرد.

✅ داوطلبان به ازاي هر سال حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازي و استراحت پزشكي و همچنين اسارت حداكثر شرط سني شان افزايش پيدا خواهد كرد.

 

شرط معدل براي استخدام آموزش و پرورش

بسياري از متقاضيان ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين دغدغه را دارند كه با چه معدلي امكان ثبت نام در آزمون را دارند و آيا در صورت كم بودن معدل با محدوديتي در روند نام نويسي آزمون استخدامي مواجه خواهند شد يا خير.

در پاسخ بايد گفت كه در سال‌هاي گذشته معدل يكي از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش بود اما پس از سال ۹۹ اين شرط كنار گذاشته شده و هم اكنون داوطلبان مي‌توانند بدون هيچ مشكلي در آزمون ثبت نام نمايند.

 

شرايط بومي گزيني استخدام آموزش و پرورش

همانطور كه گفته شد جذب نيرو در آموزش و پرورش به صورت بومي گزيني مي باشد و هر استان با توجه به نياز خود اقدام به پذيرش نيروهاي بومي مي نمايد. شرايط بومي گزيني براي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به شرح زير مي باشد.

✅ فرد متقاضي بايستي در شهر مورد درخواست متولد شده و يا حداقل‌ 10 سال سابقه سكونت در آن شهر داشته باشد تا به عنوان فرد بومي در نظر گرفته شود.

✅ از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه شهرستاني كه داوطلب براي ثبت نام آزمون استخدامي در آن اقدام مي كند، بايد با شهرستاني كه در شناسنامه به عنوان محل تولد درج شده است يكسان باشد.

✅ افرادي كه متولد شهر مورد نظر نيستند اما سابقه ده سال سكونت در آن جا دارند، بايد استشهاد محلي كه به امضا نيروي انتظامي آن ناحيه رسيده باشد را ارائه نمايند. ارائه فرم استشهاد در زمان استخدام الزامي است.

✅ داوطلباني كه مي خواهند با شرايط بومي گزيني در آموزش و پرورش استخدام شوند، بايد در هنگام تكميل فرم ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش گزينه متقاضي استفاده از اولويت بومي را انتخاب كنند.

✅ در صورت ابهام در شهر محل تولد فرد متقاضي، نظر اداره كل ثبت احوال استان به عنوان ملاك در نظر گرفته شده و متقاضي با توجه به آن ثبت نام و استخدام خواهد شد.

✅ چنانچه متقاضي مدرك فارغ التحصيلي از دبستان و متوسطه اول و دوم را داشته باشد، به عنوان مدرك سابقه سكونت ده ساله در نظر گرفته مي شود و تنها كافيست كه علاوه بر آن مدرك استشهاد محلي ارائه نمايد.

 

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش | ثبت نام با مدرك ديپلم 

استخدام در آموزش و پرورش به طور كلي دو راه دارد و متقاضيان تنها از طريق اين دو روش امكان استخدام را خواهند داشت. روش اول براي استخدام آموزش و پرورش شركت در كنكور سراسري است. داوطلبان با مدرك ديپلم مي توانند در كنكور سراسري شركت كرده و در صورت قبولي كد رشته محل هاي مربوط به دانشگاه فرهنگيان را انتخاب نمايند.

اين افراد پس از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان و قبولي در مرحله مصاحبه مي‌توانند وارد دانشگاه شده و پس از تحصيل به مدت چهار سال در آموزش و پرورش مشغول به كار شوند. دانشجويان فارغ التحصيل از دانشگاه فرهنگيان امنيت شغلي بالايي دارند و تمامي آن ها جذب آموزش و پرورش خواهند شد. 

روش دوم نيز ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش است كه افراد با مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد امكان نام نويسي در آن را دارند. توجه داشته باشيد كه در برخي از رشته هاي شغلي خاص آموزش و پرورش، متقاضيان با مدرك كارداني نيز مي‌توانند ثبت نام كرده و ر صورت قبولي در مراحل بعدي در آموزش و پرورش استخدام شوند. 

در نهايت مي‌توان گفت كه بر اساس شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش، امكان ثبت نام آزمون و اسخدام در آموزش و پرورش به تنهايي با مدرك ديپلم امكان پذير نيست و تنها راهكار براي افراد علاقه مند با اين مدرك اين است كه در كنكور سراسري شركت كرده و در دانشگاه فرهنگيان به تحصيل بپردازند. چنانچه قصد ورود به دانشگاه فرهنگيان را داريد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي مشورت كرده و راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد. 

 

سهميه هاي موثر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش

همانطور كه مي‌دانيد در اكثر آزمون هايي كه در سطح كشور برگزار مي‌شود، سهميه هايي در نظر گرفته مي‌شود و افراد مشمول سهميه مي‌توانند از امتياز خود استفاده كرده و نتيجه بهتري در آزمون كسب نمايند. 

از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه افراد مشمول سهميه مي‌توانند از مطابق با شرايط از سهميه خود استفاده نمايند. در ادامه به توضيح انواع سهميه تاثيرگذار در آزمون استخدامي آموزش و پرورش مي‌پردازيم. 

 

سهميه ايثارگران

سهميه ايثارگران در آزمون استخدامي آموزش و پرورش دو بخش سهميه ۲۵ درصد و ۵ درصد دارد. افرادي كه قصد استفاده از سهميه از ۲۵ درصد را دارند، بايد حتما در شغل هاي مشمول اين سهميه كه در دفترچه راهنماي ثبت نام ذكر شده است، ثبت نام كنند.

متقاضايان مشمول اين سهميه بايد اطلاعات خود را در سايت سجايا ثبت كنند؛ اين اطلاعات بايد مورد تاييد بنياد شهيد باشد. در غير اين صورت فرد متقاضي شرايط استفاده از سهميه ۲۵ درصد ايثارگران را نخواهد داشت. توجه داشته باشيد كه در صورت داشتن سهميه ايثارگران از شرط سني آزمون استخدامي آموزش و پرورش معاف هستيد. 

از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه افراد مشمول سهميه ايثارگران ۵ درصد، تنها مي‌توانند در رشته هاي مربوط به اين سهميه كه در دفترچه راهنما ذكر شده است ثبت نام نمايند. داوطلبان مشمول هر دو سهميه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورتي مي‌توانند از سهميه خود استفاده كنند كه حداقل ۸۰ درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آزمون را به دست آورند.

 

سهميه معلولين

يكي از شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش اين است كه افراد معلول، سهميه ۳ درصدي در آزمون استخدامي آموزش و پرورش دارند و تنها مجاز به انتخاب رشته هاي مربوط به اين سهميه كه در دفترچه راهنماي ثبت نام درج شده است، مي‌باشند.

اين افرا تنها در صورتي مي‌توانند در آزمون استخدامي شركت كنند كه امكان فعاليت در اين حوزه را داشته باشند و سازمان بهزيستي صلاحيت آنان را تاييد نمايد. بدون برگه تاييد سازمان بهزيستي امكان استخدام افراد معلول در آموزش و پرورش وجود ندارد. 

 

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش | امتياز حافط قرآن

متقاضيان حافط قرآن كريم، مي‌توانند براي رشته هاي مربوط به دبيري حكمت و معارف اسلامي ثبت نام كرده و ۱۰ درصد امتياز دريافت نمايند. لازم به ذكر است كه در صورت داشتن مدرك تحصيلي مربوط به اين رشته، امتياز مدرك نيز در شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي داوطلبان حافظ قرآن كريم لحاظ خواهد شد.

 

امتياز بومي شهرستان

داوطلباني كه بومي يك شهرستان باشند، نسبت به ديگر داوطلبان غير بومي ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش امتياز دريافت خواهند كرد و امتياز آن ها با ضريب يك و چهاردهم اعمال خواهد شد. داوطلبان شهرستان تهران و ساير مراكز استان از قانون بومي گزيني استثنا هستند.

 

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش | امتياز خانواده و جوان ايراني

در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند، به ازاي هر فرزند ۲ امتياز به فرد داده مي‌شود و در نهايت مجموع اين امتياز حداكثر ۱۰ مي‌باشد. توجه داشته باشيد كه در صورتي مي‌توان از اين امتياز استفاده كرد كه نرخ باروري شهرستان محل تولد بالاتر از ۲/۵ نباشد.

 

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳

شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش به طور كامل در دفترچه راهنما ذكر مي‌شود. سازمان سنجش هر ساله در بازه زماني ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش، دفترچه راهنما ثبت نام را نيز منتشر مي‌كند و از اين طريق تمامي اطلاعات مورد نياز داوطلبان را در اختيارشان قرار مي‌دهد. در دفترچه راهنما تمامي اطلاعات لازم همچون نحوه ثبت نام، شرايط و ضوابط، سهميه ها و كد رشته محل ها ذكر شده است.

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳

توجه داشته باشيد كه شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ممكن است كه در هر سال تغيير كند. به همين دليل ضروري است كه داوطلبان دفترچه راهنما در سايت را دانلود كرده و به طور كامل آن را مطالعه نمايند. دفترچه راهنما ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پروش ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است و به محض اطلاع رساني لينك دانلود آن در اين صفحه قرار خواهد گرفت. به منظور آشنايي داوطلبان در ادامه لينك دانلود دفترچه راهنما ثبت نام سال گذشته قرار گرفته است.

 

مشاوره شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

داوطلباني كه قصد استخدام در آموزش و پرورش را دارند، مي‌توانند از طريق كنكور سراسري و يا شركت در آزمون استخدامي براي جذب در اين ارگان اقدام نمايند. در روش كنكور سراسري فرد بايد چهار سال به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان بپردازد. اما در روش آزمون استخدامي، فرد پس از شركت در يك دوره يك ساله مهارت آموزي در آموزش و پرورش استخدام خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش 1403 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش ۱۴۰۳ چيست؟

    در متن مقاله به شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش بر اساس دفترچه راهنما به طور كامل پرداخته شده است. 

  2. آيا امكان استخدام در آموزش و پرورش با مدرك ديپلم وجود دارد؟

    افراد متقاضي ثبت نام با مدرك ديپلم مي‌توانند در آزمون سراسري شركت كرده و در دانشگاه فرهنگيان تحصيل نمايند. اما ثبت نام در آزمون استخدامي با مدرك ديپلم امكان پذير نمي‌باشد. 

  3. شرط سني ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش چيست؟

    در حال حاضر شرط سني حداقل ۲۰ و حاكثر ۴۰ مي‌باشد. البته برخي از متقاضيان از شرط سني معاف هستند كه در متن مقاله به طور كامل توضيح داده شده است. 

    منبع: شرايط ثبت نام آزمون استخدامي آموزش و پرورش

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۲۹:۳۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی