duntelco1
مشاوره تحصيلي

مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني يكي از چالش هاي داوطلبان كنكور است چراكه اين درس حجم زيادي دارد و در عين حال بسيار زود فراموش مي‌شود. بسياري از داوطلبان اين درس را از كنكور حذف مي‌كنند اما داوطلباني كه بتوانند با به كارگيري روش هاي صحيح مطالعه، درصد بالايي در اين دروس كسب كنند، رتبه بسيار بهتري كسب خواهند كرد چراكه تاريخ و جغرافيا ضريب ۵ دارند. در اين مقاله به بررسي كامل مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: روش صحيح مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني ۱۴۰۳ | بهترين روش خواندن

 

اهميت تاريخ و جغرافيا كنكور انساني

تاريخ و جغرافيا يكي از دروس كنكور انساني است كه از اهميت بسيار زيادي نيز برخوردار است. اين درس با ضريب 5 جز دروس پر اهميت كنكور است كه داوطلبان با مطالعه دقيق مي‌توانند درصد بالايي در آزمون كسب كرده و رتبه و تراز خود را ارتقا دهند. 

دروس تاريخ و جغرافيا مستعد فراموشي هستند و معمولا داوطلبان با مشكل از ياد بردن دروس پس از مطالعه مواجه مي‌شوند. با تكرار اين مشكل داوطلبان از مطالعه اين درس نااميد شده و احتمال كسب درصد بالا در يكي از مهم ترين دروس را از دست مي‌دهند. اين در حاليست كه با استفاده از روش صحيح مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني مي‌توانيد بر اين دو درس تسلط پيدا كرده و درصد بالايي در آزمون به دست آوريد. 

 

روش مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني

منبع اصلي كنكور براي دروس تاريخ و جغرافيا كتاب درسي مي‌باشد و بايد به مطالعه دقيق آن بپردازيد. براي اينكه بتوانيد دروس تاريخ و جغرافيا را به خوبي يادگرفته و بر آن تسلط پيدا كنيد، بايد چند روش مهم را در مطالعه خود مد نظر قرار دهيد. بهترين روش مطالعه تاريخ و جغرافياي كنكور انساني به شرح زير مي‌باشد. 

 

درك روابط علت و معلولي

شايد به نظر برسد كه مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني به صورت حفظي است اما اگر تمام تلاش تان اين باشد كه اين دو درس را فقط حفظ كنيد، به جايي نخواهيد رسيد و تمامي مطالب را از بين خواهيد برد. بهترين روش اين است كه مطالب درسي را تحليل كنيد و روابط علت و معلولي موجود را استخراج نماييد. 

در واقع بين تمامي مطالب ارائه شده در اين دو درس مثل پديده هاي انساني، فرهنگي، طبيعي و… روابطي برقرار است كه شما بايد آن ها را بيابيد و يا حتي در برخي مواقع آن ها را خودتان با نتيجه گيري به وجود بياوريد. 

راز موفقيت در يادگيري تاريخ و جغرافيا فهم مطلب، برقراري ارتباط بين مفاهيم و سپس حفظ اين مطالب مي‌باشد. پس از يادگيري درس و روابط بين آن ها متوجه خواهيد شد كه چقدر به يادآوردن آن ها برايتان راحت تر شده است. 

 

مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني | حفظ اعداد

در كتاب جغرافيات اعداد و ارقام بسيار زيادي به چشم مي‌خورد كه بايد آن ها را در ذهن خود نگه داريد. تنها حفظ كردن اين دروس به صورت طوطي وارد با شكست مواجه مي‌شوند و تمامي اعداد از يادتان خواهد رفت. براي يادگيري اين بخش ها بايد از رمزگذاري استفاده كنيد. 

 

خلاصه نويسي و جدول بندي

براي يادگيري و مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني حتما از خلاصه نويسي استفاده كنيد. پس از مطالعه دقيق هر درس، مطالب را با زبان خودتان خلاصه نويسي كرده و در صورت امكان به صورت جدول بندي آن ها را تهيه كنيد. خلاصه نويسي و جدول بندي باعث مي‌شود كه علاوه بر دسته بندي مطالب در ذهن و تثبيت يادگيري، براي مرور نيز بتوانيد از آن ها استفاده كرده و بازدهي خو را افزايش دهيد. 

همچنين به دليل شباهت ها و تفاوت هاي بسيار زيادي كه در مطالب اين دو درس ذكر شده است، با خلاصه نويسي و جدول بندي مي‌توانيد آن ها را براي خود مشخص كرده و در قالب دسته هاي مشخص مطالعه كنيد. 

 

مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني |‌ مطالعه تصاوير و نقشه ها

عكس ها و نقشه هاي كتاب درسي نيز ممكن است مورد توجه طراحان سوال قرار بگيرد پس در هنگام مطالعه به آن ها نيز توجه نماييد. ممكن است نحوه مطالعه تصاوير و نقشه ها براي داوطلبان با ابهام همراه باشد. براي اين منظور بايد بايد مثل متن كتاب درسي تصاوير را نگاه كرده و نكات آن ها را استخراج كنيد. تصاوير و نقشه ها حتي در يادگيري بهتر ساير مطالب درسي نيز كمك كننده خواهند بود. 

 

حل تمرين و تست

در هنگام مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني پس از هر بخش سوالي براي خود طرح كرده و بدون نگاه كردن به كتاب به آن سوال پاسخ بدهيد. فعاليت هاي و تمرين هاي كتاب را حتما پاسخ دهيد و از حل تست هاي تاليفي نيز غافل نشويد. 

 

مرور

و در نهايت مهم ترين گام در يادگيري و مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني، تكرار و مرور است. سعي كنيد در هفته حداقل دوبار مطالب درسي آموخته شده را مرور كنيد تا در ذهنتان تثبيت شده و وارد حافظه بلند مدت‌تان شود. 

 

تست زني تاريخ و جغرافيا كنكور انساني

تست زني يكي از مهم ترين مهارت ها در كنكور سراسري است كه داوطلبان بايد آن را به درستي بياموزند و با حل تست هاي متعدد اين مهارت را در خود تقويت كنند. عدم ارتقا مهارت تست زني باعث مي‌شود كه در جلسه كنكور با مشكل مواجه شويد. 

پس از هر درس تست هاي تاليفي را حل كرده و پاسخانامه تشريحي را نيز مطالعه كنيد. نكات مهم پاسخنامه را حتما يادداشت كرده و در زمان مرور آن ها را نيز مطالعه نماييد. در هنگام مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني از حل تست هاي سال هي گذشته و تحليل پاسخنامه نيز به هيچ عنوان غافل نشويد چراكه بسيار ديده شده كه طراحان سوالات سال هاي گذشته را مد نظر قرار دهند. 

 

بودجه بندي دروس تاريخ و جغرافيا

داوطلبان كنكور انساني بايد از بودجه بندي هر درس اطلاع داشته باشند تا بر اين اساس مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني خود را برنامه ريزي كنند. با اطلاع از بودجه بندي مي‌توانيد زمان بيشتري را به دروس بااهميت تر اختصاص داده و زمان كمتري را صرف مطالعه دروس كم اهميت تر كنيد. بودجه بندي دروس تاريخ و جغرافيا به شرح زير مي‌باشد. 

بودجه بندي درس تاريخ كنكور سراسري انساني 1403
مبحث / سال تحصيلي سال 1400 سال 1401 سال 1402
دهم 5 سوال 5 سوال 5 سوال
يازدهم 5 سوال 5 سوال 3 سوال
دوازدهم 5 سوال 5 سوال 5 سوال
مجموع سوالات 15 سوال 15 سوال 13 سوال
بودجه بندي درس جغرافيا كنكور سراسري انساني ۱۴۰۳
مبحث / سال تحصيلي سال 1400 سال 1401 سال 1402
دهم 3 سوال 5 سوال 3 سوال
يازدهم 7 سوال 5 سوال 5 سوال
دوازدهم 5 سوال 5 سوال 4 سوال
مجموع سوالات 15 سوال 15 سوال 12 سوال

 

مشاوره مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني

تاريخ و جغرافيا كنكور انساني يكي از مباحث سخت براي داوطلبان است كه ممكن است به دليل عدم آگاهي از نحوه مطالعه، آن را به طور كل از برنامه خود حذف كنند و در نتيجه يك درس بسيار مهم و ضريب بالا را از دست بدهند. اين در حاليست كه با استفاده از روش هاي مطالعه كه در متن گفته شده است مي‌توانيد با سهولت بيشتري به مطالعه پرداخته و بازدهي خود را نيز افزايش دهيد. 

چنانچه هرگونه ابهام و يا سوالي در زمينه مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني براي تان وجود دارد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني ۱۴۰۳ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. براي مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني چه بايد كرد؟

    روش هاي مطالعه صحيح اين دروس در متن به طور كامل توضيح داده شده است. 

  2. آيا براي درس تاريخ و جغرافيا نيز بايد تست هاي تاليفي را پاسخ داد؟

    بله تست هاي تاليفي براي يادگيري بهتر مطالب بسيار كمك كننده هستند. 

  3. ضريب درس تاريخ و جغرافيا چقدر است؟

    تاريخ و جغرافيا ضريب ۵ دارند و از اهميت بسيار زيادي در كنكور برخوردارند. 

    منبع: روش صحيح مطالعه تاريخ و جغرافيا كنكور انساني ۱۴۰۳ | بهترين روش خواندن

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۳۵:۲۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی