duntelco1
مشاوره تحصيلي

به گزارش سايت ديده بان ايران؛ شرايط پذيرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان يكي از سوالات پرتكرار متقاضيان اين دانشگاه است. ثبت نام دانشگاه فرهنگيان هر ساله دستخوش تغييراتي مي شود و در سال جاري نيز با توجه به برگزاري آزمون اختصاصي، ابهامات زيادي براي داوطلبان اين دانشگاه به وجود آمده است. متقاضيان بايد از شرايط و جزييات مربوط به ثبت نام به طور كامل آگاه بوده و بر اين اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در اين مطلب به بررسي كامل شرايط پذيرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان خواهيم پرداخت. شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

منبع: شرايط پذيرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

شرايط پذيرش دانشگاه فرهنگيان

دانشگاه فرهنگيان هر ساله اقدام به جذب دانشجويان جديد جهت تربيت نيروي متخصص در زمينه معلمي مي نمايد. داوطلباني كه قصد ورود به دانشگاه فرهنگيان و ادامه تحصيل در رشته هاي دبيري را دارند، بايد شرايطي را داشته باشند تا در اين دانشگاه پذيرفته شوند.

شرايط پذيرش دانشگاه فرهنگيان در دفترچه راهنما ثبت نام قبل شروع نام نويسي كنكور اختصاصي فرهنگيان در سايت سازمان سنجش قرار مي گيرد. با توجه به جديد بودن كنكور اختصاصي تربيت معلم، داوطلبان در صورت داشتن هرگونه ابهام در زمينه ثبت نام اين آزمون، مي توانند از مشاوران تحصيلي مركز مشاوره دانتل كو كمك بگيرند. شرايط عمومي و اختصاصي ثبت نام دانشگاه فرهنگيان به شرح موارد زير مي باشد.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

با توجه به تغييرات اعمالي در نحوه پذيرش، انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان در دي ماه سال جاري پيش از برگزاري آزمون انجام خواهد گرفت. داوطلبان در اين مهلت با مراجعه به سايت سنجش كدرشته محل هاي انتخابي خود را كه از دفترچه راهنما استخراج نموده اند در فرم انتخاب رشته وادر مي كنند.

پس از برگزاري آزمون نتايج كنكور اختصاصي تربيت معلم در ارديبهشت ماه منتشر و داوطلبان پذيرفته شده اوليه دعوت به مصاحبه خواهند شد. نتايج نهايي پيش از برگزاري انتخاب رشته كنكور منتشر خواهد شد. چنانچه داوطلبي در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته شود اجازه انتخاب رشته كنكور سراسري را نخواهد داشت.

شرايط عمومي دانشگاه فرهنگيان

✅ داشتن تابعيت ايراني

✅ اعتقاد به دين اسلام يا يكي از اديان مورد تاييد در قانوني اساسي

✅ اعتقاد به جمهوري اسلامي ايران

✅ نداشتن سو سابقه كيفري و جزايي

✅ عدم اعتياد به مواد مخدر از شرايط پذيرش دانشگاه فرهنگيان

✅ سلامت جسماني و رواني كامل

✅ داشتن اخلاق پسنديده جهت فعاليت در حوزه دبيري

شرايط اختصاصي دانشگاه فرهنگيان براي داوطلبان آزاد

✅ داشتن تراز علمي حداقل 6000

✅ شرط سني حداكثر 24 سال

✅ حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم (در سال 1403 شرط معدل حذف شده است)

✅ بومي بودن در كد رشته محل از شرايط پذيرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

✅ داشتن سلامت جسماني و رواني

✅ قبولي در مصاحبه اختصاصي دانشگاه فرهنگيان

با توجه به اهميت مصاحبه اختصاصي دانشگاه فرهنگيان در روند پذيرش اين دانشگاه، بهتر است كه قبل از مصاحبه، با متخصصان تحصيلي صحبت كرده و براي مصاحبه آماده شويد. مشاوران مجموعه دانتل كو مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. جهت عضويت دركانال اطلاع رساني و آخرين اخبار در تلگرام عبارت " مشاوره تحصيلي دانتل كو " جست و جو كرده و عضو شويد.

شرايط اختصاصي براي داوطلبان شاغل آموزش و پرورش

✅ ارائه حكم كارگزيني رسمي يا پيماني آموزش و پرورش

✅ دانشجويان در حال تحصيل در مقاطع كارداني و يا بالاتر دانشگاه هاي دولتي و غيردولتي (حتي در زمان ثبت نام) امكان نام نويسي آزمون را ندارند.

✅ داوطلبان شاغل در آزمون و پرورش در پرديس دانشگاه فرهنگيان مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و همچنين دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي پذيرفته خواهند شد.

✅ تنها شاغلان رسمي و پيماني آموزش و پرورش امكان ثبت نام در رشته هاي تحصيلي فرهنگيان (در همه گروه هاي آزمايشي) را دارند. ساير معلمان و نيروهاي آموزش و پرورش شرايط پذيرش دانشگاه فرهنگيان را نداشته و مجاز به ثبت نام آزمون نيستند.

✅ داوطلبان بايد فرم موافقت‌نامه كتبي با ادامه تحصيل را از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود دريافت كرده و در زمان ثبت نام ارائه دهند.

✅ در صورتي كه واجد شرايط و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان هستيد، با توجه به جديد بودن كنكور اختصاصي تربيت معلم، توصيه مي شود كه براي ثبت نام آزمون و انتخاب رشته با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو صحبت كنيد تا در اين فرايند با مشكلي مواجه نشويد.

شرايط سهميه بومي گزيني دانشگاه فرهنگيان

برخي از رشته هاي دانشگاه فرهنگيان به صورت بومي گزيني مي باشد. بومي گزيني به رشته هايي اختصاص دارد كه براي هر استان لازم مي باشد. داوطلبان در هنگام انتخاب رشته فرهنگيان بايستي به شرايط بومي گزيني توجه داشته باشند. تعيين بومي گزيني در شرايط و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان با توجه به ملاك هاي زير مي باشد.

✅ داوطلبان نظام قديم كه سه سال آخر متوسطه و پيش دانشگاهي را در يك استان گذرانده و داوطلبان نظام جديد كه دو سال آخر متوسطه را در يك استان گذرانده باشند، بومي آن منطقه محسوب خواهند شد.

✅ در صورت عدم دريافت مدرك تحصيلي در سه سال آخر تحصيلي يك بخش نباشد، داوطلب بومي محل تولد خود محسوب مي شود.

✅ داوطلباني كه در خارج از كشور تحصيل كرده باشند و سوابق تحصيلي متوسطه دوم آن ها در استان هاي داخل كشور نباشد، بومي محل تولد خود محسوب مي گردند.

✅ در صورتي كه داوطلبي در خارج از كشور متولد شده و دوره متوسطه را نيز در حارج از كشور بوده باشد، بومي استان تهران محسوب خواهد شد.

نكته: انتخاب رشته كنكور اختصاصي فرهنگيان در سال ۱۴۰۳ در دي ماه و قبل از برگزاري آزمون مي باشد. در صورت ابهام در روند انتخاب رشته، مي توانيد با مشاوران تحصيلي مجموعه دانتل كو صحبت كرده و بهترين انتخاب رشته را با شانس قبولي بالا انجام دهيد.

مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو

انتخاب رشته كنكور يكي از مهم ترين مراحل در پذيرش دانشگاه مي باشد و داوطلبان بايد از اصول آن مطلع بوده و بر اين اساس انتخاب رشته خود را انجام دهند. از سوي ديگر با توجه به جديد بودن كنكور اختصاصي تربيت معلم، بسياري از داوطلبان از شرايط پذيرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان اطلاع كافي نداشته و با ابهام و سردرگمي مواجه مي شوند.

در مركز مشاوره تحصيلي دانتل كو مشاوران مجرب و با سابقه اي گردهم آمده اند و آماده ارائه بهترين خدمات مشاوره به شما عزيزان مي باشند. در اين مركز، مشاوره به صورت تلفني انجام مي شود و شما مي توانيد در كمترين زمان، بهترين خدمت را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در زمينه تحصيلي شما را ياري كنند. براي دريافت مشاوره در زمينه شرايط پذيرش و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

منبع: شرايط پذيرش وانتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۳:۴۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی