duntelco1
مشاوره تحصيلي

زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 يكي از مهم ترين سوالات داوطلبان اين آزمون است. داوطلبان با اطلاع از زمان برگزاري آزمون مي توانند با توجه به ميزان مهارت و آمادگي خود در آزمون ثبت نام كرده و در جلسه آزمون شركت نمايند. هزينه ثبت نام آزمون آيلتس نسبتا بالاست و در نتيجه عدم اطلاع از زمان برگزاري آزمون، ضرر هاي مالي را براي داوطلبان به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسي كامل زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاع بيشتر مي توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: زمان برگزاري آزمون آيلتس

برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402

 

آزمون آيلتس يكي از معتبر ترين آزمون هاي زبان انگليسي است كه اعتبار بسيار بالايي دارد و تمامي كشورهاي جهان آن را قبول دارند. افرادي كه قصد مهاجرت به كشورهاي خارجي را دارند، بايد در آزمون آيلتس شركت كرده و نمره قابل قبول را با توجه به كشور مقصد خود به دست آورند. 

آزمون آيلتس در سال چند بار به صورت كامپيوتري برگزار مي شود و داوطلبان مي توانند با اطلاع از زمان برگزاري آزمون براي شركت در امتحان آماده شوند. از سوي ديگر يكي از نكات بسيار مهم در مورد آزمون آيلتس هزينه بسيار بالاي آن مي باشد.

بسياري از داوطلبان امكان پرداخت هزينه ۹ تا ۱۰ ميليون توماني براي هربار آزمون را ندارند و بايد از زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS اطلاع داشته باشند تا در حد امكان در اولين آزمون ثبت نامي قبول شوند. در ادامه برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 را گردآوري كرده ايم. 

زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402

آزمون آيلتس در هر سال چند بار برگزار مي شود و داوطلبان با توجه به ميزان آمادگي خود مي توانند تعيين كنند كه در كدام دوره شركت نمايند. زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 در دوره هاي مختلف به شرح زير مي باشد. 

آيلتس May 2023 (ارديبهشت و خرداد ۱۴۰۲)

آزمون تاريخ
آكادميك   6 May (16 ارديبهشت)
آكادميك و جنرال 11 May (21 ارديبهشت)
آكادميك 20 May (30 ارديبهشت)
آكادميك و جنرال 27 May (6 خرداد)

آيلتس June 2023 (خرداد و تير ۱۴۰۲)

آكادميك  3 June (13 خرداد)
آكادميك و جنرال 10 June (20 خرداد)
آكادميك 15 June (25 خرداد)
آكادميك و جنرال 24 June (3 تير)

آيلتس July 2023 (تير و مرداد ۱۴۰۲)

آكادميك  6 July (15 تير)
آكادميك و جنرال 15 July (24 تير)
آكادميك 22 July (31 تير)
آكادميك و جنرال 2 July (7 مرداد)

آيلتس August 2023 (مرداد و شهريور ۱۴۰۲)

آكادميك  5 August (14 مرداد)
آكادميك و جنرال 10 August (19 مرداد)
آكادميك 19 August (28 مرداد)
آكادميك و جنرال 26 August (4 شهريور)

آيلتس September 2023 (شهريور و مهر ۱۴۰۲)

آكادميك  2 September (11 شهريور)
آكادميك و جنرال 9 September (18 شهريور)
آكادميك 14 September (23 شهريور)
آكادميك و جنرال 23 September (1 مهر)

آيلتس October 2023 (مهر و آبان ۱۴۰۲)

آكادميك  7 October (15 مهر)
آكادميك و جنرال 12 October (20 مهر)
آكادميك 21 October (29 مهر)
آكادميك و جنرال 28 October (6 آبان)

آيلتس November 2023 (آبان و آذر ۱۴۰۲)

آكادميك  4 November (13 آبان)
آكادميك و جنرال 9 November (18 آبان)
آكادميك 18 November (27 آبان)
آكادميك و جنرال 25 November (4 آذر)

آيلتس December 2023 (آذر و دي ۱۴۰۲)

آكادميك  2 December (11 آذر)
آكادميك و جنرال 7 December (16 آذر)
آكادميك 9 December (18 آذر)
آكادميك و جنرال 16 December (25 آذر)
 

 

مراكز برگزاري آزمون آيلتس IELTS 

در كشور ايران آزمون آيلتس در مراكز مختلفي برگزار مي شود كه داوطلبان بايد از آن ها آگاه بوده و بر اساس مراكز برگزاري آزمون اقدام به نام نويسي نمايند. برخي از مهم ترين مراكزي كه اقدام به برگزاري آزمون در زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 مي كنند، مي توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅مركز آيلتس تهران (موسسه پارسيان، موسسه پروشات و موسسه آموزش عالي دانش پژوهان اصفهان زير مجموعه آيلتس تهران هستند)

✅مركز عصر دين و دانش (موسسه فرهنگي مهر آريا دانش و موسسه آموزشي علوم و فنون پاراكس زير مجموعه مركز عصر دين و دانش هستند)

✅مركز دانشگاه آزاد

✅مركز ايرسافام 

 

تعويق برگزاري آزمون آيلتس ۱۴۰۲

برخي مواقع زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS تغيير مي كند و داوطلبان را با ابهام و سردرگمي مواجه مي سازد. تعويق زمان برگزاري آزمون به دلايل مختلفي اتفاق مي افتد؛ براي مثال ممكن است سوالات آزمون لو برود و در نتيجه طراحان سوال مجبور به لغو آزمون و طرح مجدد سوالات شوند. 

در صورت لغو شدن آزمون نگران نباشيد و سايت سنجش و سايت مراكز برگزاري آزمون را بررسي كنيد. در اين سايت ها تمامي اطلاعات لازم در مورد زمان جديد برگزاري آزمون منتشر مي شود و داوطلبان مي توانند با توجه به زمان هاي جديد براي آزمون آماده شوند. 

 

برگزاري آزمون كامپيوتري آيلتس IELTS 

يكي از مهم ترين و پرتكرار ترين سوالات داوطلبان آزمون آيلتس اين است كه آزمون كامپيوتري آيلتس به چه صورت برگزار مي شود. آزمون كامپيوتري و آزمون كاغذي هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند و تنها فرق اين دو آزمون در اين است كه داوطلبان در زمان برگزاري آزمون كامپيوتري آيلتس بايد جواب سوالات را در كامپيوتر تايپ كرده و به اين صورت سوالات خود را ثبت كنند. افرادي كه سرعت تايپ بالايي دارند، مي توانند با موفقيت آزمون را پشت سر بگذارند. در كشور ايران آزمون آيلتس تنها به صورت كامپيوتري برگزار مي شود و امكان ثبت نام در آزمون كاغذي وجود ندارد. 

 

مدت زمان برگزاري آزمون آيلتس 1402

مديريت زمان در اكثر آزمون ها حائز اهميت است  و آزمون آيلتس نيز از اين قاعده مستنثني نمي باشد. مدت زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS در حدود 2 ساعت و 45 دقيقه مي باشد. آزمون از ساعت 9 صبح شروع شده و تا 11 و 45 دقيقه ادامه مي يابد. در اين مدت داوطلبان بايد به بخش هاي شنيداري، نوشتاري، گفتاري و ريدينگ پاسخ بدهند. 

مديريت زمان در آزمون آيلتس بسيار حائز اهميت است چراكه ديده شده برخي از داوطلبان از مهارت كافي براي پاسخگويي به سوالات برخوردار هستند اما به دليل كمبود وقت نمره خوبي كسب نمي كنند. هزينه آزمون آيلتس بسيار زياد است و در نتيجه افراد بايد اين مهارت را در خود تقويت كنند تا به دليل كمبود زمان مجبور به پرداخت مجدد هزينه نشوند. براي كسب مهارت مديريت زمان در آزمون آيلتس مي توانيد از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد. 

 

آزمون آيلتس چگونه است؟

آزمون آيلتس چهار بخش كلي دارد كه از آن ها مي توان Listening، Reading، Writing و Speaking را نام برد. هر يك از اين بخش ها در آزمون آيلتس به صورت مجزا مورد ارزيابي قرار مي گيرند و در نهايت نمره مشخصي بر اساس مهارت و توانايي فرد معين مي شود. بخش هاي مختلف آزمون آيلتس به شرح زير مي باشد. 

 

Listening

 در جلسه آزمون يك متن براي داوطلبان بخش مي شود و بايد پس از شنيدن آن (تنها براي يكبار) سوالات چهار گزينه اي، پاسخ كوتاه، تكميل جمله، خلاصه نويسي، نامگذاري نقشه، نمودار و مطابقت سازي را پاسخ بدهند. پس از اين پاسخ دهي به اين بخش ده دقيقه استراحت داده مي شود.

 

Reading

 بخش ريدينگ آزمون آيلتس سه بخش دارد كه ۴۰ سوال مي باشد. بخش اول آسان تر است و بخش هاي بعدي به ترتيب سخت مي شود. بخش Reading بيست دقيقه زمان دارد و داوطلبان با توجه آكادميك بودن يا عمومي بودن آزمون خود بايد به آن پاسخ دهند.

 

Writing

اين قسمت به طور كلي يك ساعت مهلت دارد و شامل دو بخش مي شود. بخش اول ۱۵۰ كلمه است و ۲۰ دقيقه مهلت داشته و بخش دوم نيز ۲۵۰ كلمه است كه ۴۰ دقيقه مهلت دارد. در بخش اول جدولي داده مي شود و داوطلب بايد اطلاعات را با كلمات خود بيان كند. بخش دوم نيز يك سوال كلي داده مي شود و داوطلب بايد نظر خود را در مورد آن توضيح دهد. 

 

Speaking

بخش Speaking به صورت مصاحبه انجام مي شود و داوطلب بايد به سوالاتي كه از او پرسيده مي شود، پاسخ دهد. در بخش اول مصاحبه سوالات كلي در مورد خود داوطلب پرسيده مي شود و بايد به آن ها پاسخ دهد. 

بخش دوم به موضوع خاصي مي پردازد كه بر روي يك كارت نوشته شده و داوطلب بايد نظر شخصي خود را در مورد آن بيان كند. در بخش سوم نيز داوطب بايد به بحث با آزمون گيرنده در مورد يك موضوع مشخص بپردازد. به طور كلي بخش Speaking ۱۱ تا ۱۴ دقيقه مهلت دارد. 

تفاوت آيتلس آكادميك يا آيلتس جنرال

يكي از مواردي كه داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون با آن مواجه مي شوند، آكادميك يا جنرال بودن آزمون آيلتس مي باشد. آزمون آكادميك به توانايي افراد در صحبت هاي دانشگاهي مربوط مي شود. دانشگاه هاي خارجي براي پذيرش دانشجو، نمره اين آزمون را ملاك قرار مي دهند. 

آزمون عمومي يا جنرال آيلتس نيز به توانايي صحبت كردن و استفاده از زبان انگليسي در موقعيت هاي عمومي و كلي مربوط مي شود. در صورتي كه قصد كار كردن در كشورهاي خارجي يا تحصيل در مقاطع متوسطه را داريد، مي توانيد در آزمون آيلتس جنرال ثبت نام كنيد. 

 

مشاوره آزمون آيلتس

آزمون آيلتس در ايران تنها به صورت كامپيوتري برگزار مي شود و سه مهارت Listening Reading و Writing داوطلبان در جلسه آزمون مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اما داوطلبان براي مهارت چهارم يعني Speaking بايد به صورت حضوري اقدام نمايند. زمان برگزاري آزمون حضوري آيلتس با توجه به موسسه برگزاري آزمون متفاوت است و توسط هر موسسه به داوطلبان اعلام خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و با ابهامي در زمينه زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 براي تان وجود دارد، مي توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاري آزمون آيلتس IELTS 1402 چه تاريخي است؟

    در متن مقاله به زمان هاي برگزاري آزمون آيلتس پرداخته شده است. 

  2. سازمان سنجش توسط كدام موسسه برگزار مي شود؟

    موسسه اي زيادي مسئول برگزاري آزمون آيلتس هستند اما تمامي آن ها تحت نظارت سازمان سنجش مي باشند. 

  3. ثبت نام آزمون آيلتس چه زماني است؟

    طبق اطلاعيه هاي زمان ثبت نام آزمون آيلتس از 14 آذر ماه شروع مي شود. 

    منبع: زمان برگزاري آزمون آيلتس

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۶:۲۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی