duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ يكي از مهم ترين سوالات متقاضيان اين دانشگاه است كه بايد به آن ها پاسخ داده شود. دانشگاه فرهنگيان يكي از دانشگاه هاي محبوب است چراكه شرايط و مزاياي خوبي دارد و موقعيت شغلي دانشجويان نيز پس از فارغ التحصيلي تضمين شده است. در سال ۱۴۰۳ كنكور اختصاصي فرهنگيان برگزار مي شود و انتخاب رشته نيز به نحو متفاوتي نسبت به سال هاي گذشته پيش از برگزاري آزمون در دي ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. در اين مطلب به بررسي كامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگيان يكي از دانشگاه هاي بسيار محبوب در بين دانشجويان است كه به صورت اختصاصي به در حوزه تربيت دبير فعاليت دارد. داوطلباني كه قصد ادامه تحصيل در رشته هاي دبيري و كار كردن در اين زمينه را دارند، مي توانند براي تحصيل در اين دانشگاه اقدام نمايند.

در سال هاي گذشته داوطلبان براي ورود به اين دانشگاه بايد در كنكور سراسري شركت مي‌كردند و در فرم انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم 1403 خود كد رشته محل هاي مربوط به دانشگاه فرهنگيان را درج مي كردند. اما در سال ۱۴۰۳ كنكور اختصاصي دانشگاه فرهنگيان برگزار مي‌شود و فرايند انتخاب‌رشته نيز به صورت مجزا انجام خواهد شد. در ادامه به توضيح جزييات مربوط به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ خواهيم پرداخت. 

 

زمان ثبت نام در آزمون اختصاصي

داوطلباني كه قصد ثبت نام در آزمون اختصاصي دانشگاه تربيت معلم را دارند، بايد در زمان تعيين شده نسبت به نام نويسي در آزمون اقدام كرده و سپس انتخاب رشته خود را نيز انجام دهند. بر اساس اطلاعيه هاي منتشر شده، زمان ثبت نام كنكور دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ در تاريخ ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ شروع شده و تا تاريخ ۱۱ آذر ماه نيز ادامه خواهد داشت. 

زمان ثبت نام آزمون معمولا توسط سازمان سنجش تمديد خواهد شد و داوطلبان جا مانده از ثبت نام نيز مي توانند در آزمون نام نويسي كنند. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان در حدود يك ماه پس از ثبت نام در آزمون خواهد بود. هزينه ثبت نام آزمون فرهنگيان ۴۳۶ هزار تومان مي باشد. 

 

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳

با توجه به تغييرات اعمالي انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم به جداگانه از انتخاب‌رشته كنكور درسال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان دانشگاه فرهنگيان بايد قبل از كنكور انتخاب‌رشته كرده و پس از شركت در كنكور و اعلام نتايج در مصاحبه اين دانشگاه شركت نمايند. 

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ پيش از برگزاري آزمون در اواخر دي ماه 1402 برگزار خواهد شد. به محض اعلام زمان دقيق در اين بخش از مقاله و كانال تلگرام اطلاع رساني خواهيم كرد.

بر اساس اطلاعيه هاي منتشر شده، زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان در دي ماه ۱۴۰۲ مي باشد. داوطلبان بايد در زمان تعيين شده انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در كنكور اختصاصي فرهنگيان كه در ۶ و ۷ ارديبهشت برگزار مي شود، شركت نمايند. نتايج نهايي دانشگاه فرهنگيان قبل انتخاب‌رشته كنكور سراسري در تير ماه مشخص خواهد شد و داوطلبان مي توانند بر اين اساس اقدامات بعدي خود را انجام دهند.

لازم به ذكر است كه پذيرفته شدگان در دانشگاه فرهنگيان امكان انتخاب‌رشته در كنكور سراسري را ندارند. به محض اطلاع رساني هاي بيشتر در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان، اين مطلب و كانال تلگرام بروزرساني خواهد شد. شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در كانال تلگرامي دانتل كو عضو شويد. 

 

 

شرايط ثبت نام دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۲

دانشگاه فرهنگيان در مقابل مزايايي كه در اختيار دانشجويان دانشگاه خود قرار مي دهد، طبق شرايط خاصي نيز دانشجو جذب مي كند. اين شرايط را به تفكيك شرايط عمومي و اختصاصي در ادامه آورده ايم. از شرايط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

 

شرايط عمومي

✅ داوطلب مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ بايستي كه داراي تابعيت جمهوري اسلامي ايران باشد.

✅ معتقد بودن به دين اسلام يا يكي از اديان به رسميت شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران  

✅ داوطلبان بايد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را پذيرفته باشند.

✅ متقاضيان نبايد در كارنامه خود سابقه كيفري، اعتياد به مواد مخدر، دخانيات، الكل و … را داشته باشند.

✅ داشتن مدرك دوره پيش دانشگاهي يا متوسطه دوم (ديپلم) از الزامات است.

✅ علاقه مندان به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان بايستي كه از سلامت كامل رواني و جسماني برخوردار بوده و توانايي انجام وظايف معلمي را داشته باشند.

 

شرايط اختصاصي

✅متقاضيان زماني مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 خواهند بود كه حداقل تراز علمي 6000 را كسب كرده باشند.

✅شرط معدل در سال ۱۴۰۳ حذف شد و داوطلبان با هر معدلي مي توانند در آزمون اختصاصي و انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم شركت نمايند.

✅سن پذيرش در دانشگاه فرهنگيان در حال حاضر حداكثر ۲۴ سال تمام مي باشد.  

متقاضي بايد رشته هايي را انتخاب كند كه بومي آن رشته محل ها باشد.

 

شرط سلامت كامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳

يكي از شرايط اصلي پذيرش در دانشگاه فرهنگيان داشتن سلامت كامل براي انجام وظيفه دبيري مي‌باشد. شرايط سلامتي براي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ به شرح زير است.

✅عدم لكنت زبان

✅قدرت بينايي ۱۰ از ۱۰ با استفاده از عينك و ۱۰ از ۲۰ بدون استفاده از عينك

✅قدرت شنوايي كامل

✅قد حداقل ۱۶۰ براي مردان و حداقل ۱۵۵ براي زنان

✅آشنايي با مفاهيم ديني

✅عدم نقص عضو بارز

✅عدم داشتن بيماري هاي مزمن

✅داشتن سلامت روان

✅علاقه و استعداد در زمينه معلمي

✅داشتن قدرت تعامل

رشته هاي ارائه شده دانشگاه فرهنگيان

رشته هاي دانشگاه فرهنگيان در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم ۱۴۰۳ درج مي شود. هنوز دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ منتشر نشده است. در ادامه ليست رشته هاي ارائه شده اين دانشگاه با توجه به سال گذشته قرار گرفته است.

گرايش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان رشته تحصيلي 
رشته هاي علوم تجربي  دبيري شيمي
دبيري زيست شناسي
آموزش و پرورش كودكان استثنايي
آموزش تربيت بدني
آموزش ابتدايي
رشته هاي رياضي  آموزش رياضي
آموزش فيزيك
آموزش و پرورش كودكان استثنايي
آموزش تربيت بدني
آموزش ابتدايي
رشته هاي علوم انساني دبيري الهيات و معارف اسلامي
دبيري تاريخ
دبيري زبان و ادبيات عربي
راهنمايي و مشاوره آموزش ابتدايي
آموزش و پرورش كودكان استثنايي
آموزش جغرافيا
آموزش تربيت بدني
دبيري علوم اجتماعي
آموزش زبان و ادبيات فارسي
رشته هاي زبان خارجه  تربيت دبير زبان انگليسي
رشته هاي هنر آموزش ارتباط تصويري

 

تكميل فرم انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم ۱۴۰۳

در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان بايد به تكميل فرم انتخاب رشته و نحوه اولويت بندي توجه ويژه اي داشته باشيد. پذيرش دانشگاه فرهنگيان دو مرحله‌اي است و داوطلبان در صورت كسب رتبه قابل قبول براي مصاحبه دعوت مي شوند.

توجه داشته باشيد در صورت پذيرش در دانشگاه فرهنگيان اجازه انتخاب رشته در كنكور ۱۴۰۳ را نخواهيد داشت و كارنامه رتبه و ترازي براي شما صادر نخواهد شد.

داوطلبان بايد در دي ماه فرم انتخاب رشته خود را تكميل كنند و سپس در ارديبهشت براي شركت در كنكور اختصاصي اقدام نمايند. نتايج نهايي قبل از انتخاب رشته كنكور سراسري اعلام شده و مشخص مي شود كه چه افرادي پذيرفته شده اند.

پذيرفته شدگان در دانشگاه فرهنگيان مجاز به انتخاب‌رشته كنكور سراسري در مرداد ماه نخواهند بود. با توجه به اهميت بسيار زياد تكميل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 توصيه مي شود كه از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد تا در اين زمينه راهنمايي تان كنند. 

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگيان

پس از انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم ۱۴۰۳ ليست چندبرابر ظرفيت رشته محل هاي دانشگاه فرهنگيان از طريق سايت سنجش منتشر مي شود. داوطلبان دعوت شده به مصاحبه بايد در زمان مشخص در جلسه مصاحبه حضور يابند. عدم شركت در مصاحبه به منزله انصراف از ثبت نام مي باشد. مصاحبه دانشگاه فرهنگيان در خرداد ماه انجام مي شود. 

از ميان تمامي كساني كه كد رشته محل هاي مربوط به دانشگاه فرهنگيان را انتخاب كرده اند، دسته اي از متقاضيان كه مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ هستند، به صورت دو برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي شوند.

اين مرحله خود شامل دو مرحله مصاحبه حضوري و معاينات پزشكي مي باشد. كساني موفق به ورود به دانشگاه هاي فرهنگيان خواهند شد كه در اين مراحل امتياز بالاتري كسب نمايند. در مرحله مصاحبه حضوري دانشگاه فرهنگيان، يك هيئت مصاحبه كننده شامل سه نفر از اساتيد دانشگاه، صلاحيت هاي عمومي و اختصاصي شركت كنندگان را بررسي مي كنند.

در جلسه مصاحبه سلامت جسمي فرد به طور كامل بررسي مي شود. همچنين سوالاتي نيز در مورد علاقه به رشته دبيري، هدف از معلمي، احكام شرعي و ديني و سياسي پرسيده مي‌شود. پس از جلسه مصاحبه افراد پذيرفته شده مي‌توانند براي ثبت نام نهايي اقدام نمايند. به كسب آمادگي براي جلسه مصاحبه توصيه مي شوند كه با مشاوران تحصيلي مشورت نماييد.

 

 

تاثير سوابق تحصيلي و نمره آزمون در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403

كنكور اختصاصي تربيت معلم بخش هاي مختلفي دارد كه هر يك از آن ها به ميزان مشخصي در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ و نتايج نهايي تاثير مي گذارند. سوابق تحصيلي داوطلبان به صورت قطعي محاسبه شده و تاثير ۵۰ درصدي خواهد داشت. ۲۵ درصد از نتيجه نهايي نيز به آزمون كتبي و ۲۵ درصد باقي مانده به مصاحبه حضوري اختصاص خواهد داشت.

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان |‌ امتيازات و محدوديت ها

✅داوطلباني كه در حال تحصيل در دانشگاه هاي فرهنگيان هستند، به صورت استخدام قراردادي و پس از فارغ التحصيلي به صورت استخدام رسمي وزارت آموزش و پرورش در مي آيند.

✅ از مزاياي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 اين است كه دوره تحصيل دانشجويان دانشگاه فرهنگيان نيز جزو دوره خدمت و سوابق شغلي آن ها محسوب مي شود.

✅به دانشجويان دانشگاه فرهنگيان ماهيانه حقوقي به عنوان حقوق دانشجو معلم به عنوان كمك هزينه تحصيلي تعلق مي گيرد.

✅چنانچه داوطلبان آقا انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم ۱۴۰۳ پذيرفته شوند، نيازي به گذراندن دوره خدمت سربازي نخواهند داشت.

⛔چنانچه داوطلبان در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته شوند و به عنوان دانشجويان دانشگاه فرهنگيان شناخته شوند، مجاز به دريافت انتقالي به ساير دانشگاه هاي دولتي، آزاد، غيرانتفاعي و … نيستند.

⛔امكان انتقالي به ديگر دانشگاه هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي نيز براي دانشجويان اين دانشگاه ها امكان پذير نيست.

⛔امكان تغيير رشته پس از دريافت نتيجه  قبولي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1402 وجود ندارد.

⛔تحصيل دانشجويان دانشگاه فرهنگيان به صورت شبانه روزي مي باشد.

⛔پذيرفته شدگان دانشگاه فرهنگيان بايد به مدت دو برابر تحصيل خود به آزموش و پرورش تعهد خدمت بدهند.

⛔چنانچه داوطلبان پس از شروع تحصيل خود در دانشگاه فرهنگيان قصد انصراف داشته باشند، بايستي هزينه انصراف از دوره روزانه دانشگاه هاي سراسري را بپردازند.

 

نكات مهم در مورد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ 

در هنگام ثبت نام آزمون مي توانيد گزينه متقاضي شركت در آزمون اختصاصي پذريش دانشجو معلم و يا شركت در آزمون سراسري و آزمون اختصاصي پذيرش دانشجو معلم را انتخاب كنيد. در صورت انتخاب گزينه اول در هيچ شرايطي امكان شركت در آزمون سراسري را نخواهيد داشت اما با انتخاب گزينه اول در صورت عدم قبولي در آزمون اختصاصي تربيت دبير مي توانيد در كنكور سراسري نيز شركت كنيد. 

نتايج نهايي آزمون اختصاصي و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان قبل از انتخاب رشته كنكور سراسري آغاز خواهد شد. دانشجوياني كه موفق به كسب قبولي نهايي در آزمون فرهنگيان شده اند، ديگر امكان انتخاب رشته در كنكور سراسري را نخواهند داشت. 

داوطلباني كه در آزمون اختصاصي و انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم ۱۴۰۳ پذيرفته شده اند، مي توانند در بازه زماني تعيين شده از طرف سازمان سنجش، انصراف خود ر  اعلام كنند. در اين صورت امكان انتخاب رشته كنكور سراسري را خواهند داشت. 

 

منابع كنكور فرهنگيان

يكي از مهم ترين سوالاتي كه داوطلبان در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 با آن مواجه مي شوند، منابع كنكور مي باشد. اطلاع از منابع كنكور بسيار حائز اهميت است تا داوطلبان بتوانند با مطالعه منابع اختصاصي در رشته مورد نظر خود پذيرفته شوند.

مدتي قبل منابع كنكور فرهنگيان سه مورد اعلام شد كه شامل دروس اختصاصي گروه اصلي‌ (انساني، تجربي و رياضي)، تعليم و تربيت اسلامي، هوش و استعداد معلمي و فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي بود. در حال حاضر يك مورد از منابع (فرهنگ و تمدن ايراني اسلامي) حذف شده اند و تنها دروس هوش و استعداد معلمي با ضريب ۳ و تعليم و تربيت اسلامي با ضريب دو باقي مانده اند. 

 

 

كدام داوطلبان امكان شركت در دانشگاه فرهنگيان را ندارند؟

در بالا شرايط شركت در كنكور اختصاصي دانشگاه تربيت معلم و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ گفته شده است. با توجه به دفترچه راهنما و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سنجش و آموزش كشور، برخي از داوطلبان با شرايط خاص امكان ثبت نام در آزمون را ندارند. داوطلباني كه مجاز به شركت در آزمون و انتخاب رشته دانشگاه تربيت نيستند، به شرح زير مي باشند. 

❌ دانشجوياني كه در حال تحصيل در دانشگاه هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي هستند. 

❌ داوطلباني كه مدرك تحصيلي كارشناسي و يا بالاتر دارند. 

❌ داوطلباني كه متعهد به خدمت در دستگاه هاي اجرايي كشور مي باشند. 

❌ اتباع خارجي كه تابعيت كشور ايران را ندارند. 

 

اعلام نتايج انتخاب رشته فرهنگيان

همانطور كه گفته شد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ قبل از برگزاري آزمون انجام مي شود و زمان آن نيز در دي ماه خواهد بود. پس از برگزاري آزمون در ارديبهشت ماه داوطلبان بايد در مصاحبه حضوري شركت كنند. زمان برگزاري مصاحبه فرهنگيان در خرداد ماه مي باشد. 

مدتي بعد نتايج انتخاب رشته فرهنگيان منتشر مي شود. نتايج نهايي قبل از انتخاب رشته كنكور سراسري يعني در اواخر خرداد يا اوايل مرداد ماه مي باشد. در صورتي كه داوطلبان در كنكور فرهنگيان به صورت نهايي پذيرفته شده باشند، ديگر امكان انتخاب رشته كنكور سراسري را نخواهند داشت. در صورتي كه از انتخاب رشته فرهنگيان منصرف شده باشيد، مي توانيد در مدت زمان تعيين شده انصراف خود را اعلام كنيد تا مجوز انتخاب رشته كنكور سراسري به شما داده شود. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم 1403

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ فرايند مجزايي نسبت به انتخاب رشته كنكور سراسري دارد و اين روند كاملا متفاوت از سال هاي گذشته است. دا.طلبان بايد در دي ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در ارديبهشت ماه در كنكور اختصاصي فرهنگيان شركت كنند. داوطلبان پذيرفته شده در دانشگاه فرهنگيان ديگر امكان انتخاب‌رشته دانشگاه هاي سراسري در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

لازم است اشاره كنيم كه چنانچه واجد شرايط شركت در كنكور اختصاصي و انتخاب رشته دانشگاه تربيت معلم 1403 نيستيد، مي‌توانيد از طريق آزمون استخدامي آموزش و پرورش براي ورود به شغل معلمي اقدام نماييد. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان 1403 براي تان وجود دارد، مي توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كره و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. 

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان ۱۴۰۳ چه زماني انجام مي شود؟

    طبق اطلاعيه هاي جديد، انتخاب رشته فرهنگيان در دي ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

  2. نتايج نهايي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان چه زماني اعلام مي شود؟

    نتيجه قبل از انتخاب رشته دانشگاه هاي سراسري اعلام خواهد شد. 

  3. آيا داوطلبان دانشگاه فرهنگيان مي توانند در كنكور سراسري نيز ثبت نام كنند؟

    بله اما در صورتي كه در اين دانشگاه پذيرفته شوند، ديگر امكان انتخاب رشته دانشگاه سراسري در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

    منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۶:۳۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی