duntelco1
مشاوره تحصيلي

به گزارش روزپلاس، برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد يكي از مهم‌ترين كارهايي است كه داوطلبان كنكور ارشد بايد به آن توجه كنند. با داشتن برنامه‌ريزي مي‌توانيد نقشه راه را براي خود ترسيم كنيد و با سرعت بالا در مسير رسيدن به اهداف خود گام برداريد. برنامه‌ريزي درسي صحيح مستلزم رعايت نكاتي است كه بسياري از داوطلبان از آن‌ها اطلاع ندارند. شما مي‌توانيد براي كسب اطلاع اين مطلب را تا انتها مطالعه كرده و يا با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.
 
اهميت برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد
 
برنامه ريزي يك نقشه است كه مسير را براي افراد مشخص مي‌كند و آن ها را جهت رسيدن به هدف و رويايشان سوق مي‌دهد. كنكور كارشناسي ارشد يكي از آزمون هاي نسبتا پرپيج خم است كه بسياري از داوطلبان نگران قبولي در آن هستند. داوطلبان براي قبولي در اين آزمون قبل از هرچيزي به يك نقشه براي پيمودن راه نياز دارند. نقشه راه در قبولي كنكور ارشد همان برنامه ريزي صحيح است.
 
داوطلبان بايد ابتدا يك برنامه جامع و صحيح براي خود تنظيم كنند و سپس بر مبناي اين برنامه ريزي موارد ديگري همچون ميزان ساعات مطالعه، تلاش و پشتكار، منابع درسي، خواب كافي، محيط و... را هماهنگ نمايند. با كمك گرفتن از مشاوران مجموعه دانتل كو مي‌توانيد بهترين برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد را با توجه به شرايط و زمان براي خود تنظيم نماييد.
 
 
اصول مهم برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد
 
براي برنامه ريزي، داوطلبان بايد نكاتي را مد نظر قرار داشته باشند و بر اين اساس برنامه ريزي را انجام دهند. مهم ترين اصول برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد به شرح زير مي‌باشد.
 
همين الان شروع كنيد
 
اولين اصلي كه براي برنامه‌ريزي و قبولي در آزمون ارشد بايد به آن توجه داشته باشيد شروع زودهنگام است. اگر قصد شركت در آزمون ارشد سال جاري را داريد، نبايد درس خواندن را به روزهاي آينده موكول كنيد. كنكور ارشد شامل دروس تخصصي است كه براي تسلط كامل بر آن‌ها به زمان كافي نياز داريد. پس همين حالا شروع به برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد نماييد. در اين مسير مي‌توانيد از مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو نيز كمك بگيريد.
 
شناسايي منابع امتحاني
 
قبل از برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد بايد حتما منابع درسي خود را شناسايي كنيد چراكه هر منبع درسي به زمان متفاوتي براي مطالعه نياز دارد. منابع درسي معمولا شامل يك كتاب اصلي است و داوطلبان بايد در كنار مطالعه آن از كتاب‌هاي كمك آموزشي نيز براي يادگيري عميق‌تر استفاده نمايند.
 
در هنگام انتخاب كتاب‌هاي كمك آموزشي حتما توجه كنيد كه بهترين و كامل‌ترين كتاب را انتخاب كنيد تا در حين يادگيري سريع دروس، مطالبي را نيز از دست ندهيد. بهتر است در همان ابتدا بهترين منابع امتحاني را با كمك مشاوران مجموعه دانتل كو پيدا كنيد تا بعدا مجبور به تغيير منبع نشويد. اين كار باعث اتلاف زمان، انرژي، هزينه و ابهام و سردرگمي مي‌شود.
 
تعيين اهداف
-
پيش نياز برنامه ريزي تعيين هدف است. بايد براي خود يك سري اهداف بلند‌مدت و كوتاه‌مدتي تعيين كنيد و برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد را بر اين اساس انجام دهيد. مثلا مي‌توانيد اينطور برنامه‌ريزي كنيد كه در پايان هفته بايد چند فصل مشخص از كتاب درسي را مطالعه كرده باشيد. هدف بلند‌مدت نيز اين است كه تا زمان كنكور تمامي منابع درسي را دوبار مطالعه كرده و آن‌ها را مرور نماييد.
 
با تعيين اهداف مي‌توانيد مسير خود را مشخص كرده و انگيزه‌تان را نيز براي ادامه اين مسير افزايش دهيد. براي تعيين هدف در مورد رشته و دانشگاه نيز بايد با توجه به فاكتورهاي مورد نظر خود همچون علاقه، سطح آموزشي دانشگاه، ارتباط با رشته كارشناسي، مسافت دانشگاه و... هدف خود را تعيين نماييد. سپس رتبه قبولي لازم را تخمين زده و بر اين اساس به مطالعه بپردازيد. براي اين منظور مي‌توانيد از مشاوران تحصيلي دانتل كو كمك بگيريد.
 
كمك گرفتن از افراد باتجربه و متخصص
 
قبل از برنامه‌ريزي حتما با افراد موفقي كه تجربه قبولي در آزمون ارشد را داشته اند مشورت كنيد و از تجربه هاي آنان استفاده نماييد. افرادي كه در اين مسير شكست خورده اند نيز مي‌توانند راهنماي بسيار خوبي باشند چراكه شما مي‌توانيد از تجربيات آن ها استفاده كرده و اشتباهتشان را تكرار نكنيد.
 
مشاوران تحصيلي دانتل كو با تجربه زيادي كه در اثر برخورد با موقعيت‌هاي مختلف داشته‌اند، مي‌توانند بهترين و مفيدترين راهكارها را به شما آموزش دهند و در صورت داشتن خطا در برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد آن ها را شناسايي كرده و به شما نشان دهند.
 
نحوه برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد
 
پس از تعيين هدف و پيدا كردن منابع درسي، بايد برآورد دقيقي از حجم هر درس و منبع به دست آوريد و مشخص كنيد كه چه مقدار زمان براي مطالعه آن نياز داريد. سپس دروس را تقسيم بندي كرده و مشخص كنيد كه بايد در هر روز، هر هفته و هر ماه چه قدر مطالعه داشته باشيد و چه ميزان از مطالب درسي را بخوانيد.
 
يك جدول براي خود طراحي كنيد. در آن ساعات مختلف روز را مشخص كرده و تعيين كنيد كه در هر ساعت بايد چقدر درس بخوانيد و چقدر استراحت كنيد. در هنگام برنامه ريزي ويژگي‌هاي شخصيتي و سبك‌هاي مطالعاتي خود را در نظر بگيريد. مثلا اگر در هنگام شب بازدهي بيشتري داريد، ملزم به درس خواندن زياد در طول روز نيستيد و مي‌توانيد برنامه درسي خود را در ساعات شب بگذاريد.
 
حتما زمان‌هاي مشخصي را در هفته براي دروس عقب مانده در نظر بگيريد. اين نكته را مد نظر داشته باشيد كه در برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد ممكن است زمان هايي را از دست بدهيد و موفق به مطالعه نشويد. اين مشكلي ندارد و براي تمامي افراد پيش مي‌آيد اما بايد اين دروس عقب افتاده را مطالعه كنيد و سريعا خود را به برنامه ريزي درسي تان برسانيد.
 
مشاوره برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد
 
در برنامه ريزي خود حتما زمان هايي را براي مرور و جمع بندي و همچنين تست زدن در نظر بگيريد. در صورت موفيت در انجام برنامه درسي در يك هفته يك پاداش براي خود در نظر بگيريد و در غير اين صورت خود را جريمه كنيد. (مثل يك تفريح يا استراحت را حذف كنيد)
 
برنامه ريزي براي قبولي در آزمون ارشد مهم ترين اصل در كسب موفقيت است. پس به هيچ عنوان آن را دست كم نگيريد و با كمك گرفتن از افراد متخصص بهترين برنامه ريزي را با توجه به شرايط خود تنظيم نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي دريافت مشاوره در زمينه برنامه ريزي قبولي در آزمون ارشد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۰۲:۲۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی