duntelco1
مشاوره تحصيلي

تحصيل در ايتاليا يكي از گزينه هاي پيش روي متقاضيان مهاجرت به كشور هاي اروپايي است. تحصيل در ا‌يتاليا در مقاطع مختلف تحصيلي امكان پذير است. دانشجويان مي توانند به زبان هاي انگليسي و يا ايتاليايي در اين كشور ادامه تحصيل دهند. فرايند دريافت پذيرش از دانشگاه هاي ايتاليا و ويزاي تحصيلي مراحلي دارد كه بسياري از افراد از آن ها اطلاع ندارند و در نتيجه ممكن است در فرايند مهاجرت با مشكل مواجه شوند. به همين دليل در اين مقاله به بررسي كامل تحصيل در ايتاليا پرداخته ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

منبع: تحصيل در ايتاليا  

تحصيل در ايتاليا

ايتاليا يكي از كشورهاي اروپايي است كه در سال هاي اخير رشد و پيشرفت بسيار زيادي در زمينه هاي مختلف داشته است. سيستم آموزشي در كشور ايتاليا متناسب با استاندارد هاي جهاني است؛ در نتيجه به يكي از محبوب ترين گزينه ها براي ادامه تحصيل در كشورهاي خارجي تبديل شده است.

ايتاليا كشوري با آب و هواي متعدل و فرهنگ غني است كه كشوري عالي براي مهاجرت و ادامه تحصيل ايرانيان محسوب مي شود. قبل از انتخاب كشور براي مهاجرت تحصيلي، افراد بايد به طور كامل در مورد آن كشور و شرايط ادامه تحصيل در آن اطلاعات به دست آورند تا پس از مهاجرت با مشكلات جدي مواجه نشوند. به همين دليل ما در اين مقاله از سايت دانتل كو به بررسي تمامي جوانب تحصيل در ايتاليا خواهيم پرداخت.

 

 

مزاياي تحصيل در كشور ايتاليا

همانطور كه گفته شد ايتاليا در حال حاضر به يكي از محبوب ترين كشورها براي مهاجرت و ادامه تحصيل تبديل شده است. اين محبوبيت و افزايش تقاضا به دليل مزاياي بسيار زياد تحصيل در اين كشور مي باشد. مزاياي تحصيل در ايتاليا به شرح موارد زير مي باشد.

 

سيستم آموزشي قوي

سيستم آموزشي ايتاليا بر اساس استانداردهاي جهاني مي باشد. دانشگاه هاي اين كشور از اعتبار و رنكينگ بسيار بالايي برخوردارند و در ليست برترين دانشگاه هاي جهان قرار مي گيرند. مدرك دانشگاه هاي ايتاليا در اكثر كشورها مورد تاييد است و فارغ التحصيلان مي توانند با مدرك خود به راحتي كار پيدا كرده و كسب درآمد داشته باشند.

 

تحصيل در ايتاليا | كيفيت بالاي زندگي

در كشور ايتاليا امكانات رفاهي در سطح بسيار بالايي قرار دارد و اميد به زندگي نيز در اين كشور بسيار بالاست. افراد پس از فارغ التحصيل از دانشگاه مي توانند در اين كشور كار پيدا كرده و به به ادامه زندگي خود با كيفيت بالا بپردازند.

 

ارزان بودن هزينه تحصيل

ايتاليا يك كشور اروپايي است كه امكانات آموزشي و رفاهي بسيار عالي دارد اما با اين حال هزينه تحصيل در اين كشور نسبت به ساير كشورهاي اروپايي بسيار كمتر است.

به طور كلي هزينه تحصيل در ايتاليا در حدود 900 تا 1000 يورو مي باشد و دانشجويان بايد در حدود 1000 يورو نيز براي مخارج زندگي صرف كنند. از سوي ديگر دانشگاه هاي ايتاليا بورسيه هاي بسيار خوبي را به دانشجويان بين المللي اعطا مي كنند كه هزينه هاي تحصيل را تا حد بسيار زيادي كاهش مي دهد.

 

تحصيل در ايتاليا | فرهنگ غني

ايتاليا كشوري با قدمت تاريخي و فرهنگ غني است. فرهنگ اين كشور تا حدودي شبيه به فرهنگ كشور ايران است و ايرانيان مي توانند به راحتي با شرايط زندگي در اين كشور سازگار شوند. زبان رسمي اين كشور ايتاليايي است اما انگليسي نيز به عنوان زبان در اين كشور بسيار رايج مي باشد.

 

دريافت اقامت دائم

ايتاليا جز كشورهايي است كه با سهولت بيشتري اقامت دائم مي دهد و در نتيجه افراد پس از فارغ التحصيلي مي توانند با يافتن كار و پرداخت ماليات اقامت دائم اين كشور را به دست آورند و به ادامه زندگي خود در ايتاليا بپردازند.

 

شرايط تحصيل در ايتاليا

براي تحصيل در كشور ايتا‌ليا، افراد بايد شرايطي را داشته باشند تا امكان پذيرش و تحصيل در دانشگاه هاي اين كشور برايشان فراهم شود. هر رشته و دانشگاهي شرايط اختصاصي خود را براي پذيرش دانشجو دارد اما به طور كلي مي توان گفت كه شرايط اصلي تحصيل در ايتاليا به شرح زير مي باشد.

✅داشتن پاسپورت

✅مدارك تحصيلي معتبر

✅داشتن تمامي مدارك لازم براي پذيرش دانشگاه و دريافت ويزا

✅تسلط به زبان انگليسي يا ايتاليايي (با توجه به درخواست دانشگاه)

✅قبولي در آزمون هاي ورودي تعيين شده توسط دانشگاه

 

زبان تحصيل در ايتاليا

زبان رسمي اين كشور ايتاليايي مي باشد اما زبان انگليسي نيز به عنوان زبان دوم به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد. مخصوصا در دانشگاه ها زبان انگليسي به صورت رسمي تري مورد استفاده قرار مي گيرد به طوري كه اكثر دوره هاي دانشگاهي ايتاليا به زبان انگليسي مي باشد.

دانشجويان بين المللي مي توانند با توجه به دانشگاه، به زبان انگليسي و يا ايتاليايي درخواست پذيرش دهند. اكثر دانشگاه ها به زبان انگليسي تدريس مي كنند و دانشجويان نيز بايد مدرك آيلتس يا تافل داشته باشند. براي تحصيل در ايتاليا در دانشگاه هاي ايتاليايي زبان يا دانشگاه هاي دو زبانه، دانشجويان بايد مدرك زبان با نمره حداقل B2 را ارائه دهند.

 

مقاطع مختلف تحصيلي در ايتاليا

دانشگاه هاي ايتا‌ليا در مقاطع تحصيلي مختلف دانشجو پذيرش مي كنند. متقاضيان تحصيل در ايتاليا مي توانند با توجه به آخرين مدرك تحصيلي خود براي پذيرش در هر يك از مقاطع در دانشگاه هاي ايتاليا اقدام نمايند. مقاطع مختلف تحصيلي در ايتاليا به صورت زير مي باشد.

 

تحصيلي در ايتاليا مقطع كارشناسي

متقاضيان تحصيل مقطع كارشناسي در ايتا‌ليا بايد مدرك ديپلم داشته باشند و آن را به عنوان يكي از مدارك اصلي ارائه دهند. در مقطع كاشناسي اكثر دانشگاه ها به زبان انگليسي دانشجو پذيرش مي كنند در نتيجه بايد مدرك زبان آيلتس يا تافل نيز براي تحصيل در ايتاليا داشته باشيد.

اگر دانشگاه مورد نظر شما ايتاليايي زبان باشد، بايد حتما مدرك زبان ايتاليايي سطح B2 نيز ارائه دهيد. پس از ارسال درخواست به دانشگاه، يك مصاحبه اينترنتي يا حضوري انجام مي شوند و در صورت كسب موفقيت، پذيرش دانشگاه را دريافت خواهيد كرد. در اين مقطع بورسيه هاي كمتري به دانشجويان اعطا مي شود.

 

تحصيلي در ايتاليا مقطع كارشناسي ارشد

براي تحصيل در ايتاليا در مقطع كارشناسي ارشد بايد حتما مدرك كارشناسي معتبر داشته باشيد. در مقطع كارشناسي ارشد نيز اكثر دانشگاه ها به زبان انگليسي دانشجو پذيرش مي كنند و داشتن مدرك آيلتس يا تافل از مدارك اصلي ثبت نام مي باشد.

در صورتي كه دانشگاه به زبان ايتاليايي دانشجو پذيرش كند، بايستي حتما مدرك زبان ايتاليايي نيز داشته باشيد. تحصيل در مقطع ارشد دو سال طول مي كشد. در اين مقطع بورسيه هاي تحصيلي متعددي براي دانشجويان در نظر گرفته شده است كه مي توانند از آن ها استفاده نمايند.

 

تحصيلي در ايتاليا مقطع دكتري

تحصيل در ايتاليا در مقطع دكتري يك دوره تقريبا چهار ساله است. داشتن رزومه علمي قوي و مقالات چاپ شده در مجلات معتبر شانس پذيرش در دانشگاه هاي ايتاليا را افزايش مي دهد.

در اين مقطع اكثر دانشگاه ها به زبان ايتاليايي دانشجو پذيرش مي كنند و برخي از دروس نيز به زبان انگليسي خواهد بود. در نتيجه مي توان گفت كه ادامه تحصيل در اين مقطع دو زبانه است و دانشجويان بايد هر دو مدرك زبان انگليسي و ايتا‌ليايي را داشته باشند. دريافت بورسيه در اين مقطع نسبت به دو مقطع ديگر بسيار راحت تر مي باشد.

فعاليت ها و پژوهش هاي علمي در مقطع دكتري بسيار گسترده هستند و دانشجويان مي توانند با فعاليت در اين حوزه ها، هزينه هاي تحصيل و زندگي خود را پرداخت نمايند و روزمه علمي شان را نيز بهبود بخشند.

 

مدارك لازم براي تحصيل در ايتاليا

براي تحصيل در كشور ايتا‌ليا بايد مداركي را با توجه به مقطع تحصيلي خود آماده كرده و به دانشگاه ارسال كنيد. در صورت تاييد مدارك و شرايط شما نامه پذيرش از طرف دانشگاه براي تان صادر مي شود. پس از دريافت نامه پذيرش دانشگاه بايد مدارك خود را به سفارت تحويل داده و براي دريافت ويزاي تحصيلي اقدام نماييد. از مدارك موزد نياز براي تحصيل در ايتاليا مي توان به موارد زير اشاره كرد.

✅تمامي مدارك هويتي به صورت ترجمه شده

✅مدارك تحصيلي قبلي به صورت ترجمه شده

✅پاسپورت معتبر

✅عكس پرسنلي

✅فرم درخواست تحصيل و نامه پذيرش دانشگاه

✅ريز نمرات به صورت ترجمه شده

✅رزومه

✅انگيزه نامه

✅توصيه نامه

✅مدرك زبان انگليسي و يا ايتا‌ليايي (با توجه به دانشگاه و رشته تحصيلي)

نكته: توجه داشته باشيد كه برخي از دانشگاه ها ممكن است مدارك ديگري را نيز براي پذيرش درخواست كنند. براي اطلاع دقيق از مدارك مورد نياز براي تحصيل در دانشگاه هاي ايتاليا مي توانيد از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد.

 

تحصيل پزشكي در ايتاليا

رشته هاي پزشكي جز محبوب ترين رشته هاي تحصيلي در تمامي كشورهاي جهان هستند. در كشور ايتاليا نيز رشته هاي پزشكي با استانداردهاي جهاني تدريس مي‌شود و با توجه به اينكه قبولي در آزمون پزشكي (IMAT) راحت تر از كنكور ايران است، بسياري از دانشجويان ايراني ترجيح مي دهند كه براي اين آزمون آماده شده و براي تحصيل در ايتاليا اقدام كنند.

تحصيل پزشكي در ايتا‌ليا به دو زبان انگليسي و ايتاليايي امكان پذير مي‌باشد. هزينه تحصيل در رشته پزشكي ايتاليا از 200 تا 3000 يورو براي دانشگاه هاي دولتي و از 15000 تا 20000 براي دانشگاه هاي خصوصي مي باشد. بورسيه هاي متعددي براي دانشجويان بين المللي وجود دارد كه با دريافت آن ها مي توان هزينه هاي تحصيل را تا حد زيادي كاهش داد.

 

تحصيل دندانپزشكي در ايتاليا

رشته دندانپزشكي نيز از محبوب ترين رشته ها در گروه پزشكي است كه دانشجويان بسيار زيادي سالانه براي ادامه تحصيل در آن اقدام مي كنند. در كشور ايتاليا داوطلبان براي قبولي در دانشگاه و در رشته دندان پزشكي، بايد در آزمون (IMAT) شركت نمايند.

زبان تحصيل در ايتاليا در رشته دندانپزشكي نيز انگليسي و ايتاليايي مي باشد. هزينه تحصيل دندانپزشكي در ايتا‌ليا در حدود 7000 تا 25000  يورو مي باشد. با دريافت بورسيه تحصيلي مي توان هزينه هاي تحصيل را كاهش داده و يا حتي به صورت رايگان به تحصيل پرداخت.

 

تحصيل داروسازي در ايتاليا

داروسازي رشته ديگري در گروه پزشكي است كه بسيار محبوب و پرطرفدار مي‌باشد. دانشجويان بين المللي مي توانند به دو زبان انگليسي و ايتا‌ليايي در اين رشته به ادامه تحصيل بپردازند. براي رشته داروسازي نيز بورسيه هاي متعددي در نظر گرفته شده است كه دانشجويان مي توانند از آن ها استفاده كرده و هزينه هاي تحصيل در ايتاليا را كاهش دهند.

 

بهترين دانشگاه هاي ايتاليا

دانشگاه هاي ايتاليا در ليست برترين دانشگاه هاي جهان از نظر علمي قرار دارند و اين يكي از مهم ترين مزاياي تحصيل در ايتاليا مي باشد. برخي از بهترين دانشگاه هاي ايتاليا بر اساس سطح علمي و رنكينگ به شرح زير مي باشند.

🟣پلي تكنيك ميلان

🟣بولونيا

🟣ساپينزا رم

🟣دانشگاه پادوا

🟣ميلان

🟣پلي تكنيك تورين

🟣دانشگاه پيزا

🟣ناپل فدريكو

🟣تورنتو

🟣تورين

 

بورسيه هاي تحصيلي ايتاليا

بورسيه‌هاي دانشگاهي انواع مختلفي دارد كه با توجه به وضعيت علمي و تحصيلي همچون معدل، فعاليت‌هاي پژوهشي و مقاله‌هاي علمي به دانشجويان تعلق مي‌گيرد. احتمال دريافت بورسيه‌هاي دانشگاهي براي دانشجويان مقطع دكترا بيش‌تر از دانشجويان كارشناسي ارشد است. در مقطع كارشناسي نيز بورسيه هاي بسيار كمتري به دانشجويان داده مي شود.

بورسيه هاي تحصيلي ايتا‌ليا بسيار متنوع هستند و هر يك از آن ها با توجه به سازمان ارائه دهنده مبالغ متفاوتي را پوشش مي دهند. برخي از بورسيه ها به طور كامل هزينه هاي تحصيل را در برمي گيرند و برخي ديگر تنها بخشي از هزينه هاي شهريه يا هزينه هاي زندگي را پرداخت مي كنند. در صورتي كه در فرايند دريافت بورسيه تحصيل در ايتاليا با مشكلي مواجه شده ايد، مي توانيد با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو مشورت نماييد.

 

بورسيه استاني ايتاليا

بورسيه استاني به دانشجويان تمام مقاطع تحصيلي تعلق مي‌گيرد و و مزيت‌هاي بسياري دارد. اين بورسيه شهريه دانشگاه را به طور كامل پرداخت كرده و مسكن و غذا نيز در اختيار دانشجو مي‌گذارد. علاوه بر اين در مقطع ارشد حدودا 5هزار يورو و در مقطع دكتري 8 هزار يورو به دانشجو پرداخت مي‌شود.

تمام دانشجويان از كشورهاي جهان سوم كه وضعيت مالي مناسبي نداشته باشند، شانس دريافت اين بورسيه تحصيل در ايتاليا را خواهند داشت. دانشجويان اين بورسيه تنها موظف به گذراندن دروس خود هستند و هيچ اجباري براي كار در شركت‌ها و يا مراكز مختلف وجود ندارد و حتي دانشجو مي‌تواند پس از فارغ التحصيلي ايتاليا را ترك كند.

 

هزينه تحصيل در ايتاليا

يكي از مهم ترين سوالات افرادي كه قصد مهاجرت و ادامه تحصيل در ايتاليا را دارند، هزينه تحصيل در اين كشور مي باشد. به طور كلي ايتا‌ليا كشور مقرون به صرفه اي براي ادامه تحصيل است و نسبت به ساير كشورهاي اروپايي هزينه هاي كمتري دارد. همچنين دانشجويان با دريافت بورسيه هاي تحصيلي مختلف و كار دانشجويي مي توانند تا حد بسيار زيادي هزينه هاي تحصيل را كاهش دهند.

هزينه تحصيل در ايتاليا با توجه به دانشگاه محل تحصيل، رشته تحصيلي و مقطع متفاوت مي باشد. همچنين تحصيل در دانشگاه هاي دولتي و يا خصوصي نيز در مبلغ شهريه بسيار تاثيرگذار مي باشند.

علاوه بر هزينه هاي تحصيل، دانشجويان بايد هزينه زندگي در اين كشور را نيز پرداخت كنند. بيشترين سهم هزينه هاي زندگي در ايتاليا به اجاره مسكن تعلق دارد كه براي يك نفر در حدود هزار دلار مي باشد. با اجاره خوابگاه هاي دانشجويي مي توان اين مبلغ را تا حد بسيار زيادي كاهش داد.

 

دريافت اقامت دائم پس از تحصيل در ايتاليا

اكثر دانشجويان در حال تحصيل در كشور ايتا‌ليا به دنبال اقامت دائم و ادامه زندگي خود در اين كشور پس از فارغ التحصيلي مي باشند. ويزاي تحصيلي ايتاليا اعتبار مشخصي دارد و پس از فارغ التحصيلي ديگر امكان ماندن در كشور با اين ويزا وجود ندارد و دانشجويان بايد هرچه سريع تر كشور را ترك كنند.

اما در صورتي كه فرد بتواند در مدت زمان مشخصي پس از فارغ التحصيلي كاري براي خود پيدا كند، ويزاي كاري براي او صادر شده و با پرداخت ماليات، پس از ۵ تا ۱۰ سال اقامت دائم به فرد اعطا مي شود.

نداشتن سابقه كيفري در طول مدت اقامت و تسلط كامل به زبان ايتاليايي از ديگر شروط اصلي براي دريافت اقامت دائم پس از تحصيل در ايتاليا مي باشد. چنانچه در فرايند دريافت اقامت دائم ايتاليا با مشكلي مواجه شده ايد، مي توانيد با مشاوران مجموعه دانتل كو صحبت كرده و از راهنمايي هاي آنان استفاده نماييد.

 

مشاوره تحصيل در ايتاليا

بسياري از دانشجويان براي ادامه تحصيل، كشور ايتا‌ليا را در نظر مي گيرند. دانشجويان براي تحصيل در ايتاليا بايد با توجه به رشته و مقطع تحصيلي، مدارك خود را آماده كرده و از دانشگاه نامه پذيرش دريافت كنند. با دريافت نامه پذيرش از دانشگاه، مي توان فرايند دريافت ويزاي تحصيلي از سفارت را آغاز كرد.

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه مهاجرت به ايتاليا براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران و متخصصان اين حوزه صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين مسير ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مهاجرت به ايتاليا مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. شرايط تحصيل در ايتاليا چيست؟

    در متن مقاله به طور كامل به بررسي شرايط تحصيل در ايتا‌ليا پرداخته شده است.

  2. آيا امكان دريافت بورسيه تحصيلي در ايتاليا وجود دارد؟

    بله ايتاليا بورسيه هاي مختلفي را براي دانشجويان در نظر گرفته است كه با توجه به شرايط خود مي توانند از آن ها استفاده نمايند.

  3. آيا پس از تحصيل در ايتاليا مي توان اقامت دائم دريافت كرد؟

    بله در صورت پيدا كردن كار و پرداخت ماليات مي توانيد اقامت دائم اين كشور را به دست آوريد.

    منبع: تحصيل در ايتاليا 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحصيل در ايتاليا،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۱:۴۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی