duntelco1
مشاوره تحصيلي

مقاله ISI يكي از مهم ترين و معتبر ترين مقالات است كه افرادي كه موفق به كسب اين عنوان در رزومه خود شده باشند، امتياز بالايي در زمينه مقاله دريافت خواهند كرد. ISI در واقع يك پايگاه اطلاعاتي و نشريه اي براي چاپ مقالات علمي است كه به دليل استانداردهاي سخت گيرانه، مقاله هاي بسيار با كيفيت و معتبري را به چاپ مي‌رساند. در اين مطلب به بررسي مقاله ISI مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: مقاله ISI چيست؟

ISI چيست؟

در حال حاضر ISI يا Institute for Scientific Information يكي از معتبر ترين پايگاه هاي اطلاعاتي است كه در سال 1960 تأسيس‌ شد. مقالات پس از نگارش و تاليف بايد در يك نشريه يا پايگاه اطلاعاتي به چاپ رسيده و منتشر شوند تا با ديگران به اشتراك گذاشته شوند.

از طرف ديگر انتشار مقالات در بستر هاي مختلف ارزش و اعتبار آن ها را نيز تعيين مي كند. ISI قوانين و معيار هاي بسيار سختگيرانه اي براي چاپ مقاله دارد و به همين دليل مقاله هايي كه در اين پايگاه به چاپ برسند عنوان مقاله ISI كسب كرده و ارزش و اعتبار بسيار بالايي برخوردار خواهند شد.

تاسيس اين موسسه براي اولين بار توسط يوجين گارفيلد انجام شد اما پس از آن موسسه تامون آن را خريداري كرد و نام آن نيز به Thomson ISI تغيير يافت. هم اكنون ISI به عنوان زير مجموعه اي از Thomson Reuters (تامسون رويترز) قرار گرفته است.

 

مقاله ISI چيست؟

دانشجويان و پژوهشگراني كه مقاله اي را تاليف كرده اند، مي توانند آن را در ISI به چاپ برسانند. همانطور كه گفته شد مقالات منتشر شده عنوان ISI را كسب خواهند كرد و درجه علمي رزومه شان افزايش پيدا مي كند.

از طرف ديگر مقاله ISI در اختيار تمامي دانشجويان و محققان قرار دارد و مي توانند با پرداخت هزينه، مقاله هاي اين پايگاه را مشاهده كرده و به آن ها دسترسي داشته باشند. امكان مشاهده مقاله هاي نقل قول شده و تعداد ارجاعات نيز در اين نشريه وجود دارد.

نكته بسيار مهم اين است كه نبايد اين ابهام به وجود بيايد كه ISI نام يك مقاله است. در واقع تمامي مقالاتي كه در اين نشريه به چاپ مي رسند، عنوان ISI را نيز كسب مي كنند كه يك لفظ است و به منظور نشان دادن بستر آن مقاله و ارزش و اعتبار بالاي آن گفته مي‌شود.

 

ارزيابي مقاله ISI

مقالات و مجله هاي علمي در ISI هر دو هفته مورد بررسي قرار مي گيرند تا وضعيت رعايت استاندارد هاي مجله، كميته علمي منتخب، تنوع بين المللي و زمان دقيق انتشار ارزيابي شود. مجموع عوامل گفته شده باعث كسب يك امتياز كلي براي نشريه خواهد شد.

به طور كلي زبان مقالات بايد انگليسي باشد تا كارشناسان ISI بتوانند آن را بررسي كرده و ارزيابي نمايند اما با اين حال مقالات زيادي نيز در اين نشريه به زبان هاي مختلف منتشر مي‌گردند. در ادامه شاخص ها و مراحل ارزيابي مقالات توسط ISI را بررسي خواهيم كرد كه اطلاع از آن ها براي دانشجويان و پژوهشگران بسيار مفيد خواهد بود.

 

مقاله ISI | ضريب تاثير Impact Factor

ضريب تاثير يكي از اولين شاخص هاي در نظر گرفته شده براي ارزيابي مقالات است كه بر اساس آن يك مقاله هرچقدر بر مقاله بعدي تاثير بگذارد، ارزش آن نيز تعيين مي گردد. در واقع تحقيقات و بررسي ها نشان داده كه هرچه يك مقاله تاثيرگذار تر بوده باشد، تعداد دفعات مورد استناد قرار گرفتن آن نيز بيشتر خواهد بود و ضريب تاثير آن افزايش مي يابد.

اين ضريب را گارفيلد يعني بنيانگذار ISI مطرح كرد و با وجود اينكه شاخص دقيق و كاملي براي ارزيابي نيست اما به دليل عدم وجود شاخص بهتر همچنان براي ارزيابي مقاله ISI مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

شاخص فوري Immediacy Index

اگر در سالي كه مقاله به چاپ برسد، بسيار مورد توجه قرار گرفته و تعداد دفعات ارجاع و استناد به آن بالا باشد. شاخص آني يا فوري مقاله بالا مي رود. اين شاخص نشان مي دهد كه يك مقاله ISI تا چه حد ارزشي علمي دارد كه مورد توجه و استناد قرار گرفته است.

 

شاخص نيمه عمر استناد Cited Half-Life 

بر اساس اين شاخص محاسبه مي‌شود كه يك مقاله در طول زمان تا چه حد اعتبار و ميزان استنادات و ارجاع به خود را حفظ كرده است. براي محاسبه آن بايد تا حدي به عقب برگشت كه پنجاه درصد ارجاعات انجام شده باشد. در واقع بر اساس اين شاخص مشخص مي‌شود كه كاهش ميزان ارجاع به مقاله چه سرعتي داشته است. 

بالا بودن شاخص نيمه عمر نشان دهنده اين است كه ارزش و اعتبار مقاله ISI در طي سال ها ثابت بوده است و افت زيادي نداشته است. در واقع هرچه شاخص نيمه عمر بيشتر باشد و تعداد دفعات ارجاع به مقاله كم نشده باشد، ارزش و اعتبار بالاي آن را نشان مي‌دهد و اينكه مقاله عميق و داراي سطح علمي بالا بوده است كه با گذشت سال ها همچنان به آن رجوع مي‌شود.۸

 

نكات مهم در مورد مقاله ISI

همانطور كه در طول متن گفته شد مقالات ISI معتبرترين مقالات در سطح بين الملل هستند و افرادي كه موفق به چاپ مقاله در اين پايگاه اطلاعاتي شوند از مزاياي بسيار زيادي برخوردار خواهند شد. 

در صورتي كه قصد شركت در مصاحبه دكتري داشته باشيد، با داشتن مقاله ISI در روزمه خود مي‌توانيد امتياز بسيار خوبي به دست آوريد. استادان و دانشجويان نيز در صورتي كه چند مقاله در ISI به چاپ برسانند موقعيت هاي بسيار خوبي براي ادامه تحصيل در كشورهاي خارجي خواهند داشت. 

مقاله بايد بخش هاي مختلف عنوان، چكيده، مقدمه، روش تحقيق، نتيجه و منابع را به ترتيب دارا باشد و از كلمات و اصطلاحات تخصصي استفاده شده باشد. زبان مقالات ISI با انگليسي است تا داوران بتوانند آن را ارزيابي نمايند. 

 

مشاوره مقاله نويسي ISI

قبل از نگارش مقاله بهتر است كه از استانداردها و معيارهاي مجلات ISI اطلاع كامل داشته باشيد و با اساتيد و افراد باتجربه مشورت نماييد تا بتوانيد يك مقاله با كيفيت و با ارزش تهيه كرده و آن را در ISI به چاپ برسانيد. 

چنانچه هرگونه ابهام و يا سوالي در زمينه مقاله ISI براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مقاله ISI آي اس آي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. مقاله ISI آي اس آي چيست؟

    ISI يك موسسه است كه مقالات علمي را منتشر مي‌كند. مقاله هايي كه در اين مجلات به چاپ مي‌رسند از ارزش علمي بالايي برخوردار هستند. 

  2. مقالات ISI بر چه اساس ارزيابي مي‌شوند؟

    شاخص ها و فاكتورهاي متعددي براي ارزيابي اين مقالات در نظر گرفته شده است كه برخي از مهم ترين آن ها در متن مقاله توضيح داده شده است. 

  3. مقاله ISI به جه زباني بايد نوشته شود؟

    زبان مقالات اين پايگاه اطلاعاتي انگليسي مي‌باشد. 

    منبع: مقاله ISI چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مقاله ISI چيست؟،
موضوع:
[ ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۴۱:۳۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی