duntelco1
مشاوره تحصيلي

تحصيل در كره جنوبي در سال هاي اخير در بين ايرانيان بسيار محبوب شده است و درخواست براي ويزاي تحصيلي اين كشور افزايش يافته است. علت اين محبوبيت، رشد و پيشرفت كره جنوبي و شناخته شدن در زمينه علم و تكنولوژي مي باشد. دانشجويان بين المللي مي توانند براي تحصيل در مقاطع مختلف به زبان هاي انگليسي و كره اي اقدام نمايند. روند دريافت ويزاي تحصيلي كره‌جنوبي زمانبر و پيچيده است. متقاضيان بايد از مراحل دريافت و جزييات آن اطلاع كامل داشته باشند و بر اين اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در اين مطلب به بررسي كامل تحصيل در كره جنوبي خواهيم پرداخت. 

 منبع: تحصيل در كره جنوبي

تحصيل در كره جنوبي

كره جنوبي يكي از كشورهاي آسيايي است كه زمينه علم و تكنولوژي بسيار سرآمد و شناخته شده مي باشد. امكانات رفاهي در اين كشور وضعيت بسيار مساعدي دارد و سيستم آموزشي نيز متناسب با استانداردهاي جهاني است. تمامي اين عوامل باعث شده است تا بسياري از دانشجويان در سرتاسر جهان، كشور كره جنوبي را به عنوان مقصد مهاجرتي خود انتخاب كنند. 

دانشجويان پس از تحصيل در كره جنوبي و مشغول شدن به كار، مي توانند براي دريافت اقامت دائم اين كشور نيز اقدام كرده و زندگي خود را در اين كشور ادامه دهند. اطلاع از شرايط و ساير جزييات مهاجرت تحصيلي به كره جنوبي بسيار حائز اهميت است و در غير اين صورت متقضايان در روند مهاجرت با مشكل مواجه مي شوند.  

مزاياي تحصيل در كره جنوبي

همانطور كه گفته شد كشور كره‌جنوبي در حوزه علم و تكنولوژي بسيار معروف و شناخته شده است و همين دليل نيز منجر به افزايش تقاضا براي تحصيل در دانشگاه هاي اين كشور شده است. علاوه بر اين، تحصيل در كره جنوبي مزاياي ديگري نيز دارد كه بهتر است از آن ها اطلاع داشته و بر اين اساس اقدامات لازم را انجام دهيد. مزاياي تحصيل در كره جنوبي به شرح موارد زير مي باشد. 

 

سيستم آموزشي قوي

سيستم آموزشي كره جنوبي متناسب با استانداردهاي جهاني است و بسيار قدرتمند مي‌باشد. دانشگاه هاي اين كشور در ليست برترين دانشگاه هاي جهان قرار دارند و مدارك دانشگاه هاي كره نيز در ساير كشورهاي جهان از اعتبار بالايي برخوردار است. 

 

امكان تحصيل در مقاطع مختلف

در اين كشور برنامه هاي آموزشي متعددي در نظر گرفته شده است و افراد مي توانند در مقاطع مختلف تحصيلي از مدرسه تا مقاطع دكتري به ادامه تحصيل بپردازند. تحصيل در كره جنوبي در اكثر رشته هاي درسي امكان پذير است. 

 

مقرون به صرفه بودن

كشور كره جنوبي سيستم آموزشي بسيار قدرتمند و با كيفيتي دارد اما با اين حال هزينه هاي تحصيل در اين كشور آسيايي چندان گران قيمت نيست و با توجه به دريافت خدمات آموزشي سطح بالا مي تواند گفت كه تحصيل در كره جنوبي مقرون به صرفه مي باشد. 

 

بالا بودن كيفيت زندگي

سيستم اقتصادي در كره جنوبي بسيار قوي است و فرصت هاي شغلي متعددي در كشور وجود دارد. اين كشور محيط امني دارد و با توجه به امكانات رفاهي بسيار زياد، دانشجويان مي توانند زندگي با كيفيت بسيار بالا را در اين كشور تجربه كنند. 

 

فرهنگ غني

يكي ديگر از مزاياي تحصيل در كره جنوبي، فرهنگ زيباي اين كشور است. كره‌جنوبي فرهنگ بسيار غني دارد و با تحصيل و زندگي در اين كشور شما نيز در اين فرهنگ درگير شده و مي توانيد از رويدادهاي بي شمار آن لذت ببريد. 

 

تحصيل در مدارس كره جنوبي

مدارس كره جنوبي مانند دانشگاه هاي اين كشور سيستم آموزشي قوي دارند. دانش آموزان كره اي مي توانند به صورت رايگان در مدارس ابتدايي به تحصيل بپردازند. اما دانش آموزان خارجي بايد در مدارس بين المللي تحصيل كرده و شهريه مدرسه را نيز پرداخت كنند. دانش آموزان از سنين ۵ تا ۱۸ سال مي توانند در كره جنوبي به تحصيل بپردازند. 

مهاجرت افراد زير ۱۸ سال در كره جنوبي به اين صورت است كه بايد حتما يك قيم داشته باشند. در صورتي كه والدين همراه فرزند خود نباشند، بايد او را در مدارس بين المللي شبانه روزي ثبت نام كنند؛ در اين صورت مدرسه به عنوان قيم دانش آموز شناخته مي شود. 

در مدارس بين المللي انگليسي زبان كره جنوبي، برنامه هاي درسي بر اساس برنامه مدارس در آمريكا يا بريتانيا دنبال مي شود. دانش آموزان خارجي براي تحصيل در مدارس بايد سالانه در حدود 20 تا 35 هزار دلار شهريه پرداخت نمايند. 

از مدارس تحصيل در كره جنوبي مي توان به مدرسه بين‌المللي گِيونگي سوان، مدرسه بين‌المللي كره سئول، مدرسه بين‌المللي خاوير، مدرسه خارجي كره، مدرسه بين‌المللي يونگسان سئول و غيره اشاره كرد. 

 

تحصيل كارشناسي در كره جنوبي

دانش آموزاني كه مدرك ديپلم داشته و قصد مهاجرت به كره جنوبي را داشته باشند، مي توانند در مقطع كارشناسي ثبت نام كنند. تحصيل مقطع كارشناسي در كشور كره يك دوره تقريبا ۴ تا ۶ ساله است. 

تحصيل به زبان انگليسي در كره‌جنوبي امكان پذير است. دانشجويان بايد در دوره هاي انگليسي زبان دانشگاهي شركت كنند. پذيرش در دانشگاه هاي انگليسي زبان به نمره آزمون آيلتس ۶ تا ۷ و يا تافل ۸۰ نياز دارد.

در صورتي كه قصد ادامه تحصيل در كره جنوبي در دانشگاه هاي كره اي زبان را داريد، بايد در زبان كره‌اي مهارت كافي داشته باشيد. براي اثبات مهارت زبان كره اي خود بايد مدرك حداقل سطح سه آزمون TOPIK را ارائه دهيد.

هزينه تحصيل در مقطع كارشناسي دانشگاه هاي كره‌جنوبي با توجه به مقطع تحصيلي، دانشگاه و رشته متفاوت مي باشد. به طور كلي دانشجويان بايد در سال در حدود 1700 تا 11000 دلار پرداخت نمايند. 

 

تحصيل كارشناسي ارشد در كره جنوبي

دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد بايد براي ۱ تا ۳ سال به ادامه تحصيل در كره جنوبي بپردازند. در مقطع كارشناسي ارشد بسياري از دوره ها به زبان انگليسي ارائه مي شود و داوطلبان با آيلتس ۵.۵ تا ۶.۵ مي توانند براي تحصيل در اين مقطع اقدام نمايند. 

وجود دوره هاي انگليسي زبان متعدد در مقطع كارشناسي ارشد، نشان مي دهد كه كشور كره جنوبي علاقه بسيار زيادي به جذب دانشجويان بين المللي دارد. امكان تحصيل در مقطع ارشد به زبان كره اي نيز وجود دارد اما داوطلبان بايد حتما مدرك زبان كره اي حداقل سطح ۴ آزمون TOPIK را داشته باشند. 

براي تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه هاي كره‌جنوبي بايد با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصيل خود در حدود 1500 تا 21000 دلار در هر ترم تحصيلي بپردازيد. 

 

تحصيل دكتري در كره جنوبي

مقطع دكتري يك دوره سه ساله است كه دانشجويان بايد در اين مدت ۳۶ واحد درسي تئوري را بگذرانند، سپس در آزمون جامع شركت كرده و در نهايت پايان نامه خود را ارائه دهند. هزينه تحصيل در كره جنوبي در مقطع دكتري با توجه به دانشگاه و رشته درسي متفاوت است. بيشترين مبلغ شهريه دكتري دانشگاه هاي كره جنوبي به رشته هاي پزشكي و مهندسي و كمترين مبلغ شهريه نيز به رشته هاي علوم انساني اختصاص دارد. 

 

شرايط تحصيل در كره جنوبي

افرادي كه قصد ادامه تحصيل در كشور كره‌جنوبي را دارند، بايد شرايطي را داشته باشند تا در دانشگاه پذيرش شده و ويزاي تحصيلي براي شان صادر شود. شرايط تحصيلي با توجه به مقطع تحصيلي تعيين مي شود و هدف از وضع اين شرايط نيز گزينش دانشجويان برتر در هر مقطع مي باشد. از شرايط تحصيل در كره جنوبي مي توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅ رزومه علمي قوي

✅ داشتن پاسپورت

✅ نمرات بالا

✅ داشتن مدرك آيلتس يا تافل 

✅ داشتن مدرك زبان تاپيك براي تحصيل در دوره هاي كره اي

✅ نداشتن سو سابقه

✅ توصيه نامه

 

شرط سني تحصيل در كره

يكي ديگر از شروط مهم براي ادامه تحصيل در كره جنوبي، شرط سني مي باشد. براي تحصيل در مدارس كره‌جنوبي، دانش آموز بايد بين ۵ تا ۱۸ سال داشته باشد. شرط سني تحصيل در مقطع كارشناسي دانشگاه هاي كره‌جنوبي ۱۸ تا ۲۵ سالگي مي باشد. در مقاطع ارشد و دكتري نيز افراد تا سن ۴۰ نيز امكان پذيرش در دانشگاه را خواهند داشت.

توجه داشته باشيد كه در كره‌جنوبي امكان دريافت بورسيه تحصيلي وجود دارد؛ اما با توجه به تقاضاي بسيار زياد براي دريافت بورسيه، دانشجوياني كه سن كمتري دارند، در اولويت قرار خواهند گرفت. البته بورسيه تحصيلي با توجه به فاكتورهاي متعددي ارائه مي شود كه سن تنها يكي از آن ها مي باشد. 

 

شرط معدل براي تحصيل در كره جنوبي

يكي ديگر از شروط براي پذيرش دانشجويان بين المللي در دانشگاه هاي كره جنوبي، شرط معدل مي باشد. دانشجويان در هنگام درخواست براي ثبت نام دانشگاه بايد مدارك تحصيلي خود را همراه با ريز نمرات ارسال كنند. در مدارك تحصيلي معدل متقاضيان بررسي مي شود. طبق قوانين كشور كره جنوبي براي تحصيل در دانشگاه، افراد بايد حداقل معدل شان معادل ۸۰ درصد معدل كل باشد. 

توجه داشته باشيد كه در هنگام اماده سازي مدارك براي ارسال به دانشگاه، بايد نمرات خود را به سيستم نمره دهي كره جنوبي تبديل كنيد. معدل كل در كشور ايران ۲۰ مي باشد و با توجه به قانون ۸۰ درصد معدل كل، افرادي كه حداقل معدل ۱۶ را داشته باشند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه ها و تحصيل در كره جنوبي خواهند بود. 

 

مدارك تحصيل در كره جنوبي

براي تحصيل در كره و دريافت ويزاي تحصيلي بايد مداركي را اماده كرده و ان ها را براي دانشگاه ارسال كنيد تا نامه پذيرش براي تان صادر شود. اين مدارك بايد به سفارت نيز ارائه شود تا ويزاي تحصيلي صادر گردد. كامل بودن مدارك در هنگام بررسي اوليه از طرف سفارت بسيار حائز اهميت است چراكه در غير اين صورت درخواست فرد ريجكت خواهد شد. 

مدارك متقاضي بايد به صورت ترجمه شده ارائه شود و حتي اشتباه در ترجمه نيز روند دريافت ويزا تحصيل در كره‌جنوبي و مهاجرت را با مشكل مواجه مي كند. از مدارك مورد نياز براي تحصيل در كره جنوبي مي توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅ پاسپورت

✅ مدارك شناسنامه اي و هويتي

✅ آخرين مدارك تحصيلي و ريز نمرات

✅ برگه مربوط به عدم سوسابقه

✅ برگه سلامت جسماني و رواني

✅ گواهي بانك به منظور اثبات توانايي مالي

نكته: براي تحصيل در برخي از دانشگاه ها بايد مدارك ديگري را نيز ارائه دهيد. چنانچه قصد ارسال درخواست به دانشگاه هاي كره‌جنوبي را داريد، مي توانيد با مشاوران تحصيلي دانتل كو صحبت كرده و در اين زمينه از آنان مشاوره بگيريد. 

 

دريافت پذيرش از دانشگاه هاي كره جنوبي

براي دريافت ويزاي تحصيلي كره جنوبي، بايد ابتدا به دانشگاه هاي اين كشور درخواست دهيد. دانشگاه مدارك شما را بررسي كرده و در صورت دارا بودن شرايط لازم براي تحصيل، نامه تاييديه پذيرش در دانشگاه براي تان ارسال مي شود. با در دست داشتن نامه پذيرش و ساير مدارك، مي توانيد براي دريافت ويزا درخواست دهيد. 

براي دريافت پذيرش از دانشگاه بايد مدارك لازم شامل  مدرك زبان انگليسي يا كره اي (با توجه به دوره مورد نظر)، مدارك تحصيلي و مدارك مربوط به تمكن مالي را آماده كرده و براي دانشگاه ارسال كنيد. دانشگاه مدارك شما را بررسي كرده و در صورت تاييد يك جلسه مصاحبه ترتيب مي دهد. جلسه مصاحبه ممكن است حضوري و يا اينترنتي باشد. 

در صورت قبولي در مصاحبه، نامه پذيرش شما ارسال مي شود و از طريق اين تاييديه مي توانيد به سفارت مراجعه كرده و درخواست خود مبني بر دريافت ويزاي تحصيل در كره جنوبي را ارائه دهيد. 

 

نحوه دريافت ويزاي تحصيلي كره

پس از دريافت نامه تاييديه دانشگاه، بايد وارد فرايند دريافت ويزا از سفارت شويد. براي دريافت ويزاي تحصيلي كره بايد مداركي را آماده كرده و آن ها را به سفارت تحويل دهيد. از مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي تحصيلي مي توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅ پاسپورت

✅ نامه پذيرش از دانشگاه

✅ عكس

✅ مدارك هويتي

✅ مدارك تحصيلي

✅ انگيزه نامه از مدارك تحصيل در كره جنوبي

✅ توصيه نامه 

✅ برگه سلامت جسماني

✅ گواهي سو سابقه 

✅ نامه بانك براي اثبات توانايي مالي

✅ فرم هاي درخواست ويزا

✅ رسيد پرداخت هزينه هاي سفارت

نكته: ويزاي تحصيلي كره‌جنوبي انواع مختلف دارد و با توجه به مقطع تحصيلي تعيين مي‌شود. براي دريافت راحت ويزاي تحصيلي كره‌جنوبي مي توانيد با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو مشورت نماييد. 

 

بهترين رشته ها براي تحصيل در كره جنوبي

مي توان گفت كه در كره جنوبي تقريبا تمامي رشته هاي تحصيلي ارائه مي شود و دانشجويان بين المللي مي توانند در دانشگاه هاي اين كشور به تحصيل در رشته مورد نظر خود بپردازند. اما با اين حال برخي از رشته ها در كره جنوبي محبوب تر هستند و از بازار كار بهتري نيز برخوردار مي باشند. از بهترين رشته ها براي تحصيل در كره جنوبي مي توان به موارد زير اشاره كرد.

 

رشته هاي مهندسي

🔵 مهندسي برق

🔵 مهندسي پزشكي

🔵 مكانيك

🔵 كامپيوتر

🔵 مهندسي هسته اي

🔵 هوانوردي

🔵 نانو مهندسي

🔵 فناوري اطلاعات 

🔵 مهندسي عمران

 

تحصيل در كره جنوبي | رشته هاي علوم انساني

🔵 تاريخ

🔵 هنر

🔵 زبان خارجي

🔵 حقوق و سياست

🔵 مردم شناسي

🔵 فلسفه

🔵 ادبيات

🔵 MBA

🔵 مديريت

 

رشته هاي گروه پزشكي

🔵 پزشكي

🔵 دندانپزشكي

🔵 فيزيوتراپي

🔵 زيست شناسي سرطان

🔵 بهداشت دندان

🔵 علوم بيولوژيكي

🔵 فناوري غذايي

 

تحصيل در كره جنوبي | رشته هاي علوم طبيعي

🔵 شيمي

🔵 فيزيك

🔵 جانورشناسي

🔵 زيست شناسي

🔵 زمين شناسي

 

بهترين دانشگاه هاي كره جنوبي

همانطور كه گفته شد  كره جنوبي دانشگاه هاي بسيار زيادي دارد كه برخي از آن ها در ليست برترين دانشگاه هاي جهان قرار دارند. اعتبار و سطح علمي دانشگاه هاي كره جنوبي بسيار بالاست و دانشجويان با تحصيل در كره جنوبي در اين دانشگاه ها مي توانند موقعيت هاي شغلي بسيار خوبي را پس از فارغ التحصيلي داشته باشند. برخي از دانشگاه هاي برتر كره جنوبي براي ادامه تحصيل دانشجويان بين المللي به شرح موارد زير مي باشد. 

🔴 دانشگاه ملي سئول

🔴 دانشگاه كره

🔴 موسسه پيشرفته علم و فناوري كره

🔴 دانشگاه سونگ كيونكوان

🔴 دانشگاه يونسي

🔴 موسسه ملي علم و فناوري اولسان

🔴 دانشگاه علم و صنعت پوهانگ

🔴 دانشگاه كيونگ هي

🔴 موسسه علم و فناوري گوانگجو

نكته: توجه داشته باشيد كه تمامي دانشگاه هاي كره جنوبي مورد تاييد وزارت علوم و وزارت بهداشت ايران نيستند. پس اگر قصد بازگشت به كشور را داريد، بهتر است ابتدا از دانشگاه هاي مورد تاييد مطلع شويد و در اين دانشگاه ها به تحصيل بپردازيد. در اين صورت ديگر نيازي به معادل سازي مدرك خود نداريد. 

 

هزينه تحصيل در كره جنوبي

يكي از مهم ترين دغدغه ها و چالش هاي متقاضيان مهاجرت به كره جنوبي، بحث هزينه تحصيل در كره مي باشد. در كره جنوبي امكان تحصيل رايگان وجود ندارد و دانشجويان بايد براي هر ترم تحصيلي شهريه خود را پرداخت نمايند. 

همانطور كه در بالا گفته شد، كره جنوبي در مقابل امكانات و خدمات آموزشي بسيار عالي كه ارائه مي دهد، هزينه هاي نسبتا پاييني دارد و مي توان گفت كه كشوري مقرون به صرفه براي تحصيل محسوب مي شود. اما با اين حال دانشجويان بايد از مبالغ شهريه اطلاع كافي داشته باشند تا در روند پرداخت هزينه تحصيل در كره جنوبي با مشكل مواجه نشوند. 

در كره جنوبي دانشگاه ها در دو دسته خصوصي و دولتي قرار مي گيرند. شهريه دانشگاه هاي دولتي كمتر از دانشگاه هاي خصوصي است. به طور كلي هزينه هاي تحصيل در كره جنوبي در مقاطع و رشته هاي تحصيلي مختلف به صورت زير مي باشد. 

كارداني رشته هاي مهندسي: 1800 تا 6400 دلار

كارداني رشته هاي علوم انساني: 1750 تا 21000 دلار

كارشناسي رشته هاي مهندسي : 1900 تا 8400 دلار

كارشناسي رشته هاي پزشكي: 4500 تا 109000 دلار

كارشناسي رشته هاي علوم انساني: 1700 تا 7500 دلار

تكميلي رشته هاي مهندسي: 1750 تا 21100 دلار

تكميلي رشته هاي پزشكي: 2500 تا 10750 دلار

تكميلي رشته هاي علوم انساني: 1600 تا 13900

نكته: توجه داشته باشيد كه مبالغ فوق نسبي هستند و هزينه دقيق شهريه با توجه به سال پذيرش در دانشگاه، رشته و دانشگاه محل تحصيلي تغيير خواهد كرد. براي كسب اطلاع دقيق از هزينه تحصيل در كره جنوبي مي توانيد با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو مشورت نماييد. 

 

تحصيل رايگان در كره جنوبي

يكي از سوالات متقاضيان تحصيل در كره جنوبي اين است كه آيا امكان تحصيل رايگان در كشور كره وجود دارد يا خير. در پاسخ بايد گفت كه خير، كره جنوبي براي تحصيل از دانشجويان بين المللي شهريه پرداخت مي كند و هيچ دانشگاهي به صورت رايگان دانشجو پذيرش نمي كند. 

اما با اين حال كره جنوبي بورسيه هاي متعددي را براي دانشجويان در نظر گرفته است تا در صورت واجد شرايط بودن، بتوانند از اين بورسيه ها استفاده كرده و هزينه هاي تحصيل خود را تا حد بسيار زيادي كاهش دهند. 

 

بورسيه هاي تحصيل در كره جنوبي

دانشجويان بين المللي مي توانند براي تحصيل در كره جنوبي از بورسيه هاي متعدد اين كشور استفاده نمايند. برخي از محبوب ترين بورسيه هاي تحصيل در كشور كره جنوبي براي دانشجويان خارجي به شرح موارد زير مي باشد. 

بورسيه دولتي كره جنوبي

با دريافت اين بورسيه دانشجويان در ابتداي ورود به كشور كره ۲۰۰ هزار وون دريافت مي كنند. هزينه تحصيل تا سقف ۵ ميليون وون به صورت كامل پوشش داده مي شود. هزينه هاي زندگي در كره نيز با دريافت اين بورسيه تا سقف ۹۰۰ هزار وون الي ۱۵۰۰۰۰۰ وون پرداخت خواهد شد. 

بورسيه هنر كره جنوبي 

با دريافت بورسيه هنر دانشجويان به صورت ماهانه ۸۰۰ هزار وون دريافت مي كنند. هزينه هاي تحصيل تا سقف ۵ ميليون وون به طور كامل پوشش داده مي شود. هزينه هاي زندگي در كره نيز با دريافت اين بورسيه تا سقف ۹۰۰ هزار وون الي ۱۵۰۰۰۰۰ وون پرداخت خواهد شد. 

تحصيل در كره جنوبي | بورسيه جهاني كره جنوبي

دانشجويان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد مي توانند از اين بورسيه استفاده كرده و هزينه هاي مربوط شهريه، زندگي، بيمه و بليط هواپيما را پرداخت كنند. براي دريافت اين بورسيه معدل دانشجو بايد از ۸۰ درصد معدل كل بيشتر باشد. همچنين دانشجويان كره اي امكان استفاده از اين بورسيه را نخواهند داشت. 

 

هزينه زندگي در كره جنوبي

علاوه بر هزينه تحصيل و شهريه دانشگاه، دانشجويان بايد هزينه هاي زندگي در كره جنوبي را نيز پرداخت كنند. هزينه هاي زندگي بخش بزرگ و مهمي از مهاجرت و تحصيل در كره جنوبي هستند كه دانشجويان قبل از اقدام به مهاجرت بايد از آن ها اطلاع كامل داشته باشند. 

بيشترين بخش هزينه هاي زندگي در كره جنوبي مربوط به اجاره مسكن است. دانشجويان مي توانند آپارتماني براي خود اجاره كنند كه هزينه آن در حدود ۵۵۰ دلار مي باشد. اين نرخ مربوط به خانه هاي مركز شهر است و براي اجاره خانه در حومه شهر بايد تقريبا ۴۰۰ دلار بپردازيد. به طور كلي نرخ اجاره در كره جنوبي ۷۳ درصد بيشتر از كشور ايران مي باشد پس مهاجران بايد خود را براي پرداخت اين مبالغ آماده كنند. 

علاوه بر اجاره آپارتمان شخصي، دانشجويان اين امكان را دارند كه آپارتمان مشترك اجاره كنند و همراه با چند نفر ديگر اجاره بها را بپردازند. از سوي ديگر خوابگاه هاي دانشجويي همچنان جز بهترين گزينه ها براي دانشجويان محسوب مي شود كه هزينه آن بسيار كمتر از آپارتمان شخصي مي باشد. بخش ديگر هزينه هاي زندگي در كره جنوبي نيز به خريد هاي ماهانه اختصاص دارد كه تقريبا ۹۵۰ دلار براي يك فرد مي باشد. 

 

كار حين تحصيل در كره جنوبي

دانشجويان در طول تحصيل در كره جنوبي امكان كار دانشجويي را خواهند داشت و از اين طريق مي توانند درآمدي براي خود داشته و بخشي از هزينه هاي تحصيل و زندگي در كره را پرداخت كنند. توجه داشته باشيد كه دانشجويان براي كار در كره جنوبي بايد حتما از اداره مهاجرت منطقه خود مجوز كار دريافت كرده باشند. 

مدت زمان كار حين تحصيل در كره جنوبي به مقطع تحصيلي بستگي دارد. دانشجويان مقطع كارداني و كارشناسي مجاز به ۱۰ تا ۲۰ ساعت كاره پاره وثت مي باشند. اين در حالست كه دانشجويان ارشد و دكتري اجاره كار براي ۳۰ ساعت را خواهند داشت. در طول تعطيلات دانشجويان محدود نيستند و مي توانند تمام مدت خود را به كار كردن اختصاص دهند. 

 

اقامت دائم كره پس از تحصيل

اكثر افرادي كه براي تحصيل به كشور كره‌جنوبي مهاجرت مي كنند، قصد بازگشت به كشور خود را ندارند و ترجيح مي دهند كه زندگي خود را در كره جنوبي ادامه دهند. اما بايد بدانيد كه ويزاي تحصيل در كره جنوبي تمديد نمي شود و از طريق آن امكان دريافت اقامت دائم وجود نخواهد داشت. 

دانشجويان بايد پس از فارغ التحصيلي، در مدت زماني كه براي شان در نظر گرفته شده است، كاري براي خود بيايند و از يك كارفرماي كره اي پيشنهاد شغلي دريافت كنند. در اين صورت ويزاي تحصيلي آن ها به ويزاي كاري تغيير پيدا مي كند. در صورتي كه موفق به يافتن شغل و دريافت پيشنهاد شغلي نشويد، مي توانيد در دوره هاي كاراموزي شركت كنيد و با ارائه نامه كارآموزي نشان دهند كه شرايط اقامت در كره را دارند. 

افرادي كه در دوره هاي كارآموزي شركت كرده اند، بايد در مدت شش ماه يك جاب آفر دريافت نمايند تا از اين طريق ويزاي تحصيلي آن ها به ويزاي شغلي تغيير بيايد. پس از پيدا كردن كار و با گذشت مدت زمان مشخصي، در صورت داشتن شرايط لازم، اقامت دائم براي فرد صادر خواهد شد. شرايط دريافت اقامت دائم كرده جنوبي به صورت زير مي باشد. 

✅ گذشت حداقل ۵ سال از سكونت فرد در كره جنوبي به صورت متوالي 

✅ عدم سوسابقه در طول مدت اقامت و حسن رفتار

✅ داشتن حداقل بيست سال سن در هنگام درخواست اقامت

✅ تمكن مالي كافي براي پرداخت هزينه هاي زندگي در كره جنوبي

✅ تسلط به زبان كره اي و آشنايي با فرهنگ مردم 

 

مشاوره تحصيل در كره جنوبي

داوطلباني كه قصد ادامه تحصيل در كشور كره‌جنوبي را دارند، بايد مدارك خود را آماده كرده و با دريافت نامه پذيرش از دانشگاه، براي دريافت ويزاي تحصيلي اقدام نمايند. در كره جنو‌بي امكان تحصيل در تمامي مقاطع تحصيلي وجود دارد. دانشجويان مي توانند با دريافت بورسيه تحصيلي و كار دانشجويي، هزينه هاي تحصيل خود را كاهش دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه مهاجرت و تحصيل در كره جنوبي براي تان وجود دارد، مي توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تحصيل در كره جنوبي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد. 

 

سوالات متداول

  1. تحصيل در كره جنوبي چه مزايايي دارد؟

    در متن مقاله به مزاياي تحصيل در كره به طور كامل پرداخته شده است. 

  2. آيا امكان تحصيل در مدارس كره نيز براي دانش آموزان خارجي وجود دارد؟

    بله دانش آموزان خارجي مي توانند مدارس بين المللي و مدارس شبانه روزي به تحصيل بپردازند. 

  3. آيا پس از فارغ التحصيلي مي توان اقامت دائم كره جنوبي را دريافت كرد؟

    بله در صورتي كه فرد بتواند يك پيشنهاد شغلي دريافت كرده و مشغول به كار شود، پس از ۵ سال اقامت دائم براي او صادر خواهد شد. 

    منبع: تحصيل در كره جنوبي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحصيل در كره جنوبي،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۵:۴۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی