duntelco1
مشاوره تحصيلي

سامانه ميخك يكي از مهم ترين سايت ها براي ايرانياني است كه در خارج از كشور سكونت دارند. تمامي افراد مقيم كشور ايران كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند نياز به خدمات اداري مختلفي خواهند داشت كه بايد آن ها را از طريق كنسولگري پيگيري نمايند. دولت سامانه ميخك را راه اندازي كرده است تا دريافت خدمات براي اين افراد با سهولت بيشتري انجام شود. در اين مطلب به بررسي كامل سايت ميخك مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: سامانه ميخك

سامانه ميخك

طي چند سال گذشته، تمامي افرادي كه به خدمات سفارت و كنسولگري نياز داشتند، بايد حتما به صورت حضوري به دفتر كنسولگري مورد نظر خود مراجعه كرده و خدمات مورد نيازشان را دريافت مي‌كردند. اين مراجعه هاي حضوري هم انرژي و زمان و هزينه زيادي از افراد گرفته و هم دفاتر كنسولگري را نيز با شلوغي مواجه مي‌كرد و در نتيجه كارها با سرعت بسيار پاييني انجام مي‌شد. 

با گسترش ويروس كرونا، دولت تصميم گرفت سامانه را راه اندازي كند تا از حضور ايرانيان خارج از كشور در كنسولگري بكاهد. اين سامانه با عنوان سايت تاك يا سايت تاييد اسناد كنسولگري راه اندازي شد اما پس از مدتي خدمات ارائه دهنده اين سامانه افزايش پيدا كرد و نام آن نيز به سامانه مديريت يكپارچه خدمات كنسولي يا به اختصار mikhak passport يا همان سامانه ميخك تغيير پيدا كرد. 

اين سامانه با هدف ارائه خدمات به ايرانيان خارج از كشور راه اندازي شده است تا فرايند ثبت درخواست هاي مختلف شان با سهولت و سرعت بيشتري انجام شود. در اين سامانه ايرانيان مي‌توانند خدمات مختلفي همچون تاييد گواهي اشتغال به تحصيل، دريافت پاسپورت، وكالت نامه، گواهي سوپيشينه، كمك هزينه و غيره را دريافت نمايند. 

 

خدمات سامانه ميخك 

همانطور كه گفته شد اين سامانه با اين هدف راه اندازي شده است تا ايرانياني كه در خارج از كشور سكونت دارند، بتوانند كارهاي اداري خود را انجام داده و خدمات مورد نظر خود را دريافت نمايند. برخي از مهم ترين و رايج ترين خدمات سامانه ميخك به شرح زير مي‌باشد. 

✅ثبت ازدواج

✅تمديد اعتبار پاسپورت

✅دريافت گواهي سو پيشينه

✅تاييد اسناد مختلف مانند وكالت نامه و گواهي اشتغال به تحصيل

✅دريافت اسناد پزشكي و كمك هزينه 

✅و…

 

ورود به سامانه ميخك

افرادي كه قصد استفاده از خدمات سامانه ميخك را دارند، بايد ابتدا در اين سايت ثبت نام نمايند. بدون ثبت نام در اين سايت امكان استفاده از خدمات آن وجود نخواهد داشت. نحوه ثبت نام و ورود به سامانه ميخك به شرح زير مي‌باشد. 

1️⃣در مرورگر خود آدرس mikhak.mfa.gov.ir را جستجو نماييد و وارد سايت شويد. 

2️⃣بر روي گزينه ورود به سامانه كليك نماييد. 

 

3️⃣كد ملي و ايميل خود را در كادر وارد كرده و گزينه دريافت رمز يكبار مصرف را بفشاريد. 

 

4️⃣رمز ارسال شده به ايميل را وارد نماييد. 

 

5️⃣در صفحه ثبت نام تمامي اطلاعات خواسته شده را تكميل كنيد. 

 

6️⃣در صفحه بعدي اطلاعات خواسته شده ديگر مانند محل سكونت، ايميل و… را وارد كنيد و در نهايت بر روي گزينه ثبت كليك كنيد.

 

7️⃣صفحه بعدي مربوط به تكميل اطلاعات اقامت مي‌باشد. 

8️⃣اطلاعات ارتباطي خود را نيز در صفحه بعدي درج نماييد.

 

9️⃣در نهايت بر روي گزينه ثبت نهايي كليك كنيد تا اطلاعات ثبتي به نمايش درآيد. در صورت اطمينان از صحت اطلاعات گزينه تاييد را انتخاب كنيد تا ثبت نام تان انجام شود. 

 

🔟در نهايت پس از ايجاد حساب كاربري در سامانه مي‌توانيد وارد پورتال شخصي خود شده و تمامي خدمات مورد نظرتان را دريافت نماييد. 

1️⃣1️⃣كنسولگري درخواست شما را بررسي كرده و در نهايت وقت مراجعه حضوري تعيين مي‌كند كه در آن زمان مي‌توانيد با ارائه مدارك مورد نياز اقدامات لازم را انجام دهيد. 

 

نكات مهم در مورد سامانه ميخك

✅براي دريافت خدمات سايت ميخك بايد حتما كد ملي و ايميل خود را در سايت وارد كنيد. 

✅حتي در صورتي كه قبلا در سايت تاك نام نويسي كرده ايد نيز بايد مجددا در سامانه ميخك ثبت نام نماييد. 

✅حتما اطلاعات خود را به درستي ثبت كنيد چاركه امكان ويرايش در اين سامانه وجود ندارد و در صورت خطا بايد به كنسولگري مراجعه كرده و درخواست ويرايش اطلاعات بدهيد. 

✅چنانچه رمز عبور و نام كاربري خود را فراموش كرديد، مي‌توانيد گزينه بازيابي رمز عبور را انتخاب كنيد. 

✅امكان استفاده از اين سامانه براي افراد داخل كشور ايران وجود ندارد. 

جهت عضويت دركانال اطلاع رساني و آخرين اخبار در تلگرام بر روي مشاوره تحصيلي تلگرام كليك كنيد و يا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصيلي دانتل كو ” جست و جو و عضو شويد. 

 

مشاوره سايت ميخك

ايرانيان مقيم خارج از كشور براي دريافت خدمات مورد نياز خود مي‌توانند به سايت ميخك مراجعه كنند و نيازي به مراجعه حضوري در مرحله ثبت درخواست به كنسولگري نخواهند داشت. براي استفاده از خدمات اين سامانه بايد يكبار در آن نام نويسي نماييد. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه سامانه ميخك براي تان وجود دارد و يا در روند ثبت درخواست با مشكلي مواجه شده ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه سامانه ميخك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. سامانه ميخك چيست؟

    اين سامانه مربوط به ايرانيان خارج از كشور است كه بتوانند از اين طريق خدمات كنسولي خود را دريافت نمايند. 

  2. آدرس سامانه ميخك چيست؟

    ايرانيان خارج از كشور مي‌توانند با آدرس mikhak.mfa.gov.ir وارد سامانه شوند. 

  3. آيا افرادي كه قبلا در سامانه تاك ثبت نام كرده اند نيز بايد در سايت ميخك نام نويسي كنند؟

    بله تمامي افراد براي استفاده از خدمات اين سامانه ملزم به ثبت نام در اين سايت مي‌باشند. 

    منبع: سامانه ميخك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سامانه ميخك،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۷:۰۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی